استخدام و منابع انسانی

0 تا 100 استخدام حسابدار و حسابرس شرکت

استخدام حسابدار برای حسابداری و حسابرسی ارزان نیست و اگر مشاغل کوچک داشته باشید، احتمالاً وسوسه شده‌اید که به طور کلی این مورد را کنار بگذارید، اما گذشته از همه این‌ها، شما، خودتان مسئول موفقیت خویش هستید؛ آیا نباید در مسیر موفقیت، یک فرد واجد شرایط برای برنامه‌ریزی امور مالی خود داشته باشید؟

خوب، هم بله و هم نه. به این معنی که شما هرگز نباید از کنترل امور مالی شرکت یا مؤسسه خود چشم‌پوشی کنید، اما یک حسابدار خوب در زمینه برنامه‌ریزی مالی، دانش زیادی کسب کرده و حضور او می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد.

علاوه‌بر موارد بالا، این شانس وجود دارد که در برخی از مواقع، آن‌ها با شرکت‌هایی کار کرده باشند که شکست خورده‌اند.
همچنین برخی از آن‌ها فراتر از انتظار بنیانگذاران خود موفق شده‌اند. این تجربیات، علاوه‌بر گذراندن آموزش‌های حسابداری، به این معنی است که آن‌ها می‌توانند در مناطقی که حتی پیش‌بینی نمی‌کنید، به شما مشاوره دهند.

در ادامه، مفاهیم ضروری در این زمینه را باز تعریف کرده و به تشریح تفاوت‌ها پرداخته‌ایم. همچنین با اشاره به ویژگی‌های یک حسابدار موفق، اطلاعاتی مفید برای افراد جویای کار این زمینه ترتیب داده‌ایم، با ما همراه شوید.

حسابداری و حسابرسی

حسابداری چیست؟ چه اهمیتی دارد؟

حسابداری به معنی ثبت معاملات مالی همراه با ذخیره‌سازی، مرتب‌سازی، بازیابی، جمع‌بندی و ارائه نتایج در گزارش‌ها و تحلیل‌های مختلف است. حسابداری همچنین رشته تحصیلی و شاخه‌های شغلی مختلف را شامل می‌شود.

فرآیند حسابداری به شما می‌گوید که آیا سود کسب می‌کنید یا خیر، جریان نقدینگی شما چگونه است، ارزش فعلی دارایی‌ها و بدهی‌های شرکت شما به چه میزان است و در واقع کدام قسمت از تجارت شما درآمد کسب می‌کند و کدام قسمت نه.

چرخه حسابداری

حسابداری از لحظه ورود معامله تجاری یا هر فعالیت یا رویدادی که با پول درگیر باشد به دفتر شرکت آغاز می‌شود. ثبت معاملات تجاری از این روش، بخشی از حسابداری است. و حسابداری اولین مرحله از آنچه "چرخه حسابداری" می‌نامند است:

فرآیندی که برای دریافت اطلاعات مالی خام و تفکیک گزارش‌های مالی دقیق و سازگار طراحی شده است. چرخه حسابداری شش مرحله اصلی دارد:

  • موشکافی و ثبت معاملات (جستجوی فاکتورها، صورت حساب‌های بانکی و غیره).
  • ارسال معاملات به دفتر (طبق قوانین حسابداری مضاعف).
  • تهیه یک تراز آزمایشی تنظیم نشده (این مورد، شامل لیست کردن تمام حساب‌های مربوط به کسب و کار و کشف موجودی آنها است).
  • آماده کردن ورودی‌های تنظیم در پایان دوره.
  • تهیه تراز آزمایشی تنظیم شده.
  • تهیه صورت‌های مالی.

اهمیت حسابداری 

حسابداری عاملی تعیین‌کننده در مورد سلامت مالی یک تجارت است. ثبت و پیگیری داده‌های مالی یک سازمان می‌تواند به شما در یافتن جریان نقدی. درآمد و هزینه‌های یک شرکت کمک کند.
کلیه این اطلاعات را می‌شود در اختیار ذی‌نفعانی قرار داد که تأثیر مستقیمی بر عملکرد تجاری شرکت دارند. هرچه اطلاعات مالی بیشتری در مورد سلامت مالی شرکت خود داشته باشید، موقعیت بهتری برای تصمیم‌گیری در مورد آینده نصیبتان خواهد شد.

انواع حسابداری

حسابداری از اجزای ضروری هر سازمانی است. حسابداری موفق در کسب و کار می‌تواند:

  • سرمایه‌گذاران جدید جلب کند.
  • بودجه را گسترش دهد.
  • مشتریان جدید بیاورد.
  • و حقوق و مزایای کارمندان فعلی را افزایش دهد.

با این حال، حسابداری انواع مختلف دارد که همه آنها برای همه مشاغل و صنایع مناسب نیستند. اگر شما در حال کار در حسابداری هستید، لازم است با انواع مختلف حسابداری که می‌توانید با توجه به صنعت اجرا کنید، آشنا باشید:

1. حسابداری مالی

حسابداری مالی فرآیند تهیه گزارشات مالی برای مصارف خارجی است. حسابداران مالی با همکاران و مدیران خود کار می‌کنند تا جهت نحوه سودآوری یک شرکت، استراتژی بسازند. همچنین، آن‌ها علاوه‌بر اطمینان از پیروی از رویه‌های داخلی و ثبت کلیه فعالیت‌های مالی در صورت‌های مربوطه، تمامی اتفاقات مالی ثبت شده در یک دفتر را نیز ردیابی می‌کنند.

در صورت فعالیت شرکت در بیرون از کشور، باید اصول حسابداری عمومی پذیرفته و استانداردهای بین‌المللی گزارشگری مالی را رعایت کنند. به طور کلی، حسابداران مالی باید توجه زیادی به جزئیات داشته باشند تا وضعیت مالی فعلی را به منابع خارجی منتقل کنند.

2. حسابداری مدیریتی

این نوع حسابداری عمل مستندسازی، نظارت و کمک به برنامه‌ریزی مالی یک سازمان را انجام می‌دهد. اسناد این حسابداران معمولاً برای ذی‌نفعان داخلی است تا عموم.
یک حسابدار مدیریتی باید در انتقال اطلاعات محرمانه به محیط و اشخاص خارجی، احتیاط کند. این حسابداران جهت ایجاد بودجه برای تأمین نیازهای اهداف کوتاه مدت و بلند مدت سازمان، با مدیران خود همکاری می‌کنند.

3. حسابداری هزینه

حسابداری هزینه را می‌توان به عنوان زیرمجموعه حسابداری مدیریتی در نظر گرفت. حسابداران هزینه مستندسازی، ارائه و بررسی هزینه‌های تولید را بر دوش دارند.
آن‌ها بر تمام هزینه‌های متغیر و ثابت نظارت می‌کنند تا ببینند آیا میزان تولید، با هزینه تولید محصول همخوانی دارد یا خیر. آن‌ها همچنین با مدیران همکاری می‌کنند تا بر اساس پیش‌بینی مالی و پیشرفت تولید، برای آینده تصمیم بگیرند.

3. حسابرسی

اصطلاح حسابرسی معمولاً به حسابرسی صورت مالی اشاره دارد. حسابرسی مالی یک بررسی و ارزیابی عینی از صورت‌های مالی یک سازمان است تا اطمینان حاصل شود که سوابق مالی، اطلاعات منصفانه و دقیق معاملات مورد ادعا را نشان می‌دهند. حسابرسی را می‌شود توسط کارمندان سازمان به صورت داخلی انجام داد و یا برای انجام آن از خدمات حسابرسی یک شرکت حسابداری استفاده کرد.

تفاوت حسابداری و حسابرسی

یکی از تفاوت‌های حسابداری و حسابرسی این است که حسابرسی فرآیند حسابداری را بررسی می‌کند تا اعتبار آن را تعیین کند.
تفاوت دیگر اینکه، حسابداری یک فرآیند روزانه است، در حالی که حسابرسی معمولاً سالانه یا سه ماهه انجام می‌شود.
از طرفی، حسابداری توسط کارمندان شرکت تنظیم می‌شود، در حالی که حسابرسی توسط یک نهاد مستقل و بدون هیچ گونه ارتباط مالی با شرکت انجام می‌گیرد.

حسابداری و حسابرسی

حسابدار کیست؟

یک حسابدار یکی از مهمترین نقش‌ها را در هر شغلی بر دوش دارد، خواه یک شرکت بزرگ باشد یا یک تجارت کوچک. چرا؟ چون آن‌ها جریان پول را ردیابی و ثبت می‌کنند.

حسابدار، کارشناسی است که حسابداری را اداره می‌کند و اسناد مالی مانند صورت سود و زیان، ترازنامه و موارد دیگر را تهیه می‌کند.
آن‌ها حسابرسی از اسناد شما را انجام می‌دهند، گزارش‌هایی را برای اهداف مالیاتی تهیه می‌کنند و تمام اطلاعات مالی را که بخشی از اداره شغل شما است، تحت مدیریت دارند. به عبارت دیگر، آن‌ها سرمایه مالی انسانی مورد نیاز شما هستند!

حسابداران با پیروی از دستورالعمل‌های به‌روز مطمئن می‌شوند که کلیه معاملات پول دقیق بوده و قانونی هستند. آن‌ها می‌توانند به صورت تمام وقت برای یک شرکت کار کنند یا به صورت قراردادی برای دفاتر یا جهت تنظیم اظهارنامه مالیاتی فعالیت کنند.
آن‌ها همچنین می‌توانند به افراد به طور خصوصی کمک کنند تا در تصمیم‌گیر‌ی‌های مالی، اظهارنامه مالیاتی یا سایر مسائل مربوط به پول، مسیر درستی در پیش بگیرند.

شرح وظایف حسابدار

  1. یک حسابدار می‌تواند در مورد ساختار تجارتی به شما مشاوره دهد. اینکه تجارت کوچک شما به عنوان چه شرکتی تأسیس شده است؟ تفاوت بین انواع شرکت‌های تجاری چیست و هر کدام چه مزایایی دارند؟
    یک حسابدار می‌تواند کشتی شرکت شما را به مسیر درست هدایت کند و حتی با رسیدگی به مدارک لازم شما را به هدف درست برساند.
  2. یک حسابدار می‌تواند فاکتور صادر کند. کسب و کار شما باید به نوعی درآمد کسب کند، بنابراین باید مطمئن شوید که به موقع و به صورت حرفه‌ای برای مشتریان خود هزینه کرده و از آن‌ها پول می‌گیرید.
    یک حسابدار می‌تواند صورت حساب‌هایی را برای مشتریان شما ایجاد و ارسال کند تا بتوانید درآمد کسب کنید و از آن‌ها پول بگیرید.
  3. یک حسابدار می‌تواند میزان فروش را ثبت کند. یکی از عوامل موفقیت در هر شغلی این است که بدانید در واقع چه چیزی می‌فروشید، چه مقدار می‌فروشید و با چه سودی. یک حسابدار می‌تواند میزان فروش مشاغل کوچک شما را پیگیری کرده و گزارشات را اجرا کند.
    به این ترتیب می‌توانید بفهمید که بزرگترین فروش شما چیست، چه محصولاتی را باید به تدریج از بین ببرید و چه مقدار موجودی برای ماه آینده نیاز دارید. یک حسابدار همچنین به سوالاتی پاسخ می‌دهد که به رشد تجارت شما کمک می‌کنند.
  4. یک حسابدار می‌تواند فاکتورهای تأمین کنندگان را مدیریت و پرداخت کند. هرچه کسب و کار شما بزرگ‌تر شود، برای راه اندازی آن به مواد بیشتری نیاز خواهید داشت.
    حسابدار شما امور پرداخت به تأمین کنندگان را انجام خواهد داد (و هزینه‌های آن را به طور کامل پیگیری می‌کند) تا بتوانید میزان سودآوری واقعی کسب و کار خود را به دست آورید.
  5. یک حسابدار می‌تواند حقوق و دستمزد را مدیریت کند. مثلاً دستیار شما در ماه مهر چند ساعت کار کرد و حقوق او چقدر بود؟ حسابدار شما می‌تواند حقوق او را ردیابی و محاسبه کند، بعلاوه به شما می‌گوید که برای مالیات سه ماه حقوق، چه مقدار باید پرداخت کنید.
    یک حسابدار می‌تواند حساب‌های دریافتی را نیز ردیابی کند. شما می‌دانید که برای همه مشتری‌ها فاکتور ارسال شده است، اما آیا هیچ یک از آن‌ها پرداخت شده است؟
    حسابدار شما می‌داند چه کسی پرداخت کرده است و چه کسی پرداخت نکرده، بنابراین شما می‌دانید چه مقدار پول نقد در دسترس دارید. به این ترتیب در صورت لزوم می‌توانید اخطار دیررس ارسال کنید.
  6. یک حسابدار می‌تواند شما را در جریان قوانین مالیاتی و تغییرات قرار دهد. محاسبه مالیات سخت است و ممکن است برای مشاغل مختلف، پیچیدگی‌هایی داشته باشد. یک حسابدار می‌تواند با محاسبه مالیات حقوق و دستمزد کارمندان یا نگهداری از تغییرات مالیات فروش هر یک از محصولات شما را در رعایت قوانین مالیاتی حفظ کند.
  7. شما باید گزارشات هفتگی، ماهانه یا سالانه در مورد رفاه اقتصادی تجارت خود ایجاد کنید. کسب و کار شما چقدر سالم است؟ چه مقدار پول نقد باید در دست داشته باشید؟ یک حسابدار تمام گزارشاتی را که برای تصمیم‌گیر‌ی صحیح مالی برای تجارت خود نیاز دارید، ایجاد می‌کند.

مشکلات شغل حسابداری

مشکلات شغل حسابداری

به همان اندازه که عاشق کار خود هستید، با گذشت زمان مشکلات حسابدار بودن می‌تواند چالش برانگیز باشد. برون سپاری یکی از راه‌های خلاص شدن از شر این چالش‌ها و داشتن زندگی سالم و شاد است! در اینجا چالش‌های مهم حسابدار بودن را لیست کرده‌ایم:

اضافه کاری

حرفه‌ای شدن و پیشرفت هرگز بدون اندکی درد به دست نمی‌آید. بنابراین، شما باید کاملاً آماده باشید تا ساعت‌های طولانی را پشت میز خود بگذرانید.
اگر از آن دسته آدم‌هایی هستید که دوست دارید در تعطیلات به استراحت بپردازید، ممکن است این کار برای شما سخت باشد. زیرا مواقعی پیش می‌آید که مجبور می‌شوید هر هفته بیش از ۷۵ ساعت وقت برای کار خود بگذارید.

رقابت

شما تنها کسی نیستید که حساب کردن بلد است. خوب البته، این مورد در بیشتر مشاغل صدق می‌کند، بنابراین مختص حسابداران نیست.
شما باید برای رقابت با حسابدارانی با اراده قوی، واجد شرایط حرفه‌ای و جاه طلب که مدعی رسیدن به هدف شما هستند، آماده شوید. برای نشان‌دادن خود، واقعاً باید در میان رقابت سنگین، خویش را اثبات کنید.

تمرکز زیر فشار کاری

خونسردی خود را حفظ کنید تا بتوانید زیر فشار نیز به خوبی کار کنید. گاهی فشار زیادی به شما وارد می‌شود. ممکن است به مهلت‌های مقرر نرسید، گاهی چند وظیفه برای انجام داشته باشید و قطعاً کمی بیش از اندازه معمول کار خواهید کرد.
در این لحظات فشار باید سطح خونسردی خود را حفظ کرده و به عنوان یک حرفه‌ای، محکم ظاهر شوید و کنترل شرایط را در دست بگیرید.

یادگیری مداوم

حسابداری حرفه‌ای است که نیاز به ادغام شیوه‌ها با مجموعه‌ای از استانداردها دارد که دائماً در حال تغییر هستند. این بدان معناست که شما باید بدانید چه چیزی در داخل و خارج این حرفه در جریان است.

آموزش، شرایط و مدارک شما به شما کمک می‌کند تا این شغل را به دست آورید اما برای اینکه آن را حفظ کنید، باید با جدیدترین تحولات همگام باشید و این نه تنها جنبه انطباق را شامل می‌شود، بلکه شامل فن‌آوری و فرآیندهای جدید برای ایجاد کارایی نیز هست.

جزئی گرایی

برای مشاهده و کشف جزئیات باید چشم عقاب داشته باشید. این فقط مربوط به ارقام نیست، بلکه انبوهی از اطلاعات پس زمینه را شامل می‌شود که باید برای کمک به مشتری در نظر گرفته شوند.

اگر شما از آن‌هایی هستید که توانایی طبیعی برای تشخیص جزئیات کوچک دارید، در واقع یک متحد طبیعی همراه خود دارید. اما اگر توانایی لازم را ندارید، باید عادت کنید؛ شما به دقت و تلاش بیشتر برای مشاهده و درک ریز جزئیات لازم دارید.

به عنوان حسابدار استخدام شوید.

اگر با مطالعه موارد بالا، تصمیم خود را گرفته‌اید که وارد این حرفه شوید باید، شرایطی را از پیش برای خود برنامه‌ریزی کنید. برای استخدام به عنوان یک حسابدار به مواردی نیاز دارید:

رزومه حسابداری

یکی از مهم‌ترین مواردی که جهت کار در این حوزه نیاز دارید، رزومه خوب است. امور مالی، حساسیت زیادی دارند و به همین منظور، صاحبان مشاغل معمولاً روی توانایی‌های حسابدار خود بسیار ریزبین هستند. بهتر است چندین نرم افزار مختلف را بیاموزید، در دوره های کارآموزی قوی شرکت کنید و به هرشکل توانایی و تجربه خود را بالا ببرید.

مصاحبه حسابداری

از دیگر مواردی که باید از قبل نسبت به آن آماده باشید، مصاحبه شغلی حسابداری است. به این منظور می‌توانید سوالات مختلف این مصاحبه را از اینترنت دانلود کرده و بخوانید.

در این روند معمولاً صاحبان مشاغل درباره نحوه برخورد شما با مشکلات، راهبردهای کلیدی، روش کار تخصصی و... از شما سوال خواهند کرد. نکته کلیدی در این بین، حفظ خودباوری و داشتن آمادگی قبلی است.

قرارداد حسابداری

پس از عبور از مراحل بالا، نکته مهمی که باید به آن دقت داشته باشید، قرارداد حسابداری است. این قرارداد شرح دقیق کارهایی است که شما باید انجام دهید، میزان حقوق و تسهیلات و شرایط حل اختلاف نیز در این توافقنامه ذکر می‌شوند.
جهت اشراف بیشتر بر شرایط، خوب است که از قبل یک نمونه قرارداد حسابداری را از سایت‌های معتبر دریافت کرده و درباره آن مطالعه کنید.

 

درآمد حسابداری

آنچه روشن است، اینکه به نسبت شهر محل کار، سمت حسابدار، سابقه و تجربه کاری و سایر عوامل این چنینی، میزان درآمد شغل حسابداری متفاوت خواهد بود. در این بخش ما به بررسی میزان حقوق حسابداری شرکت‌ها در سطوح مختلف در شهر تهران پرداخته‌ایم:

درآمد حسابدار در سطح کارشناسی

درآمد یک حسابدار کارشناس، به شرح زیر است:

  • به ازای کار تمام وقت در شهر تهران برابر ۳۰۰۰۰۰۰ تومان است
  • مبلغ حداقل این حقوق برابر ۲۵۰۰۰۰۰ تومان
  • و حداکثر به میزان ۷۰۰۰۰۰۰ تومان است.

درآمد حسابدار در سطح سرپرستی

درآمد رشته حسابداری برای یک سرپرست حسابدار، در شهر تهران برای کار به صورت تمام وقت برابر:

  • کار به صورت تمام وقت در شهر تهران برابر ۷۰۰۰۰۰۰ تومان است.
  • حداقل میزان این حقوق برابر ۳۵۰۰۰۰۰ تومان تعیین و
  • حداکثر میزان این حقوق برابر ۱۵۰۰۰۰۰۰ تومان مشخص شده است.

درآمد یک حسابدار در سطح مدیریت

درآمد حسابدار رسمی مدیر، به شرح زیر است:

  • کار به صورت تمام وقت در شهر تهران برابر مبلغ ۱۳۰۰۰۰۰۰ تومان.
  • حداقل این حقوق به میزان ۶۵۰۰۰۰۰ تومان و
  • حداکثر آن برابر ۲۰۰۰۰۰۰۰ تومان تعیین شده است.

شرکت حسابداری 

شرکت‌های حسابداری خدمات بی‌شماری را ارائه می‌دهند که به صاحبان مشاغل کمک می‌کند تا از نظر مالی سازمان یافته باشند، با مالیات سازگاری پیدا کنند و برای رشد تجاری آماده شوند.

صاحبان مشاغل نباید به یک شرکت حسابداری فقط به عنوان برون سپاری حسابداری بلکه به عنوان یک شریک تجاری یکپارچه نگاه کنند.
هر شرکت حسابداری هر نوع خدماتی را ارائه نمی‌دهد و صاحبان مشاغل باید با شرکت‌های مختلف مصاحبه کنند تا تعیین کنند که کدام یک مناسب‌ترین گزینه برای رفع نیازهای مالی و تجاری آن‌ها است.

مجله Entrepreneur می‌گوید، هنگامی که درآمدتان بیش از ۱ میلیون دلار رشد کرد یا بیش از دوازده کارمند داشتید، وقت آن است که در خدمات حسابداری حرفه‌ای سرمایه‌گذاری کنید.

خدماتی که می‌توانید از یک شرکت حسابداری حرفه‌ای دریافت کنید، متناسب با نیازهای شما تنظیم شده و می‌تواند شامل دفاتر روزانه، خدمات مالیاتی، حسابرسی، مشاوره مدیریت و تحقیقات کلاهبرداری باشد. درواقع کار این شرکت‌ها، نظارت مالی بر مشاغل شما است.

حسابداری و حسابرسی

خدمات شرکت‌های حسابداری 

در ادامه به بررسی کارهایی که شرکت‌های حسابداری انجام میدهند، می‌پردازیم، آشنایی با خدمات مختلف این شرکت‌ها به تصمیم شما جهت داده و آن را هدایت می‌کند:

1. حسابداری و حسابرسی

خدمات اصلی ارائه شده توسط این شرکت‌ها شامل حسابداری و حسابرسی است. این بدان معناست که شرکت سوابق مالی تولید می‌کند، درآمد و هزینه‌های شما را ردیابی می‌کند و در مورد سلامت کلی تجارت شما مشاوره ارائه می‌دهد.

این شرکت می‌تواند در برنامه‌ریزی‌های طولانی مدت مانند خرید ملک یا به‌روزرسانی زیرساخت‌ها به شما کمک کند. این خدمات به شما کمک می‌کند تا اقدامات بعدی خود را برنامه‌ریزی کنید، بفهمید که آیا سود کسب می‌کنید یا اینکه در مورد رشد شرکت خود تصمیم گیر‌ی کنید.

بسیاری از مشاغل نیاز به بازرسی دوره‌ای از امور مالی خود دارند. این ممکن است یکی از نیازهای سرمایه‌گذاران شما باشد یا در آئین نامه اساسنامه شما نوشته شده باشد.
شرکت‌های حسابداری و حسابرسی با بررسی سوابق مالی، فرآیندها و کنترل‌های موجود جهت اطمینان از نگهداری صحیح سوابق، رعایت سیاست‌ها و روش‌های مالی شما به پشتیبانی اهداف تجاری کمک می‌کنند.
بنابراین هدف از حسابرسی، ایجاد نظری در مورد این است که آیا صورت‌های مالی شما به طور منصفانه و دقیق و مطابق با روش‌های حسابداری پذیرفته شده عمومی ارائه می‌شوند یا نه.

2. تشکیل پرونده و برنامه‌ریزی مالیاتی

بسیاری از شرکت‌های حسابداری، خدمات مالیاتی مختلفی را ارائه می‌دهند. حسابداران شرکت می‌توانند به شما کمک کنند تا اظهارنامه مالیاتی تهیه کرده و در زمان مقرر تحویل دهید. همچنین این شرکت‌ها می‌توانند به شما کمک کنند تا نحوه کاهش مالیات‌هایی را که باید پرداخت کنید، بیاموزید و خدمات حسابداری مالیاتی را در طول سال به راحتی انجام دهید.

3. مشاوره در امر مدیریت

بسیاری از شرکت‌های حسابداری خدمات مشاوره تجاری را ارائه می‌دهند. توجه به اینکه آن‌ها از فضای کسب و کار شما، وضعیت مالیات و شرایط مالی شما مطلع هستند، این امر منطقی است.

آن‌ها از این دانش برای کمک به شما در برنامه کسب و کار، ارزیابی عملیات فعلی، شناسایی فرصت‌های جدید، هشدار در مورد تغییر در فضای کسب و کار یا مقررات و ارائه مشاوره عملی برای کمک به کارایی و موفقیت بیشتر استفاده می‌کنند. حسابداران می‌توانند به شما کمک کنند نیازهای بیمه خود را بشناسید، در این زمینه هوشمندتر شوید، وقت خود را تنظیم کنید و تصمیمات مالی بهتری بگیرید.

شرایط عضویت در انجمن حسابداران خبره

انجمن حسابداران خبره، بزرگترین نهاد مربوط به حسابداری در کشور است و برای عضویت در آن باید:

  • به قانون اساسی ملزم باشید.
  • حداقل مدرک کارشناسی یا بالاتر در رشته حسابداری یا موارد مرتبط داشته باشید.
  • حداقل به مقدار ۳ سال سابقه کار حسابداری داشته باشید.
  • از نظر اخلاقی و اعتقاد به شئون حرفه‌ای، بنا به تشخیص کارگروه پذیرش انجمن، حسن شهرت داشته باشید.

در این مقاله از وبلاگ کارلیب درباره حسابداری و حسابرسی خواندید. حالا اگر به شغل و رشته حسابداری علاقه‌مند هستید، می‌توانید همین حالا وارد سایت کارلیب شده و شغل رویایی خود را پیدا کنید و یا اگر نیازمند حسابدار حرفه ای برای شرکت خود هستید، به عنوان کارفرما در سایت کارلیب ثبت نام کنید و با درج آگهی استخدام حسابدار، تمام امور مالی خود را با خیالی راحت به متخصصین این کار بسپارید.

آرمینا رستمی کیا
۱۱ دیدگاه
در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!

  • ابراهیم زمانی
    ۰۶ بهمن ۱۴۰۱، ۰۵:۵۹

    ممنون از اطلاعات خوب و جامع

  • حمید شیرازی
    ۰۴ تیر ۱۴۰۲، ۰۰:۴۰

    سلام عالی بود

  • غلامحسین صدیق
    ۰۵ تیر ۱۴۰۲، ۲۳:۲۰

    مطلب خوبی بود همکار گرامی

  • جواد اصغری
    ۰۷ تیر ۱۴۰۲، ۱۶:۴۵

    چه مطلب خوبی

  • بهرام فراهانی
    ۰۸ تیر ۱۴۰۲، ۱۵:۲۰

    میشه مطلب رو توی وبلاگ خودم بزارم؟

  • اصغر وکیلی
    ۰۸ تیر ۱۴۰۲، ۱۵:۳۵

    این موضوع یکی از موضوعات موردعلاقه منه

  • یدالله آخوندی
    ۰۹ تیر ۱۴۰۲، ۰۲:۰۰

    این مطلب حرف نداشت

  • مهرداد سعادت
    ۱۱ تیر ۱۴۰۲، ۰۲:۴۵

    شما پیج اینستا هم دارین؟

  • مجید کشاورز
    ۱۳ تیر ۱۴۰۲، ۰۴:۴۵

    شماره تماستون برای مشاوره تلفنی چنده

  • ناصر طاهری
    ۱۳ تیر ۱۴۰۲، ۰۶:۱۰

    afarin matlab khobi bood

  • خلیل هخامنش
    ۱۴ تیر ۱۴۰۲، ۲۰:۰۵

    بی نظیر هستید