معرفی به دیگران

استخدام در استارتاپ‌ها با رعایت چند نکته ساده

نسل جدید با تکنولوژی عجین شده و کسب و کارهایی را می‌پسندد که با استفاده از تکنولوژی‌های روز دنیا مدیریت ‌شوند و خدماتی نوین به جامعه ارائه ‌دهند، زیرا این نوع کسب‌وکارها که استارتاپ نامیده می‌شوند حتی به افراد این امکان را می‌دهند که با توجه به شرایط خود من جمله تنظیم ساعت و محل کار و... کار کنند و با پیاده‌سازی یکی از نیازهای جامعه، مفید واقع شوند.
چنین کسب‌وکارهایی به ندرت به شرکت‌های بزرگ و روبه‌رشد با تعداد زیادی کارمند تبدیل می‌شوند، اما معمولا کارمندان آن، از کار با آنها لذت می‌برند، زیرا می‌توانند در کنار کار و فعالیت، سبک زندگی خود را نیز داشته باشند.

اگر برای کار در یک استارتاپ ترغیب شده‌اید، در این مقاله به شما می‌آموزیم که تنها با رعایت چند نکته ساده، به مقصود خود برسید و در استارتاپ مورد علاقه و متناسب با مهارت خود، استخدام شوید. پس با ما همراه باشید.

شایسته استخدام در یک استارتاپ شوید.!

هنگامی که برای استخدام و مصاحبه شغلی به شرکتی مراجعه می‌کنید، متوجه می‌شوید که افراد زیادی مثل شما مراجعه کرده اند، بنابراین برای تصدی آن شغل رقیبان زیادی خواهید داشت، اما برای این که رقیبانتان را پشت سر بگذارید، موارد اساسی را بیان می‌کنیم که شما را شایسته استخدام در استارتاپ مورد نظرتان نشان خواهد داد. این موارد عبارتند از:

توانمندی‌های مهم خود را دریابید.

وقتی قصد مصاحبه در یک استارتاپ را دارید، باید این نکته را مد نظر داشته باشید که فقط رزومه شما نیست که باعث استخدامتان می‌شود. معمولاً سایر مراجعه‌کنندگان مدرک تحصیلی یا مهارت‌های مورد نیاز را که توسط شرکت درخواست می‌شود، در بین مدارک خود دارند. پس به برخی مهارت‌های خاص یا توانمندی‌هایی که سبب تمایز شما از دیگران می‌شود کاملاً واقف شوید. برخی از این توانمندی‌ها عبارتند از:

1. توانایی و مهارت حل مسئله؛

استارتاپ‌ها کسب و کارهای جدیدی هستند که ممکن است موانع زیادی را بر سر راه خود داشته باشند. توانایی حل مسئله در بین کارمندان یکی از نیازهای این مشاغل است.

2. قدرت تصمیم‌گیری و ابتکار عمل؛

اگر این توانمندی را داشته باشید، قطعاً در مواقعی که باید مسائل کاری را سریع‌تر حل کنید، به شما و کسب و کارتان کمک شایانی می‌کند.

3. سابقه شغلی مرتبط؛

تجربه، در هر کاری به خصوص استارتاپ‌ها به علت تعداد نیروی انسانی کم اهمیت بالایی دارد. سابقه شغلی مرتبط با کسب و کار مورد نظرتان سبب می‌شود تا مهارت بیشتری در انجام کارها داشته باشید.

4. یادگیری سریع و علاقه به فراگیری موضوعات جدید؛

یکی از خصوصیات استارتاپ‌ها فراهم آوردن زمینه رشد بالاست، ولی رشد بدون یادگیری موضوعات جدید نمی‌تواند ممکن شود.

5. مسئولیت‌پذیر و قابل اطمینان بودن؛

داشتن یک کارمند مسئولیت‌پذیر و متعهد سبب راحتی خیال کارفرما شده و زمینه رشد و پیشرفت شغلی کارمندان را فراهم می‌کند.

6. انعطاف‌پذیری و مهارت کار گروهی؛

ممکن است نیاز باشد در یک استارتاپ کارها با شیوه جدیدتر و به صورت گروهی انجام گیرد؛ پس انعطاف‌پذیری سبب می‌شود تا سریع‌تر خودتان را با این تغییرات وفق دهید. ویژگی‌های شخصیتی که ذکر شد باعث می‌شوند تا بتوانید در مشاغل جدید به خوبی بدرخشید و رضایت کارفرما را جلب کنید.
اکثراً افراد مصاحبه‌کننده این نکات را در نظر می‌گیرند و با سؤال‌هایی مرتبط، شخصیت شما را در این زمینه‌ها محک می‌زنند. علاوه بر این نکاتی را در زمینه کسب و کار نیز باید بدانید تا در روز مصاحبه شغلی از آن‌ها بهره ببرید.

قبل از مصاحبه درباره استارتاپ موردنظر، تحقیق کنید.

شاید درباره کسب و کارهای قدیمی اطلاعاتی را از گوشه و کنار شنیده باشید، اما استارتاپ‌ها مشاغل جدیدی هستند که ممکن است خیلی درباره آن‌ها چیزی ندانید. پس قبل از این که برای مصاحبه حاضر شوید، حتماً درباره استارتاپ مورد نظر تحقیق کنید.
محصولات یا خدماتی را که این شرکت ارائه می‌دهد، ببینید، بررسی کنید و حتی از آن‌ها استفاده کنید. در اینصورت هنگامی‌که با کارفرما صحبت می‌کنید حرفی برای گفتن دارید و می‌توانید در مورد خدمات یا محصولات آن‌ها اظهار نظر کنید.

ایده‌های خود را درباره کسب و کار استارتاپ، مطرح کنید.

اگر می‌خواهید دست پر از جلسه مصاحبه برگردید و بر ذهن کارفرما تأثیر بگذارید، بهتر است ایده‌هایی را برای بهتر کردن شرایط کسب و کار آن‌ها ارائه دهید. اگر مرحله قبل را به خوبی انجام داده باشید و تحقیقات لازم را در مورد استارتاپ به عمل آورده باشید، این امکان برایتان به وجود می‌آید که خلاقیت و توانمندی خودتان را هم نشان دهید و ایده‌هایی جالب برای کار ارائه دهید.

ممکن است ایده‌هایتان مقبول نباشد و کارفرما قصد تغییرات در کسب و کار را نداشته باشد، اما این احساس به او دست می‌دهد که شما فردی توانمند هستید و می‌توانید در پیشرفت شرکت به آن‌ها کمک کنید. برای ایده‌پردازی باید خودتان را به جای مشتریان خدمات و محصولات شرکت بگذارید، ببینید در چه صورتی رضایت بیشتری خواهید داشت. شاید یک کارفرما نتواند این موارد را درک کند و با نکته سنجی‌تان تحسین او را برانگیزید.

فقط جوابگو نباشید، بهتر است شما هم سؤال بپرسید.

اجازه دهید کارفرما سوالاتش را بپرسد، در انتهای مصاحبه شما نیز سؤالاتی درباره اهداف آینده شرکت، تعداد کارمندان و شرح وظایف شغلی و مواردی از این دست، بپرسید. با این سؤالات به کارفرما نشان می‌دهید، فقط او نیست که باید انتخاب کند. شما هم شرایطی دارید که باید در نظر گرفته شود. این موضوع را به خاطر داشته باشید که آن‌ها هم به شما نیاز دارند و استخدام شما منفعت دو طرفه دارد.

مهارت خود را در یادگیری تکنولوژی‌های جدید به کارفرما نشان دهید.

همان‌طور که گفته شد، استارتاپ‌ها مشاغلی هستند که بر تکنولوژی‌های جدید استوار شده‌اند. گستردگی این تکنولوژی‌ها در اکثر موارد به اندازه‌ای است که یک نفر نمی‌تواند تمام جنبه‌های آن را در فراگیرد. سعی کنید در تکنولوژی‌های نوین به خصوص آن‌هایی که نیاز استارتاپ مورد نظرتان است، حرفه‌ای عمل کنید.
اگر بتوانید گواهی‌نامه یا مدرکی در این زمینه‌ها دریافت کنید، اعتبار بیشتری به کار خود می‌بخشید. همچنین می‌توانید سابقه کاری‌تان را ارائه دهید و از مهارت‌های خاصی که در این فناوری‌ها دارید به صورت مستند صحبت کنید.

پیگیر استخدام خود در استارتاپ باشید.

پس از جلسه مصاحبه منتظر نمانید که نتیجه به شما اعلام شود. حتماً زمان اعلام نتایج را از منشی یا کارفرما بپرسید، سپس در موعد مقرر با شرکت تماس بگیرید و پیگیر نتیجه استخدام شوید. می‌توانید نقاط قوت و ضعف خود را از آن‌ها بپرسید.
بهتر است پس از این که جلسه مصاحبه را ترک کردید، یک متن تشکر برای کارفرما یا به ایمیل شرکت ارسال کنید. با این کار ادب و تواضع خود را نشان می‌دهد و تأثیر مثبتی بر ذهن مخاطب می‌گذارید.

نکاتی که گفته شد، می‌تواند به شما کمک کند تا در یک استارتاپ استخدام شوید و شانس بیشتری نسبت به رقیبان خود داشته باشید، اما از کجا می‌توان استارتاپ و کسب و کارهایی را پیدا کرد که با مهارت‌ها و تخصص شما هم خوانی داشته باشد؟

کارلیب؛ بهترین سایت استخدام و کاریابی

تعامل کارفرما و کارجو در دنیای امروز به سختی گذشته نیست، اما پیدا کردن مراکز استخدام معتبر باید هوشمندانه صورت گیرد. اگر می‌خواهید از خدمات کاریابی و استخدام استفاده کنید، بهترین گزینه‌ای که به شما پیشنهاد می‌کنیم، استفاده از پلتفرم استخدام آنلاین کارلیب است.

میتوانید در وبسایت کارلیب به عنوان کارجو ثبت نام کنید و رزومه خود را بارگذاری کنید، با توجه به اطلاعاتی که به این سایت می‌دهید، هر روز می‌توانید تعداد زیادی از فرصت های شغلی مرتبط با مهارت‌هایتان را ببینید.

همچنین کارفرمایان در کارلیب می‌توانند با درج آگهی استخدام، به راحتی نیروی کار حرفه‌ای مورد نیاز مجموعه خود را یافته و حتی قبل از دعوت به مصاحبه از کارجویان آزمون استخدامی گرفته و از استخدام نیروی کار خبره، مطمئن شوند.
علاوه بر این وبلاگ کارلیب حاوی مقالات ارزشمندی برای کارفرمایان با موضوعات اصول استخدام و مصاحبه، مدیریت کسب و کارها، بازاریابی و فروش، مسائل حقوقی و موضوعاتی از قبیل رشد و توسعه فردی، موفقیت شغلی و نحوه نوشتن و ارسال رزومه و... برای کارجویان می‌باشد. پس به وبسایت جامع کارلیب سر بزنید و از خدمات بی‌نظیر آن بهره‌مند شوید.

 

 

 

فاطمه ولی محمدی
۱۱ دیدگاه
در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!

  • عیسی رمضانی
    ۰۵ تیر ۱۴۰۲، ۰۷:۰۵

    دفتر مرکزیتون کجا قرار داره

  • قربانعلی بردبار
    ۰۵ تیر ۱۴۰۲، ۱۸:۰۰

    علیرضا جان عالی بود

  • روح الله شریف
    ۰۶ تیر ۱۴۰۲، ۰۶:۱۰

    اکانت اینستا هم دارید؟

  • جعفر دهقانی
    ۰۷ تیر ۱۴۰۲، ۱۷:۱۵

    چرا اینقد کم؟

  • حمید عظیمی
    ۰۸ تیر ۱۴۰۲، ۰۰:۰۰

    مرسی

  • سیدحسین تهرانی
    ۰۸ تیر ۱۴۰۲، ۱۲:۱۵

    خیلی عالی بود

  • میلاد علیزاده
    ۰۹ تیر ۱۴۰۲، ۰۵:۲۰

    این مطلب حرف نداشت

  • ابراهیم پارسا
    ۰۹ تیر ۱۴۰۲، ۱۲:۲۰

    میتونم شماره شما رو داشته باشم؟

  • کاظم بهمنی
    ۱۰ تیر ۱۴۰۲، ۱۳:۱۵

    مطلبتون بسیار مفید بود

  • شکیبا
    ۱۳ تیر ۱۴۰۲، ۰۲:۲۵

    هزینه مشاورتون چنده؟

  • مرتضی بهشتی
    ۱۴ تیر ۱۴۰۲، ۰۱:۰۰

    چطوری میتونیم از آخرین مطالبتون باخبر بشیم