معرفی به دیگران

اعتماد به نفسم پایینه، چیکار کنم؟

اعتماد به نفسم پایینه، چیکار کنم؟

اعتماد به نفس پایین یه دغدغه خیلی جدی برای خیلی‌هامونه و تاثیرات بسیار مخربی روی روابط کاری و شخصیمون میذاره. ما بخاطر اینکه میترسیم قضاوت بشیم، یا خجالت می‌کشیم و فکر می‌کنیم ناکافی هستیم، توانایی‌های خودمون رو نادیده می‌گیریم.

اگه ترسمون رو کنار بذاریم و اعتماد به نفس داشته باشیم، باعث میشه تو مدرسه، محیط کار، خانواده و جمع دوستان بتونیم توانایی‌ها و خلاقیت‌هامون رو نشون بدیم و استعدادهامون رو شکوفا کنیم. پس خیلی مهمه که یاد بگیریم که روی خودمون کار کنیم و اعتماد به نفسمون رو بالا ببریم، تا بتونیم پیشرفت کنیم.

برای همین می‌خوایم سه تا کتاب عالی در زمینه رشد شخصیت بهتون معرفی کنیم که صد در صد به دردتون میخوره تا تکنیک‌های مقابله با ترس، افزایش اعتماد به نفس و جلوگیری از شرم رو ازشون یاد بگیرین.

کتاب «جرأت بسیار»

نوشته: برنی براون (Brene Brown)

کتاب جرات بسیار

توی این کتاب درباره این که احساس شرم چیه و از کجا میاد صحبت شده. همینطور درباره اینکه چطور شرم به انسان احساس بی‌ارزش بودن میده و مثل یه بیماری واگیر داره، حرف میزنه. در نهایت باعث میشه اعتماد به نفس هیچ کاریو نداشته باشیم.  نویسنده در پژوهشی به این پی برده که شرم توانایی و باور ما برای پیشرفت رو ضعیف میکنه. سایر محققان هم نشون دادن که شرم ما رو به سمت رفتارهای منفی و مخرب می‌کشونه. به طور خلاصه شرم هیچ وجه مثبتی برای ما نداره.

همه ما شرم رو تجربه کردیم و می‌دونیم که اکثرا علتش اینه که از خودمون می‌‌پرسیم دیگران درباره ما چه فکری میکنن؟ مادامی هم که ما این حس رو داشته باشیم هر کاری برای موفقیت توی زندگی انجام بدیم کافی به نظر نمیاد.

بین شرم و احساس با ارزش بودن رابطه‌ای وجود داره که به وضوح قابل رویته. مثل وقتیکه ما چیزی خلق می‌کنیم یا متنی می نویسیم و به دیگران نشونش می‌دیم تا بهمون نظر بدن. اکثر مواقع ما ارزش خودمون رو به واکنش ادما به اون چیز گره می‌زنیم. نتیجه‌ش چیه؟ ترس از انتقاد و پس زده شدن توسط اونا. پر واضحه که شرم برای ما مضره. شرم ما رو از تلاش کردن باز می‌داره و ما رو از بقیه جدا میکنه.

شرم باعث میشه ما از نشون دادن خودمون به دیگران خجالت بکشیم. حالا میتونه نشون دادن کارمون باشه، نشون دادن احساساتمون باشه یا امتحان کردن کاری جدید. اما اگه ما، از این حس ناخوداگاهه ارزش‌گذاری آگاه باشیم، وقتی بخوایم کار جدیدی رو امتحان کنیم، جرات پیدا می‌کنیم.

حالا کتاب جرات بسیار اومده و برای ما توضیح می‌ده که چطور پذیرفتن ضعف‌ها و نواقص، می‌تونه بهمون کمک کنه زندگی و روابط بهتری داشته باشیم. پذیرش این ضعف‌ها به ما کمک می‌کنه از پس احساس شرم بر بیاییم و فردی خلاق‌تر و کارامدتر بشیم.

کتاب «نبرد هنرمند»

نوشته: استیون پرسفیلد (Steven Persfield)

کتاب نبرد هنرمندانه

انجام هر کار بزرگی با یه ترس بزرگ همراهه. ترس از شکست، ترس از مسخره شدن توسط دیگران، ترس از دست دادن پول و سرمایه و این ترس باعث میشه که خیلی از آدما از رویاهاشون منصرف بشن و هیچوقت اعتماد به نفسشو نداشته باشن که برای رسیدن به اونا تلاش نکنن. استیون پرسفیلد توی کتاب نبرد هنرمند درباره غلبه کردن به این ترس صحبت میکنه و اینکه چطور میشه اون رو به جای عامل بازدارنده به برگ برنده تبدیلش کرد.

این کتاب به تو کمک می‌کنه تا همه شکل‌هایی که این مقاومت داره جلوی تو برای حرکت به سمت هدف‌هات می‌گیره رو تشخیص بدی و بفهمی و بهت پیشنهادهای مهمی می‌ده تا به کمک اونا از پس این مقاومت کردن بر بیای، رویاهات رو بهتر درک کنی و کاری رو شروع کنی که واقعا برای اون خلق شدی تا تبدیل به مثالی برای بقیه‌ی آدمایی که مثل تو رویایی توی سرشون دارن بشی.

 

 کتاب «راهکار»

نوشته: فیل اشتوتس و بری میشلز (Phil stutz)

کتاب راهکار

ما بعضی چیزارو به حساب کمبود اعتماد به نفس میذاریم ولی همیشه مسئله اعتماد به نفس نیست. گاهی ما جسارت ریسک کردن نداریم و خودمون رو پشت یه دیوار نامرئی پنهان کردیم؛ چراکه اون طرف دیوار پر از درد و رنجه. به این فضای امنی که واسه خودمون ساختیم میگن پیله امن..

کسایی هم هستن که تو شرایط بحرانی پشت دیوارهای واقعی خونه‌شون، نگران از خطرات دنیای واقعی پنهان میشن. چنین افرادی انزواطلبن و از جاهای شلوغ واهمه دارن. ولی واسه اکثر ما، پیله امن یه چیز فیزیکی نیست. بلکه یه سبک زندگیه که تو اون از هر چیز دردآوری اجتناب می‌کنیم. کتاب راهکار، راهکارهایی رو به شما ارائه میده تا به کمک اون‌ها تو خودتون تغییر ایجاد کنین و از سختی‌ها و مشکلات یه غول بزرگ و حل نشدنی نسازین.

کتاب راهکار درواقع مجموعه‌ای از دستورالعمل‌هاییه که می‌تونه نیروهای پنهان درونتون رو بیدار کنه.

باید به این باور برسین که قدرت نیروهای درونی، حقیقی و واقعیه. اگه بیشتر از اون‌ها استفاده کنین تغییرات بزرگ و مهمی تو زندگیتون ایجاد میشه.

کجا می‌تونم این کتابهارو بخونم؟

وبسایت 365 بوک

این 3 تا کتاب کاربردی به همراه ده‌ها کتاب دیگه رو می‌تونید توی سایت 365 بوک بخونید و گوش بدید. کافیه وارد سایت بشید و دسته‌بندی اعتماد به نفس رو ببینید.

365 بوک چی هست؟

365 بوک یک وبسایته که کار بچه‌های نوینه و اومده بهترین و پرفروش‌ترین کتابهای دنیارو خلاصه کرده و به صورت فایل متنی (رایگان) و صوتی (هزینه حداقلی) در اختیارتون قرار میده؛ یه عالمه کتاب مفید و کاربردی تو زمینه‌های رشد، توسعه فردی، اعتماد به نفس، کسب و کار، زندگینامه بزرگان و... که می‌تونه به رشد فردی و کاری شما کمک می‌کنه. اگر کتابخون هستید و دنبال کتابهای مفید هستین، حتماً بهش سر بزنید. توی کانال تلگرام هم می‌تونید اطلاعات و کتاب‌های جدیدی که هر روز منتشر میشه رو ببینید.

واحد محتوا
۱۱ دیدگاه
در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!

  • فرهاد باستانی
    ۰۵ تیر ۱۴۰۲، ۱۳:۲۵

    چطوری میتونیم از آخرین مطالبتون باخبر بشیم

  • عباسعلی کلانتری
    ۰۵ تیر ۱۴۰۲، ۱۴:۵۵

    حساب توییتری هم دارید؟

  • حسینعلی نقدی
    ۰۶ تیر ۱۴۰۲، ۱۳:۰۵

    قیمت مشاورتون چقدره؟

  • محمدتقی واعظی
    ۰۶ تیر ۱۴۰۲، ۱۹:۳۰

    گروه واتساپی هم دارید؟

  • بهروز شکیبا
    ۱۰ تیر ۱۴۰۲، ۲۱:۴۰

    سایتتون محشرههههه

  • محمود ذاکری
    ۱۱ تیر ۱۴۰۲، ۰۸:۵۰

    چطوری می تونم باهاتون ارتباط بر قرار کنم

  • صادق حقیقی
    ۱۱ تیر ۱۴۰۲، ۲۲:۴۰

    متشکرم

  • ابوالقاسم باهنر
    ۱۴ تیر ۱۴۰۲، ۱۶:۱۵

    چقد خوبین شما

  • سیدعلی مقدم
    ۲۰ تیر ۱۴۰۲، ۰۹:۳۵

    afarin matlab khobi bood

  • رضا جلیلی
    ۲۱ تیر ۱۴۰۲، ۰۷:۲۵

    شما کانال تلگرام هم دارین؟

  • سعید فلاح
    ۲۲ تیر ۱۴۰۲، ۰۰:۲۵

    یه سوال داشتم مشاوره حضوری هم دارید