مسائل حقوقی کارفرما

20 تکنیک جادویی درخواست افزایش حقوق

20 تکنیک جادویی درخواست افزایش حقوق

آیا شما هم جزو کارمندانی هستید که گاهی به فکر درخواست افزایش حقوق می‌افتید ولی به دلایلی از انجام آن منصرف می‌شوید؟ در وهله اول باید بدانید که تقاضای افزایش حقوق یک روند بسیار عادی از کار است.
شاید به دلیل اینکه درخواست افزایش حقوق به نظرتان ناخوشایند است، اینکار را نکنید، اما باید بدانید با این طرز فکر غلط، فقط مقدار حقوقی که می‌توانستید هر ماه اضافه‌تر دریافت کنید را از دست داده‌اید.

عده‌ای فقط به دلیل جلوگیری از مکالمه‌ای که می‌تواند کمتر از 5 دقیقه طول بکشد، هرگز درخواست افزایش حقوق نمی کنند. یا اینکه فکر می ‌کنند، این درخواست از نظر دیگران نشانه حرص و طمع خواهد بود. یا حتی عدم درخواست افزایش حقوق، می‌تواند فقط به این دلیل باشد که فرد نمی‌داند چگونه درخواست خود را مطرح کند!

اما نگران نباشید، در این مقاله همه آنچه باید درباره درخواست افزایش حقوق بدانید، گفته‌ شده است. امیدواریم خیلی زود این تصمیم را در برنامه کاری خود قرار دهید.

نامه افزایش دستمزد به مدیر

حقیقت این است که هیچ درخواستی برای افزایش حقوق در شرکت‌ها سخت یا عجیب به نظر نمی‌رسد.
درهرصورت ممکن است شما به دلایلی من جمله فعالیت‌های کاری همراه با نتایج شگفت انگیز، شایسته حقوق بیشتری نسبت به دیگران باشید. البته توجه داشته باشید که قبل از اقدام به این کار باید مواردی را در نظر داشته باشید که درخواست شما را موثرتر کند.

یکی از این موارد که همین ابتدا باید بدانید این است که مدیر شما با هر خصوصیات اخلاقی و هر میزان سخت‌گیری، شما باز هم باید در فکر ارائه پرونده شایستگی خود برای افزایش حقوق باشید و خود را برای یک مذاکره برای افزایش حقوق، آماده کنید.

در نهایت زمانیکه به این نتیجه برسید که لیاقت افزایش حقوق را دارید، می‌توانید این درخواست را به‌ صورت شفاهی یا کتبی با مدیر خود در میان بگذارید. البته روش درخواست شفاهی و آماده‌سازی نامه درخواست افزایش حقوق، تکنیک‌هایی دارد تا زودتر به نتیجه برسید. در ادامه 20 تکنیک درخواست افزایش حقوق برای شما آورده شده است ...

قبل از ارائه درخواست افزایش حقوق باید...

زمانی که از درخواست افزایش حقوق صحبت می‌کنیم، به این معنا نیست که ناگهان جلوی مدیرتان ظاهر شوید و این درخواست را مطرح کنید! بلکه باید نکاتی را در نظر بگیرید تا نتیجه درخواست شما همانطور که می‌خواهید پیش برود.

1. بدانید که درخواست شما کاملا طبیعی است.!

به دست آوردن ارتقاء شغلی یا افزایش حقوق، حق طبیعی شما در یک شرکت است. این تفکر که افراد حریص این درخواست‌ها را دارند کاملا اشتباه است. مدیر شما نیز اگر تجربه قبلی در مدیریت داشته باشد یا حتی کمی معقول باشد، می‌داند که این موضوع بسیار عادی است؛ پس لازم نیست نگران طرز تفکر مدیرتان در این‌باره باشید. درخواست و دریافت افزایش حقوق، حق طبیعی شما به‌عنوان یک کارمند است.

لطفا این تفکر را که پس از درخواست، مدیر شما به این فکر می‌کند که «چه درخواست گستاخانه‌ای!» یا «کاملاً واضح است که او فقط به دنبال پول است!» را از ذهن خود دور بریزید. مطمئنا همیشه درک می‌شود که همه برای به دست آوردن پول کار می‌کنند. وقتی شما فعالیت‌های مثبت زیادی داشته باشید، قطعا لیاقت این درخواست را نیز دارید.

2. آمادگی قبلی داشته باشید؛

هرگز نباید بدون آمادگی قبلی، برای ارائه درخواست خود، پیش‌قدم شوید. مهم نیست که رابطه شما با مدیرتان چقدر صمیمی است.
مطمئنا آن‌ها از شما انتظار دارند که ثابت کنید مستحق افزایش مبلغ حقوق موردنظرتان هستید. به طور کلی می‌توان گفت اگر شما آمادگی لازم برای مطرح کردن درخواستتان را نداشته باشید، باید انتظار یک "نه" قاطع از مدیرتان داشته باشید.

3. ارزش خود را بدانید؛

برآورد حقوق خود را به دست آورید. حقوق فعلی خود را با چیزی که در حقیقت باید باشد، مقایسه کنید تا بفهمید حقوق عادلانه‌ای دریافت می‌کنید یا خیر. برای این کار موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • عنوان شغلی
  • موقعیت مکانی
  • تجربه کاری
  • سایر اطلاعات 

به پروژه‌های اخیر و زمان‌هایی که فراتر از آنچه از شما انتظار می‌رفت عمل کرده بودید، مراجعه کنید و همه‌ آن‌ها را در لیست گزارش خود قرار دهید. بهتر است در این مواقع همیشه گزارش عملکردهای خاص‌تان را حاضر داشته باشید که از آن استفاده کنید.

4. اطلاعات بیشتری جمع‌آوری کنید؛

ابتدا می‌توانید با تحقیق آنلاین شروع کنید. میزان درآمدتان را به ویژه در منطقه جغرافیایی خود بیابید. البته توجه کنید که نرخ حقوق موجود در اینترنت همیشه دقیق نیست و عوامل زیادی در میزان حقوق و دستمزد شما دخالت دارد.
پس فقط به نتایج آنلاین تکیه نکنید. حتی می‌توانید با مکالمه با افرادی که در حوزه کاری شما مشغول هستند، اطلاعات مفیدی جمع کنید. می‌توانید از همکاران خود در این زمینه، دوستان و آشنایانتان سوال بپرسید. پس از جمع‌آوری اطلاعات دو حالت پیش می‌آید:

  • حقوق شما کمتر از نرخ حقوق بازار است:

در این صورت باز هم در ارائه کارتان نباید زیاد روی این مورد مانور دهید اما این اطلاعات می‌تواند کمک کوچکی در زمینه درخواست افزایش حقوق باشد.

  • حقوق شما در صدر قرار دارد:

در این صورت نیز می‌توانید از روش‌های منطقی دیگر برای توجیه درخواست افزایش حقوق خود استفاده کنید.

5. ساختار افزایش دستمزد در شرکت خود را بدانید؛

بهتر است درباره سیاست‌ها و ساختار افزایش دستمزد در شرکت خود اطلاعاتی داشته باشید. برخی کارفرمایان برای افزایش حقوق کارمندان از سیاست‌های سخت‌گیرانه پیروی می‌کنند و برخی دیگر سخاوتمندتر هستند.
با فهمیدن این ساختار در شرکت می‌توانید خود را آماده‌تر کنید. همچنین بعضی شرکت‌ها در زمان‌های خاصی از سال این درخواست‌ها را بررسی می‌کنند یا خودشان اقدام به تغییر نرخ حقوق کارمندان می‌کنند که با توجه به زمان آن، می‌توانید برای ارائه درخواست‌تان برنامه‌ریزی کنبد.

6. از دستمزد کارفرمای خود اطلاع حدودی داشته باشید؛

قبل از درخواست افزایش دستمزد بهتر است از میزان دستمزد مدیر شرکت اطلاع داشته باشید. به‌عنوان‌مثال اگر دستمزد مدیر 4 میلیون تومان باشد، شما نمی‌توانید از او تقاضای افزایش حقوق به 4 میلیون و 500 تومان داشته باشید. پس بهتر است از قبل در این مورد اطلاعاتی داشته باشید. پس از اینکه برای ارائه درخواست افزایش دستمزد آماده شدید، باید بدانید که چه موقع اقدام کنید. در ادامه به انتخاب زمان ارائه درخواست می‌پردازیم.

نمونه فرم تقاضای افزایش دستمزد

زمان مناسب برای ارائه درخواست افزایش حقوق

از نظر عاطفی باید درباره زمان‌بندی درخواست‌های خود باهوش باشید. انتخاب زمان مناسب برای درخواست افزایش دستمزد به همان اندازه که بتوانید برای این بحث آماده شوید مهم است.

7. بررسی وضعیت مدیر قبل از ارائه درخواست؛

باید در نظر داشته باشید که مدیر شما یک انسان با احساسات عادی انسانی است. زمانی که می‌خواهید به مدیر خود نزدیک شوید باید احساسات و موقعیت او را در آن لحظه بسنجید. اگر در زمان نامناسب این موضوع را مطرح کنید به احتمال بسیار زیاد جوابی که دریافت می‌کنید، منفی است. به عنوان مثال در زمان‌های زیر به هیچ‌وجه اقدام نکنید:

  • وقتی مدیر روز بدی را سپری کرده.
  • زمانی که عصبی است، به خصوص اگر درباره کاهش بودجه شرکت نگران باشد.
  • وقتی با کسی بحث شدید داشته.

8. اگر یک سال است که به طور مداوم فعالیت‌های مثبتی دارید، الان زمان خوبی است؛

برخی شرکت‌ها سالانه عملکرد کارمندان را بررسی و در نظر می‌گیرند، اما ممکن است برخی دیگر به‌خودی‌خود این کار را انجام ندهند؛ بنابراین شما باید بفهمید که چه زمانی وقت مطرح کردن درخواستتان رسیده است.
اگر یک سال است که دارید عالی کار می‌کنید و از آخرین تغییر حقوق شما یک سال می‌گذرد، معقول است که بخواهید اکنون درخواست افزایش دستمزد داشته باشید، اما اگر در طی این یک سال در بعضی موارد حقوقتان افزایش‌یافته یا اینکه هنوز یک سال نشده که به کار مشغول هستید، ممکن است ارائه این درخواست کمی نامناسب باشد.

9. اگر اشتباهات زیادی انجام داده‌اید...

واضح است کار عالی شما در شرکت، یک موقعیت کلیدی برای درخواست افزایش حقوق است، اما اگر اشتباهات زیادی انجام داده‌اید که ممکن است مدیر کاملا از شما راضی نباشد، نباید درخواست خود را مطرح نمایید.
همچنین اینکه بدانید برنامه‌ریزی مالی شرکت چه زمان و چگونه انجام می‌شود، بسیار کمک‌کننده است. موثر بودن بعضی از این موارد را با توجه به شرایط شرکتی که در آن مشغول هستید، خودتان بهتر می‌توانید تشخیص دهید.

10. تشخیص زمان مناسب برای درخواست؛

همان‌طور که قبلا هم گفته‌شده، انتخاب زمان‌بندی مناسب یکی از مهم‌ترین مسائل در ارائه درخواست است. بنابراین موارد زیر را که می‌توانند زمان‌های مناسبی باشند، برایتان قرار داده‌ایم:

  • زمانی که عملکرد سالانه شما بررسی می‌شود نه ‌تنها درخواست به موقعی است بلکه کاملا از شما انتظار می‌رود که پرونده خود را در این راستا ارائه دهید.
  • پس از چندین نمایش کار عالی و تمام شدن پروژه‌های مهم نیز زمان مناسبی برای این کار است.
  • زمانی که مدیر شما خوشحال است و می‌دانید روز خوبی دارد.

البته نکته‌ای که شاید گفتن آن مهم باشد این است که بلافاصله پس از پشت سر گذاشتن یک چالش، درخواست افزایش حقوق نکنید؛ چون ممکن است این درخواست حس خوبی منتقل نکند و رئیس شما تصور کند فرد فرصت‌طلبی هستید. خب پس از اینکه موقعیت مناسب برای ارائه درخواست فراهم شد، زمان ارائه فرارسیده است.

برای ارائه درخواست افزایش حقوق، آماده‌اید؟!

گفتیم که می‌توانید درخواست خود را برای افزایش حقوق هم به‌صورت شفاهی و هم به‌صورت کتبی ارائه دهید. بهترین روش این است که شفاهی بگویید و از درخواست خود نیز دفاع کنید، اما در صورت تمایل به درخواست کتبی، دو نمونه نامه را در این مقاله برای شما قرار می‌دهیم. اما ابتدا در مورد درخواست شفاهی نکاتی را ذکر می‌کنیم.
پس از اینکه مدارک لازم را مبنی بر شایستگی خود برای دریافت حقوق بیشتر جمع‌آوری کردید، زمان مناسبی را نیز برای گفت‌وگو انتخاب کنید. اما مهم است که از قبل درباره موضوع بحث خود، فکر کرده باشید.

11. نیازی به فیلم‌نامه ندارید؛

باید در ارائه مطالب خود شفاف باشید و چند عبارت که به شما کمک کند تا گفتگو را مدیریت کنید، در آستین داشته باشید. یک شروع واضح برای بحث خود در نظر بگیرید.

12. مقدار حقوق موردنظرتان را در ذهن تعیین کرده باشید؛

قبل از شروع گفتگو باید در نظر داشته باشید که چه میزان افزایش دستمزد می‌خواهید و دلایلی که به این نتیجه رسیده‌اید را نیز جمع‌آوری کنید.
البته توصیه می‌کنیم این موضوع را ابراز نکنید تا زمانی که مدیر شخصا از شما در این مورد سؤال بپرسد. حتی در آن صورت هم به یک‌باره رقم موردنظرتان را نگویید و از قبل دلایل‌تان را با منطق و جزئیات ابراز کنید.

13. دقت در نحوه عملکرد و لحن گفتگو

نحوه عملکرد و صحبت شما در مکالمه مهم است؛ بنابراین مطمئن شوید که اعتماد به ‌نفس و انگیزه شما متعادل است. در صورت عدم اطمینان خود شما، کارفرما چگونه باید احساس رضایت داشته باشد؟

14. ابراز سپاس، گزینه مهمی است؛

در صحبت‌هایتان به این نکته اشاره کنید که از کار کردن در این شرکت بسیار سپاس‌گذار و قدردانید و در هرصورت تلاشتان را برای پیشرفت کاری شرکت انجام می‌دهید.

15. شور و شوق داشته باشید؛

یکی از راه‌هایی که نشان می‌دهد شما روی انجام کارهای حرفه‌ای در شرکت سرمایه‌گذاری کرده‌اید، به اشتراک گذاشتن هیجان خود درباره اهداف آینده شرکت و خودتان است.

16. حقوق مدنظر خود را توجیه کنید؛

اگر رئیس از شما درباره رقم موردنظرتان پرسید، توانایی اینکه بتوانید او را درباره این مبلغ توجیه کنید، داشته باشید. می‌توانید راه‌حل‌های زیر را در اینباره امتحان کنید:

  • دستاوردهای خاص و اخیر خود و همچنین ارزشی که برای شرکت آورده‌اید، می‌توانند از دلایلی باشند که چرا شما لیاقت دستمزد بیشتری را دارید.
  • نکات توجیهی را کاملا منطقی و قانع‌کننده بیان کنید.

مردم اغلب فکر می‌کنند باید توضیحات مفصلی درباره چرایی درخواست موردنظرشان بیان کنند، اما درخواست شما بهتر است نسبتا مختصر باشد. در صورت توضیحات مفصل ممکن است جلسه کسل‌کننده شود؛ پس بهتر است بیشتر از چند دقیقه زمان برای این کار در نظر نگیرید.

17. تمرکزتان روی دستاوردهای کاری باشد نه بر امور مالی؛

به یاد داشته باشید که درخواست شما باید به دلایل شغلی و مشارکت‌ها و ارزش‌هایتان برای شرکت باشد. توصیه می‌کنم تاکید زیادی روی وضع مالی خود و شرایط جامعه نداشته باشید.
حالا که جلسه خود را با مدیر برگزار کرده و درخواست‌تان را ارائه داده‌اید، یک مورد باقی‌مانده است و آن، نظر مدیر است. در این مورد نیز نکاتی را در ادامه بیان می‌کنیم.

نامه افزایش حقوق

پس از ارائه درخواست...

بهتر است بدانید که اغلب مدیران به‌سرعت به درخواست شما جواب بله نمی‌دهند. اما...

18. اگر جواب مدیر «شاید» باشد؛

اگر رئیس بگوید که درباره درخواست شما فکر می‌کند، خوب است، زیرا در صورتی‌که جواب نهایی او بله باشد هم ممکن است در ابتدا این جواب را دریافت کنید. در این صورت می‌توانید بگویید « آیا می‌توانم یک هفته دیگر در این مورد با شما تماس بگیرم؟» و پیگیر باشید.

19. اگر جواب «نه» دریافت کردید؛

در این صورت ناراحت یا عصبی نشوید و واکنش بدی نشان ندهید. البته قابل‌ذکر است که با یک ممنون احمقانه هم از دفتر مدیر خارج نشوید. این یک فرصت عالی برای این است که این سوال را از رئیس بپرسید: «می‌توانید به من بگویید برای افزایش حقوقتان در آینده چه‌کارهایی باید انجام دهم؟».
یک مدیر شایسته روش‌های افزایش سود را برای شما توضیح می‌دهد. می‌توانید با گفتن این جمله که از این‌ پس سعی می‌کنید به‌گونه‌ای کار کنید که شایسته افزایش دستمزد و حقوق باشید به همراه یک تشکر رسمی، از اتاق مدیر خارج شوید.

20. اگر به هیچ‌وجه امکان افزایش دستمزد نباشد؛

اگر شرایط شرکت شما به‌گونه‌ای است که امکان افزایش دستمزد و حقوق وجود نداشته باشد، می‌توانید از راه‌های دیگری پاداش کارهای با ارزش خود را از شرکت دریافت کنید. به‌عنوان مثال موارد زیر می‌توانند جزو این درخواست‌ها باشند:

  1. زمان تعطیلات اضافی
  2. تغییر سمت کاری
  3. ارتباط از راه دور و دورکاری

ارائه درخواست کتبی افزایش حقوق

درخواست کتبی افزایش حقوق

در ابتدای متن اشاره کردیم که ممکن است شما تمایل به ارائه درخواست خود به‌صورت کتبی داشته باشید.
بنابراین می‌توانید دو نمونه متن نامه درخواست افزایش حقوق را در ادامه ببینید. در نوشتن نامه افزایش حقوق خود بهتر است چند مورد زیر را رعایت کنید:

  • تعریف از مدیر و حسن جویی
  • بیان کردن مسئله و دلیل درخواست
  • ارائه درخواست
  • نوشتن یک جمع‌بندی مثبت

نمونه نامه 1

جناب آقای......

با عرض سلام و ادب، ضمن تشکر و قدردانی از محبت‌های همیشگی شما به استحضار می‌رساند، افزایش روزافزون نرخ تورم و تحمیل آن به قشر کارمند، تناسب دخل ‌و خرج خانواده را به‌ هم‌ ریخته که متاسفانه دریافتی جاری به هیچ‌وجه حداقل نیازهای اولیه را نیز تامین نمی‌نماید.

لذا خواهشمندم با توجه به این که این‌جانب منبع درآمد دیگری غیر از این شرکت برای تامین معاش خود و خانواده ندارم، عنایت فرموده و دستور تجدید نظر را در حقوق دریافتی بنده، امر به ابلاغ فرمایید.

ضمن تشکر فراوان، باشد که این لطف جنابعالی دلگرمی پشتکار و ارتباط خوب من را با این مجموعه چندین برابر نماید.

نمونه نامه 2

جناب آقای .....
رئیس محترم ......

موضوع: درخواست افزایش حقوق

با سلام و احترام

بدین‌ وسیله به استحضار مقام محترم می‌رساند؛ این‌جانب .... که از تاریخ .... در واحد ....... و با سمت ..... مشغول به کار هستم و طی این مدت با صداقت و پشتکار سعی در انجام تمام امور محوله به نحو احسن داشته‌ام تا بتوانم رضایت مسئولین محترم را جلب نمایم.

نظر به افزایش هزینه‌ها و نرخ تورم در سال جدید و جهت ایجاد انگیزه بیشتر و دلگرمی از شما تقاضا دارم در صورت صلاحدید، دستورات لازم در خصوص افزایش حقوق این ‌جانب را به واحد امور کارکنان صادر فرمایید.

پیشاپیش از بذل محبت و مساعدت‌های صمیمانه جنابعالی کمال تشکر را دارم و آرزوی توفیق روزافزون شما را از خداوند متعال خواستارم.

با تشکر و امضا

کارمند…..

سخن آخر اینکه...

چه پاسخ درخواست شما برای افزایش دستمزد مثبت باشد یا منفی، بهتر از این است که هیچ‌گاه جسارت ارائه این درخواست را نداشته باشید! بنابراین توصیه می‌کنیم به نکات این مقاله توجه کنید و شرایط ارائه این درخواست را برای خود فراهم کنید.

کارلیب | مرجع آگهی استخدام

می‌توانید در وبلاگ سایت کارلیب، سایر مطالب مربوط به استخدام را مطالعه کنید. مقالات وبلاگ برای هر دو گروه کارفرمایان و کارجویان نگارش شده‌اند.
با مطالعه در زمینه کسب‌وکارهای مرتبط، می‌توانید روش‌های پیشرفت در زمینه کاری خود را بیشتر فراگیرید و موفق‌تر عمل کنید.

کارلیب به کسب و کار‌ها کمک می‌کند تا نیروی کار مورد نیاز خود را با درج آگهی استخدام پیدا می‌کنند و به کارجویان و علاقمندان به هر حوزه فعالیتی نیز کمک می‌کند تا در مشاغل مورد نظر خود گزینش و استخدام ‌شوند. بنابراین به وب سایت به آدرس karlib.com مراجعه کنید و به خانواده بزرگ کارلیب بپیوندید.

آرمینا رستمی کیا
۱۱۵ دیدگاه
در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!

  • مهسا منصوری
    ۲۳ آذر ۱۳۹۹، ۰۶:۵۵

    با سلام
    ممنون از مطالب مفید وبلاگ کارلیب
    من و دو نفر از دوستانم در یک شرکت تولید محصولات آرایشی بهداشتی فعالیت داریم، به پیشنهاد یکی از دوستان قصد ارسال نامه درخواست افزایش حقوق داریم. آیا اگر هر سه ما با یک نامه، درخواستمان را به مدیریت ارسال کنیم درست است؟ اگر امکان پذیر هست، نحوه نوشتن چنین نامه ای متفاوت خواهد بود؟

    • مائده عابدی
      ۲۳ آذر ۱۳۹۹، ۱۰:۲۵

      سلام
      با توجه به مطالبی که در مقاله آمده، درخواست چنین نامه ای به مواردی مثل سابقه کار شما و میزان رضایت از فعالیت هایتان و … می تواند متفاوت باشد، بهتر است جداگانه، نامه درخواست افزایش حقوق را ارسال کنید. علاوه بر آن ممکن است هر کدام دلایل خودتان را داشته باشید و توجیه دسته جمعی در یک نامه، می تواند سبب سردرگمی کارفرما شود که این احتمال دریافت “پاسخ منفی” را بالا می برد. در ضمن مطمئن شوید که آیا درخواست همزمان هر سه شما منطقی و طبیعی است؟

  • ابراهیم حاجیان
    ۲۳ آذر ۱۳۹۹، ۰۹:۳۰

    سلام
    اگر متن درخواست افزایش حقوق رو به صورت کتبی ارسال کردیم، و با پاسخ منفی مواجه شدیم که امکان افزایش وجود ندارد، بهتر هست که درخواست افزایش پاداش هم با نامه کتبی باشه یا به صورت شفاهی؟ نمونه فرم تقاضای پاداش، مشابه نمونه فرم تقاضای افزایش حقوق هست؟ ممنون میشم راهنمایی کنید

    • مائده عابدی
      ۲۳ آذر ۱۳۹۹، ۱۲:۰۸

      سلام
      پیشنهاد ما این هست که ابتدا بررسی کنید به چه علت درخواست شما رد شده است؟ اگر قانع شدید که هیچ اگر نه، همانطور که در متن هم اشاره شده است از کارفرما پارامترهایی که برای درخواست افزایش حقوق مد نظر دارد را جویا شوید تا در ادامه روی آنها متمرکز شوید. در صورتی که به هیچ عنوان امکان تقاضا برای افزایش حقوق نبود، برای درخواست پاداش در زمان و مکان مناسب اقدام کنید. گرچه کارفرما وظیف دارد در صورت منطقی بودن درخواست شما، خودش اقدام کند، اما اگر اقدامی نکرد، بهتر است سعی کنید شفاهی درخواست تان را بیان کنید، زیرا تأثیرگذاری بیشتری دارد، در غیر این صورت نامه ای مشابه با نامه درخواست افزایش حقوق اما این بار با مضمون دریافت پاداش بنویسید. حتماً اشاره کنید که این کار میتواند بر انگیزه کاری شما تأثیر زیادی بگذارد.

  • سارا کاویانی
    ۲۳ آذر ۱۳۹۹، ۱۱:۵۸

    روز بخیر
    اول که تشکر میکنم بابت توضیحات جامع وبلاگ کارلیب
    دوم سوالی که داشتم این هست که من کارآموز هستم اما کارفرمای من مبلغی رو به عنوان حقوق برای من در نظر گرفتن، اما با توجه به میزان فعالیت من، آیا میتونم یک نامه اداری برای درخواست افزایش حقوق برای ایشون ارسال کنم؟ منظورم این هست که آیا شرایط ارسال نامه به سِمَت افراد در شرکت هم برمی گرده؟ ارسال چنین نامه ای با شرایط من میتونه گستاخانه برداشت بشه؟

    • مائده عابدی
      ۲۳ آذر ۱۳۹۹، ۱۲:۴۴

      سلام
      با توجه به اینکه شما کارآموز هستید، قطعاً زمان محدودی برای آن سازمان کار می کنید و حتماً حیطه وظایف شما، ساعت کاری و …. از قبل مشخص شده است و اگر مطابق با صحبتی که انجام شده است پرداخت صورت می گیرد، درخواست شما کمی غیرمنطقی است، از طرفی شما به عنوان کارآموز، تازه کار هستید و درصد اشتباهاتتان کمی بالاست، اما اگر مدت زمان همکاری شما با آن سازمان تمدید شده است، قطعاً رضایت از شما و کیفیت کارتان یکی از دلایل بوده است، پس حق شماست تا چنین درخواستی داشته باشید. فراموش نکنید هر درخواستی که بر طبق منطق درست و در زمان درست بیان شود، گستاخانه نیست.

  • مونا صفرزاد
    ۲۳ آذر ۱۳۹۹، ۱۲:۴۶

    سلام
    اولا تشکر میکنم از مقاله تون مخصوصا نمونه نامه درخواست افزایش حقوق که گذاشتید خوبه
    من یه مدت کارمند بودم و انتظار داشتم هر چند وقت یکبار افزایش حقوق داشته باشم
    الان خداروشکر خودم کارفرما هستم و کسب و کار خودمو دارم. ولی حالا درک میکنم درخواست افزایش حقوق من اولا نابجا بوده و ثانیا چقدر کارفرما تحت فشاره و دائم نمیتونه حقوق کارمند رو افزایش بده
    امیدوارم کارمندان به این درک برسن

    • فاطمه ولی محمدی
      ۲۳ آذر ۱۳۹۹، ۱۴:۲۹

      سلام خانم صفرزاد
      خوشحالیم که در مسیر پیشرفت شغلی که داشتید و میفرمایید الان کارفرما هستید، این درک متقابل براتون ایجاد شده که نامه درخواست افزایش حقوق باید با دقت و بررسی شرایط نوشته و ارائه بشه
      مطمئنا نوشتن نامه اداری درخواست افزایش حقوق در شرایط مناسب و با فرمت مناسبش تاثیرگذار خواهد بود.
      به امید موفقیت روز افزون برای شما و تمام کاربران کارلیب

  • شایان بایرامی
    ۲۳ آذر ۱۳۹۹، ۱۳:۱۷

    تو متن درخواست افزایش حقوق حتما باید دلایل درخواست افزایش حقوق رو هم بگیم؟
    نحوه نوشتن نامه برای افزایش حقوق همین چندتا فرمت رو که شما هم تو مقاله آوردید رو شامل میشه؟
    نامه اداری درخواست افزایش حقوق میخوام بنویسم. واقعا گیج شدم. کمممممکک

    • فاطمه ولی محمدی
      ۲۳ آذر ۱۳۹۹، ۱۴:۲۴

      سلام
      حتما قبل از ارائه درخواست افزایش حقوق باید نکاتی رو در نظر بگیرید و ببینید برای ارائه درخواست افزایش حقوق، آماده‌اید؟! یا شرایطتون فراهمه
      این مقاله رو کامل مطالعه کنید، راهنمای خوبیه برای شما و بعد نمونه فرم تقاضای افزایش حقوق رو به دقت بررسی کنید و نامه درخواست افزایش حقوق خودتون رو بنویسید و به بخش مربوطه ارائه کنید
      موید باشید

  • طاهر طاهرزاده اصل
    ۲۳ آذر ۱۳۹۹، ۱۳:۳۹

    چی یاد میدید به ملت برای نحوه نوشتن نامه برای افزایش حقوق … مگه کارفرما اصلا با افزایش حقوق موافقیت میکنه؟!
    مگه کارفرما پول داره که با دیدن متن درخواست افزایش حقوق کارمند، بلافاصله حقوق رو بالا ببره
    الان با نوشتن نامه اداری درخواست افزایش حقوق، حتما بلافاصله اخراج میشید :))

    • فاطمه ولی محمدی
      ۲۳ آذر ۱۳۹۹، ۱۴:۱۴

      با سلام و عرض ادب
      از جایی که متن درخواست افزایش حقوق خیلی موثر هست در تصمیم مدیران مجموعه برای افزایش حقوق کارمندان و از اونجایی که ما به عنوان پلتفرم کاریابی و استخدام وظیفه آگاهی بخشی به کاربران خودمون رو داریم، لازم دیدیم که با نوشتن این مقاله در وبلاگ کارلیب، نحوه نوشتن نامه برای افزایش حقوق رو به کاربران آموزش بدیدم.
      امیدواریم برای اعضا مفید واقع شده باشه

  • مهسا سالک
    ۲۴ آذر ۱۳۹۹، ۰۹:۲۱

    با سلام
    شرکتی که من در آن مشغول به کار هستم، مدیریت به خاطر مشغله های دیگر، فرصت حضور در شرکت ما را ندارد و اکثر مسئولیت های ایشان برعهده من هست، اما با همان حقوق مشابه دیگر افراد. متأسفانه منطق لازم برای نوشتن نامه درخواست افزایش حقوق را ندارند. چطور می توانم فرم تقاضای افزایش حقوق را با ایشان در میان بگذارم؟

    • مائده عابدی
      ۲۴ آذر ۱۳۹۹، ۱۰:۰۲

      با سلام ممنون که وقت گذاشتید و مقاله کارلیب رو خوندین.
      با توجه به توضیحاتی که فرمودید و حجم مسئولیت هایی که دارید، این درخواست حق طبیعی شماست. علاوه بر این شما نباید ارزش خودتان را دست کم بگیرید. کافی است زمان مناسب برای ارائه درخواست افزایش حقوق را پیدا کنید و اقدام نمائید. در ضمن اگر از غیرمنطقی بودن کارفرما نگران هستید، بهتر است به سراغ راه شفاهی نروید و کتباً نامه ای جهت ارائه درخواست افزایش حقوق بنویسید.

  • بهرام احمدی
    ۲۴ آذر ۱۳۹۹، ۰۹:۳۹

    با سلام
    ممنون از اینکه با این مقالات کارجوها رو در راستای حقوق طبیعی خودشون از جمله درخواست افزایش حقوق، آشنا می کنید. من خودم چند سالی هست که که کارفرما هستم و سعی میکنم تا جایی که امکان داشته باشه خودم به موقع افزایش حقوق رو برای کارمندانم داشته باشم، البته با در نظر گرفتن نکاتی که شما هم در مقاله به اون اشاره کردید.

    • مائده عابدی
      ۲۴ آذر ۱۳۹۹، ۱۰:۰۱

      سلام و عرض ادب
      ممنون از وقتی که گذاشتید و مقاله تیم کارلیب رو خوندید. چقدر خوب که شما در جهت مسیر شغلی خودتون قرار گرفتید و راه خودتون رو پیدا کردید. شما قطعاً یکی از مدیران موفق هستید که تمام و کمال به حقوق کارمندان تون واقف هستید. پیشنهاد میکنم دیگر مقالات ما در زمینه مدیر موفق، مدیریت اخلاقی و … رو هم بخونید و اگر تجربه ای در این زمینه دارید با ما به اشتراک بگذارید.

  • زهرا سرحدی
    ۲۴ آذر ۱۳۹۹، ۰۹:۵۷

    با سلام
    خواستم تشکر کنم بابت مقاله جامعی که گذاشتین، چون من مدتی بود که به فکر درخواست افزایش حقوق بودم، اما نمیدونستم چطور و چه زمانی برای تقاضای افزایش حقوق اقدام کنم. به نظر من مهمترین نکته این بود که اولاً به منطقی بودن درخواستمون مطمئن باشیم و دوم اینکه زمان مناسبی رو برای صحبت با مدیریت انتخاب کنیم. ممنونم

    • مائده عابدی
      ۲۴ آذر ۱۳۹۹، ۱۰:۱۷

      سلام و عرض ادب و ممنون از زمانی که برای خوندن مقاله ما گذاشتید. بله متأسفانه خیلی از کارجوها به خاطر عدم آگاهی از حق و حقوق طبیعی خودشون، اقدامات لازم رو به موقع انجام نمی دهند و همین عامل سبب بی انگیزگی و سرد شدن و نهایتاً عدم سازگاری شغلی آنها از مسائل کاری می شود. چون با توجه به شرایط اقتصادی امروزه، مسائل مالی در انگیزه افراد بسیار موثر است. خوشحالیم که مقاله ما براتون مفید بوده و تونستید به جمع بندی خوبی برسید.

  • سولماز خانی
    ۲۴ آذر ۱۳۹۹، ۱۲:۲۰

    سلام
    من نامه درخواست افزایش حقوق خودمو دادم به رئیس شرکت ولی میگن ما تو قرارداد نداریم چیزی تحت عنوان افزایش حقوق…
    من کجا میتونم از کارفرما شکایت کنم. دو ساله من دارم کار میکنم. یه قرون افزایش حقوق نداشتم

    • فاطمه ولی محمدی
      ۲۴ آذر ۱۳۹۹، ۱۳:۵۷

      با سلام
      هر شرکت و سازمانی قواعد خاص خودش رو داره برای افزایش حقوق ولی در کل وزارت کار هر ساله مقدار افزایش حقوق رو تعیین میکنه. اگر شرایط لازم رو داشته باشید حتما با نامه درخواست افزایش حقوق شما موافقت خواهد شد.
      اگر فکر میکنید کارفرمای شما حقوق شما رو ضایع میکنه، میتونید به مقاله “راهنمای کامل نحوه شکایت کارگر از کارفرما” از وبلاگ کارلیب مراجعه بفرمایید.

  • مهسا شریفی
    ۲۴ آذر ۱۳۹۹، ۱۳:۵۰

    سلام واقعا این مقاله خوبه و به من یاد داد نامه درخواست افزایش حقوق رو چجوری بنویسم. حالا من نمونه فرم تقاضای افزایش حقوق رو هم دیدم و مطابق اون متن درخواست افزایش حقوق خودمو نوشتم ولی خیلی استرس دارم که مدیر بخش موافقت نکنه. چند درصد به نظرتون جواب میده؟

    • فاطمه ولی محمدی
      ۲۴ آذر ۱۳۹۹، ۱۴:۰۲

      سلام دوست عزیز

      ابتدا باید بررسی کنید که برای ارائه درخواست افزایش حقوق، آماده‌اید؟! و بعد متن نامه درخواست افزایش حقوق رو تنظیم و ارائه بدید.
      تو این مقاله گفتیم که می‌توانید درخواست خود را برای افزایش حقوق هم به‌صورت شفاهی و هم به‌صورت کتبی ارائه دهید. اما ابتدا در مورد درخواست باید نکاتی را مدنظر قرار بدید
      پس از اینکه مدارک لازم را مبنی بر شایستگی خود برای دریافت حقوق بیشتر جمع‌آوری کردید، زمان مناسبی را نیز برای گفت‌وگو انتخاب کنید. اما مهم است که از قبل درباره موضوع بحث خود، فکر کرده باشید.
      برای درخواست کتبی و ارائه نامه درخواست افزایش حقوق هم رعایت این نکات لازمه. پس اگر شرایط لازم رو دارید و مدارکتون مبنی بر واجد شرایط بودن برای افزایش حقوق کامله، جای نگرانی وجود نداره

  • علی جمالی
    ۲۴ آذر ۱۳۹۹، ۱۳:۵۳

    تروخدا این مقاله ها رو تحت عنوان نامه درخواست افزایش حقوق منتشر نکنید. بدآموزی داره برای کارمند فکر میکنه هر وقت دلش خواست باید بیاد نامه اداری درخواست افزایش حقوق تنظیم کنه بده دست رئیس. انتظار هم داره باهاش موافقت بشه. جمع کنید بابا

    • فاطمه ولی محمدی
      ۲۴ آذر ۱۳۹۹، ۱۴:۰۵

      جناب جمالی سلام
      چنانچه کارفرما هستید و نگران این هستید که کارمندان آگاهی لازم درباره حقوق و دستمزد خودشون پیدا کنند، باید بگم نامه درخواست افزایش حقوق و تنظیم متن نامه اداری درخواست افزایش حقوق چیزی نیست که اگر کارمند شما بلد نباشه نتونه حقوق قانونی خودش رو از شما مطالبه کنه. بهتره منصفانه برخورد کنید تا حداقل مشکلات رو با کارمندان خودتون داشته باشید. رضایت کارکنان رو همیشه مد نظر قرار بدید تا بازدهی مجموعه شما افزایش پیدا کنه.
      موید باشید

  • سارا پورابراهیم
    ۲۵ آذر ۱۳۹۹، ۰۸:۴۸

    سلام
    من مدیر عامل یک شرکت تولیدی در زمینه شیمی هستم، این خوبه که کارمندها رو با حق طبیعی خودشون آشنا می کنید، اما کاش بیشتر رو این مورد تأکید می کردید که آیا چنین درخواستی حق طبیعی اونها هست یا نه!! خیلی از کارمندان فقط با خوندن تیتر اول، شروع به نوشتن نامه درخواست افزایش حقوق می کنند، که با کوچک ترین نگاه به متن درخواست افزایش حقوق چیزی جز گستاخی ازش به دست نمیاد! اگر هم از طرف کارفرما موافقت نشه، رفتار درستی نمی کنند و از کار اصل شون کم می گذارند. به نظر من اگر مدیر، مدیر منصفی باشه، در صورت لزوم، خودش برای افزایش حقوق کارمند اقدام می کنه.

    • مائده عابدی
      ۲۵ آذر ۱۳۹۹، ۱۰:۱۹

      سلام و عرض ادب ????
      خانم پورابراهیم عزیز، دغدغه شما کاملاً ملموس هست، متأسفانه کارمندان زیادی هستند که استحقاق افزایش حقوق ندارند و فقط به دنبال پول بیشتری هستند، به جای اینکه مهارت های خودشون رو تقویت کنند و قدم مثبتی برای مسیر شغلی شون بردارند، مسائل مالی ذهن اونا رو مشغول کرده، اما چقدر خوب میشه اگر ما هم علت دغدغه های کارمندانمون رو بشناسیم و برای رفع اونا تلاش کنیم. اینکه با هر لحنی نامه درخواست افزایش حقوق بدن، درست نیست و هیچ عذرخواهی جبران لحن بد اونها رو نمی کنه، اما اگر سعی کنیم جواب نامه اونها رو ما به درستی بدیم تا کدورتی پیش نیاد، کارمند هم از این موضوع آگاه میشه و روابط دوستانه تری برقرار خواهد شد.

  • علی براهیمی
    ۲۵ آذر ۱۳۹۹، ۱۰:۰۲

    سلام
    این خیلی خوبه که متن درخواست افزایش حقوق، نحوه نوشتن نامه برای افزایش حقوق و … رو آموزش میدید، اما عدم توافق کارفرما رو هم نادیده نگیرید. من خودم کارفرما هستم و تو این اوضاع اقتصادی ناجور، به زور شرکتم رو دارم اداره می کنم، حقوق همه کارمندا به نسبت وظیفه ای که دارن اوکیه، اما به این هم واقف هستم که بعضی هاشون حق بیشتری برای دریافت حقوق دارند. کاش یه کم درک کنند و نمونه فرم تقاضای افزایش حقوق برامون نفرستن تا شرمنده نشیم 🙁

    • مائده عابدی
      ۲۵ آذر ۱۳۹۹، ۱۰:۵۴

      سلام جناب براهیمی
      کارلیب نگرانی شما رو درک می کنه و به این موضوع آگاه هست که با توجه به شرایط اقتصادی حاضر، چه شرکت هایی که متضرر نشدند. واقعاً جای خوش حالی داره که با وجود چنین شرایطی، کارفرمایی مثل شما به مشکلات کارمندانش آگاه هست، اما این رو هم فراموش نکنید که مسائل مالی خیلی میتونه در روحیه کارمندان شما و کیفیت کاری که ارائه میدن تأثیر داشته باشه. کارلیب پیشنهاد می کنه به صورت جمعی درباره درخواست افزایش حقوق با کامندان تون صحبت کنید تا اونها هم از مشکلات شرکت آگاه بشن و خیلی مسالمت آمیز این موضوع رو حل کنید.

  • بهرام ثالثی
    ۲۵ آذر ۱۳۹۹، ۱۰:۵۵

    سلام و عرض ادب
    خواستم تشکر کنم از مقاله های خوبتون، واقعاً چقدر جای خوشحالیه که پلتفرم های کاریابی مثل کارلیب اینقدر قدرتمندانه در جهت کمک به کارجوها و کارفرماها قدم برمیدارن. من خودم از کسایی هستم که از همین پلتفرم نمونه فرم تقاضای افزایش حقوق رو پیدا کردم و برای کارفرمام ارسال کردم و چقدر از نحوه نوشتن نامه برای افزایش حقوق من خوشش اومده بود. واقعاً ممنونم

    • مائده عابدی
      ۲۵ آذر ۱۳۹۹، ۱۱:۲۶

      سلام جناب ثالثی
      خیلی خوش حال هستیم که تیم کارلیب تونسته قدم کوچکی برای پیشرفت کاری شما برداره. مسائلی مثل فرم تقاضای افزایش حقوق شاید به نظر خیلی ها مهم نباشد، اما در دید کارفرما تأثیر زیادی میذاره و خیلی راحت تر کارمند میتونه نظر مثبت ایشون رو جلب کنه. خوش حال میشیم اگر تجربه راجع به دیگر مقالات آموزشی تیم کارلیب دارید با ما در میان بگذارید.

  • مسلم عبدی
    ۲۷ آذر ۱۳۹۹، ۰۹:۵۱

    سلام کارلیب عزیز
    مثل همیشه ممنون از مقاله های خوبتون، من همیشه می خونم و سایت شما رو به دوستانم معرفی می کنم. واقعیت این هست که به خاطر یکسری مشکلات، احترام بین افراد در سازمانها از بین رفته و این مورد حتی در نوشتن یک نامه درخواست افزایش حقوق هم به چشم میاد. شاید ناشی از مشکلات اقتصادی باشه یا هر چی که هم به کارفرما و هم به کارمند فشار میاره. خداروشکر سازمان ما، تو هر شرایطی همدیگه رو درک میکنن و روابط هم چنان برقرار هست ????

    • مائده عابدی
      ۲۷ آذر ۱۳۹۹، ۱۰:۲۰

      مسلم عزیز سلام
      ممنون از نظر مثبت شما نسبت به مقالات تیم کارلیب، مایه دلگرمی ماست تا بیشتر از هر زمانی برای هدف اصلی تیم کارلیب تلاش کنیم و رضایت شما را جلب کنیم. بله کاملاً درست می فرمایید، متأسفانه مشکلات جامعه و از همه مهمتر مشکلات اقتصادی شرایط رو برای همه سخت کرده و ما در خانه دوم (محل کار) هم باید یاد بگیریم چطور رفتار کنیم تا مبادا احترام بین افراد پایمال شود. ما از این بابت خوش حالیم که با این شرایط شما از نعمت یک کارفرمای خوب برخوردار هستید و با درک متقابل از شرایط می تونید نامه درخواست افزایش حقوق تون رو ارسال کنید ????

  • مریم سخایی
    ۲۷ آذر ۱۳۹۹، ۱۱:۱۰

    سلام
    من کارمند یک شرکت دارویی هستم و سابقه زیادی دارم که خب به کیفیت و کمیت کارم برمیگرده، تنها مشکلی که دارم این هست که من می ترسم هر تقاضیی از مدیر خودم داشته باشم ☹ با وجود اینکه از کارمندای قدیمی هستم و الان هم واقعاً نیاز دارم تا بتونم نامه درخواست افزایش حقوق بنویسم، اما نمی تونم!!!! اعتماد به نفس این کارها رو ندارم و از نتیجه کار ترس دارم. میشه کمکم کنید؟!

    • مائده عابدی
      ۲۷ آذر ۱۳۹۹، ۱۱:۳۰

      سلام و عرض ادب
      خانم سخایی عزیز با توجه به سابقه کار خوبی که از آن گفتید، ابراز چنین مشکلی کمی عجیب بود، از طرفی کارمندی با سابقه شما حتماً به این امر واقف هست که در شرایطی یک نامه اداری درخواست افزایش حقوق حق طبیعی هر کارمندی است و ترسی از ارائه آن نباید باشد، اما نگران نباشید فقط کافی است کمی زمان بگذارید و یاد بگیرید چطور مدیریت ترس هایتان را تحت کنترل داشته باشید و راهکارهایی برای افزایش اعتماد به نفس را بیاموزید.

  • محمدمهدی امیری
    ۲۷ آذر ۱۳۹۹، ۱۱:۲۸

    سلامممم، من اومدم یه خبر خوب بدم. تقریباً یه مدت پیش مقاله درخواست افزایش حقوق کارلیب رو خوندم و وقتی دیدم این نامه حق طبیعی من هیت و بقیه شرایط رو هم دارم دقیقً مشابه نمونه (۲) متن درخواست افزایش حقوق رو نوشتم و برای کارفرمام ارسال کردم ???? و خبر خوب تر اینکه دو روز پیش با نامه درخواست افزایش حقوق من موافقتتتت شدددد. ممنونم کارلیب، ممنونممم

    • مائده عابدی
      ۲۷ آذر ۱۳۹۹، ۱۱:۴۱

      سلام جناب امیری عزیز
      عرض تبریک، چقدر خوش حالیم که تونسیم با مقالات آموزشی پلتفرم کاریابی کارلیب، به شما کمک کنیم تا نمونه فرم تقاضای افزایش حقوق بنویسید و با جواب مثبت رو به رو شوید. اگر هر کاری با اصول خودش پیش برود، نتیجه ای غیر این منتظمان نخواهد بود ????ممنون می شویم اگر تجربه ای از دیگر مقالات کارلیب دارید با ما در میان بگذارید.

  • احمدرضا سلیمی
    ۳۰ آذر ۱۳۹۹، ۱۵:۲۱

    سلام
    من میخوام واسه نامه درخواست افزایش حقوق اقدام کنم و اینک بگم که اول رو در رو میخوام با کارفرما صحبت کنم. یکی از مواردی که شما برای متن نامه درخواست افزایش حقوق گفتین اینه که ابراز سپس حتماً باشه، اما مدیر من هیچ کاری برای من و کارم نکرد و خودم بودم که با هر سختی و همکارای بدی که توی محیط داشتم تونستم پیشرفت کنم. اگر ابراز سپاس داشته باشم قطعاً دروغه ☹ حذف اون میتونه به ضرر من تموم بشه؟

    • مائده عابدی
      ۳۰ آذر ۱۳۹۹، ۲۱:۴۸

      سلام جناب سلیمی
      متأسفیم از شرایط نامساعدی که توی محیط کارتون داشتید، اما با توجه به اینکه تمام زحمات به دوش خودتون بوده باز هم از نظر ما ابراز سپاس در متن نامه درخواست افزایش حقوق باشد، بهتر است. پیشنهاد می کنیم از این دید به قضیه نگاه کنید که کارفرمای شما این فرصت رو در اختیار شما قرار داده و این خود شما بودید که از این فرصت برای رشد و تعالی مسیر شغلی تان بهره برده اید. ابراز سپاس در نامه درخواست افزایش حقوق، ادب و کمالات شما را می رساند.

  • Ali Gnaji
    ۳۰ آذر ۱۳۹۹، ۱۵:۴۱

    سلام، من هر کاری بخوام بکنم مثل همین نامه درخواست افزایش حقوق اینقدررر بهش فکر می کنیم تا فرصت پیش اومده رو از دست میدم. همش می ترسم نکنه اوضاع بد بشه، نکنه با من بد برخورد بشه. تاب روبه روشدن با چیزایی که می ترسم رو ندارم. الانم هعی واسه نامه اداری درخواست افزایش حقوق دست دست می کنم ☹

    • مائده عابدی
      ۳۰ آذر ۱۳۹۹، ۲۱:۴۹

      جناب گنجی، عرض سلام و ادب
      بله، شرایط شما قابل درک هست و افراد زیادی با ترس هایی از این دست روبه رو هستند، اما خوشبختانه شما متوجه آنها شده اید. کافی است در جهت رفع آن اقدام کنید، پیشنهاد کارلیب این هست که برای مواجه شدن با ترسی مثل ارائه نامه درخواست افزایش حقوق و … مقالات مدیریت ترس و تاب آوری را مطالعه کنید تا مشکل تان در این زمینه حل شود و به موقع برای هر کاری قدام کنید. منظر نتیجه های خوب از شما هستیم.

  • سوگل صیادی
    ۳۰ آذر ۱۳۹۹، ۲۱:۴۷

    سلام شما نوشتید اطلاعات بیشتری درمورد حقوق مشابه خودمون با دیگر شرکتا جمع آوری کنیم. خب این واسه چیزی مث نامه درخواست افزایش حقوق درست نیست. مثلاً من مدیر تولید کارخونه فلان با مدیر تولید کارخونه دیگه شاید اسم سِمَت هامون یکی باشه و وظایفی که بهمون دادن زمین تا آسمون متفاوت!!! انصاف نیست متن نامه درخواست افزایش حقوق اینا یکی باشه….

    • مائده عابدی
      ۳۰ آذر ۱۳۹۹، ۲۲:۵۵

      سلام سوگل عزیز
      بله کاملاً درست می فرمایید، وظایف محول شده به سِمَت های مختلف، ممکن هست با هم متفاوت باشه. چیزی در مقاله درخواست افزایش حقوق به آن اشاره شده، منظور این هست که شما حدودی از حقوق درخواستی خودتان بدانید و آگاهانه اقدام کرده باشید وگرنه در متن نامه درخواست افزایش حقوق بهتر است در شرایطی که اضافه بر سازمان کار می کنید، حتماض ذکر کنید تا به کارفرما یادآور شده باشید.

  • علی بهمنیار
    ۰۲ دی ۱۳۹۹، ۱۳:۵۲

    سلام. من میخوام برای نامه درخواست افزایش حقوق اقدام کنم اما میدونم مدیر من اینقدررر بی منطق هست که هر چقدر من مطمئن باشم این نامه تقاضای افزایش حقوق من حق منه هست اون قبول نداره و هیچ تلاشی هم برای بهمبود اوضاع مالی مون نمیکنه. نه فقط برا من، همه کارمندا همین مشکل رو باهاش دارن و متأسفانه فقط و فقط از ترس اینکه جای دیگه کار پیدا نکنیم همین جا رو تحمل می کنیم. این شرایط رو هم در نظر بگیرید خب بعد راهکار بدید

    • مائده عابدی
      ۰۲ دی ۱۳۹۹، ۱۷:۴۶

      عرض سلام و ادب
      جناب بهمنیار ما باز هم یادآوری می کنیم که نامه درخواست افزایش حقوق حق طبیعی شماست و این تفکر که افراد حریص این درخواست‌ها را دارند در کل اشتباه است. مدیر شما نیز اگر تجربه قبلی در مدیریت داشته باشد یا حتی کمی معقول باشد، می‌داند که این موضوع بسیار عادی است؛ پس لازم نیست نگران طرز تفکر مدیرتان در این‌باره باشید. درخواست و دریافت افزایش حقوق، حق طبیعی شما به‌عنوان یک کارمند است. پس اگر از خودتان مطمئن هستید هر چه سریع تر اقدام کنید.

  • جواد ساروی
    ۰۲ دی ۱۳۹۹، ۱۴:۳۹

    سلام خواستم بگم من یا بقیه همکارام ارزش خودمون رو می دونیم اما اونی که باید نمی دونه! ربطی هم به نامه درخواست افزایش حقوق اینا هم نداره. ما هر چقدر هم تلاش کنیم که متن درخواست افزایش حقوق مناسب بنویسم و … وقتی ترتیب اثر داده نشه فایده ندارههههههه

    • مائده عابدی
      ۰۲ دی ۱۳۹۹، ۱۷:۴۷

      سلام آقای ساروی
      شما نکته ای اشاره کردید با توجه به عنوان شغلی، موقعیت مکانی، تجربه کاری و … هست؟ این موارد رو از این لحاظ برای نامه درخواست افزایش حقوق یادآوری میکنم چون در اکثر شرکت ها ارزش یک کارمند طبق آنها تحلیل می شود و شاید و در محل کار شما موارد دیگری مد نظر باشد. از آن گذشته اگر از نمونه فرم تقاضای افزایش حقوق تان مطمئن هستید بی درنگ اقدام کنید، فراموش نکنید این حق شماست!

  • Sadegh Abbasi
    ۰۲ دی ۱۳۹۹، ۱۷:۴۶

    من هفته پیش برای نامه اداری درخواست افزایش حقوق اقدام کردم و به نظرم ابراز شور و شوق اشتیاقم از اهداف و برنامه هایی که برای کارم داشتم و به مدیر گفتم خیییلی زیاد موثر بود. اومدم تجربه مو با دیگر کارلیبی ها به اشتراک بذارم و بگم از هیچ نکته ای توی نامه درخواست افزایش حقوق تون دریغ نکنید. جواب میده، خوبم جواب میده ????

    • مائده عابدی
      ۰۲ دی ۱۳۹۹، ۱۷:۵۰

      جناب عباسی عزیز سلام
      از اینکه تجربه خودتون در رابطه با نامه اداری درخواست افزایش حقوق با ما در میان گذاشتید بسیار سپاس گزاریم. کاملاً درست می فرمائید، از هیچ نکته ای نباید درمورد نامه های این چنین دریغ کرد چون ممکنه به نظر ما ساده باشه اما از دید کارفما خیلی هم موثر خواهد بود. خوش حال می شویم اگر تجربه های دیگری هم دارید با ما به اشتراک بگذارید.

  • غلامرضا خلیلی
    ۰۳ دی ۱۳۹۹، ۱۱:۵۴

    سلام من می خوام واسه نامه درخواست افزایش حقوق اقدام کنم، اما میدونم تو این مدت کاری، اشتباهاتی داشتم خب، اما خیلی تلاش میکنم، کار میکنم، زودتر از همه میام دیرتر از همه هم میرم. با این قیمتای بازار هم نیاز به حقوق بیشتر دارم اما می ترسم متن درخواست افزایش حقوق رو تنظیم کنم و با جواب منفی رو به رو بشم.

    • مائده عابدی
      ۰۳ دی ۱۳۹۹، ۱۲:۵۴

      جناب خلیلی سلام، ما از کار شما، سِمَت شما و دیگر شرایط تان اطلاعی نداریم، اما آیا این نامه درخواست افزایش حقوق حق طبیعی شماست؟ با خودتان روراست باشید و اگر میبینید جوابتان بله است، اقدام کنید و در متن درخواست افزایش حقوق به دلایل خودتان تمام و کمال اشاره کنید. در ضمن فراموش نکنیم در این اوضاع نابسامان اقتصادی، ما هم کارفرما هایمان را درک کنیم.

  • مالک
    ۰۳ دی ۱۳۹۹، ۱۲:۵۹

    نمونه فرم تقاضای افزایش حقوق که گذاشتید خیلی خوبه، با یه نگاه آدم دستش میاد چی باید بنویسه و چیکار کنه که بتونه متن درخواست افزایش حقوق خوبی بنویسه، مرسی به من که خیلی کمک کردم دمتون گرم ???? حالا امیدوارم اقدام کنم و کارفرمای من هم باهاش موافقت کنه اون وقت دیگه خوشحالی من خیلی زیاد میشه

    • مائده عابدی
      ۰۳ دی ۱۳۹۹، ۱۳:۴۲

      سلام و عرض ادب، خوش حالیم که این مقاله از تیم کارلیب برای شما مفید بوده و توانسته اید نحوه نوشتن نامه برای افزایش حقوق را یاد بگیرید. امیدوارم تمام شرایط برای شما و کارفرمای شما مهیا باشد تا با درخواست شما موافقت شود و شما نیز خبر خوب موافقت با نامه درخواست افزایش حقوق را به ما بدهید ????

  • فربد نامدار
    ۰۳ دی ۱۳۹۹، ۱۳:۳۹

    مدیر ما کلا اعصاب نداره پس هیچ وقت نمیشه بهش نامه درخواست افزایش حقوق داد. هر چقدر هم این ۲۰ تکنیک جادویی درخواست افزایش حقوق رو به کار ببریم، اما همین یه دونه که اوکی نباشه، جواب نمیده!!! چی کار کنیم ما به نظر شما؟

    • مائده عابدی
      ۰۳ دی ۱۳۹۹، ۱۸:۵۰

      سلام جناب نامدار
      از این ۲۰ تکنیک جادویی درخواست افزایش حقوق به این نکته دقت نکرده اید که اگر مطمئن هستید این درخواست، حق طبیعی شماست، بی درنگ اقدام کنید. پس لازم نیست نگران طرز تفکر مدیرتان در این‌باره باشید. درخواست و دریافت افزایش حقوق، حق طبیعی شما به‌ عنوان یک کارمند است.

  • غلام الدین
    ۰۴ دی ۱۳۹۹، ۱۵:۳۱

    من متأسفانه بی گدار به آب زدم و اصلاً برا متن درخواست افزایش حقوق فکر نکردم! برا همین نتونستم مدیرم رو راضی کنم و یک نه بزررررگ ازش شنیدم. الانم فک کنم فرصتم رو از دست دادم و فعلاً باید صبر کنم تا ببینم چی میشه. حیف که قدرش رو ندونستم و الان باید منتظر باشم تا دوباره نامه درخواست افزایش حقوق بدم

    • مائده عابدی
      ۰۴ دی ۱۳۹۹، ۱۶:۴۵

      سلام وقت بخیر، شاید اگر کمی زودتر و یا با دقت بیشتری مقاله تکنیک جادویی افزایش حقوق رو می خواندید متوجه می شدید که یکی از این تکنیک ها برای نامه درخواست حقوق این هست که آمادگی قبلی داشته باشید. الان هم دیر نشده است، دفعه بعد آگاهانه تر قدم بردارید تا با جواب مثبت از سوی کارفرما رو به رو شوید.

  • خادم. ش
    ۰۴ دی ۱۳۹۹، ۱۶:۱۴

    سلام، اومدم بگم آره بابا چرا خیلی ها می ترسن خب؟ من خودم کارفرمام و اینو میگم که کارمند باید بفهمه نامه درخواست افزایش حقوق یه روند عادی از کار هست و تمام. کار نداره که! البته بگما کارمند خودش بدونه که حقش هست این نامه درخواست افزایش حقوق. نه اینکه راه به راه تقاضا بده

    • مائده عابدی
      ۰۴ دی ۱۳۹۹، ۱۶:۴۵

      سلام و عرض ادب، ممنون از اینکه نظرتون رو با ما به اشتراک گذاشتید. چقدر خوب که کارفرماهایی مثل شما هستند و با این روند به خوبی برخورد می کنند. بله کاملاً درست می فرمایئد هم کارمند و هم کارفرما باید به موقع و درست اقدام کنند تا نتیجه نامه درخواست افزایش حقوق برای هر دو رضایت بخش باشه

  • حمیدرضا توکل
    ۰۴ دی ۱۳۹۹، ۱۷:۱۸

    من کلی واسه درخواست افزایش حقوقم دست دست کردم و معطل کردم. یعنی می ترسیدم اقدام کنم تا دو هفته پیش که بالاخره نمونه فرم تقاضای افزایش حقوقم رو دادم و در کمال ناباوری کارفرمای من قبول کرد!!! باورم نمیشد خدایی، فقط با این دست دست کردنم مقدار حقوقی که هر ماه اضافه تر دریافت کنم رو از دست دادم ☹ اما بازم خداروشکر

    • مائده عابدی
      ۰۴ دی ۱۳۹۹، ۱۸:۵۴

      سلام جناب توکل، چه خوب که بالخره اقدام کردید و با این ترس تان رو به رو شده اید. ترس های زیادی توی زندگی هست که ما را از ادامه کار منصرف می کند و یا دستیابی به آن را به تأخیر می اندازد که خب صدماتش برای خودمان خواهد بود. امیدوارم رو به رو شدن با ترس نامه درخواست افزایش حقوق شروعی برا رویارویی با بقیه ترس های شما باشد ????

  • ح. برهان
    ۰۶ دی ۱۳۹۹، ۱۱:۴۸

    سلام. خب من نمیدونم حقوقی که می خوام دریافت کنم و برای نامه درخواست افزایش حقوق اقدام کنم عادلانه هست یا نه؟ از نظر من که ملاک نیست! حالا هر چی هم نمونه نامه افزایش حقوق آماده کنم و برای مدیرم بفرستم. اصن نظرش رو که نمیدونم. حالا این وسط ضایع هم بشم؟

    • مائده عابدی
      ۰۶ دی ۱۳۹۹، ۱۸:۵۹

      عرض ادب. این طور که مشخص است هنوز آنقدری در شرکت تان مشغول به کار نشده اید تا با استراتژی های مدیرتان آشنا شده باشید. خب چنین درخواستی معقول نیست، چون حداقل یکسال باید فعالیت هایتان بررسی شود. اگر هم این مدت سپری شده و می خواهید اقدام کنید، کارلیب باز هم با نظر شما موافق نیست و هر کس باید بتواند نتیجه کارهایش را تحلیل کند و ببیند آیا لایق افزایش حقوق هست یا خیر! فقط کافی است عنوان شغلی، تجربه کاری و … برا بررسی کنید. حتی می توانید لیستی از پروژه هایی که تاکنون انجام داده اید را آماده کنید و میزان رضایت تان از کار را بسنجید. موید باشید

  • محمدعلی عرفان
    ۰۶ دی ۱۳۹۹، ۱۲:۳۷

    سلام، نوشتید میزان درامدتان را در منطقه جغرافیایی پیدا کنید. این ملاک درستی میشه؟ مثلاً من که ساکن اصفهان هستم، با شرکت مشابه در سایر شهرهای استان اصفهان باید به یک شکل برای نامه درخواست افزایش حقوق اقدام کنیم؟ منظورم اینه نمی دونیم، شرح وظایف کارمندان با سِمَت ما، چقدر مشابه هست!

    • مائده عابدی
      ۰۶ دی ۱۳۹۹، ۱۹:۰۰

      جناب عرفان عرض سلام و ادب
      همانطور که در مقاله تکنیک های افزایش حقوق نیز اشاره شده است، نرخ حقوق موجود در اینترنت و حتی به دست آمده از پرس و جوهای دوستان و آشنایان، همیشه دقیق نیست و با توجه به آنچه که خودتان نیز اشاره کردید، عوامل زیادی دخیل هستند، اما همین آمار گرفتن ساده نیز می تواند به نوشتن متن درخواست افزایش حقوق مناسب کمک کند تا انشالله به نتایج خوبی برسید.

  • رضا صبوری
    ۰۶ دی ۱۳۹۹، ۱۳:۲۶

    درخواست افزایش حقوق برای من سخته ☹ کارفرمای ما از سیایت های سخت گیرانه خودش کوتاه نمیاد و خیلی بد قانع میشه. چندین بار متن درخواست افزایش حقوق مختلف امتحان کردم، اما فایده نداشته و گفته از نظر من این درخواست مردود هست! دیگه نمی دونم چیکار کنم! اما من واقعاً مستحق این افزایش حقوق هستمااا

    • مائده عابدی
      ۰۶ دی ۱۳۹۹، ۱۹:۰۱

      سلام و وقت بخیر آقای صبوری
      کارفرمای شما هر چقدر هم سخت گیر باشد و تفکراتی مانند اینکه “چه درخواست گستاخانه‌ ای” یا “کاملاً واضح است که او فقط به دنبال پول است!” یا هر تعبیر دیگری که دارد را از ذهن خود دور بریزید و به این فکر کنید که درخواست افزایش حقوق حق طبیعی یک کارمند است (با در نظر گرفتن دیگر شرایطی که توضیح داده شد). پس کافی یک متن درخواست افزایش حقوق خوب و قانع کننده تنظیم کنید و در صورت لزوم شفاهاً با مدیرتان صحبت کنید. بدون تعارف بگوییم یکی از انگیزه های اصلی کارمندان برای کار، مسائل مالی است پی با جدیت بیشتری تلاش کنید.

  • هادی حامدی
    ۰۷ دی ۱۳۹۹، ۰۵:۵۶

    سلام کارمند من بعد شش ماه که اومده سرکار، نامه درخواست افزایش حقوق به من میده! میگ تو که هنوز یکسال هم نشده! میگه تو اینترنت نوشته نامه درخواست افزایش حقوق، حق طبیعی یک کارمند هست. ازش می پرسم کجا نوشته؟ آدرس سایت شما رو داد. حالا اومدم می بینم به نکته ۸ (اگر یک سال است که به طور مداوم فعالیت‌های مثبتی دارید، الان زمان خوبی است) و خیلی نکات دیگه توجه نکرده! فقط تیتر اول رو خونده و بسم الله!!!!!

    • مائده عابدی
      ۰۷ دی ۱۳۹۹، ۱۸:۲۶

      سلام جناب حامدی، بله متأسفانه تعدادی از کارمندان تنها به تیتر موضوعاتی مثل نامه درخواست افزایش حقوق دقت می کنند و توضیحات را فراموش می کنند. کارمندان باید یاد بگیرند نامه درخواست افزایش حقوق مثل هر کار دیگری اصول و قواعد خودش را می طلبد تا به نتیجه برسد. امیدواریم به زودی، هم کارفرما و هم کارمند به این اصول مسلط شوند.

  • اصلان محمدی
    ۰۷ دی ۱۳۹۹، ۰۶:۳۷

    من توی یه شرکتی کار می کنم که تقریباً دو ساله افزایش حقوق نداشتم. در جریان افزایش قیمت ها و تورم هم که هستید. اما خب بعضی وقتا یه اشتباهاتی تو انجام کارام دارم که واقعاً جبران ناپذیر نبوده اما به خاطر شرایط زندگی ام و دغدغه های ذهنی ام هست. و الان با این مقاله ای که از شما خوندم و گفتید اگه اشتباه دارید وقت خوبی برای درخواست نامه افزایش حقوق نیست ناراحت شدم. چیکار کنم؟

    • مائده عابدی
      ۰۷ دی ۱۳۹۹، ۱۸:۲۶

      جناب محمدی سلام. شما خودتان علت اشتباهاتی که سهواً در کارتان دارید را می دانید دغدغه های ذهنی زندگی تان پس بهتر است ابتدا به دنبال راه حلی برای رفع آن باشید. دغدغه های ذهنی دیگر کارهای روزمره شما را نیز می تواند تحت تأثیر بگذارد! و اما نامه درخواست افزایش حقوق که مطرح کردید باید زمانی ارائه شود تا مدیر یا کارفرمای شما از کیفیت و کمیت کار شما رضایت کافی داشته باشد، اگر فکر می کنید همین طور هست، اقدام کنید.

  • ماه چهره سلمانی زاده
    ۰۷ دی ۱۳۹۹، ۰۷:۴۱

    سلام. ممنون از مقاله های خوب سایت کارلیب. من کارفرمای یک شرکت تولیدی هستم و خواستم بگم بله نامه درخواست افزایش حقوق حق طبیعی یک کارمند هست و ما هم خوب می دانیم اما نه این روزهایی که فشار اقتصادی عرصه را برهمه تنگ کرده و همگی نگران بودجه شرکت و کارگاه و … هستیم تا فقط بتوانیم سرپا نگه داریم. کاش کارمندا هم درک کنند و وقت و بی وقت نامه تقاضای افزایش حقوق نیارن. ممنون

    • مائده عابدی
      ۰۷ دی ۱۳۹۹، ۱۸:۲۶

      سلام سرکار خانم، ممنونم از نظر شما نسبت به مقالات کارلیب. کاملاً درست است، فشار ناشی از اوضاع بد اقتصادی جامعه بر هیچکس پوشیده نیست، اما این را هم بدانیم که انگیزه اصلی کارمندان از اینکه تایم زیادی از شبانه روز را سرکار هستند، مسائل مالی است که خب اگر تقاضای افزایش حقوق دارند بهتر اس در زمان مناسب ارائه شود تا با پاسخ مثبت از جانب شما نیز رو به رو شوند.

  • احدی.مریم
    ۰۸ دی ۱۳۹۹، ۲۰:۱۷

    برای نامه درخواست افزایش حقوق چرا باید از دستمزد کارفرمای خودمون مطلع بشیم؟ کارفرمای من فقط اسمش کارفرما هست. و هیچ کاری نمیکنه. تماماً بار شرکت روی دوش کارمندا هست، بعد ما باید کمتر از ایشون حقوق بگیریم؟! برای همین نمونه فرم تقاضای افزایش حقوق رو هم ارسال می کنیم تأیید نمیکنن!!!!

    • مائده عابدی
      ۰۹ دی ۱۳۹۹، ۱۸:۴۱

      سلام و عرض ادب،حق کاملآ با شما هست. متأسفانه کارفرماهای زیادی در چنین شرایط و وضعیتی هستند و از حق و حقوق طبیعی خودشان و کارمندان غافل هستند. اما باز هم تأکید می کنیم که نمونه فرم تقاضای افزایش حقوق،حق طبیعی شماست. پس مجدداً اقدام کنید و در نامه شرایط را در کمال احترام توضیح دهید تا شاید متوجه شوند و اقدامات لازم را انجام دهند.

  • مائده سادات جلی
    ۰۸ دی ۱۳۹۹، ۲۰:۳۷

    سلام، جایی در متن اشاره کردید که از نظر عاطفی باید درباره زمان بندی درخواست افزایش حقوق خودمان باهوش باشیم!! منظور نویسنده چی بوده؟ مسایل کاری با مسایل عاطفی مگر باید قاطی شود؟ اون هم برا چیزی مثل نامه درخواست افزایش حقوق.

    • مائده عابدی
      ۰۹ دی ۱۳۹۹، ۱۸:۴۱

      سلام و وقت بخیر. خانم جلی چرا مسایل عاطفی کامران جدی نگیریم؟ ما انسان هستیم و حق داریم گاهی اوقات حالمان خوب نباشد. از آن گذشته مسائل عاطفی جز مسایل شخصی زندگی ما است که باید برای هر کاری قبل از شروع آن از هر نظر از جمله این مورد، آمادگی لازم را داشته باشیم. به این فکر کنید که از نظر ذهنی، آمادگی برای ارایه درخواست افزایش حقوق را نداشته باشید، یا هر دغدغه دیگری ذهن شما را مشغول کند! در این صورت نمی‌توانید درست و به موقع،متن درخواست افزایش حقوق، تنظیم کنید.

  • محمدمهدی سخایی
    ۰۸ دی ۱۳۹۹، ۲۱:۱۰

    سلام . من کارفرمای یک شرکت خدماتی هستم، مشکلی هم با نامه درخواست افزایش حقوق کارمندانم ندارم. اما کاش به قول مقاله شما، مراعات حال و وضعیت مدیر رو قبل از ارائه درخواست افزایش حقوق یا هر درخواست دیگری، بکنند. بابا ما هم آدم هستیم و طبیعی است که در طول روز، درگیر مسایل و مشکلات و … شویم و طبیعی تر هست که عصبانی باشیم و با درخواست شان موافقت نشود.

    • مائده عابدی
      ۰۹ دی ۱۳۹۹، ۱۸:۴۱

      سلام جناب سخایی، بله کارلیب کاملا حق را به شما می دهد. اشاره هم کردیم که از جمله تکنیک های درخواست افزایش حقوق بررسی وضعیت مدیر قبل از ارائه درخواست است. اگر هم بعضی متوجه نبودند بهتر است روابط بین مدیر و کارمند، به گونه ای باشد که تا حد ممکن شرایط را برای هم توضیح دهید تا سو تفاهم پیش نیاید و قرار یا بررسی نامه به وقت دیگری ارجاع داده شود. شاد و پیروز باشید.

  • هدی اردکانی
    ۰۹ دی ۱۳۹۹، ۱۴:۲۳

    سلام، من یکسال نشده هنوز که توی یک شرکت کار می کنم. اما خیلی از کیفیت و کمیت کارم راضی هستم. البته کارفرمای من هم همینطور. اونم به خاطر اینکه خیلی زحمت کشیدم و برای ارتقا مهارت هام تلاش کردم. الان کسی با شرایط من می تونه درخواست نامه افزایش حقوق بده؟ توی متن درخواست افزایش حقوق خودم به این مواردی که گفتم اشاره کنم؟ به نظرتون کارفرمای من موافقت می کنه؟

    • مائده عابدی
      ۰۹ دی ۱۳۹۹، ۲۱:۰۶

      خانم اردکانی وقت بخیر، هیچ کس مثل خودتان نمی تواند ارزیابی دقیق و درستی از وضعیت شغلی و مهارت هایتان داشته باشد. تمام کارها و پروژه های شش ماه اخیرتان را بررسی کنید و اگر واقعاً پیشرفت چشمگیری داشته اید برای نامه درخواست افزایش حقوق اقدام کنید. شرایط را نیز برای مدیرتان در کمال ادب بازگو کنید.

  • سارا نقشیان
    ۰۹ دی ۱۳۹۹، ۱۸:۴۷

    جایی از متن درخواست افزایش حقوق اشاره کردید که موقع ارائه تقاضای افزایش حقوق برنامه ریزی مالی شرکت را بدانیم که چطور و چه زمانی انجام می شود! کسی که مثل من طراح گرافیک هست و ربطی به بخش مالی و حسابداری ندارم، چطور متوجه بشم؟ ممنون میشم راهنمایی کنید

    • مائده عابدی
      ۰۹ دی ۱۳۹۹، ۲۱:۰۶

      سلام و عرض ادب. منظور از آگاهی از زمان برنامه ریزی مالی شرکت این است که متوجه باشید به هر بخش چه مقدار بودجه تعلق می گیرد و … که اصولاً چنین مواردی در جلسات گروهی شرکت ها مطرح خواهد شد و حتماً نیازی نیست عضوی از بخش مالی یا حسابداری شرکت باشید. به هر حال دانستن همه این موارد می تواند رسیدن زمان مناسب برای ارائه تقاضای افزایش حقوق کمک کند.

  • مونا ثالثی
    ۰۹ دی ۱۳۹۹، ۱۹:۰۶

    سلام من دانشجو هستم و چندین پروژه در طول دوره دکتری خودم برای استادم کار کردم که خیلی خوب همین چند تا رو خودمو نشون دادم و پروژه هام رو زمان مناسب تحویل دادم و … . زمان عملکرد سالانه و اینام هم نداریم خب اما می خواستم به استادم بگم من می خوام تقاضای حقوق کنم . یه جورایی همون نامه درخواست افزایش حقوق میشه دیگههه. می ترسم از دفترش بندازتم بیرون !!!!

    • مائده عابدی
      ۰۹ دی ۱۳۹۹، ۲۱:۰۷

      سلام و عرض ادب
      چقدر خوب که دوران دانشجویی فرصت را غنیمت شمردید و از تجربه های کاری و علمی اساتید تان استفاده می برید. بله خانم ثالثی، چرا که نه. شما هم می توانید نامه درخواست افزایش حقوق بنویسید اما با تمپلیت کمی متفاوت تر از آنچه در مقاله آمده است که آن تفاوت ها هم به شرایط شما بر می گردد. در ضمن رعایت سایر تکنیک های درخواست افزایش حقوق را فراموش نکنید. چنین درخواستی حق طبیعی شما هم هست ????

  • مرجان رجایی
    ۱۱ دی ۱۳۹۹، ۱۶:۱۴

    سلام وقتتون بخیر ببخشید من از کارمندای یه شرکت تحقیقاتی هستم که حجم کاری کارمندا و حتی مدیرمون خیلی خیلی بالاست و وقت سر خاروندن هم نداریم. قبلاً برای افزایش حقوق خودِ مدیرمون اقدام می¬کرید ولی الان یعنی یکسال اخیر به خاطر افزایش چند درصدی کارمون نه! بهشون حق میدما اما خب شاید بین این همه سرمشغولی یادشون رفته باشه و من می¬خوام برای نامه افزایش حقوق اقدام کنم. نمونه فرم تقاضای افزایش حقوق هم آماده کردم و الان اقدام کنم اوکیه؟

    • مائده عابدی
      ۱۱ دی ۱۳۹۹، ۲۱:۲۷

      سلام دوست عزیز
      خوش حالیم که در مسیر شغلی قرار گرفته اید و کسب و کارتان به راه است، در رابطه با حجم کاری بالایی که فرمودید، پیشنهاد می کنیم شما شفافاً با مدیرتان صحبت کنید. چقدر خوب که ایشان و شرایط کاری شان را درک می کنید، اما برای این که نامه افزایش حقوق شما، بین همه کارها و نامه ها گم نشود، بهترین روش این است که شفاهی بگویید و از درخواست خود نیز دفاع کنید. مطمئناً مدیر مسئولیت پذیر شما و کارمند نمونه ای مثل شما، آینده درخشانی در انتظار دارید.

  • طاهره مختاری
    ۱۱ دی ۱۳۹۹، ۱۸:۳۶

    سلام من حس می کنم نمونه فرم تقاضای افزایش حقوق که گذاشتید خیلی کوتاه و مختصر نیست. مقدمه چینی و اینای بیشتر نمی خواد؟ مدیر عامل بهش برنخوره؟ به نظرم برای قسمت نحوه نوشتن نامه برای افزایش حقوق باید تجدید نظر کنید؟ آمادگی بدیم حداقل به مدیر؟ شوک نشه بدتر بشه؟

    • مائده عابدی
      ۱۱ دی ۱۳۹۹، ۲۱:۲۷

      سلام و وقت بخیر
      به نظر می آید مقاله تکنیک های افزایش حقوق را به درستی نخوانده اید، در طول متن اشاره شده است که نیازی به طرح فیلم نامه برای درخواست افزایش حقوق نیست!! باید در ارائه مطالب خود شفاف باشید و چند عبارت که به شما کمک کند تا گفتگو را مدیریت کنید، در آستین داشته باشید. یک شروع واضح برای بحث خود در نظر بگیرید.

  • عرفان مولویان
    ۱۱ دی ۱۳۹۹، ۱۹:۳۸

    سلام من نامه افزایش حقوق نوشتم و فرستادم واسه رئیسم و همونطور که توی متن هم بهش اشاره کردید هم میزان حقوق پیشنهادیم رو نوشتم. اما برعکس انتظاری که داشتم و متنی که اینجا خونده بودم برخورد خوبی باهام نشد! اینجوری الان من ضرر کردم و حس کارفرما نسبت به من بد میشه! چیکار کنم الان؟

    • مائده عابدی
      ۱۱ دی ۱۳۹۹، ۲۱:۲۸

      سلام دوست عزیز
      شما متن افزایش حقوق خوبی تهیه و تنظیم کرده¬اید اما برخورد نادرست کارفرمای شما شاید به آن دلیل باشد که قبل از ارائه تقاضای افزایش حقوق شفاهی با مدیرتان صحبت نکرده¬اید، یا موقع مناسبی را برای ارسال نامه تان در نظر نگرفته اید. به هر حال این درخواست افزایش حقوق یک حق طبیعی برای شماست و باید مدیرتان را قانع کنید.

  • زهرا جاجرودی
    ۱۲ دی ۱۳۹۹، ۱۳:۲۰

    سلام
    وقتتون بخیر باشه، اینکه گفتید برای تکنیک های افزایش حقوق، یکیش داشتن لحن مناسب هست. خب وقتی طرف مقابل من لحن مناسب نداره من که نمی تونم مودب باهاش صحبت کنم؟ باید مشزان فهم و شعور طرف مقابل رو دید حتی در نوشتن تقاضای افزایش حقوق. من با این قسمتش موافق نیستم.

    • مائده عابدی
      ۱۲ دی ۱۳۹۹، ۱۶:۳۴

      سلام وقت شما هم بخیر
      کارلیب هم با نظر شما موافق نیست. هر محیطی به خصوص فضای کاری لحن مناسب و برخورد خاص خودش را می طلبد. چنانچه مدیر یا دیگر همکاران شما بر این اصول پایبند نیستند پیشنهاد می کنیم نامه درخواست افزایش حقوق را بنویسید. مجدداً این جمله را یادآور می¬شویم “نحوه عملکرد و صحبت شما در مکالمه مهم است؛ بنابراین مطمئن شوید که اعتماد به ‌نفس و انگیزه شما متعادل است. در صورت عدم اطمینان خود شما، کارفرما چگونه باید احساس رضایت داشته باشد؟”

  • مهدیس قدرت پور
    ۱۲ دی ۱۳۹۹، ۱۵:۱۸

    به نظر من اینکه گفتید شور و شوق داشته باشید خیلی مهمه واقعاً. اصن همینکه مدیر ببینه ما چقدر کار شرکت، سازمان یا هر جای دیگه مهمه خیلی می تونه تو جواب مثبت برا تقاضای افزایش حقوق تأثیر داشته باشه واقعاً. همه نکته ها رو آدم جدی نگیره و عمل نکنه همین یکی به جای همش بسه تا تو متن درخواست افزایش حقوق بهش اشاره بشه.

    • مائده عابدی
      ۱۲ دی ۱۳۹۹، ۱۶:۳۶

      سلام و وقت بخیر دوست عزیز
      کارلیب هم با نظر شما موافق هست فقط اینکه باید مجدد اشاره کنیم که برای دستیابی به یک نتیجه خوب و موفقیت آمیز از نامه درخواست افزایش حقوق، تمام تکنیک ها را با هم به کار بگیرید. اما در ارتباط با کامنت شما باید بگوئیم که بله، یکی از راه‌هایی که نشان می‌دهد شما روی انجام کارهای حرفه‌ای در شرکت سرمایه‌گذاری کرده‌اید، به اشتراک گذاشتن هیجان خود درباره اهداف آینده شرکت و خودتان است

  • سجاد رضاپور
    ۱۲ دی ۱۳۹۹، ۱۶:۳۶

    سلام یه کم فکر کنید روی چیزایی که می نویسید خب! الان من بیام قدردانی کنم از مدیرم الکی الکی تا بخواد پول بیشتری بهم بده؟؟ واسه یه نامه افزایش حقوق که آدم نباید خودشو کوچیک کنم خب. اینو میشه باز کنید برامون. دقیقاً یعنی چی واقعاً. هر چی به ذهن می رسه که نباید نوشت!! بعدش هم آدم خودش واسه مهارت هاش تلاش می کنه از کی بیاد این وسط تشکر کنه؟

    • مائده عابدی
      ۱۲ دی ۱۳۹۹، ۱۶:۳۶

      سلام دوست عزیز
      پیشنهاد می کنیم مجدد این جمله را بخوانید “در صحبت‌هایتان به این نکته اشاره کنید که از کار کردن در این شرکت بسیار سپاس‌گذار و قدردانید و در هرصورت تلاشتان را برای پیشرفت کاری شرکت انجام می‌دهید.” از نظر کارلیب قدردانی از کارفرما کار دستی است. قطعاً اگر ایشان چنین فرصتی برای کار پیش روی¬تان نمی¬گذاشتند، شما هم به دنبال کسب مهرات جدید نبودید و این فرصت را مدیون ایشان هستید. در ضمن همین تلاش شما، در راستای پیشرفت شرکت هست پس تامه درخواست افزایش حقوق میی نویسید تا کارفرما هم با موافقتش از شما قدردانی کند.

  • بهرام
    ۱۳ دی ۱۳۹۹، ۱۷:۵۷

    سلام وقتتون بخیر من دنبال آموزش نوشتن نامه هایی مثل همین نامه افزایش حقوق، نامه استعفا، نوشتن نامه اداری و … کلا از این جور چیزا هستم. مشغول یه پروژه ای شدم که لازمه از این جور چیزا سر در بیارم درست و حسابی. مخوصوصا نوشتن متن نامه برای درخواست افزایش حقوق. بقیه آموزشایی که گفتم رو دارید که بتونم استفاده کنم؟

    • مائده عابدی
      ۱۳ دی ۱۳۹۹، ۲۰:۱۲

      سلام دوست عزیز وقت شما هم بخیر انشالله
      بله خوش بختانه کارلیب مقالات زیادی در باب موضوعاتی که به آن اشاره کرده اید اعم از نامه برای تقتضای افزایش حقوق و … دارد که می توانید با مراجعه به سایت کارلیب آنها را مطالعه کنید. خوش حالیم که برای کارتان و پیشرفت در مهارت هایتان سایت کارلیب را انتخاب کردید. هم چنین خوش حال می شویم که نظرتان راجع به دیگر مقالات را با ما به اشتراک بگذارید.

  • عباس کیانی
    ۱۳ دی ۱۳۹۹، ۱۸:۳۱

    سلام کارلیب عزیز
    من نه کارفرما هستم و نه کارجو چون کار مستقل خودم رو دارم و همکار یا کارمند هم ندارم اما همین جوری یه سری اطلاعات همیشه از این موضوعات سرچ می کنم تا اطلاعاتم به روز باشه. سایت شما رو این بین دیدم و خیلی خوش حال شدم که همچین سایتایی هستن. نامه افزایش حقوق، نمونه فرم تقاضای افزایش حقوق و … اینا خیلی خوب و کاربردیه. کاش همه بدونن و یاد بگیرن. من حتماً به دوستام معرفی می کنم. ممنون

    • مائده عابدی
      ۱۳ دی ۱۳۹۹، ۲۰:۱۳

      سلام دوست عزیز
      کارلیب خوش حال هست از وجود افرادی مثل شما که تحت هر شرایطی تلاش می کنند دانش خود را به روز نگه دارند و ممنونیم از بایت نظر مثبت شما بابت مقاله تکنیک های افزایش حقوق. کارلیب تمام تلاشش را می کند تا هم کارفرما و هم کارجو را در جهت رشد و آگاهی سوق دهد و آینده درخشانی برای شان رقم بزند.

  • پریا درخشش
    ۱۳ دی ۱۳۹۹، ۲۰:۰۷

    سلام من به تازگی از همین سایت کارلیب کار پیدا کردم. تو همین مورد هم با مقاله هایی مثل همین تکنیک های افزایش حقوق آشنا شدم و متوجه شدم همچین مواردی چقدر ضروری هست و من نمی دونستم. اون وقت منی که کار پیدا کردم بیشتر باید بدونم. بازم مرسی از شما. البته که الان زوده من برا نامه درخواست افزایش حقوق اقدام کنم اما خب همین آگاهی الانم خوبه برا بعداً.

    • مائده عابدی
      ۱۳ دی ۱۳۹۹، ۲۰:۱۳

      سلام دوست عزیز
      چقدر خوب که کارلیب بستری شد تا شما در مسیر شغلی مورد علاقه تان قرار بگیرید. بله کاملاً درست می فرمایید. مواردی مانند تکنیک های افزایش حقوق از جمله مواردی هست که کارمندان باید بدانند. چون حق طبیعی آنهاست و چه بهتر که اصول اساسی نوشتن نامه افزایش حقوق را بدانند.

  • تهمورث
    ۱۴ دی ۱۳۹۹، ۱۲:۱۸

    سلام من برا نامه درخواست افزایش حقوق اقدام کردم و خب دلایلم رو توضیح دادم مثلاً اینکه اوضاع اقتصادی جامعه خوب نیستو اینا، یا مثلاً گرونی شده و دیگه دخل و خرج آدم به هم نمی خونه. اما مدیرم تقاضا برا افزایش حقوق منو رد کرد و دلیلش هم این بود که خب همه این چیزایی که تو نامه گفتی برا همه هست و تو تنها نیستی!!! یعنی چی آخه! آدمو درک نمی کنن توقع کا خوبم دارن.

    • مائده عابدی
      ۱۴ دی ۱۳۹۹، ۱۸:۱۱

      سلام دوست عزیز
      کارلیب با نحوه نوشتن نامه افزایش حقوق شما موافق نیست، به گمان ما شما نکته ۱۷ ام از متن تکنیک های افزایش حقوق را یا نخوانده اید یا جدی نگرفته اید. یکبار دیگر آن را به شما یادآوری می کنیم “به یاد داشته باشید که درخواست شما باید به دلایل شغلی و مشارکت‌ها و ارزش‌هایتان برای شرکت باشد. توصیه می‌کنم تاکید زیادی روی وضع مالی خود و شرایط جامعه نداشته باشید یعنی تمرکزتان روی دستاوردهای کاری باشد نه مالی!” با این روش مدیر شما بیشتر انگیزه کاری در شما می بیند تا مالی و احتمال دریافت پاسخ مثبت بیشتر می شود.

  • زهرا سادات رجایی اصل
    ۱۴ دی ۱۳۹۹، ۱۲:۴۵

    سلام من وقتی نامه درخواست افزایش حقوقم رو برا کارفرما ارسال کردم گفت که می خونم و بهت اطلاع میدم. اطلاع نداد و من خودم یک هفته بعد پیگیر جواب شدم گفت اوکیه، باید بیشتر فک کنم همون شاید که تو متن اشاره کردید. باز یه هفته ده روز بعد پیگیری کردم، گفت بهم بیشتر زمان بده! من بازم خودم پیگیر بشم؟ زشت نیست؟

    • مائده عابدی
      ۱۴ دی ۱۳۹۹، ۱۸:۱۱

      سلام دوست عزیز
      همین که پاسخ تقریباً مثبتی دریافت کرده اید جای بسی خوش حالی دارد بهتر است به مدت یک هفته مجدداً صبر کنید و خودتان پیگیر جواب تقاضای افزایش حقوق تان شوید . فراموش نکنید که این درخواست افزایش حقوق حق طبیعی شما است و در صورتی که با رعایت تمام نکات برای این نامه اقدام کرده اید، هیچ گاه نگران قضاوت اطرافیان برای این کارتان نباشید.

  • سلما جاوری
    ۱۴ دی ۱۳۹۹، ۱۸:۱۰

    به نظر من هییییچ کدوم از این چیایی که شما نوشتید درست نیست اصن بیخوده. والا . مدیر اگه فهم و شعور داشته باشه که کار کارمندش خوبه، درسته، به موقع تحویل میده و اینا خودش برا افزایش حقوق اقدام می کنه نیازیم نیست ما نامه بنویسیم برای افزایش حقوق. بد میگم! این همهههه دنگ و فنگ برا چی آخه؟!!

    • مائده عابدی
      ۱۴ دی ۱۳۹۹، ۱۸:۱۱

      سلام دوست عزیز
      کارلیب اصلاً با نظر شما موافق نیست. خیلی از موارد شما معیارهای مدیرتان برای تأیید کیفیت و کمیت کارهایتان را نمی دانید و خب شاید بالاتر از حدی که هستید از شما انتظار دارید و اگر به امید تأیید او بنشینید هیچگاه افزایش حقوق نخواهید داشت. باید خودتان اقدام کنید تا در صورت مخالفت با نامه شما، علت را جویا شوید و در جهت آن تلاش کنید. اینها دنگ و فنگ نیستند، بهتر است بگوییم، اصول و تکنیک های افزایش حقوق ????

  • سارای
    ۱۶ دی ۱۳۹۹، ۱۷:۳۱

    من اخیراً درخواست افزایش حقوق دادن و خب با جواب منفی رو به رو شدم و متاسفانه متاسفانه باید بگم نتونستم خودمو کنترل کنم و از کوره در رفتم ☹ و خب نه تنها موافقت نشد بلکه اگه کوچک ترین شانس هم برا موافقت داشتم از دست دادمممم. الان باید چیکار کنم؟؟ راه چاره ای برای من دارید؟

    • مائده عابدی
      ۱۶ دی ۱۳۹۹، ۱۹:۱۳

      سلام دوست عزیز
      بهتر بود خودتان و اعصابتان را کنترل می کردید!! شاید کارفرمای شما هم برای رد درخواست افزایش حقوق شما دلایل خودش را داشت و شما ابتدا باید آنها را جویا می شدید. الان هم به نظر کارلیب کمی صبر کنید و سعی کنید در جهت معیارهای افزایش حقوق مدیرتان قدم بردارید تا بار دیگر با نظر منفی ایشان رو به رو نشوید.

  • Mostafaaa
    ۱۶ دی ۱۳۹۹، ۱۸:۱۹

    سلام وقتتون بخیر
    من دو هفته پیش نامه درخواست افزایش حقوق نوشتم و فریتادم واسه مدیرمون که خب رد شد اما چون از قبل از سایت شما خونده بودم موقع جواب منفی شنیدن چیکار کنم، بعدش با مدیرم جلسه خصوصی گرفتیم و خودش گفت تو خوبی، کارت اوکیه، چه کیفیت چه کمیت و اینا اما خب چیزای دیگه هم ملاک بود براش که من اصلاً فکر نمی کردم مهم باشه. اومدم به دوستامون که جواب منفی گرفتن و الان ناراحتن بگم حتماً با مدیرشون در مورد جوابش و چراییش سوال کنن. خیلی خوب میشه

    • مائده عابدی
      ۱۶ دی ۱۳۹۹، ۱۹:۱۳

      سلام و وقت بخیر
      کارلیب خیلی خوش حال هست که مقاله تکنیک های افزایش حقوق برای شما مفید بوده است و خوش حال تر اینکه تجربه کاری خودتان را با ما در میان گذاشتید. سپاس. امید که همه کارمندان و کارفرماها در راضی ترین حالت ممکن به کار خود ادامه دهند.

  • عثمان
    ۱۶ دی ۱۳۹۹، ۱۹:۱۲

    سلام
    من کامنتا رو داشتم می خوندم این درخواست افزایش حقوق برای یکی شده، برا یکی نشده. نمی فهمم. فقط می دونم هر کی باید رو شرایط شرکت خودش اقدام کنه. مدیرش رو ببینه. حال و روز شرکت رو ببینه و خیلی چیزای دیگه . الکی نباید کسی رو شیر کرد تا بره نامه درخواست افزایش حقوق بده!!! درسته؟

    • مائده عابدی
      ۱۶ دی ۱۳۹۹، ۱۹:۱۳

      سلام دوست عزیز
      اینکه می فرمائید هر کس شرایط شرکت خودش را در نظر داشته باشد، کاملاً درست است، همانطور که در متن هم به آن اشاره شده است باید حال و احوال مدیر و …. را در نظر داشت اما قسمت دوم فرمایش شما در رابطه با اینکه نباید به کسی این جرأت را داد، موافق نیستیم. این جرأت دادن نیست! تنها آشنایی با یکی از حقوق کارمندان است که بسیاری از آن غافل هستند و چه بسا کارفرماهایی که از این اوضاع سو استفاده می کنند.

  • مهدی
    ۱۵ اسفند ۱۳۹۹، ۰۷:۱۲

    ضمن عرض ادب و احترام ُ
    خیلی ممنونم بابت مقاله خوبی که تهیه فرمودین.بسیار عالی بود