بازاریابی و فروش

چگونه کال تو اکشن (CTA) جذاب و تاثیرگذار طراحی کنیم؟

چگونه کال تو اکشن (CTA) جذاب و تاثیرگذار طراحی کنیم؟

آیا احساس می‌کنید که برخلاف تلاش‌هایی که برای تولید محتوای جذاب و کاربرپسند می‌کنید، نمی‌توانید مخاطبین را به انجام عمل موردنظرتان تشویق کنید؟ آیا نمی‌توانید میزان تعامل بازدیدکنندگان را با رسانه خود افزایش بدهید؟
اگر احساس می‌کنید که راهنمایی‌ها و تلاش‌های شما در محتوا نمی‌تواند بازدیدکنندگان را به هدف نهایی شما از محتوای موردنظر ترغیب کند، علت آن می‌تواند عدم برخورداری از کال تو اکشن مناسب باشد. در واقع یکی از کاربردی‌ترین روش‌ها برای ترغیب و افزایش تعامل بازدیدکنندگان با وب‌سایت یا رسانه‌های اجتماعی، استفاده صحیح از کال تو اکشن یا CTA مناسب است که می‌تواند تاثیرگذاری چشم‌گیری در موفقیت محتوای شما داشته باشد.

CTA در میان حوزه‌های بازاریابی محتوا و طراحی سایت بسیار متداول است. طراحی «CTA» مناسب و کارآمد از حساسیت بالایی برخوردار بوده و بسیار حائز اهمیت است.
از این رو باید نکات و اصول لازم در طراحی و به‌کارگیری کال تو اکشن رعایت شود تا بتواند تاثیرگذاری بیشتری در محتوای شما داشته باشد. در ادامه قصد داریم به‌صورت مفهومی بررسی کنیم که «CTA» چیست؟ و ویژگی‌های کال تو اکشن «CTA» جذاب و تاثیرگذار کدامند؟

«CTA»

کال تو اکشن (CTA) چیست؟

کال تو اکشن (CALL TO ACTION) یا به اختصار «CTA»، بخشی از استراتژی بازاریابی بوده و درخواستی است که شما از مخاطبین و بازدیدکنندگان دارید تا آن‌ها را به انجام عمل موردنظر خود ترغیب کنید.

عبارت CALL TO ACTION با نام‌هایی مانند «فراخوانی»، «درخواست بازخورد» یا «دعوت به اقدام» نیز شناخته می‌شود. به بیان ساده، کال تو اکشن یک دکمه یا لینک است که گرافیک و محتوای جالب توجهی دارد تا مخاطبین را به سوی هدف مشخصی هدایت کند. هدف از این ابزار می‌تواند تشویق بازدیدکنندگان به موارد مختلفی مانند دانلود یک فایل، ثبت‌نام در یک سایت، خرید محصول، بازدید یا نظرسنجی در مورد موضوعی مشخص باشد.

«CTA» در برنامه‌های مارکتینگ مختلفی از جمله وب‌سایت‌ها، کتاب‌ الکترونیک، ایمیل و حتی وبلاگ‌ها مورد استفاده قرار بگیرد. شما می‌توانید با استفاده صحیح و به‌موقع از «CTA»، بازدیدکنندگان را به مشتری تبدیل کنید. این قابلیت می‌تواند درصد تبدیل بازدیدکننده به مشتری را تا حد زیادی افزایش دهد.

اهمیت طراحی CTA

اگر رفتار خودتان را در بسیاری از رسانه‌های اجتماعی و وب‌سایت‌ها بررسی کرده باشید، حتما بارها پیش آمده که وارد صفحه‌ای شوید، مطلبی را مطالعه کنید و در نهایت بدون آن که کار خاصی انجام بدهید، از آن صفحه خارج شده باشید، اما علت آن چیست؟ چگونه می‌توان میزان تعامل کاربران و مخاطبین را افزایش داد؟

همان‌طور که گفتیم، تمامی اقداماتی که به صورت مستقیم یا غیرمستقیم برای تبلیغات در هر حوزه‌ای، مانند بازدید از صفحات مختلف، خرید محصول، دانلود یا هر دلیل دیگری انجام می‌دهیم، برای آن است که مخاطبین خود را ترغیب کنیم که اقدام موردنظر ما را انجام بدهند.
این تبلیغات می‌توانند در نهایت دلایل مختلفی مانند بازدید از یک سایت، خرید از یک فروشگاه، ثبت در رویدادهای مختلف، پر کردن فرم یا نظرسنجی، معرفی خدمات یا سرویس‌دهندگان مختلف و مواردی از این قبیل داشته باشد.
بنابراین لازم است که علاوه‌بر تولید محتوای متقاعدکننده و جالب توجه، با به‌کارگیری روش‌های مناسب برای فراخوانی بازدیدکنندگان، آن‌ها را متقاعد کنیم تا اقدام موردنظر ما را انجام بدهند.

اگر بخواهیم کاربران و بازدیدکنندگان وب‌سایت‌ها و رسانه‌های اجتماعی را دسته‌بندی کرده و از نگاه نزدیک‌تری انواع آن‌ها را بررسی کنیم، بخش عمده بازدیدکنندگان در دسته کاربران منفعل (Passive Visitor) قرار می‌گیرند که تنها از صفحه موردنظر بازدید می‌کنند و در پایان اقدام مدنظر شما را انجام نمی‌دهند.
در مقابل تنها درصد کمی از بازدیدکنندگان وجود دارند که پس از مطالعه مطلب شما، ترغیب شده و در ادامه از شما پیروی می‌کنند. در این شرایط یک «CTA» با طراحی مناسب، متن خوب و محل قرارگیری صحیح می‌تواند درصد کاربران فعال را تا حد بسیار زیادی افزایش بدهد.

این موضوع تا جایی اهمیت پیدا می‌کند که حتی بسیاری از کارشناسان حوزه دیجیتال مارکتینگ نیز تمام تمرکز و دقت خود را صرف افزایش میزان ورودی قیف فروش در وب‌سایت‌ها می‌کنند. در حالی که توجه زیادی به «CTA» مناسب ندارند و زمانی برای آن صرف نمی‌کنند.
حتی اگر بهترین وب‌سایت را طراحی کرده باشید و بهترین محتوای ممکن را تولید کرده باشید، اما زمانی که کاربران بدون فعالیت خاصی از صفحه شما بازدید کرده و پس از مطالعه آن را ترک کنند، آن‌گاه تمام تلاش شما بی‌فایده خواهد بود.
پس باید در کنار سایر خدمات و تلاش‌های خود، از ابزارها و راهکارهای مناسب نیز برای تشویق و ترغیب مخاطبین استفاده کنید.

هدف طراحی کال تو اکشن

شما در پی تمامی تلاش‌هایی که برای ترغیب کاربران به انجام کاری دارید، اهداف سازمانی مشخص و تعیین‌شده‌ای را دنبال می‌کنید. بنابراین تمامی کال تو اکشن‌ها نیز اهدف مشخصی دارند که می‌خواهید کاربر را به انجام آن‌ها هدایت کنید. برخی از این اهداف عبارتند از:

  1. ترغیب مشتریان به خرید و افزایش میزان فروش محصولات
  2. تشویق مخاطبین به بازدید و بررسی صفحات دیگر
  3. تشویق بازدیدکنندگان به مطالعه ادامه مطلب موردنظر
  4. عضوگیری در رسانه‌های اجتماعی مختلف
  5. دریافت اطلاعات مهم کاربران از قبیل ایمیل یا شماره موبایل
  6. ایجاد نظرسنجی‌ و دعوت از مخاطبین برای شرکت در آن نظرسنجی‌ها
  7. هدایت کاربران به مشارکت در بخش نظرات و بیان تجربیات
  8. برندسازی و تبلیغات
  9. ارسال هدیه یا نسخه دمو
  10. تقاضا از مخاطبین برای به ‌اشتراک‌گذاری مطالب

تاثیرات طراحی CTA مناسب

آمار و ارقام نیز نشان می‌دهد که فارغ از داشتن صفحات حرفه‌ای و محتوای خوب، درصد مشارکت بازدیدکنندگان تا چه حدی کم است تا نیاز به داشتن کال تو اکشن مناسب و به‌موقع را بهتر درک کنید.
بیشتر بازدیدکنندگان در زمان بسیار کوتاهی در کمتر از ۸ ثانیه پس از ورود به صفحه شما، بدون مطالعه و هیچ اقدامی آن را ترک می‌کنند. تقریبا ۹۶ درصد از بازدیدکنندگانی که به صفحه شما مراجعه می‌کنند، آماده خرید کردن نیستند و هدفشان از همان ابتدا تنها بررسی محتواست.
در این میان نیز به‌طور میانگین، تنها ۳ درصد از کاربرانی که به بازدید از صفحات شما و مطالعه و بررسی محتوای شما می‌پردازند، اقدام دیگری نظیر کلیک کردن، وارد کردن اطلاعاتی مانند ایمیل و شماره موبایل، خرید و غیره، انجام می‌دهند.

«CTA» از جمله معیارهای رتبه‌بندی سایت‌ها است که برای بهبود وضعیت سئوی سایت بسیار مورتوجه قرار می‌گیرد. در ابزار گوگل آنالیتیکس شما می‌تواند اهداف مختلف وب‌سایت خود را تعریف کنید که این اهداف با استفاده از دکمه‌های کال تو اکشن محقق می‌شوند، اما بسیاری از صاحبان وب‌سایت‌ها عقیده دارندکه کاربر پس از ورود به سایت می‌داند به چه منظوری در حال بازدید از صفحه است و تصمیم‌گیری به عهده خودش است و این‌که معتقد هستند دکمه‌های کال تو اکشن از نظر بسیاری از کاربران ناخوشایند است و منجر به بازخورد منفی از سوی مخاطبین می‌شود، اما تاثیراتی که «CTA» در بهبود سئوی شما دارد، موارد زیر را در بر می‌گیرد:

  1. تشویق و دعوت از کاربران برای درج نظرات، مطالعه نظرات دیگران و مشارکت در گفتگو با آن‌ها، کلیک روی کال تو اکشن‌ها و لینک‌های داخلی و بازدید از سایر صفحات وب‌سایت شما، در نهایت منجر به «افزایش زمان ماندگاری کاربران در وب‌سایت» شما می‌شود که امتیاز ویژه‌ای در رتبه‌بندی سایت‌ها به‌شمار می‌رود.
  2. زمانی که بازدیدکنندگان وب‌سایت شما به کاربران دائمی و وفادار شما تبدیل می‌شوند، هر از چند گاهی به وب‌سایت شما مراجعه خواهند کرد که این امر یک سینگال مثبت و بسیار قوی به گوگل می‌فرستد تا رتبه وب‌سایت شما افزایش پیدا کند. این «بازدید مجدد از وب‌سایت» شما برای سئوی سایت شما بسیار تاثیرگذار است.

به این ترتیب، با استفاده مناسب از «CTA»های موثر و به‌موقع در وب‌سایت‌تان می‌توانید علاوه‌بر جذب خریدار، افزایش فروش محصولات و افزایش تعاملات کاربران با سایت، رتبه وب‌سایت را افزایش بدهید که با هر بار جستجوی کاربران در گوگل، وب‌سایت شما با رتبه بهتری در صدر لیست جستجو قرار بگیرد و به این ترتیب میزان مراجعه به وب‌سایت شما تا حد بسیار زیادی افزایش پیدا کند. در ادامه این چرخه منجر می‌شود که صفحات شما هر روز بهتر و موفق‌تر از دیروز باشند.

نحوه طراحی کال تو اکشن (CTA) حرفه‌ای

همان‌قدر که وجود یک کال تو اکشن مناسب و به‌موقع می‌تواند اهداف شما را از دعوت مخاطبین محقق کند، به‌کارگیری «CTA»های نامناسب می‌تواند مخاطبین جدید را دفع کرده و اعتماد مخاطبین قدیمی و وفادار را نیز از بین ببرد.
پس باید در طراحی و به‌کارگیری کال تو اکشن‌ها نهایت دقت و تمرکز را داشته باشید تا بتوانید کاربران را تشویق کنید بر روی دکمه یا متن موردنظر کلیک کنند.

1. در طراحی کال تو اکشن‌های حرفه‌ای و هدفمند باید مراحل را به دقت و با برنامه صحیح انجام بدهید تا هیچ نکته‌ای از قلم نیفتد، بنابراین قبل از هر چیزی باید اهداف و سناریوهای «CTA»ها را تعیین کنید تا بر اساس آن‌ها بتوانید تعداد و انواع آن‌ها را مشخص کنید.
2. پس از آن باید قالب دکمه CTA را طراحی کنید و از یک طرح متفاوت و جالب توجه بهره بگیرید.
3. در مرحله بعد لازم است که محل قرارگیری CTAها مشخص شود
4. سپس باید یک متن خلاقانه و مختصر برای آن‌ها در نظر بگیرید.

همان‌طور که گفتیم، تمامی این مراحل باید با دقت و تمرکز کافی انجام شوند تا در نهایت کال تو اکشن‌های جذاب و تاثیرگذاری داشته باشیم. در ادامه ویژگی‌های کال تو اکشن «CTA» جذاب و تاثیرگذار را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

«CTA»

ویژگی‌های کال تو اکشن (CTA) جذاب و تاثیرگذار

1. تعیین اهداف «CTA»؛

پیش از هرچیزی باید اهداف خود را از درج کال تو اکشن در محتوا تعیین کنید تا بتوانید آن‌ها را به‌خوبی دسته‌بندی کرده و طراحی کنید. با تعیین هدف «CTA» می‌توانید محل قرارگیری آن را در متن مشخص کرده و سایر ویژگی‌های آن را تعریف کنید.

2. تعیین قالب دکمه یا لینک برای «CTA»؛

کال تو اکشن‌ها به دو صورت لینک و دکمه در محتوا قابل استفاده هستند. شما می‌توانید از هر دو نوع کال تو اکشن‌ها در محتوای خود استفاده بکنید، اما باید برنامه منظم و دسته‌بندی صحیحی برای موارد مختلفی که از «CTA»ها استفاده می‌کنید، داشته باشید تا تمامی مطالب شما هماهنگ باشند.

3. انتخاب رنگ مناسب برای «CTA»؛

بسیاری از کسب‌وکارها و مشاغل رنگ‌های به‌خصوصی را در ذهن ما تداعی می‌کنند که برای تبلیغات آن‌ها معمولا از همان رنگ‌ها استفاده می‌شود، اما نکته بسیار مهمی که باید در طراحی کال تو اکشن‌ها در نظر داشته باشید، این است که باید از رنگ‌هایی استفاده کنید که به‌خوبی دیده می‌شوند.
رنگ «CTA»ها باید با متن و تم محیط کاربری متمایز باشد و در عین حال جلوه خوبی داشته باشد و این دکمه را برجسته‌تر نشان بدهند. برای مثال، رنگ‌های آبی، نارنجی، سبز و حتی قرمز می‌توانند جلوه متفاوت و خوبی داشته باشند.

4. طراحی شکل مناسب برای «CTA»؛

شما باید بتوانید تشخیص بدهید که با توجه به تم و شرایط دیگر محیط ارتباط شما و کاربران، بهتر است از چه شکلی برای کال تو اکشن خود استفاده کنید. در بسیاری از موارد شاهد کال تو اکشن‌های مستطیلی هستیم، اما از مدل‌های بیضی، دایره‌ای و این چنینی نیز می‌توانید استفاده کنید.

5. اندازه مناسب «CTA»؛

اگر کال تو اکشن شما به‌صورت کلیدی است، طبیعی است که هر چه بزرگتر باشد، بهتر دیده می‌شود و از نظر تجربه کاربری نیز شرایط بهتری خواهد داشت، اما اندازه دکمه «CTA» نباید بیش از حد بزرگ باشد و فضای خیلی زیادی را اشغال کند.
در حدی که به خوبی دیده شود و به راحتی بتوان برروی آن کلیک کرد، کافی است. زمانی که طراحی گرافیکی «CTA» و متن آن به‌خوبی آماده شده باشد، اندازه آن اهمیت پیدا می‌کند.

6. استفاده از چند «CTA» در محتوا؛

معمولا شما نیاز دارید که از کال تو اکشن‌های چندگانه در محتوای خود استفاده کنید. شما باید بتوانید انواع مخاطبین را از نظر میزان سخت‌گیری در اعتماد و دنبال کردن «CTA»ها، در محتوای خود پوشش بدهید. برخی از کاربران با هدف قبلی از محتوای شما دیدن می‌کنند یا راحت‌تر از کال تو اکشن‌ها استقبال می‌کنند.

برای این دسته از کاربران باید در همان ابتدای متن از یک کال تو اکشن مناسب استفاده کنید. اما برای آن دسته از مخاطبینی که به ‌سادگی اعتماد نمی‌کنند و نیاز دارند که آن‌ها را مجاب کنید، باید ابتدا ذهینت آن‌ها را آماده کنید و پس از ذکر موارد موردنیاز، در بخش‌های انتهایی محتوا از کال تو اکشن‌ها استفاده کنید. حتی گاهی لازم است که در میانه‌های محتوا نیز از کال تو اکشن‌ها بهره بگیرید.

7. فضای مناسب برای «CTA»؛

برای آن‌که کال تو اکشن‌ها به خوبی در محتوای شما دیده شوند، باید فضای اطراف آن‌ها شلوغ نباشد و رنگ خنثی یا متضاد داشته باشد تا به خوبی موردتوجه بازدیدکنندگان قرار بگیرد.
برای مثال می‌توانید پس‌زمینه سفید را برای آن انتخاب بکنید. همان‌طور که پیش‌تر مطرح کردیم، درباره محل قرارگیری «CTA»ها نیز باید بتوانید انواع کاربران با شخصیت‌های متفاوت را پوشش بدهید.

برخی از کاربران که نیاز زیادی به متقاعد شدن ندارند و هدف مشخصی از بازدید از محتوای شما را دارند، ممکن است محتوا را تا انتها مطالعه نکنند. برای این کاربران می‌توانید کال تو اکشن را در بخش‌های ابتدایی محتوا قرار بدهید.
برعکس برخی از مخاطبان که مردد هستند و نیاز دارند تا آن‌ها را در محتوا با ذکر عوامل و دلایل مناسب مجاب کنید، مطالب را تا انتها مطالعه خواهند کرد. پس برای این کاربران نیز لازم است که در بخش‌های انتهایی محتوا کال تو اکشن قرار بدهید. همچنین تعداد کال تو اکشن‌هایی که در محتوا استفاده می‌کنید نیز حائز اهمیت است.

8. متن خلاصه، روان، واضح و خلاقانه برای «CTA»؛

شما باید پیام خودتان را در کال تو اکشن، به‌صورت روان، دقیق، واضح و به دور از کلیشه‌ها و حاشیه بیان کنید. داشتن خلاقیت در تعیین محتوای «CTA» نیز می‌تواند در جلب نظر مخاطبین تاثیرگذار باشد.
از آن‌جایی که قرار نیست متن زیادی در «CTA»ها درج شود، باید سعی کنید متن کال تو اشکن شما کوتاه و در عین حال گیرا باشد. به این ترتیب کاربارن با شما بهتر می‌توانند ارتباط برقرار کنند و تعاملات میان شما و مخاطبان‌تان بهتر خواهد شد.

9. آماده‌سازی ذهن مخاطب برای «CTA»؛

شما باید محتوای خود را به‌گونه‌ای تنظیم کنید که پیش از هر کال تو اکشن، ذهن مخاطب را برای آن آماده‌ کرده باشید. این آماده‌سازی می‌تواند شامل بیان دلایل، اهمیت، راهکار، مزایا و مواردی از این قبیل باشد.
برخی از کاربران از پیش تا حدودی آماده هستند و نیازی ندارید برای متقاعدسازی آن‌ها تلاش زیادی بکنید. برای چنین کاربرانی می‌توانید پس از یک مقدمه مختصر و البته مفید، کال تو اکشن را همان ابتدای محتوا قرار بدهید، اما برخی دیگر از کاربران سخت‌گیری بیشتری دارند و باید برای مجاب‌سازی آن‌ها تلاش بیشتری کنید.

برای آماده‌سازی ذهن چنین مخاطبانی باید زمان بیشتری را صرف کرده و محتوای بیشتر و هوشمندانه‌تری تولید کنید. برای این دسته از کاربران باید کال تو اکشن را در بخش‌های انتهایی متن قرار بدهید تا بتوانید مخاطبان بیشتری را برای اقدام موردنظر مجاب کنید.

10. طراحی ریسپانسیو «CTA»؛

طراحی ریسپانسیو از مواردی است که در سئوی سایت نیز بسیار موثر و حائز اهمیت است. باید در طراحی سایت و طراحی کال تو اکشن‌ها، تجربه کاربری را تحت نظر داشته باشید تا در هر دستگاهی با اندازه صفحه‌نمایش متفاوت، متناسب بوده و سازگار با صفحه‌نمایش آن دستگاه باشد.
برای مثال، همان‌طور که صفحه‌نمایش رایانه و گوشی موبایل متفاوت است، باید در طراحی سایت و طراحی کال تو اکشن‌ها از طراحی ریسپانسیو استفاده کنید تا اندازه آن‌ها با صفحه‌نمایش دستگاه‌های مختلف سازگاری داشته باشد. این کار تجربه کاربری بهتری برای کاربران ایجاد می‌کند و ساده‌تر و سریع‌تر با وب‌سایت شما ارتباط برقرار می‌کنند.

11. طراحی ساده فرم‌ها؛

سادگی و سرعت همیشه تاثیر بسیار زیادی در رضایت کاربران دارد؛ به‌ویژه زمانی که از آن‌ها درخواست انجام کاری را نیز داشته باشید. در واقع هر چه میزان پیچیدگی فرم‌ها بیشتر باشد، کاربران را گمراه و دلزده می‌کند؛ تا جایی که بسیاری از کاربران آن را رها کرده و از ادامه راه امتناع خواهند کرد. پس باید سعی کنید فرم‌ها را تا جای ممکن ساده و کوتاه در نظر بگیرید و به گرفتن اطلاعات ضروری بسنده کنید.

12. توجه به رسانه‌های اجتماعی؛

باید توجه داشته باشید که در رسانه‌های اجتماعی مختلف، محل قرارگیری «CTA» متفاوت خواهد بود. پس باید با در نظر گرفتن تمامی موارد ضروری، در رسانه‌های اجتماعی مختلف «CTA» را در محل مناسبی قرار بدهید تا بیشترین بازخورد را از کاربران دریافت کنید.

13. در نظر گرفتن هدیه و جایزه برای کاربران؛

یکی از روش‌هایی که در میزان جذابیت و تاثیرگذاری کال تو اکشن‌ها موثر است، این است که برای مخاطبین خود هدایا و جوایزی را به ازای انجام عملی خاص، در نظر بگیرید. برای مثال می‌توانید به ازای درخواستی که در «CTA» از مخاطبین دارید، به آن‌ها یک پیشنهاد ویژه، کد تخفیف یا یک کتاب الکترونیکی هدیه بدهید. این کار می‌تواند بسیاری از کاربران را ترغیب کند که درخواست شما را دنبال کنند.

14. ایجاد محدودیت و حس رقابت؛

به‌صورت غریزی همیشه محدودیت و حس رقابت با دیگران نتیجه‌بخش است. محدودیت زمانی یا محدودیت‌هایی مانند «۲۰ درصد تخفیف برای ۱۰ نفر اول»، «تنها ۳ نفر دیگر ظرفیت باقی‌مانده» و محدودیت‌های دیگری از این قبیل، احساس رقابت و نداشتن فرصت میان کاربران ایجاد می‌کند و آن‌ها را ترغیب به اقدام می‌کند.

15. توجه به هرم محتوا؛

یکی از نکات بسیار کلیدی در تولید محتوا و به‌کارگیری کال تو اکشن، توجه به هرم بازاریابی محتوایی است. همان‌طور که در محتوای خود سعی می‌کنید آرام ‌آرام به جزئیات مطلب بپردازید و با ترتیب درست و مشخصی اطلاعات را به کاربر منتقل کنید، برای استفاده از چندین «CTA» در محتوا نیز این روش بسیار تاثیرگذار خواهد بود.
زیرا اگرچه برخی از کاربران از همان ابتدای کار و بدون سخت‌گیری برروی کال تو اکشن محتوای شما کلیک می‌کنند، اما برخی دیگر سخت‌گیرتر هستند و برای این‌که برای کلیک برروی کال تو اکشن متقاعد شوند، به اطلاعات و جزئیات بیشتری نیاز دارند.

16. پرهیز از لحن دستوری و امری؛

مخاطبین به هیچ وجه ممکن لحن دستوری و امری را دوست ندارند و استفاده از لحن دستوری می‌تواند باعث شود که مخاطب درخواست شما را پس بزند. بنابراین هرگز از لحن دستوری و امری در متن «CTA» استفاده نکنید. در عوض باید تلاش کنید که لحن دوستانه و مودبانه‌ای را به‌عنوان درخواست به کار بگیرید که کاربر متقاعد شود کلیک کردن برروی کال تو اکشن شما به نفع خودش است.

17. ارزش‌آفرینی برای هدف؛

سعی کنید متنی بنویسید که به‌واسطه آن بتوانید در دیدگاه مخاطب ارزش‌آفرینی کنید. در واقع متن شما باید شامل ارزش نهفته‌ای باشد که مخاطب با فکر کردن به آن، به کلیک کردن برروی کال تو اکشن ترغیب و تشویق شود.
برای مثال اگر در «CTA» خود به متن «کلیک کنید» بسنده کنید، ممکن است برای مخاطب جذاب و ارزش‌آفرین نباشد، اما اگر در کال تو اکشن از عبارت جذاب‌تری مانند «شما نیز یکی از دو برنده ما باشید» استفاده کنید، اشتیاق و تمایل مخاطب برای کلیک کردن افزایش پیدا خواهد کرد.

جذب مخاطب و افزایش فروش با CTA جذابسینرژی یا هم‌افزایی

همان‌طور که بالاتر ذکر کردیم، «CTA»ها یا کال تو اکشن‌ها تمامی فعالیت‌های تبلیغاتی شما را در هر دو حالت مستقیم و غیرمستقیم پوشش می‌دهند و در نهایت باید تاثیر زیادی در تشویق و ترغیب مخاطبین داشته باشند.
از این رو از اهمیت بسیار بالایی در حوزه تولید محتوا برخوردار هستند که باید با دقت، تمرکز و البته دانش کافی، طراحی شوند.

در این مطلب سعی کردیم که به پرسش «CTA» چیست؟ پاسخ جامع و مفیدی ارائه داده و عوامل موثر و ویژگی‌های کال تو اکشن «CTA» جذاب و تاثیرگذار را بررسی کنیم.
با در نظر گرفتن نکاتی که در این مطلب ذکر کردیم، شما می‌توانید کال تو اکشن‌های حرفه‌ای و مناسبی برای محتوای خود تولید کنید و میزان بازخورد و تعاملات مخاطبین و کاربران را تا حد زیادی افزایش بدهید.

تیم تولید محتوای کارلیب در تلاش است تا در زمینه‌های مختلف کسب‌وکارها، توسعه فردی و حرفه ای، مطالب مفید و جامعی را در وبلاگ کارلیب منتشر کند. همچنین می‌توانید تجربیات خود را در رابطه با طراحی کال تو اکشن «CTA» جذاب در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

آرمینا رستمی کیا
۱۱ دیدگاه
در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!

  • محمدی
    ۰۲ دی ۱۳۹۹، ۰۸:۲۸

    سلام.
    من دوره های دیجیتال مارکتیگ نوین رو شرکت کردم. همه این نکات رو گفتن تو بحث تولید محتوا
    و چقدر مهمه که با کال تو اکشن مناسب مشتری رو هدایت کنیم به سمت اهدافمون
    کال تو اکشن «CTA» ارزشش کمتر از خود محتوا نیست

  • جمشید نقدی
    ۰۳ تیر ۱۴۰۲، ۲۲:۰۰

    شماره تماستون برای مشاوره تلفنی چنده

  • امین غفاری
    ۰۴ تیر ۱۴۰۲، ۲۲:۴۵

    بیشتری بنویسین لطفا

  • محمدعلی بیات
    ۰۵ تیر ۱۴۰۲، ۰۱:۰۵

    چرا اینقد زیاد؟

  • شهرام ایزدی
    ۰۶ تیر ۱۴۰۲، ۱۳:۱۵

    Awli bood

  • غلام براتی
    ۰۶ تیر ۱۴۰۲، ۱۶:۳۵

    با اجازتون بازنشر شد

  • ایمان اسکندری
    ۰۸ تیر ۱۴۰۲، ۰۷:۲۵

    خیلی خوب بود

  • رمضان مجیدی
    ۰۸ تیر ۱۴۰۲، ۱۵:۴۰

    دستخوش

  • مجید علوی
    ۰۹ تیر ۱۴۰۲، ۱۸:۳۵

    قیمت مشاورتون چقدره؟

  • جمشید علیپور
    ۱۳ تیر ۱۴۰۲، ۱۲:۴۰

    حرف نداشت👌🏻

  • حامد محمد
    ۱۶ تیر ۱۴۰۲، ۱۴:۰۰

    میشه مطلب رو توی وبلاگ خودم بزارم؟