استخدام و منابع انسانیکارفرما

20 ویژگی کارمندان خوب را بشناسید.!

هنگامی که شرکت‌تان را راه‌اندازی می‌کنید، اهداف بزرگی در سر دارد و می‌خواهید تا جایی که می‌توانید آن را رشد دهید. موفقیت در شغل‌تان به شما انرژی مضاعف می‌دهد و اعتماد به نفستان را بالا می‌برد. هنرمندانه عمل کردن از همان ابتدا، مسیر را برایتان هموارتر می‌کند. شاید خودتان فردی مستعد و ماهر در حوزه تخصصی کارتان باشید؛ اما اجزای کسب و کارتان که مهم‌ترین آن‌ها کارمندان هستند نیز اهمیت ویژه‌ای دارند. پس هنگام استخدام کارمند، باید بهترین‌ها را گزینش کنید تا پیشرفت کسب و کارتان را تضمین کنید.

اگر ویژگی کارمندان خوب را بشناسید و روی آن‌ها تمرکز کنید، در نهایت بهترین افراد را در زمان مصاحبه انتخاب می‌کنید. استخدام کارمند خوب، سبب می‌شود تا گامی مؤثر در پیشبرد اهدافتان داشته باشید؛ اما این ویژگی‌ها کدامند و چگونه می‌توان آن‌ها را در هر شخصی ردیابی کرد؟ در ادامه با ما باشید تا با ویژگی‌های کارمند خوب آشنا شوید.

ویژگی‌های یک کارمند خوب

پس از نوشتن متن آگهی استخدام و انتشار آن، افراد زیادی رزومه خود را برای شما ارسال خواهند کرد. از بین این افراد باید کسانی را برگزینید که بتوانند پروژه کاری‌تان را دقیق‌تر و بهینه‌تر پیش ببرند. برای این منظور نیاز به فردی دارید که از چند ویژگی‌ مهم به عنوان یک کارمند خوب و وظیفه‌شناسف برخوردار باشد. این ویژگی‌‌ها عبارتند از:

1. مسئولیت‌پذیر؛

شاید جزو اولین خصوصیاتی که هر کارمند باید به آن پایبند باشد، بتوان این گزینه را قرار دارد. مسئولیت‌پذیر بودن یعنی این که یا کاری را بر عهده نگیرند، یا آن را به نحو احسن انجام دهند. ممکن است پس از اتمام کار نیاز باشد بخشی از آن تصحیح شود، یک کارمند خوب، با سعه‌صدر آن را انجام می‌دهد و می‌داند که در نهایت باید کار خود را کامل و صحیح ارائه دهد. اگر مسئولیتی برعهده او قرار داده شود، نه تنها نهایت سعی خود را می‌کند تا آن را به خوبی انجام دهد؛ بلکه برای رفع موانع موجود نیز از هر تلاشی دریغ نمی‌کند.

2. مستقل؛

برخی افراد برای انجام دادن کارهایشان به دیگران وابسته‌اند، این خصوصیت نشان دهنده عدم اعتماد به نفس کافی است. هر چند مشورت با دیگران یک خصیصه خوب محسوب می‌شود. اما کسی که برای انجام کارهایش دائم نیاز به تأیید و راهنمایی دیگران دارد، نمی‌تواند فردی مناسب برای کسب و کارتان باشد.
از سوی دیگر کارمندانی که برای برنامه‌ریزی و گذران وقت خود تابع دستورات بقیه هستند، شاید عملکرد خوبی داشته باشند، اما به راحتی نمی‌توانند خود را با شرایط کاری‌شان وفق دهند و همیشه منتظر دستورات دیگران خواهند ماند.

این مسائل در کارمندان خانم که بیشتر درگیر همسر و فرزندانشان هستند، گاهی اوقات دیده می‌شود. افرادی که احساس استقلال ندارند، زمینه را برای رشد خود فراهم نمی‌کنند و نمی‌توانند در صورت لزوم یک رهبر خوب باشند. آن‌ها عادت دارند دائم زیر سلطه دیگران بوده و از امر و نهی‌های آن‌ها تبعیت کنند.

3. روحیه کار تیمی؛

هر ارگان، موسسه یا کسب و کاری معمولاً از یک گروه تشکیل شده است که کار را در کنار هم پیش می‌برند. روحیه کار تیمی و تعامل راحت با دیگران یکی از نیازهایی است که هر کارمند باید داشته باشد. علاوه‌بر ارتباط خوب با سایر اعضا، فرد باید بداند که شرح وظایف افراد مرتبط با کار وی چیست و تا چه اندازه باید از آن‌ها انتظار داشته باشد. همچنین خود چه وظایفی دارد و کار را در چه مرحله‌ای به کارمند بعدی بسپارد.

کار تیمی برنامه‌ریزی دقیق‌تری نسبت به کارهای فردی نیاز دارد و فرد باید بتواند انعطاف‌پذیری خوبی داشته باشد؛ زیرا هر کدام از اجزای تیم، شخصیت و عملکرد متفاوتی دارد. ایجاد تعادل در گروه و رفع ایرادات دیگر اجزا، کاری است که هر کسی باید بتواند از پس آن برآید. حتی ممکن است مشکلات شخصی افراد اعضای تیم بر روی کل گروه و برنامه‌ریزی برای انجام وظایف تأثیر بگذارد. به همین علت کار تیمی انعطاف‌پذیری بیشتری را می‌طلبد.

4. مدیریت و رهبری؛

برخی افراد تصور می‌کنند، داشتن خصوصیت رهبری، فقط منحصر به رهبران و مدیران شرکت‌ها است؛ اما بهتر است بدانید که سلسله مراتب در هر شرکت یا موسسه‌ای، سطوح مختلف رهبری را ایجاد می‌کند. هر کارمندی بسته به سمتی که دارد، ممکن است تعدادی نیرو زیر نظر خود داشته باشد. به همین علت، رهبری حتی یک نفر نیز نیازمند هدایت مناسب است.

یک رهبر می‌داند در چه زمانی باید کار را پیش ببرد، چه زمانی آن را متوقف کند و چه راهکارهایی برای حل مشکلات وجود دارد. حتی یک کارمند معمولی ممکن است در آینده ارتقا یابد و باید بتواند دیگران را رهبری کند. پس داشتن این ویژگی یک مزیت برای استخدام فرد محسوب می‌شود. داشتن نگرشی وسیع‌تر و یافتن راه‌حل‌های مناسب جزو خصیصه‌هایی است که هر رهبر به آن نیاز دارد. یک رهبر باید بتواند در مواقعی که مشکلات غیرمنتظره به وجود می‌آید، گروه را به نحو احسن هدایت کند.

5. دقیق و ریزبین؛

کارمندانی که هنگام انجام کارهایشان با جزئیات کامل آن را انجام می‌دهند، همیشه عملکرد بهتری دارند. گاهی اوقات یک اشتباه کوچک یا عدم توجه به جزئیات یک موضوع، مشکلاتی حل نشدنی یا غیر قابل تشخیص را در مجموعه به وجود می‌آورند. جزئیات نه تنها در انجام مسئولیت بلکه می‌تواند شامل، مدیریت زمان‌های مرده، دقت در انجام کارهایی که به نظر برخی افراد اضافی به نظر می‌رسد و ... است. همین مسائل می‌تواند به راحتی موفقیت کاری را تضمین کند و شرکت را به جلو براند.
معمولاً خانم‌ها نسبت به آقایان جزئی‌نگرتر هستند؛ اما این مسئله همیشه صدق نمی‌کند. توجه به جزئیات مسئله، می‌تواند راهکارها و ایرادات را از دل آن بیرون بکشد. همچنین منجر به انجام دقیق‌تر کار می‌شود.

6. سخت‌کوش؛

افرادی که با کوچک‌ترین مشکل سر راه کارشان دست از کار می‌کشند، هیچ‌گاه نمی‌توانند کارمند خوبی برایتان باشند. سعی کنید افرادی را برای استخدام انتخاب کنید که سخت‌کوش باشند و برای رسیدن به اهدافشان تلاش کنند. هنگامی که فرد این خصوصیت را داشته باشد، هم برای اهداف خود هم برای شرکت آن را از خود نشان می‌دهد.
شاید تصور کنید تنها کسی که می‌تواند برای به ثمر رسیدن اهداف شرکت سخت کوش است، صاحبان مشاغل هستند؛ اما یک کارمند خوب در حیطه وظایف و مسئولیت‌های خود، همان‌قدر سخت کوش است.

کارمندان سخت کوش، روز به روز شرکت را بیشتر به جلو می‌رانند و باعث می‌شوند تا یک مدیریت خوب، به ثمر بنشیند؛ زیرا برنامه‌ریزی‌های مدیریتی باید توسط اجزای شرکت یعنی کارمندان به اجرا درآید.

7. راهنمای خوب برای سایرین؛

یک کارمند خوب و کار بلد نه تنها کارهای خود را به نحو احسن انجام می‌دهد، بلکه به یک مرجع مناسب برای دیگر کارمندان تبدیل می‌شود تا مشکلاتشان را به کمک او حل کنند. این کارمندان را هیچ‌گاه از دست ندهید، زیرا بار کاری شرکت را به مراتب کم می‌کنند و به یک همکار خوب برایتان تبدیل می‌شوند. راهنمای خوبی بودن مستلزم داشتن اطلاعات و حس نوع دوستی است که هر دو باید در فرد وجود داشته باشد تا بتواند به دیگران راهنمایی دهد.
احتمالاً شما هم دیده‌اید که در شرکت‌ها معمولاً افرادی حضور دارند که به عنوان یک مرجع برای دیگران هستند. در اصل آن‌ها خارج از وظایف و مسئولیت‌های خود، برای کمک به دیگران همیشه حاضرند.

8. شفافیت؛

هنگامی که با یک نفر کار می‌کنید، ممکن است بارها لازم شود تا روند کار را برای شما یا کارفرما توضیح دهند. کسانی که فن بیان خوبی ندارند هر چند کارها را به خوبی انجام دهند ولی ارائه خوبی از عملکرد خود ندارند. پس در حین مصاحبه شغلی سعی کنید از افرادی که واضح و شفاف به سؤالات‌تان پاسخ می‌دهند، توجه بیشتری نشان دهید و این خصوصیت را یک نکته مثبت برای وی در نظر بگیرید.
کسانی که دیدگاه‌ها، عملکرد و نظرات خود را در لفافه بیان می‌کنند، افرادی مبهم هستند که احتمال بروز سو‌تفاهم‌ها و مشکلات را بین خود و دیگران به وجود می‌آورند.

9. آینده نگر؛

اگر فرد بتواند تا حدی مشکلات سر راه کسب و کار یا حیطه کاری خود را پیش‌بینی کند، قطعاً در زمان مواجه شدن با این مشکلات نیز راحت‌تر عمل می‌کند. به خصوص اگر جزو کارمندانی است که مسئولیت‌های بزرگ در شرکت برعهده دارند، داشتن این ویژگی بسیار مهم است و می‌تواند با پیش‌بینی مشکلات احتمالی، یافتن راه‌حل را راحت‌تر کند و زمان کافی دارید تا برای از میان برداشتن آن‌ها برنامه‌ریزی کنید.
برای این که بتوان مشکلات را پیش‌بینی کرد، باید بینشی وسیع داشت. هر چند جسور بودن می‌تواند زمینه رشد را برای فرد ایجاد کند؛ اما در کنار آن باید مشکلات احتمالی را هم بررسی کرد تا در صورت بروز آن‌ها، بتوان مقابله بهتری با مسئله داشت.

10. شاد و با انگیزه؛

هر چند ممکن است تصور کنید شادی و کار ربطی به هم ندارند اما بهتر است بدانید که افراد شاد عملکرد بهتری دارند و کار کردن با آن‌ها نیز جذاب‌تر است. شادی کاملاً مسری است و هنگامی که افراد با روحیه در اطراف خود داشته باشید، به مرور متوجه می‌شوید که خودتان هم فرد شادتری هستید.
معمولاً هر فرد زمان زیادی را در بین همکارانش سپری می‌کند و داشتن کارمندی شاد باعث ایجاد انگیزه در اطرافیان می‌شود. این افراد مانند یک بمب انرژی در محیط هستند. اگر کارمندتان روحیه خوبی داشته باشد، در مواقعی که مشکلات کاری پیش می‌آید، بهتر آن را مدیریت می‌کند و با روحیه ای ضعیف باعث بروز مشکلات بیشتر نمی‌شود.

11. وقت شناس؛

وقت‌شناسی خصوصیتی است که ممکن است آن را در خیلی از افراد نبینید. داشتن یک کارمند وقت‌شناس موهبتی است! در این صورت مطمئن هستید که کارفرمایتان از انجام به موقع کارفرما راضی خواهد بود. افرادی که به هر بهانه‌ای انجام کارهایشان را به تعویق می‌اندازند، اعتبار شرکت‌تان را زیر سؤال می‌برند.
این کارمندان برای بازه‌های زمانی که در اختیار دارند، برنامه‌ریزی دقیق و منظمی دارند تا در نهایت از انجام کارهایشان عقب نمانند. معمولاً کسانی که به اصطلاح دقیقه نودی هستند، در انجام کارهایشان با تأخیر مواجه می‌شوند.

12. هدفمند؛

فرد هدفمند هر کاری را که شروع کند، سعی می‌کند آن را به بهترین نحو انجام دهد؛ زیرا می‌داند که برای رسیدن به مراتب بالاتر، باید در هر نقطه‌ای که هست، بهترین باشد. کارمندانی که اهداف بزرگ در سر دارند، همیشه سعی در یادگیری مفاهیم و علوم جدید دارند و خود را با تکنولوژی‌های روز دنیا وفق می‌دهند. همچنین در هر بخشی که کار کنند، مطالعات زیادی در آن حیطه به دست می‌آورند.
کارمندانی که اهداف عالی دارند، تمام تلاش خود را انجام می‌دهند تا رشد بیشتری در شرکت محل کارشان داشته باشند. شاید تصور کنید که این به کار شما مربوط نمی‌شود، اما بهتر است بدانید که تلاش آن‌ها برای موفقیت خود، کارهای شرکت را هم به جلو می‌راند.

13. دقیق و جدی؛

کارمندان دقیق و کسانی که در کارشان جدی عمل می‌کنند، افرادی مطمئن برای مسئولیت‌های خطیر هستند. اگر می‌خواهید برای کارهای مهم شرکت یک فرد مناسب استخدام کنید، باید دقیق و جدی باشد. در این صورت مطمئن هستید که کارتان با کمترین خطا انجام می‌گیرد و نیازی به دوباره کاری ندارید.
کارمندان جدی، هنگامی که به کاری وارد می‌شوند، به گونه‌ای آن را دنبال می‌کنند که فقط به نتیجه نهایی و عالی آن می‌اندیشند. دقت در کار باعث کمترین بروز خطا و همین طور کاهش هزینه‌های جانبی احتمالی می‌شود.

14. دارای برنامه‌ و چک لیست وظایف؛

هر انسان موفقی در زندگی خود برنامه‌ریزی را سرلوحه زندگی خود قرار می‌دهد و آن را به دیگران هم پیشنهاد می‌کند. برخی افراد عادت دارند برای کوچک‌ترین کارهای خود نیز برنامه‌ریزی کنند. داشتن چک لیستی از کارها و فعالیت‌های روزانه، امکان انجام بهتر و به موقع آن‌ها را فراهم می‌کند. معمولاً این افراد اولویت‌بندی کارهایشان را هم به خوبی انجام می‌دهند و می‌دانند هر کاری را چه موقع باید به اتمام برسانند. همچنین احتمال فراموش کردن مسئولیت‌هایشان را هم به حداقل می‌رسانند.
این افراد به فعالیت‌های روزانه‌شان واقف‌اند و همین امر سبب افزایش اعتماد به نفس در آن‌ها می‌شود. حتی اکثر مواقع، آن‌ها زمانی را هم به اتفاقات غیرمنتظره در هر روز اختصاص می‌دهند تا تداخلی در دیگر کارهایشان ایجاد نشود.

15. روابط اجتماعی خوب؛

هر کسب و کاری تا حدی نیاز به ارتباطات دارد. شاید کمتر مسئولیتی را بتوانید پیدا کنید که یک نفر از عهده صفر تا صد آن برآید. در هر صورت یک کارمند خوب برای پیشبرد اهداف خود باید با دیگران در ارتباط باشد. از این رو هر چه ارتباطات وی با دیگران هدفمندتر و پربارتر باشد، امکان موفقیت او نیز بیشتر است. این افراد برای حل مسائل و نیازهایشان با دیگران به راحتی ارتباط می‌گیرند و از آن‌ها کمک می‌خواهند.
هر کسی برای خود دانسته‌هایی دارد. هنگامی که ارتباطات بالایی داشته باشیم، باعث می‌شود تا ما هم بتوانیم رشد بیشتری داشته باشیم و این اطلاعات را به دانسته‌های خود اضافه کنیم.

16. اعتماد به نفس بالا؛

کارمند با اعتماد به نفس مسئولیت‌هایی را که بر عهده دارد به خوبی انجام می‌دهد. این افراد هنگام رویارویی با دیگران یا ارائه کارهایشان آن‌قدر مقتدرانه صحبت می‌کنند که توجه هر کارفرمایی را جلب می‌کنند. اگر در حوزه فروش خدمات یا محصولات‌تان نیاز به کارمند دارید، حتماً فردی با اعتماد به نفس بالا را برگزینید.
علم کافی و اعتماد به نفس در کنار هم شرکت را به جلو می‌رانند. آنچه باعث می‌شود تا یک نفر بتواند اندیشه‌های خود را عمل کند، اعتماد به نفس کافی است. یک کارمند با اعتماد به نفس، به خود و عملکرد خود اطمینان دارد.

17. خلاق؛

همیشه در نظر داشته باشید که هر کار را می‌توان از روش‌های مختلفی انجام داد. افراد خلاق، روش‌های حل مسائل را به صورت متفاوت ارائه می‌دهند و همیشه برای‌تان راهکارهای جذاب در جیب‌شان دارند.! اگر نیاز به ایده پردازی باشد، می‌توانید از آن‌ها کمک بگیرید و از رهنمودهای متفاوتشان بهره ببرید. به خصوص اگر زمینه کاری فرد به گونه‌ای است که باید روش‌های جدید را به کار گیرند و نیاز به خلاقیت دارند، این خصوصیت در کارمندان، مورد نیاز است.

18. به روز و آماده یادگیری؛

علم و فن دائم در حال به روز شدن است. کسانی که خود را با این تغییرات وفق می‌دهند، بهترین کارمندان شما خواهند بود. برخی افراد ذهنی باز دارند و همیشه در حال فراگیری علوم جدید و به روز کردن علم خود هستند. این افراد را می‌توانید برای کارهایی که نیاز به تخصص روز دارند برگزینید و مطمئن باشید که دائم می‌توانید از آن‌ها فعالیت‌های بهتری انتظار داشته باشید.
این افراد از کلاس‌های داوطلبانه که در شرکت و آموزشگاه‌ها برگزار می‌شود استقبال می‌کنند و اکثر مواقع هزینه‌های زیادی را برای یادگیری یک علم جدید پرداخت می‌کنند.

19. متواضع؛

یک کارمند خوب با وجود این که تمام مسئولیت‌های خود را کامل و استاندارد انجام می‌دهد، در برابر دیگران دچار غرور نمی‌شود و متواضع است. متواضع بودن باعث می‌شود تا در برابر ایراداتی که به فرد وارد است، ناراحت نشود و بداند که احتمال خطا و اشتباه نیز دارد. این عامل سبب رفع سریع‌تر و بهتر ایراد شده و روز به روز به شخصیتی بهتر تبدیل می‌شود.
تواضع در برابر دیگران نشان دهنده شخصیت والای یک فرد است. قطعاً کسانی که غرور بی‌جا دارند و متکبرانه برخورد می‌کنند، نمی‌توانند با دیگران ارتباط خوبی داشته باشند و در کارهای تیمی به مشکل برمی‌خورند.

20. صداقت؛

شاید برخی افراد تصور کنند بهتر است برای حفظ منافع خود گاهی اوقات صداقت را زیر پا بگذارند؛ اما همیشه داشتن صداقت بهترین راهکاری است که یک کارمند و هر فردی در زندگی باید آن را مورد توجه قرار دهد. به خصوص در زمینه کاری عدم صداقت باعث می‌شود تا اعتماد از بین برود.
افراد صادق کارمندانی معتمد هستند که مدیر و همکاران همیشه به وی اعتماد کامل دارند. این افراد حتی اگر مشکلی را به وجود آورند، با صداقت آن را عنوان می‌کنند و تا پرداخت خسارت پیش می‌روند.

21. قدرت دفاع از خود؛

ممکن است تصور کنید ویژگی‌هایی مانند دفاع کردن از خود خیلی برای کارمندتان مدنظر نباشد. ولی باید بدانید، افرادی که می‌توانند از خود دفاع کنند و حق خود را به راحتی بستانند، برای آرمان‌های شرکتتان نیز در برابر دیگران بهتر دفاع می‌کنند.
ممکن است پروژه‌ای داشته باشید که توسط کارمندتان اجرا شده است، در این صورت اگر او نتواند از خود و عملکردش در برابر کارفرما دفاع کند، کار برایتان سخت می‌شود. در اصل دفاع کارمندتان در برابر دیگران از خود و عملکردش، دفاع از شما و شرکت‌تان است.

22. تلاش برای ارتقاء ارزش سازمان؛

ارزش‌های سازمان نه تنها برای مدیران و صاحبان مشاغل، بلکه برای کارمندان نیز باید مهم باشد. یک کارمند خوب برای ارزش‌های سازمانی که در آن کار می‌کند، اهمیت زیادی قائل است و سعی می‌کند روز به روز آن‌ها را بالاتر ببرد؛ زیرا می‌داند با پیشرفت شرکت، خود نیز پیشرفت خواهد کرد و محیط کاری سطح بالاتری دارد.
انسان‌های بزرگ همیشه دوست دارند محیط اطرافشان نیز بزرگ‌تر و قوی‌تر باشد. به همین علت یک کارمند با حقوق ثابت ولی افکار بزرگ، دوست دارد محیط کاری بهتر و بهینه‌تری داشته باشد، حتی اگر به صورت مستقیم این پیشرفت در وی تأثیرگذار نباشد.

23. ارائه پیشنهادات مفید؛

یک کارمند خوب این را می‌داند که نباید همیشه مدیر یا مسئولان بالا رتبه پیشنهاداتی برای حل مشکلات ارائه دهند. افرادی که خود را درگیر چالش‌های شرکت می‌کنند و پیشنهاداتی مفید ارائه می‌دهند، از نظر مدیران افرادی لایق هستند. یک کارمند با پیشنهادات مفید همیشه برای حل مشکلات شرکت، یاری‌گر است.
این گروه از کارمندان مانند یک مدیر، همه جا فعالانه وارد می‌شوند و منطقی و راهکار منشانه فکر می‌کنند. همچنین آنقدر اعتماد به نفس دارند که در مورد مسائل اظهار نظر کنند و راهکار ارائه دهند.

24. رعایت اصول اخلاقی؛

پایبندی به اصول اخلاقی در هر سازمانی مهم است. کارمندانی که نتوانند این مسائل را رعایت کنند، هر چند عملکرد خوبی داشته باشند به مرور کنار گذاشته می‌شوند. قبل از کارمند خوب بودن، انسان بودن از هر چیزی مهم‌تر است.
اصول اخلاقی هم در کار هم در بخش‌های خصوصی و ارتباط با کارمندان دیگر اهمیت ویژه‌ای دارد و باید به آن پایبند بود. هنگامی که فرد به این موارد پایبند باشد، احساس مسئولیت بیشتری هم دارد و در وظایف و مسئولیت‌هایی که به وی محول می‌شود، کوتاهی نمی‌کند.

25. استقبال از انتقادات؛

انتقاد سبب می‌شود تا فرد پخته‌تر و کار آزموده‌تر شود. افرادی که انتقادپذیر هستند، زمینه را برای رشد شخصیتی و کاری خود فراهم می‌کنند. افرادی که پیشرفت را دوست دارند، نه تنها از انتقاد ناراحت نمی‌شوند، بلکه از انتقادات به‌‌جا استقبال می‌کنند و در جهت رفع آن‌ها می‌کوشند. اگر کارفرمای این افراد باشید، به راحتی می‌توانید انتقادات خود را بیان کنید و از آن‌ها بخواهید که آن‌ها را رفع کنید. در این صورت کار مطابق خواسته شما و اهداف شرکت پیش می‌رود.

در پایان...

نکاتی که به عنوان یک کارمند خوب در این مقاله ذکر شده است، برای دو گروه مناسب است:

  1. کسانی که می‌خواهند خود را از نظر کاری ارتقا دهند و کارمندی خوب و مفید باشند؛
  2. صاحبان مشاغل که می‌خواهند کارمند خوب استخدام کنند؛

در هر صورت چه از گروه اول باشید و چه از گروه دوم، سایت کارلیب در زمینه استخدام و توسعه فردی (کارجویان و کارفرمایان)، همواره رهنمودهایی بسیار مؤثر به مخاطبان خود ارائه می‌دهد.

همچنین مقالات متعدد وبلاگ کارلیب و خدمات گوناگون آن در زمینه انتشار جدیدترین فرصت‌های شغلی، درج آگهی استخدام و برگزاری آزمون استخدامی و ... در سایت karlib.com سبب شده تا افراد زیادی از این سایت به عنوان یک مرجع مورد اعتماد استخدامی بهره ببرند. شما هم می‌توانید از این فرصت استثنایی استفاده کنید و به جمع خانواده بزرگ کارلیب بپیوندید.

آرمینا رستمی کیا
۱۱ دیدگاه
در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!

  • میلاد منصوری
    ۰۵ تیر ۱۴۰۲، ۰۴:۳۰

    چجوری می تونیم با کارشناسانتون در ارتباط باشیم

  • رضا باستانی
    ۰۵ تیر ۱۴۰۲، ۲۰:۰۰

    میشه مطلب رو توی وبلاگ خودم بزارم؟

  • محمدرضا سالاری
    ۰۵ تیر ۱۴۰۲، ۲۰:۲۰

    مرسی

  • محمدتقی اسماعیلی
    ۰۸ تیر ۱۴۰۲، ۲۱:۳۰

    Awli bood

  • سیدعلی سهرابی
    ۱۰ تیر ۱۴۰۲، ۱۲:۲۰

    چطوری می تونم باهاتون ارتباط بر قرار کنم

  • سجاد یزدانی
    ۱۲ تیر ۱۴۰۲، ۰۳:۵۰

    خیلی خوشحالم که هستین

  • قربانعلی شکری
    ۱۳ تیر ۱۴۰۲، ۰۶:۰۵

    چرا اینقد کم؟

  • اسماعیل شریفی
    ۱۵ تیر ۱۴۰۲، ۱۷:۳۰

    چطوری میتونیم از آخرین مطالبتون باخبر بشیم

  • هادی حجتی
    ۱۸ تیر ۱۴۰۲، ۰۱:۱۵

    متشکرم

  • اصغر رحمانیان
    ۱۸ تیر ۱۴۰۲، ۲۲:۴۰

    سایتتون محشرههههه

  • مرتضی نیشابوری
    ۱۹ تیر ۱۴۰۲، ۰۷:۵۰

    بازم درمورد این موضع مطلب بزارین