معرفی به دیگران

استخدام فوری نیروی کار حرفه‌ای

اگر هنوز هم برای مصاحبه و استخدام کارمندان خود از روش‌هایی همچون پرسش غافلگیرانه استفاده می‌کنید، باید بدانید که این روش‌ها از مد افتاده و منسوخ شده است.! حتما می‌پرسید چرا؟

باید گفت با وجود تعداد زیادی از وبسایت‌ها، روزنامه‌ها و مجلات اینترنتی که در زمینه استخدام فعالیت می‌کنند و آزمون‌های گوناگون و سئوالات مهمی که در مصاحبه‌های استخدامی استفاده می‌شوند را در اختیار کارجویان قرار می‌دهند، پس استفاده از روش‌های منسوخ و قدیمی برای استخدام نیروی کار حرفه‌ای چندان مفید نخواهد بود.

خب؛ حالا چه باید کرد؟! به شما می‌گوییم. در ادامه با ما همراه باشید تا ترفندهای استخدام نیروی کار حرفه‌ای را بیاموزید.

ترفندهای استخدام فوری نیروی کار حرفه‌ای

برای این‌که بتوانید یک استخدام فوری و در عین حال مناسب داشته باشید، باید نکاتی را مد نظر قرار دهید. مهم‌ترین نکته این است که بر اساس ارزش‌های سازمانی خود به گزینش همه جانبه متقاضیان پرداخته و کارمند مورد نظر خود را پس از عبور از فیلترهای مختلف استخدامی، انتخاب کنید.

1. تعیین محل انتشار آگهی استخدامی

انتشار آگهی استخدامی می‌تواند از طریق وبسایت، کانال تلگرام، پیج اینستاگرام و لینکدین شرکت شما صورت بگیرد و یا حتی از شبکه‌های اجتماعی سایر کسب و کارهای مرتبط با حوزه فعالیتی خود، برای این کار کمک بگیرید.

اما در حال حاضر بهترین روش انتشار آگهی استخدام، استفاده از سامانه‌های استخدام آنلاین است که تعامل و ارتباط مناسبی بین کارفرمایان و کارجویان، برقرار کرده‌اند.
با توجه به تعدد این سامانه‌ها، بهتر است قبل از اقدام به انتشار آگهی خود، ابتدا درباره آنها بیشتر تحقیق کرده و بهترین سامانه استخدام آنلاین را انتخاب نمایید.

2. معرفی مناسب کسب و کار

معرفی مناسب کسب و کار، اولین قدم برای یک استخدام خوب و موفق محسوب می شود. همان طور که شما برای استخدام یک شخص وسواس و دقت زیادی به خرج می‌دهید، نیروی کار متخصص و دارای رزومه قوی نیز برای انتخاب موقعیت شغلی مناسب خود حساسیت زیادی خواهد داشت.

بنابراین لازم است که در آگهی استخدامی به خوبی کسب و کار خود را معرفی کرده و ارزش‌ها و ویژگی‌های فعالیت شرکت را بیان کنید.

معرفی کامل و خلاقانه کسب و کار در متن آگهی استخدام، سبب جذب متقاضیان کار با رزومه‌ای قوی خواهد شد.

3. شرح وظایف شغلی

در انتشار آگهی استخدامی خود فقط به درج عنوان شغلی بسنده نکنید و به شرح وظایف شغلی نیز بپردازید. انجام این کار موجب روشن شدن مسئولیت و وظایف شغلی مورد انتظار شده و در نتیجه رزومه‌های غیرمرتبط کمتری را دریافت خواهید کرد.

بهتر است شرح شغل توسط شخصی نوشته شود که دارای تخصص در همان زمینه شغلی مورد نیاز باشد. گاهی اوقات دیده می‌شود که شرکت یا سازمان منتشرکننده آگهی استخدام، وظایف شغلی مورد نظر خود را به طور کامل و دقیق توضیح نمی‌دهد و همین موضوع سبب ایجاد ابهام برای کارجویان و در نتیجه ارسال تعداد زیادی رزومه غیرمرتبط خواهد بود که تنها زمان روند استخدام را طولانی‌تر می‌کند.

به عنوان مثال شما قصد استخدام یک کارشناس تولید محتوا را دارید که بر نرم افزارهای طراحی نیز مسلط باشد. اگر در آگهی استخدام شما تنها عنوان کارشناس تولید محتوا را ذکر شده باشد، اما به مهارت طراحی و تسلط بر نرم افزارهایی مانند فوتوشاپ، اشاره نکرده باشید، رزومه‌های زیادی برای شما ارسال خواهد شد که دارای مهارت در نویسندگی هستند، اما در زمینه طراحی هیچ‌گونه تخصصی ندارند.

بنابراین بهتر است در شرح وظایف شغلی، حتما ذکر کنید که چه مهارت‌ها و چه مسئولیت‌هایی از فرد مورد نظر خود انتظار دارید.

4. بیان انتظارات

بیان انتظارات از شخص مورد نیاز برای موقعیت شغلی که برای آن اقدام به انتشار آگهی استخدام نموده‌اید، یکی دیگر از نکات مهم در استخدام فردی مناسب و حرفه‌ای است که سبب صرفه جویی در زمان و سرعت استخدام نیز خواهد شد.

این انتظارات می‌تواند شامل ویژگی‌های شخصیتی و رفتاری و همچنین توانمندی و مهارت‌های تخصصی در فرد باشد.
بنابراین قبل از انتشار آگهی استخدام، بهتر است درباره آن موقعیت شغلی به خوبی تحقیق کرده و تمامی ویژگی‌های شخصیتی و مهارت‌های مورد نیاز برای آن را در قالب یک چک لیست آماده کنید.

شما می‌توانید در آگهی استخدامی خود مجموعه‌ای از مهارت‌ها را ذکر کنید، اما توصیه می‌کنیم از ذکر مهارت‌هایی که ارتباط چندانی با آن شغل دارند، خودداری کنید، چراکه تجربه ثابت کرده که عدم توجه به این نکته، ممکن است منجر به از دست دادن بسیاری از نیروهای کاری شود که مناسب کسب و کار شما بوده‌اند.

5. ارائه اطلاعات تکمیلی

بعد از شرح وظایف شغلی و بیان انتظارات خود از نیروی کار، می‌توانید درباره حقوق و دستمزد و مزایای کار در شرکت خود نیز صحبت کنید.

البته این موضوع الزامی نبوده و بستگی به سیاست‌های استخدامی شرکت شما دارد، اما در صورتی‌که قصد ندارید برای یک موقعیت شغلی بیش از یک مبلغ خاص هزینه کنید، بهتر است این نکته را در آگهی خود درج نمایید.

همچنین اگر شرایط خاصی مانند جنسیت یا سن شخص متقاضی برای شما اهمیت دارد، حتما این موضوع را در آگهی خود ذکر کنید.

با توجه به این‌که برای برخی کارجویان موقعیت مکانی محل کار یکی از فاکتورهای اصلی محسوب می‌شود، بهتر است مشخص کنید که شرکت شما در چه محدوده مکانی واقع شده است.
کلیه این موارد به عنوان فیلتر عمل کرده و سبب خواهد شد که وقت کمتری را صرف بررسی رزومه‌ها غیرمرتبط و خارج از تمایلات کارجو، نمایید.

6. آزمون متقاضیان

خب تا اینجا گفتیم که چطور یک آگهی استخدامی حرفه‌ای را جهت انتشار، آماده کنیم. اما کار اصلی شما تازه بعد از انتشار آگهی، شروع خواهد شد.
چند ساعتی که از انتشار آگهی شما بگذرد، احتمالا با سیلی از رزومه‌های ارسالی از سوی کارجویان مواجه خواهید شد که بررسی تمامی آنها کاری دشوار و البته زمان‌بر خواهد بود.

یک راه این خواهد بود که رزومه تک تک افراد را بررسی کرده و در نهایت افرادی را که رزومه آنها تایید شده برای مصاحبه فرا بخوانید. اما این روش علاوه بر صرف انرژی و زمان زیاد برای بررسی رزومه و انجام مصاحبه، ممکن است با خطاهای زیادی در انتخاب بهترین فرد نیز همراه باشد. با این اوصاف در این روش از استخدام فوری نیروی کار حرفه‌ای، خبری نخواهد بود. پس باید چه کرد؟!

نگران نباشید، راه بهتری هم وجود دارد و آن محک زدن متقاضیان از طریق آزمون استخدامی است. شما می‌توانید از تمام کارجویان بخواهید تا در آزمون استخدامی شرکت کرده و در نهایت افرادی را که بهترین عملکرد را در این آزمون داشته باشند را برای مصاحبه نهایی دعوت کنید.

با استفاده از این روش، ضمن صرفه جویی در زمان، می‌توانید بهترین و حرفه‌ای‌ترین نیروهای کار را استخدام کنید. ضمنا طراحی سوالات آزمون باید کاملا مطابق با ارزش‌های سازمان و شرح وظایف موقعیت شغلی مورد نظر صورت بگیرد.
برای انجام این کار می‌توانید از یک سامانه استخدام آنلاین معتبر که امکان برگزاری آزمون را نیز به شما می‌دهد، کمک بگیرید.

7. انجام مصاحبه نهایی

پس از گزینش افرادی که رزومه خود را برای شما ارسال کرده و در آزمون استخدامی شرکت نیز امتیاز خوبی به دست آورده‌اند، نوبت به انجام مصاحبه از افراد واجد شرایط می‌رسد.

نکته مهمی که باید در مصاحبه به آن دقت داشته باشید، به کارگیری خلاقیت و نوآوری است. استفاده از الگوهای استاندارد مصاحبه می‌تواند به شما کمک کند که مصاحبه مناسبی انجام دهید، اما حتما در انجام مصاحبه از خلاقیت خود نیز استفاده کنید تا بتوانید ویژگی‌ها و توانایی‌های افراد را بهتر محک بزنید.

در پایان باید گفت...

از آنجا که مرحله بین انتشار آگهی و انجام مصاحبه از اهمیت زیادی برای یک استخدام فوری و موفق برخوردار است، بنابراین در این مرحله باید بهترین افراد را برای انجام مصاحبه انتخاب کنید که محک زدن متقاضیان از طریق انجام آزمون، بهترین شیوه خواهد بود.

اگر به دنبال استخدام نیروی کار حرفه‌ای در سریع‌ترین زمان ممکن هستید، همین حالا به سایت کارلیب به آدرس karlib.com مراجعه کرده و ضمن انتشار آگهی خود از ابزار آزمون استخدامی این سامانه آنلاین نیز استفاده کنید.

واحد محتوا
۱۱ دیدگاه
در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!

  • یدالله طالبی
    ۰۵ بهمن ۱۴۰۱، ۲۰:۵۰

    سلام از تجارب خوبی در بخش مالی و اداری‌ برخوردارم ولی اتباع افغانی هستم برای اتباع اجازه کار در این شرکت وجود دارد یا خیر.
    ممنون از شما

  • اکبر قشقایی
    ۰۵ تیر ۱۴۰۲، ۱۱:۳۰

    خیلی عالی بود

  • بهنام رحیمی
    ۰۶ تیر ۱۴۰۲، ۱۷:۱۵

    هزینه مشاورتون چنده؟

  • یعقوب هاشمیان
    ۰۷ تیر ۱۴۰۲، ۰۲:۲۵

    قیمت مشاورتون چقدره؟

  • محسن شفیعی
    ۰۸ تیر ۱۴۰۲، ۰۳:۲۵

    میتونیم توی سایت شما مطلب بنویسیم؟

  • سیدحسین همدانی
    ۰۹ تیر ۱۴۰۲، ۰۰:۲۵

    afarin matlab khobi bood

  • ایمان هدایت
    ۰۹ تیر ۱۴۰۲، ۰۲:۳۰

    مطالب بی نظیر بود

  • مصطفی فروتن
    ۱۴ تیر ۱۴۰۲، ۱۸:۲۵

    میتونم شماره شما رو داشته باشم؟

  • وحید تابش
    ۱۶ تیر ۱۴۰۲، ۱۵:۱۰

    چه مطلب خوبی

  • محمود امیری
    ۱۷ تیر ۱۴۰۲، ۱۴:۴۰

    میشه مطلب رو توی وبلاگ خودم بزارم؟

  • اسماعیل خادمی
    ۱۸ تیر ۱۴۰۲، ۰۲:۳۵

    مرسی