استخدام و منابع انسانی

مرکز تماس چیست؟ اپراتور مرکز تماس چه وظایفی دارد؟

مرکز تماس چیست؟ اپراتور مرکز تماس چه وظایفی دارد؟

کسب و کارهای نوپا در زمان شروع فعالیت خود به هیچ عنوان مانند سایر رقبا که سالهاست در حوزه مربوطه فعال هستند، مشتری و مخاطب ندارند. به همین دلیل باید تمام تلاش خود را بکنند تا با روش‌های جدید و بروز جذب مشتری آشنا شوند. در صورت عدم یافتن بهترین و موثرترین راهکارهای جذب مشتری به سرعت در بازار پر رقابت امروزی شکست خواهند خورد و بخش عمده‌ای از سرمایه خود را از دست می‌دهند.
در هر دوره‌ای از زمان تکنیک‌های متفاوتی برای معرفی بهتر محصولات و خدمات یک کسب و کار به افراد جامعه وجود دارد. این روش‌ها با توجه به پیشرفت تکنولوژی و انتظارات مشتریان روز به روز در حال تغییر است.

روشی که امروزه مورد توجه اکثر کسب و کارها قرار گرفته است، راه اندازی یک مرکز تماس (Call Center) است. شما با راه اندازی مرکز تماس می‌توانید ارتباط بهتر و راحت‌تری با مشتریان خود داشته باشید.
با افزایش تعداد کسب و کارها، طبیعتاً رقابت بین آنها بیشتر می‌شود. به همین دلیل استفاده از این راهکارهای جدید و کاربردی جذب مشتری، لازمه موفقیت هر کسب و کاری است. پس وجود یک مرکز تماس در شرکت‌ها و سازمان‌ها امری کاملاً ضروری است. چرا که به وسیله آن ارتباط بهتر و صمیمانه‌تری بین مشتری و شرکت برقرار می‌شود.

قبل از راه اندازی مرکز تماس لازم است با یک سری اطلاعات، مانند؛ وظایف سرپرست مرکز تماس، نرم افزارهای مورد نیاز واحد مرکز تماس، هزینه راه اندازی، کنترل کیفیت و... آشنا شوید. ما در این مقاله می‌خواهیم شما را با تمام این اطلاعات و نکاتی که قبل از راه اندازی مرکز تماس باید از آنها مطلع باشید، آشنا کنیم.

مرکز تماس (Call Center) چیست؟

قبل از هر چیز بهتر است شما را با تعریف مرکز تماس آشنا کنیم. به طور خلاصه مرکز تماس به یک دپارتمان و یا دفتر مرکزی گفته می‌شود که وظیفه اصلی آن پاسخگویی به حجم بالایی از تماس‌های تلفنی ورودی به شرکت است. به کمک مراکز تماس دسترسی به اطلاعات، تکنولوژی‌ها، استراتژی‌ها و منابع هم برای کارمندان شرکت‌ها و هم برای مشتریان راحت‌تر می‌شود.

امروزه مراکز تماس به دلیل تاثیر فوق العاده‌ای که در تعامل با مشتریان دارند، به یکی از بخش‌های مهم و حساس در اکثر کسب و کارها تبدیل شده‌اند. کارمندان واحد مرکز تماس جزو اولین کسانی هستند که با مشتریان در ارتباط خواهند بود، پس هر چقدر که مشتریان شما در تعامل با کارکنان واحد مرکز تماس تجربه بهتری داشته باشند، دید آنها نسبت به کسب و کار و برند شما نیز بهبود خواهد یافت.

شاید تا چند سال قبل خیلی‌ها نقش خدمات مرکز تماس و تاثیر آن در اقتصاد کسب و کار را چندان جدی نمی‌گرفتند، اما خوشبختانه امروزه صاحبان مشاغل به اهمیت و تاثیر چشمگیری که مراکز ارتباط در موفقیت کسب و کارها دارند، پی برده‌اند و تلاش می‌کنند با فراهم کردن این سیستم، در هر زمان و مکانی که می‌خواهند با مشتریان خود در ارتباط باشند. مشتریان به راحتی می‌توانند از طریق تلفن، صندوق صوتی، پیامک، ایمیل، فکس و یا وب سایت به سازمان مربوطه متصل شوند.

انواع مراکز تماس

بد نیست بدانید که مراکز تماس با توجه به جهت ارتباطی خود به 3 دسته کلی تقسیم‌بندی می‌شوند:

1. مراکز اختصاصی تماس ورودی؛

در خدمات مراکز اختصاصی تماس ورودی، حجم قابل توجهی از درخواست مشتریان از طریق تلفن دریافت می‌شود.
این نوع مراکز معمولاً به درخواست‌های تلفنی که مرتبط با خدمات محصولات، فروش، دریافت شکایت‌ها و پشتیبانی فنی هستند، پاسخ می‌دهند. علاوه بر این، پاسخ سوالات مربوط به حساب‌های بانکی مشتریان و یا سایر سوالات آنها نیز در مرکز تماس ورودی داده می‌شود.

2. مراکز اختصاصی تماس خروجی؛

در این این دسته از مراکز تماس، کارشناسان مربوطه با مشتریان فعلی شما و یا مشتریانی که ممکن است در آینده جذب کسب و کار شما شوند، تماس می‌گیرند. با توجه به اینکه این کار به وسیله تماس‌گیر خودکار (auto dialer) انجام می‌شود، تعداد قابل توجهی تماس در طول یک ساعت برقرار خواهد شد..
بیشتر موارد کاربرد مرکز تماس خروجی معمولا شامل؛ فروش محصولات به مشتریان فعلی و مشتریان جدید، تحقیقات بازار، دریافت پیشنهادات و انتقادات مشتریان، پیش فروشی محصول و وقت گرفتن برای مراکز درمانی و مطب‌ها می‌شود.

3. برون سپاری مرکز تماس؛

در حالت برون سپاری، شرکت‌ها برای اینکه بتوانند میزان هزینه‌های خود را تا حدودی کاهش دهند، از یک شرکت دیگر برای مدیریت تماس هایشان استفاده می‌کنند.
این روش مزایای خاص خود را دارد که از بین آنها می‌توانیم به کاهش هزینه‌های ارتباط با مشتریان، نداشتن مشکلات آموزش کارکنان و کاهش دغدغه‌های استخدام افراد مناسب اشاره کنیم.

اهمیت راه‌اندازی مراکز تماس در شرکت‌ها

به طور کلی دلایل زیادی برای راه‌اندازی کال سنترها وجود دارد. چند مورد از مهمترین دلایل راه‌اندازی مراکز تماس عبارت اند از:

1. پشتیبانی از مشتریان به صورت مداوم؛

اگر بگوییم که مهمترین و اصلی‌ترین دلیل برای ایجاد کال سنترها، پشتیبانی از مشتریان است، خیلی بی راه نگفته‌ایم. زیرا همانطور که در بخش قبلی هم اشاره کردیم، هرچقدر که مشتریان شما از خدماتی که در مرکز تماس دریافت می‌کنند، رضایت بیشتری داشته باشند، ارتباط شما با آنها بهتر و محکم‌تر خواهد شد و از طریق آنها می‌توانید افراد دیگر را نیز به کسب و کار خود جذب کنید.

2. بازاریابی تلفنی؛

روش‌های زیادی برای بازاریابی و افزایش فروش محصولات وجود دارد. بازاریابی تلفنی، یکی از روش‌های معرفی محصول به مشتریان است که در مقایسه با بازاریابی به صورت حضوری و چهره به چهره از مزایای بیشتری برخوردار می‌باشد. به عنوان مثال، این روش نسبت به بازاریابی حضوری به زمان و هزینه کمتری برای فروش محصولات نیاز دارد.

3. انجام تحقیقات بازار برای فروش محصول و ارائه خدمات؛

برای اینکه شما بتوانید، محصولات و خدمات خود را برای مشتریان‌ جذاب کنید، باید به خواسته‌ها و نیازهای آنها توجه داشته باشید و مطابق با همان نیازها عمل کنید. انجام تحقیقات بازار به منظور بهبود محصولات و ایجاد استراتژی‌های فروش می‌تواند به شما در رسیدن به این هدف کمک کند.

همانطور که همه ما می‌دانیم، با ارزش‌ترین سرمایه یک شرکت، مشتریان آن هستند. شرکت‌های بزرگ و موفق به خوبی نسبت به این موضوع آگاه هستند و تمام تلاش خود را می‌کنند تا با راه‌اندازی مراکز تماس و رعایت اصول مشتری کیفیت خدمات خود را افزایش دهند.

مزایای راه‌اندازی مرکز تماس

بعد از آشنایی با مفهوم مرکز تماس، باید بدانید که استفاده از نرم افزار مرکز تماس برای شرکت‌ها مزایای زیادی به همراه دارد.
مزایای مرکز تماس ویپ (VoIP) برای کسب و کارها به حدی قابل توجه است که عدم وجود مرکز تماس در یک شرکت به منزله نابودی آن شرکت در دنیای پر رقابت امروزی است.

فرض کنید که شما مشتری یک محصول خاص هستید و می‌خواهید اطلاعات جزئی‌تری درباره آن به دست آورید. اولین کاری که می‌کنید پیدا کردن شماره تماس شرکت فروشنده و تماس با آن است.
انتظار دارید که بعد از تماس چه اتفاقی رخ دهد؟
قطعاً می‌خواهید که در کمترین زمان ممکن بهترین پشتیبانی را دریافت کنید. در صورتی که شرکت فروشنده مدیریت خوبی بر روی تماس هایش نداشته باشد، نمی‌تواند رضایت شما را جلب کند، پس یکی از اولین و اصلی ترین مزیت‌های مرکز تماس در سازمان‌ها و شرکت‌ها، مدیریت درست تماس‌های ورودی و بهبود کیفیت ارائه خدمات تلفنی است. مزیت‌های استفاده از نرم افزار مرکز تماس به این مورد خلاصه نمی‌شود؛ بلکه مزیت‌های دیگری نیز دارد که برخی از آنها عبارت اند از:

  1. تماس های ورودی به سازمان به طور کاملاً دقیق بین کارشناسان تقسیم‌بندی می‌شود.
  2. مشتریان وارد صف انتظار موزیکال شده و به طور تقریبی از مدت زمان انتظار خود مطلع می‌شوند، که این امر سبب خشنودی آنها خواهد شد.
  3. پاسخگویی سریع‌تر به سوالات مشتریان باعث افزایش تعداد تماس‌های ورودی و رونق کسب و کار خواهد شد.
  4. نرم افزار ارتباط با مشتری (CRM) سبب یکپارچه سازی تماس‌ها می‌شود.
  5. تماس‌های داخلی پر تکرار به راحتی قابل شناسایی خواهد بود و بهتر می‌توانید بر روی آنها برنامه ریزی کنید و سبب افزایش بهره‌وری سازمان خود شوید.
  6. یک گزارش کامل از میزان کیفیت پاسخگویی اپراتور به تماس‌های ورودی و همچنین نیازهای مشتریان به دست می‌آید. با تحلیل و بررسی این گزارشات می‌توانید به بهبود خدمات و محصولات خود کمک کنید.

چگونگی راه‌اندازی کال سنتر

تعیین استراتژی کنترل کیفیت در کنار خرید تجهیزات مورد نیاز مهمترین اصل برای راه‌ندازی مراکز تماس است. برای اینکه بتوانید استرای کنترل کیفیت کسب و کارتان را ایجاد کنید،باید...

1. اهداف شرکت را به طور واضح مشخص کنید؛

هرچقدر که اهداف شرکت مشخص‌تر باشد، کارکنان و کارشناسان بهتر می‌‌توانند فعالیت‌های خود را برای رسیدن به آن اهداف متمرکز کنند. به عبارت دیگر باید مشخص کنید که قصد راه‌اندازی چه نوع مرکز تماسی را دارید.

2. از نرم افزارهای مناسب استفاده کنید؛

 نرم افزار مرکز تماس یکی از ابزارهای کاربردی برای برخورداری از ویژگی‌های کنترل کیفیت است. در زمان انتخاب نرم افزار مرکز ارتباط  مورد نظر باید به فاکتورهای هزینه، امنیت، دسترس‌پذیری و مقیاس‌پذیری آن توجه کنید.

3. در نظر گرفتن معیارهای کیفیت؛

برای بررسی کیفیت عملکرد فعالیت‌های مرکز تماس شرکت خود باید معیارها و شاخص‌های درستی را انتخاب کنید. در تعیین این معیارها بهتر است به مرتبط بودن آنها با فعالیت‌هایتان توجه کنید.

4. دادن پاداش به کارکنان برتر؛

همیشه به یاد داشته باشید که در حین اجرای فرایند کنترل کیفیت در شرکت خود حتماً از کارشناسان و کارکنانی که وظایف خود را با تعهد کامل انجام می‌دهند و برای رسیدن به اهداف شرکت تمام تلاش خود را می‌کنند، تجلیل کنید. این کار باعث حفظ روحیه آنها شده و تشویق می‌شوند که کارشان را بهتر از گذشته انجام دهند.

5. خرید تجهیزات و سخت افزارهای موردنیاز؛

راه‌اندازی یک مرکز تماس حرفه‌ای بدون تهیه تجهیزات و سخت افزارهای فیزیکی امکان‌پذیر نمی‌باشد. به همین دلیل لازم دانستیم که در اینجا شما را با مهمترین و اصلی‌ترین تجهیزات مراکز تماس آشنا کنیم.
در گذشته نه چندان دور مراکز تماس شرکت‌ها با استفاده از تجهیزات آنالوگ که بر پایه PBX بودند، راه‌اندازی می‌شد، اما امروزه از تکنولوژی ویپ (VOIP) برای ایجاد این مراکز استفاده می‌شود.

تکنولوژی ویپ به نوعی از شبکه گفته می‌شود که ارتباطات و داده‌ها را از طریق خطوط اینترنت منتقل می‌کنند. از این رو در مراکز تماس ویپ، ارتباطات صورتی بر بستر اینترنت و در شبکه‌های مبنی بر پروتکل اینترنت (IP) برقرار می شود. این نوع مراکز تماس در مقایسه با کال سنترهای سنتی از انعطاف و پایداری بسیار بیشتری برخوردار هستند.

هزینه راه‌اندازی مرکز تماس

بعد از اینکه با مرکز تماس و مزیت‌های آن آشنا شدید، قطعاً تمایل دارید که شما هم از این امکانات در کسب و کار خود استفاده کنید. سوالی که معمولاً در چنین مواقعی مطرح می‌شود، این است که هزینه راه اندازی مرکز تماس چقدر است؟

در پاسخ باید گفت که اختلاف قیمت زیادی در راه‌اندازی سرویس‌های مرکز تماس وجود دارد. دلیل این اختلاف قیمت، متفاوت بودن نیازهای هر کدام از سازمان‌ها است.
در حالت کلی اگر می‌خواهید به صورت اختصاصی این مرکز را در شرکت خود راه‌اندازی کنید، باید هزینه‌های زیادی را به منظور خرید خط تلفن، استخدام کارمندان، خرید تجهیزات نرم افزاری و سخت افزاری، آموزش کارکنان، تعمیر و نگهداری تجهیزات و... متحمل شوید.

هزینه راه‌اندازی مرکز تماس

نقش برون سپاری در کاهش هزینه‌ ایجاد مرکز تماس

پرداخت هزینه‌های مربوط به ایجاد مراکز تماس برای برخی از کسب و کارها و به ویژه مشاغل نوپایی که به تازگی فعالیت خود را آغاز کرده‌اند تا حدی سخت بوده و ممکن است که سرمایه کافی برای  آن را نداشته باشند.
با این تفاصیل آیا شرکت‌های نوپا به هیچ عنوان نمی‌توانند از این خدمات بهره‌مند شوند؟

قطعاً پاسخ این سوال خیر است. چراکه برای دسترسی به این سیستم حتماً لازم نیست که آن را به صورت اختصاصی در سازمان و یا شرکت خود راه‌اندازی کنید. بلکه می‌توانید از خدمات مراکز تماس شرکت‌های ارائه‌دهنده Call Center و به عبارت دیگر خدمات برون سپاری مرکز تماس استفاده کنید. این روش بهینه‌تر و مقرون به صرفه تر از روش قبلی است.

تجربه کاری بیشتر این مراکز در کنار بکارگیری از نیروهای متخصص و آموزش‌دیده باعث می‌شود تا تمرکز بیشتری بر روی مدیریت تماس‌های سازمان شما وجود داشته باشد. جالب است بدانید که برون سپاری وظایف مرکز تماس اگرچه که باعث کاهش هزینه‌ها و مدیریت بهتر تماس‌ها می‌شود، ولی ریسک‌ها و چالش‌های خاص خود را هم دارد.
یکی از اصلی‌ترین چالش‌های برون سپاری خدمات مرکز تماس، کاهش احتمالی کیفیت ارتباط با مشتریان است. بدون شک شرکت‌هایی که در خارج از مجموعه شما قرار دارند به هیچ عنوان مانند کارمندان خودتان که می‌دانند آینده شغلی‌شان به میزان رضایت مشتریان بستگی دارد، در انجام وظایف خود به صورت دلسوزانه عمل نمی‌کنند.

آیا می‌دانید که مرکز تماس از چه روش‌ها و تکنیک‌هایی برای مدیریت تماس‌های یک سازمان استفاده می‌کند؟ با وظایف آن آشنایی دارید؟ اگر پاسخ خیر است. نگران نباشید. ما در بخش بعدی به طور کامل و جامع تمام وظایف مرکز تماس را برایتان شرح می‌دهیم.

وظایف مراکز تماس

اولین مرکز تماس حدود نیم قرن پیش به وجود آمد. وظیفه اصلی آن کاهش میزان هزینه‌های ارتباط حضوری و دسترسی راحت‌تر به بازارهای هدف بود.
این اولین و ابتدایی‌ترین وظیفه مرکز تماس است. به مرور زمان وظایف و نقش‌های دیگری هم برای این مراکز در نظر گرفته شد. به عنوان مثال خدمات پس از فروش و دریافت شکایات مشتریان نمونه‌های دیگری از وظایفی است که برای این مرکز تعریف شد.
اگرچه که در مراحل ابتدایی تاسیس مراکز ارتباط، مهمترین وظیفه آنها برقراری ارتباط ارزان با مشتریان فعلی و بالقوه بود، اما امروزه هدف اصلی این مراکز بالا بردن کیفیت تجربه ی مشتریان است. ناگفته نماند که برخی از کسب و کارها از مرکز تماس برای ارائه خدمات خاص به مشتریان ویژه و دائمی خود نیز استفاده می‌کنند.

به طور کلی پایه خدمات مراکز تماس، برقراری ارتباط موثر میان کسب و کارها است. برای اطلاعات هر چه بیشتر شما عزیزان می‌خواهیم در این بخش به طور کامل تر به شرح وظایف مرکز تماس بپردازیم.

1. پاسخ دادن به تماس‌های ورودی؛

یکی از وظایف مراکز ارتباط، پاسخگویی به تماس‌های ورودی سازمان‌ها و شرکت‌ها است. به این صورت که کارکنان واحد مرکز تماس، تماس گیرندگان را شناسایی و آنها را به سمت کارشناسان مربوطه هدایت می‌کنند. از سیستم پاسخگویی تعاملی استفاده می‌کنند و چندین کانال تماس ورودی را مورد پشتیبانی قرار می‌دهند.

2. برقراری تماس‌های خروجی؛

کارکنان و کارشناسان واحد مراکز تماس برای اینکه بتوانند علاوه بر حفظ مشتریان قبلی، مشتریان جدیدی نیز جذب کنند، ناچار به برقراری تماس‌های خروجی هستند تا بهتر بتوانند با آنها در تعامل باشند.

3. چت لایو یا گفتگوی زنده؛

این روزها یکی از روش‌های جدید و بروزی که از آن به عنوان یک پل ارتباطی برای تماس با مشتریان استفاده می‌شود، چت لایو (Live Chat) است. این ابزار بیشتر برای مواقعی مورد استفاده قرار می‌گیرد که تماس مشتریان با مراکز خدمات تماس به زمان زیادی نیاز دارد.

4. انجام بازاریابی تلفنی؛

یکی دیگر از وظایفی که تمام مراکز خدمات برای جذب مشتری مستلزم انجام آن هستند، بازاریابی تلفنی است. با استفاده از این روش میزان فروش و تبلیغات کسب و کارتان به طور چشمگیری افزایش می‌یابد.
مزیتی که این روش در مقایسه با سایر روش های جذب مشتری دارد، به وجود آمدن یک سرویس فروش شخصی و برقراری ارتباط فوری با مشتریان است.

5. پاسخگویی به سوالات مشتریان؛

یکی دیگر از خدماتی که باید توسط مراکز تماس ارائه شود، پاسخگویی سریع به مشتریان با استفاده از راه‌های ارتباطی گوناگن، مانند؛ پیامک، ایمیل، شبکه‌های اجتماعی و... است. کارشناسان مرکز تماس، پیام‌های شما به دقت مورد بررسی قرار می‌دهند و تمام تلاش خود را می‌کنند تا بهترین و کامل‌ترین پاسخ‌ها را ارسال کنند.

تا اینجا با وظایف کلی واحد مرکز تماس شرکت‌ها و سازمان‌ها آشنا شدید، اما آیا می‌دانید که وظیفه سرپرست مرکز تماس (که نقش مهمی در این مرکز ایفا می‌کند) و وظیفه اپراتور مرکز تماس چیست؟ اگر می‌خواهید با این وظایف هم آشنا شوید در بخش‌های بعدی نیز ما را همراهی کنید.

شرح وظایف اپراتور مرکز تماس

اپراتور مرکز تماس به فردی گفته می‌شود که در این واحد به عنوان پاسخگو مشغول به کار است. این فرد مسئول انجام وظایف زیر است:

  1. پاسخ دادن به مشتریانی که قصد خرید محصول و یا دریافت خدمات از شرکت دارند.
  2. راهنمایی کردن مشتریان به منظور انتخاب بهتر محصولات
  3. برقراری تماس تلفنی با مشتریان و جمع آوری اطلاعات
  4. برطرف کردن مشکلاتی که در زمان خرید محصول و یا سرویس برای مشتریان به وجود می‌آید.
  5. ارائه یک گزارش کامل به مدیر مربوطه

این فرد برای اینکه بتواند وظایف مربوطه را به درستی و به بهترین نحو ممکن انجام دهد باید مهارت‌های خاصی نیز داشته باشد که برخی از آنها به شرح زیر است:

  • داشتن مهارت ارتباطی و روابط عمومی بالا
  • داشتن صبر و حوصله فراوان
  • برخورداری از توانایی ارتباط با مشتری
  • دارا بودن مهارت کار تیمی
  • مسلط به مجموعه نرم افزاری آفیس

وظایف سرپرست مرکز تماس

سرپرستان مراکز ارتباط علاوه بر انجام وظایف مدیریتی و تخصصی خود، باید بتوانند در نقش یک مربی، مدرس و همچنین انگیزه‌دهنده به سایر اعضا نیز عمل کنند.
این فرد باید گزارش عملکرد کارشناسان و همچنین نظارت بر آنها را از طریق شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارد. اگرچه که وظایف سرپرستان مراکز تماس دائما در حال تغییر است، اما در حالت کلی وظایف آنها حول موارد زیر می چرخد:

  1. رسیدگی به مشتریان پر چالش
  2. نظارت و بررسی عملکرد ماهانه کارشناسان
  3. آموزش کارکنان با هدف بهبود عملکرد آنها
  4. اطمینان حاصل کردن از حل شدن سریع سوالات و مشکلات مشتریان
  5. بررسی مسائل و مشکلات مشتریان شاکی
  6. داشتن انعطاف در انجام اولویت‌ها
  7. داشتن ابتکار عمل

وظیفه سرپرست در مرکز تماس به این موارد خلاصه نمی شود و موارد گسترده‌تری را در بر می‌گیرد. اما در مجموع آن چیزی که در رابطه با وظایف یک سرپرست اهمیت دارد، این است که بتواند چندین فعالیت را به صورت همزمان انجام دهد.

ویژگی‌های سرپرست مرکز تماس

سرپرستان مراکز ارتباط درست مانند اپراتورها برای انجام درست و اصولی وظایف خود باید دارای ویژگی‌ها و صفات خاصی باشند.
به عنوان مثال؛ توانایی در حل مساله، داشتن قدرت تصمیم‌گیری، مسئولیت‌پذیر بودن، مشتری مداری و خویشتن داری از جمله مهمترین ویژگی‌های سرپرست مرکز تماس است. موفقیت مراکز تماس به نحوه عملکرد سرپرستان آنها بستگی دارد. به عبارت دیگر این افراد جزو فاکتورهای حیاتی در ارائه خدمات مطلوب مراکز تماس به شمار می‌روند.

تا اینجا بارها گفتیم که هدف اصلی و پایه‌ای مراکز تماس جلب رضایت مشتریان است. شما چطور می‌توانید آمار مشتریانی که از خدمات مرکز تماس شرکت شما رضایت داشته اند را به دست آورید؟ کنترل کیفیت مرکز تماس می‌تواند به شما در این امر کمک کند.
منظور از کنترل کیفیت مرکز تماس، فرایندی است که در طی آن می‌توانید بررسی کنید که آیا فعالیت‌های کسب و کار شما دقیقاً مطابق با اهدافتان در حال انجام است یا خیر؟
هدف اصلی از کنترل کیفیت مرکز تماس این است که بتوانید مسائل مشترک مشتریان‌تان را شناسایی و آنها را بهبود دهید. از این رو، کنترل کیفیت، یک ابزار حیاتی برای بررسی کیفیت و کارایی فرایندها در طول زمان و بهینه‌سازی آنها است.

با کارلیب، اپراتور مرکز تماس حرفه‌ای استخدام کنید.

اگر می‌خواهید به عنوان یک کارفرما به ابزار خوبی برای استخدام اپراتور مرکز تماس دسترسی داشته باشید تا بتوانید بهترین و لایق‌ترین افراد را گزینش کنید، کافیست همین حالا به وب سایت کارلیب به آدرس karlib.com مراجعه کنید.
کارلیب به شما کمک می‌کند تا با برگزاری آزمون‌های استخدامی مرتبط با حوزه کسب و کار خود، بتوانید فرایند گزینش و بررسی رزومه افراد را سرعت ببخشید.

الهه ملک زاده
الهه ملک زاده هستم. فارغ التحصیل مهندسی صنایع از دانشگاه تهران فعال در حوزه تولید محتوا و سئو سایت
۱۱ دیدگاه
در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!

  • سلاجقه
    ۰۳ دی ۱۳۹۹، ۰۹:۳۱

    میخوام برای بیزینسم مرکز تماس (Call Center) راه اندازی کنم. ولی میخوام اپراتور مرکز تماس دورکار استخدام کنم. شما چه شرکتی رو برای نصب و راه اندازی مرکز تماس پیشنهاد میکنید؟

    • فاطمه ولی محمدی
      ۰۳ دی ۱۳۹۹، ۰۹:۳۳

      با سلام
      به وبسایت نوین ویپ به آدرس
      https://www.novinvoip.com/
      مراجعه بفرمایید.

      نوین ویپ، با ارائه خدمات تلفن گویا بر پایه VOIP، همچون ارائه مراکز تلفن نرم افزاری و سخت افزاری، جامع‌ترین راهکار یکپارچه‌سازی سیستم تلفنی سازمان‌ها بر روی شبکه IP است. این سامانه، مناسب تمامی کسب‌و‌کارهایی است که به افزایش کیفیت خدمات و کاهش هزینه‌های خود فکر می‌کنند.

  • داوود بهاور
    ۰۳ تیر ۱۴۰۲، ۲۲:۰۵

    مطلبتون بسیار مفید بود

  • کاظم نادری
    ۰۴ تیر ۱۴۰۲، ۱۵:۰۰

    خیلی خوشحالم که هستین

  • رحیم بیات
    ۰۴ تیر ۱۴۰۲، ۱۷:۵۰

    چطوری میتونیم از آخرین مطالبتون باخبر بشیم

  • غلامعلی نوری
    ۰۷ تیر ۱۴۰۲، ۰۵:۴۰

    بیشتری بنویسین لطفا

  • اسماعیل روحانی
    ۰۷ تیر ۱۴۰۲، ۱۵:۵۰

    شما پیج اینستا هم دارین؟

  • رضا شریفی
    ۱۲ تیر ۱۴۰۲، ۱۳:۳۰

    مطالب بی نظیر بود

  • میلاد شهبازی
    ۱۵ تیر ۱۴۰۲، ۱۷:۰۵

    مثل همیشه عالی و کاربردی

  • مهدی میری
    ۱۶ تیر ۱۴۰۲، ۱۹:۰۰

    خیلی ممنون از توضیحاتون خوبتون

  • حامد گلپایگانی
    ۱۹ تیر ۱۴۰۲، ۱۷:۴۵

    این موضوع یکی از موضوعات موردعلاقه منه