معرفی به دیگران

معرفی کارلیب (karlib)؛ سامانه استخدامی استارتاپ‌ها

حتماً می‌دانید که استخدام افراد در سازمان‌ها نیازمند زمان زیاد و دارای فرآیندی طولانی است. برای استارتاپ‌ها کمی این جریان تفاوت پیدا می‌کند، زیرا زمان برای آن‌ها از همه چیز مهم‌تر است.

شما به عنوان یک استارتاپ نمی‌توانید مثل سایر کسب‌و‌کار‌ها با فراغ بال و آسودگی رزومه‌های مختلف را بررسی کنید و چند مصاحبه داشته باشید تا مطمئن شوید کارجو همان فردی است که برای شرکت شما مفید است. بدین خاطر نیاز است که روند استخدامی متفاوتی نسبت به شرکت‌ها در پیش بگیرید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن متقاضی شایسته‌ای برای استارتاپ خود استخدام کنید.

چرا استخدام برای استارتاپ‌ها مهم است؟

شما برای راه‌اندازی استارتاپ موفق کارهای زیادی باید انجام دهید که یکی از مهم‌ترین آن‌ها استخدام افراد مناسب است. در گذشته تصور و باور افراد بر این فرض استوار بود که استارتاپ هرچه بیشتر رشد می‌کند باید به استخدام افراد بیشتر توجه شود. اما در حال حاضر شاید اکثریت افراد به این نتیجه رسیده‌اند که استخدام مناسب در شروع راه‌اندازی استارتاپ بسیار مهم است زیرا افرادی که در اوایل مسیر با شما همراه می‌شوند قرار است در آینده بنیان‌های اصلی کسب‌وکار شما شوند.

علاوه‌بر این اگر با افراد مناسبی همکاری نکنید در همان ابتدا ممکن است ایده استارتاپی شما سر از ناکجا آباد در بیاورد و این بار کج هیچ‌گاه به منزل نرسد. به قول معروف خشت اول گر نهد معمار کج تا ثریا می‌رود دیوار کج. برای اینکه استارتاپ شما مسیر درستی را طی کند علاوه‌بر اینکه باید از تجربه کافی برخوردار باشید و از مشاوره افراد خبره استفاده کنید، باید از ابزارهایی استفاده کنید که به شما در استخدام افراد مناسب نیز کمک می‌کند.

کارلیب؛ سامانه استخدام آنلاین برای استارتاپ‌ها

کارلیب سایت کاریابی است که پل ارتباطی مناسبی بین کارفرما و کارجو ایجاد می‌کند و امکان استخدام و گزینش مناسب افراد را برای استارتاپ فراهم می‌کند. شما قرار نیست کار سختی انجام دهید، می‌توانید به سادگی آگهی استخدام خود را مشابه سایت‌های کاریابی دیگر منتشر کنید.

با توجه به اینکه خود کارلیب از دل یک استارتاپ شکل گرفته است، کاملاً با نیازهای کسب و کارهای نوپا آشنا است و برای استخدام نیروی انسانی در استارتاپ‌ها، بستری مناسب فراهم کرده است تا استارتاپ‌ها بتوانند درسریع‌ترین زمان ممکن، نیروی کار حرفه‌ای مورد نیاز خود را پیدا و استخدام کنند.

خدمت متمایزی که کارلیب به استارتاپ‌ها ارائه می‌دهد،انجام آزمون استخدامی و گزینش کارجویان است. شما به عنوان کارفرما می‌توانید کارجویان را به صفحه آزمون خود دعوت کنید و مرحله اول گزینش را در کارلیب انجام دهید.
در این مرحله می‌توانید تعهد، تخصص و مهارت فرد را به خوبی محک بزنید. البته اگر دانش لازم برای طراحی آزمون استخدامی مورد نظر را ندارید، باز هم جای نگرانی نیست. تیم کارلیب این کار را برایتان انجام خواهد داد.

آزمون‌های کارلیب برای استخدام

برای استخدام مناسب باید آزمون‌های مناسبی طراحی کنید و زمانی که این موضوع به درستی انجام شود، می‌توانید سطح بالایی از عدالت، صحت و اعتبار را در روند استخدامی استارتاپ خود ایجاد کنید. در کارلیب برای آزمون کارجو و صلاحیت‌های او امکان ایجاد ۳ نوع آزمون برای کارفرما وجود دارد:

1. آزمون برنامه‌نویسی

در این آزمون معمولا یک مسئله برنامه‌نویسی مطرح می‌شود و از کاربر خواسته می‌شود تا پاسخ آن را با کدنویسی ارائه دهد. این امکان وجود دارد که کارفرما آزمون زبان برنامه‌نویسی مورد نظر خود را تعیین کند. به هر حال اگر ایده استارتاپی شما نیازمند سایت یا اپلیکیشن خاصی باشد، این آزمون در فرآیند استخدام برنامه‌نویس به شما بسیار کمک خواهد کرد.

2. آزمون پرسش و پاسخ

در این آزمون شما ۱ الی ۳ سوال می­‌توانید مطرح کنید تا کاربر به آن‌ها پاسخ دهد، این آزمون برای بررسی سطح اطلاعات متقاضی مفید می‌باشد. در این آزمون شما می‌توانید تعیین کنید که پاسخ هر سوال متن کوتاه، بلند و یا یک لینک باشد. اگر استارتاپ شما در حوزه خاصی فعالیت می‌کند که اطلاعات و دانش در آن بخش بسیار مهم باشد، این آزمون به شما در مسیر استخدام بسیار کمک خواهد کرد.

3. آزمون طراحی و آپلود فایل

این آزمون می‌تواند بسیار متنوع باشد، به طور مثال می‌توانید از کارجویان بخواهید تا یک پروژه خاص را برای شما انجام داده و ارسال کنند یا نمونه کارهای خود را در قالب خاص برای شما ارسال کند. اگر مهارت و توانمندی خاصی در استارتاپ شما مهم است از این آزمون می‌توانید استفاده کنید و شایستگی‌های افراد را مورد ارزیابی قرار دهید.

هر آزمون می­‌تواند ۱ تا ۲ مرحله داشته باشد و یا از ترکیب مدل‌های بالا ایجاد شود. این امکان برای طراح آزمون وجود دارد که جهت جلوگیری از هرگونه تقلب یک بازه زمانی محدود برای پاسخگویی به آزمون تعیین کند.

5 دلیل مهم برای استفاده از کارلیب

کارلیب یک سیستم کاربرپسند است که رابط کاربری مناسبی دارد و از آنجا که مبتنی بر وب است قادر است به خوبی بر روی هر پلتفرمی از جمله رایانه‌های شخصی، سیستم‌های اندروید و «IOS» کار کند. کارلیب به کاربران امکان می‌دهد تا برای ایجاد فرصت شغلی، بررسی کارجویان و حذف متقاضیان فقط چند کلیک ساده انجام دهند.

بسیاری از سازمان‌ها و شرکت‌های نوپا از کارلیب به دلایلی همچون استخدام فوری نیروی کار حرفه‌ای و صرفه‌جویی در وقت و همچنین ارزیابی مناسب کارجویان استفاده می‌کنند. با این وجود دلایل دیگری برای استفاده از کارلیب وجود دارد:

1. حذف رزومه‌سازان تقلبی

مواجهه با روزمه‌های تقلبی یکی از چالش‌های امروز کارفرمایان است. برخی افراد رزومه‌هایی دارند که در نگاه اول بسیار جذاب به نظر می‌رسد، اما این رزومه هیجان‌انگیز با دروغ و تقلب تکمیل شده است.
با استفاده از کارلیب و خدمات آن از جمله امکان ارزیابی کارجو به سادگی می‌توانید این افراد را شناسایی کنید و آن‌ها را از فرآیند استخدامی حذف کنید. برای رشد استارتاپ به افرادی با مهارت و توانمندی‌های واقعی نیاز دارید.

2. گردآوری و مدیریت اطلاعات متقاضیان

کارلیب امکانات خوبی برای کارجویان فراهم کرده است که باعث شده است افراد زیادی از خدمات این مجموعه استفاده کنند. با استفاده از کارلیب نه تنها می‌توانید با بسیاری از کارجویان توانمند ارتباط داشته باشید، بلکه می‌توانید به اطلاعات مناسبی از متقاضیان نیز دسترسی پیدا کنید و در زمینه استخدام افراد بهتر عمل کنید. برای تشکیل یک تیم خوب استارتاپی داشتن اطلاعات مناسب مؤلفه مهمی محسوب می‌شود.

3. مدیریت مناسب فرآیند استخدام

برای راه‌اندازی استارتاپ به افرادی نیاز دارید که مسئولیت‌پذیر باشند و بیشتر از وظایفشان کار کنند. افرادی که ارتباطات خوبی با مشتریان برقرار ­می‌کنند و خود را با محیط کاری وقف می‌دهند، می‌توانند بخشی از امور را به تنهایی مدیریت کنند.
در واقع به فردی احتیاج دارید که تصمیم گیرنده حرفه‌ای، مسئولیت‌­پذیر و یک مدیر پروژه واقعی باشد. برای یک استارتاپ این موارد بسیار مهم است و با کارلیب می‌توانید کارجویان را به خوبی در موضوعات مورد نظر گزینش کنید.

4. نمایش سریع رزومه‌ها با دسته‌بندی مناسب

کارلیب دسته‌بندی مناسبی برای مشاغل با موقعیت‌های شغلی گوناگون انجام داده است و کارجویان به سادگی به فرصت‌های مورد علاقه خود هدایت می‌شوند. برای استارتاپ‌ها بدون شک مهم است که کارجویان علاقه‌مند و مشتاقی را در مجموعه خود استخدام کنند که با دسته‌بندی مناسب کارلیب احتمال هدایت افراد با انگیزه به کسب‌وکار شما بیشتر می‌شود.

5. ارائه محتواهای آموزشی

سایت کارلیب به طور مستمر محتواهای آموزشی با کیفیتی در وبلاگ خود منتشر و به کاربران ارائه می‌دهد که استارتاپ‌ها می‌توانند از این آموزش‌ها بهره‌مند شوند و از این موارد در جهت بهبود وضعیت کسب‌وکار خود استفاده کنند. به عنوان مثال اگر در استارتاپ خود نیاز به تشکیل تیم دورکاری مناسبی دارید، مقالات مهمی به عنوان راهنمای استخدام و مدیریت نیروی دورکار یا غیر حضوری وجود دارد.

کارلیب و دورکاری استارتاپی

بسیاری از استارتاپ‌ها و کسب‌وکارهای نوپا تمایل دارند اکثر فعالیت‌های خود را به صورت دورکاری یا فریلنسری انجام ‌دهند چرا که با این کار دیگر نیازی به پرداخت هزینه‌های سنگین برای فراهم کردن محل کار ندارند. از این رو استخدام کارجویان دورکاری برای آن‌ها بسیار مفید خواهد بود، اما چگونه می‌توان بدون مصاحبه حضوری از مهارت افراد دورکار اطمینان کسب کرد.

با قابلیت طراحی آزمون کارلیب که در بخش‌های قبلی درباره آن صحبت شد، می‌توانید توانمندی‌های متقاضیان را خیلی سریع محک بزنید و خیال خود را نسبت به توانایی‌های فرد راحت کنید. برای استفاده از خدمات مجموعه کارلیب کافی است فرآیند ساده‌ای را طی کنید.

استفاده از خدمات کاریب برای استارتاپ‌ها

زمانی که وارد سایت کارلیب می‌شوید ابتدا باید مشخص کنید که به عنوان کارفرما یا کارجو می‌خواهید از خدمات این مجموعه استفاده کنید. طبیعتاً اگر استارتاپ هستید باید گزینه کارفرما را انتخاب کنید و سپس اطلاعات لازم را در سایت بارگذاری کنید و مراحل ثبت نام را به درستی طی کنید.
پس از ثبت‌نام می‌توانید آگهی استخدام استارتاپ خود را در سامانه کارلیب وارد کنید و توضیحات مربوط به شغل مانند شرایط کاری، مهارت‌های موردنیاز، میزان حقوق و دستمزد و... را برای کارجویان بیان کنید.

اگر برای موقعیت شغلی مورد نظر استارتاپ، داشتن مهارت‌های خاص برای نیروی کار ضرورت دارد، می‌توانید آزمون‌هایی برای بررسی مهارت و تخصص موردنظر همان‌طور که بیان شد، طراحی کنید تا بدون اینکه زمان زیادی از دست بدهید، نیروی انسانی متخصص خود را یافته و وی را دعوت به همکاری کنید.

فرآیند استخدام سنتی دارای کاغذبازی‌های طولانی است که برای استارتاپ‌ها نه تنها مناسب نیست، بلکه بسیار زمان‌بر و پرهزینه نیز می‌باشد. در دنیای دیجیتالی امروز هیچ‌کس نمی‌خواهد برای استخدام افراد مناسب زمان خود را هدر دهد و به همین خاطر نیاز است از بهترین سامانه‌های استخدامی استفاده کنید تا فرآیند استخدام افراد مناسب به خوبی طی شود.

امروزه اکثر استارتاپ‌ها برای یافتن متقاضیان کار مناسب تلاش می‌کنند و برای رسیدن به هدف خود، از تمام ابزارهای موجود استفاده می‌کنند تا متقاضیان شایسته‌ای برای استارتاپ خود جذب کنند. برای اینکه از رقیبان خود عقب نمانید شاید نیاز است در فرآیند استخدام سنتی خود تغییری ایجاد کنید تا افراد مناسبی به استارتاپ شما راه پیدا کنند.

استخدام کارجویان به روش سنتی درست همانند پیدا کردن سوزن در انبار کاه می‌ماند. شما باید انبوه رزومه‌ها را ورق بزنید تا رزومه مناسبی برای استارتاپ خود پیدا کنید و البته رزومه خوب هم تضمینی برای استخدام فرد مناسب نیست، اما کارلیب برای استارتاپ‌ها محیط و فرصتی به وجود آورده است تا متقاضیان را به خوبی محک زده و مورد ارزیابی قرار دهند.

اگر برای استارتاپ شما هم استخدام افراد شایسته اهمیت دارد، می‌توانید از خدمات استخدام کارلیب استفاده کنید و از محتواهای آموزشی و مناسب بخش وبلاگ نیز بهره‌مند شوید. فرصت را از دست ندهید و از همین امروز با کارلیب یک گام به استخدام افراد شایسته و مورد نظر خود نزدیک­تر شوید.

آرمینا رستمی کیا
۱۱ دیدگاه
در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!

  • غلامعلی آذری
    ۰۳ تیر ۱۴۰۲، ۱۹:۴۵

    با اجازتون بازنشر شد

  • حامد زندی
    ۰۵ تیر ۱۴۰۲، ۱۴:۴۰

    شماره تماستون برای مشاوره تلفنی چنده

  • علی اکبر کلانتری
    ۰۶ تیر ۱۴۰۲، ۰۸:۴۰

    سلام عالی بود

  • مرتضی نهاوندی
    ۰۷ تیر ۱۴۰۲، ۲۳:۴۵

    میشه مطلب رو توی وبلاگ خودم بزارم؟

  • منصور صابری
    ۰۹ تیر ۱۴۰۲، ۱۸:۲۵

    بازم درمورد این موضع مطلب بزارین

  • اصغر صادقی
    ۱۱ تیر ۱۴۰۲، ۱۶:۵۰

    چه مطلب خوبی

  • سیدمحمد کمالی
    ۱۲ تیر ۱۴۰۲، ۰۲:۵۰

    خیلی خوشحالم که هستین

  • رامین سهرابی
    ۱۲ تیر ۱۴۰۲، ۰۵:۰۵

    چجوری می تونیم با کارشناسانتون در ارتباط باشیم

  • خلیل اسلامی
    ۱۴ تیر ۱۴۰۲، ۱۱:۵۰

    خیلی خوب بود

  • عبدالرضا واعظی
    ۱۴ تیر ۱۴۰۲، ۲۱:۲۵

    نویسنده این متن کیه؟

  • بهروز حقیقی
    ۱۶ تیر ۱۴۰۲، ۱۶:۱۵

    خیلی سایت خوبی دارین