توسعه کسب و کار

ویدئو کنفرانس چیست؟ چگونه باید از آن در جلسات کاری استفاده کرد؟

ویدئو کنفرانس واژه‌ای است که این روزها بیش از پیش به گوش می­‌خورد، زیرا با شیوع بیماری کرونا و برگزاری جلسات به صورت مجازی، شرکت­‌ها و افراد بسیاری به سراغ استفاده از آن رفتند. در واقع استفاده از چنین تجهیزاتی تنها راه برای برگزاری جلسات از راه دور است که صرفه­‌جویی در هزینه‌ها، زمان و جلوگیری از مخاطرات سفرهای طولانی را نیز به دنبال دارد.
از آن گذشته ویدئو کنفرانس، چیزی فراتر از انتقال تصویر و صداها بود و به افراد این امکان را می­‌داد  تا علاوه بر انتقال فایل و متن، انتقال تصویر سیستم عامل، اجرای عملیات بر روی سیستم عامل مشترکین و ... را نیز در اختیار داشته باشند.
بدین ترتیب، مزایای این تکنولوژی باعث شد در کنار معایبی که دارد، مورد توجه قرار بگیرد و شرایط دورکاری را نیز برای مشاغل دورکار تسهیل کند. بنابراین اگر هنوز به سراغ این تکنولوژی نرفته­‌اید و نگران ارتباطات کاری­‌تان با دیگر همکاران­‌تان هستید، با این مقاله از تیم کارلیب همراه باشید تا با ویدئو کنفرانس و چگونگی استفاده از آن در جلسات کاری، آشنا شوید.

ویدئو کنفرانس چیست؟

کنفرانس‌­های ویدئویی همان جلسات، همایش­‌ها، کنفرانس‌­ها و... هستند که بین دو یا چند شرکت­‌کننده در مکان‌های مختلف با استفاده از شبکه‌های کامپیوتری و فناوری­‌های مخابراتی برای انتقال اطلاعات صوتی و تصویری با کاربرد دستگاهی به نام ویدئو کنفرانس برگزار می‌­شود.
این دستگاه‌ها راهکارهایی از جمله کدک‌های سخت‌افزاری مقرون به صرفه با خدمات پشتیبانی از جدیدترین پروتکل‌های روز دنیا ارائه می‌­دهد، که کار با آن، ارتباط ویدئو کنفرانسی برای مدیران سازمان­‌ها را آسان­‌تر می­‌کند. از آن گذشته، وب‌­کم­‌های حرفه­‌ای با قابلیت هم‌­خوانی با تمامی نرم‌افزارهای وب و ویدئو کنفرانس از جمله Flock, GoToMeeting, adobe, Zoom, Skype توانسته‌اند نیازهای زیادی در این زمینه را پاسخ­گو باشند.

دستگاه ویدئو کنفرانس، شامل دوربین متحرک، میکروفن 360 درجه و کدک، که به صورت کاملاً سخت‌افزاری توانایی ارسال صدا، تصویر و محتوا را به صورت تک یا گروهی از نقاط مختلف جغرافیایی امکان­‌پذیر می‌سازد. این سیستم‌ها با کیفیت Full HD به سادگی در بستر شبکه‌های اینترنتی کشور قادر به برقراری ارتباط هستند. این دستگاه‌ها در دو مدل ارائه می‌شوند:

  1. تک ‌نقطه‌ای
  2. چند نقطه‌­ای

درمدل تک نقطه‌­ای تماس ویدئویی متشکل از دو نقطه است که یکدیگر را مشاهده می‌کنند، ولی در مدل چند ‌نقطه‌ای بیش از دو نقطه به هم اتصال دارند و مثل میزگرد است. بنابراین با توجه به انواع آن، در زمینه‌­های متعددی قابلیت استفاده دارند که با آن آشنا می‌­شویم.

کاربردهای ویدئو کنفرانس

به طور کلی کاربردهای مختلفی برای این دستگاه وجود دارد مانند آموزش آنلاین، کلاس آنلاین، برگزاری همایش مجازی، اجرای کنفرانس مجازی، مشاوره از راه دور، برگزاری کارگاه آموزشی آنلاین و... اما اگر بخواهیم تخصصی‌­تر در حوزه­‌های مختلف کاربرد این تکنولوژی را بررسی کنیم، باید به موارد زیر اشاره کرد:

1. دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی جهت آموزش از راه دور

در آینده­‌ای نه چندان دور، به دلیل هزینه‌­های زیاد جابه‌جایی، اساتید برجسته این امکان را دارند که از هر نقطه از دنیا هم‌­زمان چند کلاس آموزشی در چند مکان را برگزار کنند و یا سمینارهای آموزشی بدون هزینه سفر و تهیه سالن‌­ها جهت برگزاری و کاهش خطرات ناشی از سفر برگزار شوند. هم‌چنین  به راحتی کارِ دانشجویان نیز کمک می­‌کند، آن هم با برگزاری کلاس‌­های آموزشی نزدیک به محل سکونت آنها و تدریس اساتید از راه دور.
یک سیستم فوق العاده خوب که به شدت پیشنهاد می­‌شود. این سیستم می‌­تواند در دانشگاه‌ها برای مقاطع تحصیلات تکمیلی جهت جلسات دفاعیه بدون حضور فیزیکی داوران، هم مورد استفاده قرار بگیرد.

2. علم پزشکی جهت کنترل عمل­‌های جراحی و درمان از راه دور

ویدئو کنفرانس در ویزیت بیماران از راه دور، در صورتی که امکان ملاقات حضوری بیمار با پزشک ممکن نباشد استفاده می‌شود. نکته‌­ای که برای موارد پزشکی وجود دارد این است که در این مورد دیدن چهره بیمار کمک بسیار مهمی به تشخیص پزشک می‌­کند. علاوه بر آن، در جلسات کمیسیون پزشکی به دلیل بالا بودن تعداد مراجعین و اینکه پزشک نمی‌­تواند در همه مکان‌ها حضور پیدا کند به کمک این تکنولوژی می‌­تواند این جلسات را برگزار کند.
از همه مهم‌­تر، پزشکان متخصص اکثر مواقع نمی­‌توانند در همه نقاط حضور داشته باشند و اینکه تعداد بیماران از تعداد پزشکان متخصص بیشتر است، به همین دلیل از ویدئو کنفرانس جهت درمان از راه دور حتی برای کلیه عمل­‌های جراحی که نیاز به مشارکت چند پزشک متخصص دارد و امکان حضور فیزیکی پزشکان میسر نیست، استفاده می­‌شود.

3. شرکت‌های بزرگ با شعبه متعدد جهت برگزاری جلسات

در شرکت‌های بزرگ که دارای چندین شعبه هستند، مدیر یا بعضی کارشناسان برای برگزاری جلسات ضروری، باید هر روز در یکی از شعب حضور پیدا کنند که ممکن است هر کدام از شعب یا دفاتر در شهرهای دیگر باشند.
در اینجا ویدئو کنفرانس راه حل بسیار مناسبی برای برگزاری این جلسات، بدون نیاز به هزینه­‌های اضافی سفر و صرفه جویی در وقت است.
طی تحقیقات به عمل آمده هزینه خرید این دستگاه بعد از شش ماه، قابل بازگشت است و از لحاظ اقتصادی به نفع شرکت­‌هایی است که با پرداخت این هزینه در دیگر هزینه­‌های اضافی صرفه­‌جویی می­‌کنند.

4. مدیریت بحران

در تصمیمات مدیریتی سریع و مشاهده صحنه آسیب دیده بدون نیاز به حضور فیزیکی در محل حادثه با استفاده از سیستم ویدئو کنفرانس امکان‌­پذیر است. در صورت بروز حادثه­‌هایی مثل سیل، زلزله، آتش‌­سوزی، سقوط بهمن و... ممکن است راه­‌های ارتباطی به محل وقوع حادثه بسته باشد و امکان دسترسی به محل نباشد.
در چنین شرایط از طریق سیستم ویدئو کنفرانس می‌توان صحنه‌های حادثه دیده را بررسی کرد و بهترین و سریع‌­­ترین تصمیمات را به صورت جمعی اتخاذ کرد. در نهایت نیز با توجه به نیاز، نیروهای امداد را به آن منطقه اعزام نمود.

5. در صنعت برای مدیریت و نظارت بر عملکرد واحدهای تولیدکننده

در واحدهای صنعتی ارتباط با تولیدکنندگان بخش­‌های مختلف کارخانجات مانند بخش کنترل کیفیت، آزمایشگاه­‌ها، مدیریت واحدهای تولیدکننده، هم­‌چنین نظارت بر نحوه عملکرد کارکنان، نظارت بر تولیدات و برای نمایش محصول تولید شده به کارشناسان و تصمیم گیرندگان، استفاده ازاین سیستم امری ضروری است.
زیرا همه واحدهای تولیدی و قسمت­‌های مختلف یک واحد صنعتی می‌­بایست به صورت هماهنگ کار کنند تا هر گونه نقص و توقف در چرخه تولید به حداقل برسد. با استفاده از سیستم‌های ویدئو کنفرانس، ارتباط دو یا چند طرفه خیلی سریع برقرار می­‌شود و اقدامات لازم برای مدیریت و نظارت جهت بهبود کیفیت انجام می‌­شود.

6. مراجع قضایی؛ جهت بازپرسی و بازجویی مجرمین بدون انتقال مجرم به محل بازجویی

در مواردی که به هر علتی امکان انتقال مجرم به محل بازجویی یا دادگاه، وجود ندارد، سیستم ویدئو کنفرانس می‌­تواند کارساز باشد. با این کار هم از مشکلات احتمالی که ممکن است حین وقوع مجرم رخ بدهد و هم از اتلاف وقت جلوگیری کرده‌­ایم. هم‌چنین روند پیشرفت پرونده را با استفاده از چنین سیستمی در مراجع قضایی تسریع می­‌کنیم. علاوه بر آن، صدور رأی و استعلام­‌ها و اعلامیه­‌ها به دلیل توانایی ضبط جلسات از این طریق ممکن می­‌شود.
کاربرد دیگر آن در مراجع قضایی، در ارتباط متهمین و شاکیان پرونده‌­ها با وکلا بدون حضور فیزیکی است، حتی در جلسات صدور رأی، که قاضی نیاز به ارتباط با کارشناسان پرونده دارد از این سیستم می توان استفاده بهینه نمود.

7. بانک‌ها؛ جهت برگزاری جلسات مستمر با شعب

همان­طور که گفته شد، هدف اصلی برقراری کنفرانس از طریق ویدئو کنفرانس ایجاد یک اتاق کنفرانس مجازی است که سخنرانان کنفرانس بتوانند رو در رو همانند جلسات حضوری تصویر و صوت یک دیگر را داشته باشند، رؤسای بانک‌­ها نیز از این تکنولوژی جهت هماهنگی کارها و بخش­نامه‌­ها استفاده می­‌کنند.

تا به اینجا متوجه شدیم که این تکنولوژی کاربرد وسیعی در زمینه­‌های مختلف دارد و کار را برای استفاده‌­کنندگان راحت کرده است، اما سوال اینجاست که آیا، استفاده از این تکنولوژی به همین راحتی است؟

تجهیزات لازم برای ویدئو کنفرانس

 

آماده­‌سازی تجهیزات بستگی به این دارد که آیا شما می‌خواهید به صورت گروهی در جلسه حاضر شوید یا به صورت فردی. برای حضور در جلسات ویدئو کنفرانس به شکل فردی می‌توانید با استفاده از لپ‌­تاب شخصی خود این کار را انجام دهید. اما اگر از کامپیوترهای رومیزی استفاده می‌کنید و یا قصد افزایش کیفیت تماس خود را دارید نیاز به تهیه برخی تجهیزات پیشرفته­‌تر خواهید داشت.

الف: تجهیرات ویدئو کنفرانس انفرادی

1. ابتدائی‌­ترین تجهیزات لازم برای این کار، شامل وب­‌کم حرفه ای و هدست اداری مناسب است. این تجهیزات باعث ارتقا کیفیت تصویر وب‌­کم و صدای شما در جلسات می‌شوند. وب‌کم‌های بسیاری با ویژگی‌های فراوانی در بازار موجودند که می‌توانید آن‌ها را برای خود تهیه کنید. پیشنهاد می­‌کنیم قبل از خرید حتماً در مورد مدل­‌های مختلف موجود در بازار تحقیق کنید.

هم‌چنین از بابت کیفیت صوتی تماس نیز با استفاده از هدست‌های مخصوص کال سنتری که دارای میکروفون با کیفیت‌تری نسبت به هدست‌های عادی هستند، می‌توانید صدای رساتری را به دیگر افراد در جلسه ارائه دهید.
نکته­‌ای که وجود دارد، برخی از این هدست‌ها مجهز به فناوری نویز کنسلینگ هستند. به این معنا که در این هدست‌ها توانایی حذف نویز محیط و تمرکز بر صدای افراد وجود دارد. البته این کار را می‌توانید تا به کمک هدست‌های عادی و نصب نرم‌افزارهای حذف نویز نیز انجام دهید.

2. اینترنت پرسرعت نیز از لازمه‌های حضور در یک جلسه ویدئو کنفرانس به حساب می­‌آید و تمام تجهیزات ذکر شده در صورتی که اینترنت شما از سرعت کافی برخوردار نباشد کاربردی برای­‌تان نخواهند داشت.

ب: تجهیزات ویدئو کنفرانس گروهی

اگر قصد حضور در جلسه‌­ای گروهی که با ویدئو کنفرانس برگزار می‌شود را دارید، تهیه یک وب‌­کم ساده به تنهایی، پاسخگوی نیازهای شما نخواهد بود و باید به فکر تهیه یک دستگاه ویدئو کنفرانس باشید. دستگاه ویدئو کنفرانس شامل موارد زیر می‌شود:

  1. دوربین ویدئو کنفرانس
  2. میکروفون
  3. اسپیکر
  4. هاب اتصال و کنترل دستگاه

این دستگاه‌ها به نحوی طراحی و ساخته شده‌اند که در اتاق کنفرانس مخصوص شما نصب می‌شوند و به کمک آن‌ها می‌توانید تا در جلسات شرکت کنید. برای برگزاری ویدئو کنفرانس با این دستگاه‌ها نیاز به یک کامپیوتر برای اجرای  ویدئو کنفرانس خود خواهید داشت، که از سه راه امکان­‌پذیر است: ارتباط از طریق نرم افزار ویدئو کنفرانس، ارتباط از طریق سخت افزار ویدئو کنفرانس، ارتباط از طریف ویپ (Voip). این دستگاه می‌تواند یک سیستم اختصاصی برای انجام ویدئو کال‌ها و یا کامپیوتر یکی از اعضا باشد.

نکته‌ای که در رابطه با دستگاه‌های ویدئو کنفرانس وجود دارد این است که این دستگاه‌ها برای ابعاد اتاق‌های مختلف و با ظرفیت حضور تعداد مختلف افراد طراحی و ساخته شده است. حتماً باید دقت داشته باشید تا دستگاه و تجهیزات متناسب با کاربرد خودتان را تهیه کنید، زیرا تهیه یک دستگاه مختص استفاده در اتاق‌های کنفرانس بزرگ و بالعکس می‌تواند تجربه بدی از جلسات را برای شما رقم بزند. پس تحقیق و مشورت با افرادی که قبلاً استفاده کرده­‌اند را فراموش نکنید.

با توجه به آنچه تا به اینجا متوجه شدیم، باید بگوئیم استفاده از نرم‌­افزارهای ویدئو کنفرانس، بهترین راه برای برقراری ارتباط از طریق این تکنولوژی است. چرا؟ زیرا دلایلی مانند انعطاف‌­پذیری نرم‌­افزار، مقرون به صرفه بودن و پشتیبانی از ابزارهای مختلف باعث شده تا بیشتر مورد استفاده قرار بگیرند. بنابراین شناخت نرم‌افزارهای موجود در این زمینه می‌تواند به شما کمک کند.

بهترین نرم­‌افزارهای ویدئو کنفرانس

نرم‌افزار ویدئو کنفرانس چندین قابلیت را همزمان در اختیار کاربر قرار می­‌دهد، از جمله امکاناتی مانند ارتباطات آنلاین برای جلسات صوتی، جلسات تصویری و سمینارها با مشخصات درون ساخته از جمله چت، اشتراک گذاری صفحه و ضبط کردن. این کاربردها به منظور ایجاد ارتباطات از راه دور و یا  حتی بین­‌المللی است.

شرکتی به نام پافکو برای برگزاری ویدئو کنفرانس، نرم افزار ویدئو کنفرانس را در شکل­‌های مختلف و به صورت تحت وب ارائه کرده است. محبوب­‌ترین آنها نرم افزار ویدئو کنفرانس تحت وب Adobe Connect و BigBluebutton است و همه امکاناتی را که از یک سیستم ویدئو کنفرانس می‌توانید انتظار داشته باشید را فراهم می‌کنند.
این نرم افزارها نسبت به ابزارهای نسبتا گران ویدئو کنفرانس، مقرون به صرفه هستند. شما به راحتی می­‌توانید یک نرم‌­افزار ویدئو کنفرانس را از سایت­‌های معتبر تهیه کنید. تعدادی نرم‌­افزار ویدئو کنفرانس دیگر نیز، در بازار موجود است که آشنایی با آنها خالی از لطف نیست. این نرم‌­افزارها شامل:

  1. نرم­‌افزار Ring Central (رتبه نرم‌­افزار ویدئو کنفرانس: 5)
  2. نرم‌­افزار GoTo Meeting (رتبه نرم­‌افزار ویدئو کنفرانس: 7)
  3. نرم‌­افزار GoTo Webinar (رتبه نرم­‌افزار ویدئو کنفرانس: 10)
  4. نرم‌­افزار Flock (رتبه نرم‌­افزار ویدئو کنفرانس: 1)
  5. نرم‌­افزار lifesize (رتبه نرم­‌افزار ویدئو کنفرانس: 2)
  6. نرم‌­افزار skype (رتبه نرم‌­افزار ویدئو کنفرانس: 3)
  7. نرم‌­افزار zoom ( رتبه نرم‌­افزار ویدئو کنفرانس: 6)

تمامی نرم‌­افزارهایی که نام برده شد، به نوبه خود کاربردی هستند و جز برترین­‌ها به حساب می‌­آیند، اما شما باید تحقیقات خود راجع به  هر کدام از نرم‌­افزارها را به طور کامل انجام دهید. نقاط ضعف و قوت هر کدام را بررسی کنید و با دیگر نرم­‌افزارها مقایسه داشته باشید. با انجام چنین تحقیقات جامعی، یک نرم­‌افزار تضمین شده تهیه می­‌کنید به گونه‌­ای که تمام عملکردهای کار شما و سازمان­‌تان برای رسیدن به نتایج بهینه را برآورده کند.

تا به اینجا، آنچه گفته شد، غیرمستقیم به مزایای استفاده از ویدئو کنفرانس اشاره داشت، اما در ادامه قصد داریم یک جمع‌بندی کلی از مزایا و معایب آن داشته باشیم تا بهتر برای استفاده از آن تصمیم­‌گیری کنید.

مزایای ویدئو کنفرانس

 

از مزایای این تکنولوژی می­‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1. کاهش سفرهای درون شهری و برون شهری

با ویدئو کنفرانس، کار افرادی که مجبور به سفرهای تکراری برای برگزاری کنفرانس هستند را راحت­‌تر شده است. در واقع امکانی را فراهم می‌­آورد تا کنفرانس ویدئویی را بسیار راحت از داخل خانه و یا محل کار خود برگزار کنند که نتیجه آن کاهش سفرهای کاری درون شهری و برون شهری است.

2. برگزاری کنفرانس در هر زمان و مکان

هیچ محدودیت زمانی و مکانی برای برگزاری کنفرانس ویدئویی وجود نخواهد داشت. حتی اگر اعضای کنفرانس در شهرهای مختلفی در جهان ساکن باشند؛ فقط کافی است که با تجهیزات ویدئو کنفرانس خود در جلسه حضور پیدا کنند.

3. برقراری ارتباطات بهتر

با ویدئو کنفرانس می‌توان ارتباط بهتری از طریق تصاویر، فایل های ویدئویی و صوتی برقرار کرد. از این طریق نیز، ایده­‌ها و نظرات مطرح می­‌شوند و با اشتراک گذاری صفحه نمایش، توضیح بیشتری در خصوص هر مطالب در صورت نیاز ارائه داده خواهد شد، پس از کیفیت کار کاسته نمی­‌شود.

4. صرفه جویی در زمان و هزینه

همانطور که پیش از این اشاره شد ویدئو کنفرانس نیاز به سفرهای تجاری را به طور قابل توجهی کمتر می­‌کند. در حالی که تا قبل از آن، هزینه­‌های بسیار زیادی برای سفر، خوراک و اقامت حاضرین جلسه صرف می­‌شد، اما تمام این‌ها را می توان با کمک ویدئو کنفرانس و شرکت در یک جلسه مجازی برطرف کرد.

5. تقویت عملکرد سیستم

 

برقراری ارتباط راحت و سریع که موجب بهبود کارایی جلسات ویدئو کنفرانس خواهد شد، از مهم­‌ترین مزایای این تکنولوژی است. در واقع برگزاری ویدئو کنفرانس محیط کاری مطلوبی را برای افراد پدید می‌­آورد به طوری که می­‌توانند از هر جایی در آن شرکت کنند. به این ترتیب هیچ ایده یا نظری بدون توضیح باقی نمی‌­ماند و هر فرد می­‌تواند با ورود به حساب کاربری از هر مکانی نظرات خود را به روز کند.

6. بازگشت سرمایه

کاهش تعداد سفر های مورد نیاز موجب صرفه­‌جویی در وقت و هزینه‌­های شرکت­‌ها می­‌شود و بازگشت سرمایه با سرعت افزایش پیدا می­‌کند. به این ترتیب نرخ رشد درآمد شرکت نیز بالاتر خواهد رفت.

معایب ویدئو کنفرانس

معایب تکنولوژی ویدئو کنفرانس از دیدگاه برخی افراد:

 1. کاهش ارتباطات اجتماعی در میان همکاران

به اعتقاد برخی از صاحبان کسب‌­وکار یکی از معایب ویدئو کنفرانس این است که برخی از ویژگی‌های یک ملاقات حضوری را ندارد؛ در حالی که استفاده از ویدئو کنفرانس می‌تواند بهتر از ملاقات حضوری باشد. باید بگوئیم، با رشد فناوری‌های این حوزه و افزایش استفاده از افراد دورکار در کسب و کارهای جدید و نوپا، با کمک نرم‌افزارهایی که معرفی شد، بیش از پیش شاهد استفاده از ویدئو کنفرانس خواهیم بود.

2. اختلاف ساعت کشورهای مختلف هنگام برقراری جلسات چند نفره

یکی از مشکلاتی که در برگزاری جلسات گروهی با ویدئو کنفرانس وجود دارد این است که در مواردی ممکن است همه حضار ساکن یک کشور نباشند. در چنین شرایطی اختلاف ساعت می‌­تواند مشکل­‌ساز باشد.
این نوع مشکلات در هر نوع از برگزاری جلسات وجود دارد و از معایب ویدئو کنفرانس محسوب نمی‌شود، زیرا باید در نظر گرفت دیگر نیازی به هزینه فراوان برای سفر افراد و تشکیل یک جلسه حضوری را نخواهید داشت. در ضمن، می‌توانید با تنظیم جلسه در یک زمان مناسب این مشکل را تا حد خوبی برطرف کنید.

3. خرابی­‌های ناگهانی سیستم ویدئو کنفرانس

برخی دیگر معتقد هستند احتمال خرابی یا کیفیت نامناسب تماس‌های برقرار شده می­‌تواند از معایب ویدئو کنفرانس باشد. شاید این مشکل تا چندین سال پیش وجود داشت، اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی و قابلیت‌های دستگاه‌های ویدئو کنفرانس، سیستم‌های ویدئو کنفرانسی معرفی شده است که صدا، تصویر و هر گونه فایل دیگر را با بالاترین کیفیت انتقال می‌­دهد.
البته  قطع شدن یا کم و زیاد شدن سرعت اینترنت را نباید فراموش کرد. زیرا همانطور که در بالا نیز اشاره کردیم، در صورت بروز چنین مشکلی، هیچ‌کدام از این تجهیزات به کار نمی‌آیند.

4. نیاز به متخصص برای کار با دستگاه

شاید وقتی نام نرم­‌افزارهای مختلف و یا وب­‌کم به میان بیاید، برخی افراد بر این باور باشند که راه‌­اندازی چنین سیستمی نیاز به متخصص دارد! خیر، اینطور نیست. البته، در گذشته این امر یکی از معایب اصلی ویدئو کنفرانس محسوب می‌شد، اما امروزه اکثر دستگاه‌های ویدئو کنفرانس به صورت Plug-and-Play هستند و با اتصال آن‌ها به تلویزیون و کامپیوتر شروع به کار می‌کنند و با هر نرم‌افزار ویدئو کنفرانسی که بر روی کامپیوتر خود برای برگزاری جلسه استفاده می‌کنید، کار می‌کنند.

5. مقرون به صرفه نبودن

یکی از معایب ویدئو کنفرانس هزینه‌ی بالا جهت تهیه سیستم و نرم­‌افزارهای لازم است. هم­چنین  هزینه‌ی نگه‌داری و سرویس دوره‌ای آن نیز هست. زیرا دستگاه‌های ویدئو کنفرانس دستگاه‌های ارزان قیمتی نیستند، اما نسبت به گذشته به علت تنوع بالایی که دارند، هزینه خرید بسیار کمتری هم وجود دارد و به دلیل عدم نیاز به تجهیزات فراوان مانند سرور و بسیاری دیگر، هزینه نگه‌داری نیز ندارند.
در ضمن، مجدداً یادآوری می‌­کنیم که با استفاده از سیستم‌های ویدئو کنفرانس، بسیاری دیگر از هزینه‌ها مانند هزینه سفر افراد و هزینه تهیه مکان برای برقراری جلسه از بین می‌رود و به عبارتی جبران خواهد شد.

بنابراین، استفاده از ویدئو کنفرانس برای برقراری جلسات مزیت‌های بسیار زیادی دارد و معایب آن اکثراً مواردی هستند که مربوط به سیستم‌های ویدئو کنفرانس بسیار قدیمی‌تر است. پس اگر این معایب را جایی شنیدید، مطمئن باشید آن شخص تا به حال از این فناوری برای برقرار تماس‌های خود استفاده نکرده است.

افزایش کیفیت جلسات کاری با ویدئو کنفرانس 

با توجه به پیشرفت تکنولوژی و هم­‌چنین گسترس کسب‌­وکارهای نوپا، فناوری‌های ارتباطی همراه، مانند ویدئو کنفرانس و سایر تجهیزات و زیرساخت‌های دورکاری که به بخش مهمی در کسب­‌وکارهای امروزی تبدیل شده ‌است و طبق آمار، دورکاری با سرعت زیادی در حال رشد است.
بنابراین لازمه توسعه کسب و کار نه تنها برخورداری از هوش مالی است، بلکه همراه شدن با تکنولوژی نیز می‌­تواند به این امر کمک کند. حالا کارلیب اینجا است تا با مقالات آموزشی خود در این زمینه مسیر رشد و پیشرفت شغلی را برای کاربران خود هموار سازد. کافیست به وبسایت کارلیب به آدرس karlib.com مراجعه کنید و با این پلتفرم کاریابی و استحدام آنلاین همراه شوید.

 

مائده عابدی
۱۱ دیدگاه
در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!

  • علی رضا آزادی ور
    ۰۳ تیر ۱۴۰۲، ۱۴:۵۵

    حساب توییتری هم دارید؟

  • جعفر آقایی
    ۰۳ تیر ۱۴۰۲، ۱۹:۲۵

    خیلی دنبال این موضوع بودم

  • پرویز افتخاری
    ۰۳ تیر ۱۴۰۲، ۲۳:۰۰

    میتونم شماره شما رو داشته باشم؟

  • رامین شعبانی
    ۰۵ تیر ۱۴۰۲، ۰۶:۰۵

    متشکرم

  • غلامحسین نجفی
    ۰۶ تیر ۱۴۰۲، ۱۴:۰۰

    نویسنده این متن کیه؟

  • مجتبی زندی
    ۰۶ تیر ۱۴۰۲، ۱۶:۴۰

    چه سایت قشنگی دارین

  • عبدالرضا فاطمی
    ۰۷ تیر ۱۴۰۲، ۰۹:۳۵

    دفتر مرکزیتون کجا قرار داره

  • عبدالرضا عبادی
    ۰۷ تیر ۱۴۰۲، ۰۹:۴۰

    منابع این مطلب کجاست؟

  • مجید تابش
    ۰۸ تیر ۱۴۰۲، ۰۱:۱۰

    مطلب خوبی بود

  • کریم نجفی
    ۰۹ تیر ۱۴۰۲، ۱۴:۱۵

    بیشتری بنویسین لطفا

  • موسی عرب
    ۱۰ تیر ۱۴۰۲، ۱۰:۱۰

    Awli bood