موفقیت شغلی

محیط کار خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟ چطور باعث پیشرفت شغلی می‌شود؟

محیط کار خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟ چطور باعث پیشرفت شغلی می‌شود؟

بیشتر ما ساعات زیادی از روز را در محیط کارمان سپری می‌کنیم. محل کار جایی برای استفاده از مهارت‌ها و توانایی‌ها در ازای دستمزد و قدردانی است.
تحقیقات نشان می‌دهد کیفیت محیط کار و الزامات محیط کار می‌تواند تعیین کننده سطح انگیزه، عملکرد و بهره‌وری سازمان و کارمندان باشد. یک محیط کار خوب باعث می‌شود کارمندان رضایت بیشتری از کار داشته باشند و مدت بیشتری با سازمان همکاری کنند.
با این حال، واقعیت ناراحت‌کننده این است که افراد کمی از محیط کار خود راضی هستند، و اکثر اوقات بعد از مدتی همکاری، هم کارمند و هم سازمان ضرر می‌کنند. بنابراین در این مقاله از وبلاگ کارلیب تصمیم گرفتیم به مبحث محیط کار خوب و تاثیر آن بر پیشرفت شغلی افراد بپردازیم.

محیط کاری خوب 

محیط کار خوب، یک محیط مثبت شامل روابط بین فردی دوستانه با همکاران و همچنین کارفرمایان است. جو کاری مثبت در کیفیت کار انجام شده منعکس می‌شود. بسیاری از کسب‌وکارها می‌دانند تلاش برای ایجاد و حفظ یک محیط کار مطلوب و مثبت کاملاً ارزشش را دارد، زیرا باعث افزایش بهره‌وری می‌شود.

هر زمان حرف محیط کاری خوب می‌شود، بدون شک شرکت گوگل در مقایسه با سایر شرکت‌ها جایگاه بالایی دارد. شرکت گوگل در سال ۲۰۱۴ برای پنجمین بار از نظر مجله فورچون به عنوان بهترین شرکت برای کار کردن لقب گرفت.
درحالی‌که از زمان شکل‌گیری این شرکت خیلی نمی‌گذرد، در همین مدت کوتاه توانسته بیش از پنجاه هزار کارمند برجسته داشته و رضایت از محیط کار بسیار بالا داشته باشد.

آثار قرار داشتن در محیط کاری مناسب

یک مطالعه انجام شده در سال ۲۰۰۹ نشان داد محیط کار خوب نتایج زیر را حاصل می‌کند:

  • ۸ درصد افزایش بهره‌وری
  • ۱۶ درصد رشد حاشیه سود
  • ۱۹ درصد درآمد عملیاتی بیشتر
  • ۵۰ درصد مرخصی‌های کمتر
  • ۸۷ درصد احتمال کمتر استعفای کارمند
  • رشد ۲.۶ برابری EPS
  • ۱۲ درصد وفاداری بیشتر مشتری

یک محیط کار خوب ویژگی‌های فیزیکی و غیر فیزیکی مختلفی دارد که باعث ایجاد تجربه خوب برای کارمندان و مدیران تمامی سطوح کسب‌وکار می‌شود. در ادامه این ویژگی‌ها را بررسی می‌کنیم.

محیط کاری مناسب

ویژگی‌های فیزیکی محیط کاری مناسب

1. روشنایی:

کار کردن در محیط‌های تاریک مشکلاتی به همراه دارد. محیط کاری که روشنایی مناسب نداشته باشد بهره‌وری پایین‌تری خواهد داشت.
محیط‌های کاری خوب علاوه بر پنجره‌های بزرگ از رنگ‌های گرم استفاده می‌کنند تا چشم کارمندان خسته نشود. این کار نه تنها هشیاری کارمندان را افزایش می‌دهد، بلکه باعث ایجاد سطح بالاتری از خلاقیت در محیط کار نیز می‌شود.

2. اندازه اتاق‌ها:

کار کردن در فضاهای کوچک خیلی راحت نیست و ممکن است باعث پرت شدن حواس شود. در یک محیط کار خوب، فضای به خوبی تقسیم‌بندی شده و به هر کارمند یا گروهی از آن‌ها اختصاص پیدا کرده است.

3. اثاثیه و تجهیزات محیط کار:

نوع اثاثیه محیط کار تأثیر زیادی روی سطح عملکرد کارمندان دارد. برای مثال، اگر صندلی‌ها راحت نباشند، کارمندان نمی‌توانند مدت طولانی روی آن‌ها بنشینند و روی کارشان تمرکز کنند.
همچنین، یک محیط کاری خوب باید امکانات مورد نیاز کارمندان خود مثل پرینتر، دستگاه فکس و غیره را فراهم کند.

4. تهویه هوا:

دمای بسیار بالا یا بسیار پایین باعث می‌شود کارمندان تمرکز خود را از دست بدهند، در نتیجه منجر به کاهش بهره‌وری می‌شود. در یک محیط کار خوب، تعداد مناسبی از دستگاه‌های تهویه هوا در نقاط مختلف نصب شده‌اند تا سطح دما همیشه متعادل باشد.

5. فضاهای تفریحی محیط کار:

کارمندان نیز انسان هستند و به تفریح و استراحت نیاز دارند. وجود فضاهای تفریحی در محیط کار به کارمندان کمک می‌کند استرس خود را تخلیه کنند و با انرژی بیشتری به کار برگردند.
برای مثال، محیط کار گوگل شامل فضاهای تفریحی زیادی مثل باشگاه و کافی‌شاپ برای کارمندان است.

6. میزان سروصدای مناسب:

آلودگی صوتی آرامش کارمندان را به هم ریخته و بهره‌وری را کاهش می‌دهد. سروصدا علاوه بر هزینه‌های مالی، هزینه‌های جسمی مثل سردرد، خستگی و معده درد را نیز به همراه دارد. یک محیط کار خوب طوری طراحی شده که میزان انتقال سروصدا در آن حداقل باشد.

الزامات محیط کار

ویژگی‌های غیر فیزیکی محیط کاری خوب

1. آموزش و توسعه:

یک محیط کاری خوب‌ روی آموزش و توسعه نیروی کار خود سرمایه‌گذاری می‌کند تا استعدادها و قابلیت‌های آن‌ها را پرورش دهد.
چنین محیطی کارمندان خود را به شرکت کردن در برنامه‌های توسعه کسب و کار مختلف تشویق می‌کند. گوگل یکی از سازمان‌هایی است که کارمندان خود را با اعطای بورسیه به ادامه تحصیل تشویق می‌کند.

2. تعادل کار و زندگی:

یک محیط کاری خوب در برابر نیازهای کار و زندگی کارمندان انعطاف‌پذیر است و تعهدات فردی و خانوادگی را درک می‌کند.
در چنین محیطی برنامه‌های کاری انعطاف‌پذیر هستند، امکان مرخصی گرفتن وجود دارد و به درخواست‌ها و نیازهای کارمندان و ایجاد تعادل در زندگی آنها اهمیت داده می‌شود.
برای مثال، مرخصی با حقوق برای پدران و مادران جدید به روحیه آن‌ها کمک کرده و باعث می‌شود حس وفاداری بیشتری نسبت به سازمان احساس کنند.

3. تعادل تشویق و تنبیه:موفقیت در محیط کار

در یک محیط کاری خوب، عملکردهای مثبت و منفی هر کارمند در کنار هم در نظر گرفته می‌شوند.

وقتی فقط عملکردهای منفی کارمند دیده شود، نتیجه آن تنبیه مداوم و در نتیجه از دست رفتن انگیزه است.
در مقابل، وقتی فقط عملکردهای مثبت کارمند در نظر گرفته شود، اشتباهات اصلاح نمی‌شوند، یادگیری صورت نمی‌گیرد و سازمان متحمل هزینه‌های اضافی می‌شود. بنابراین ارزیابی عملکرد کارکنان به درستی صورت می‌گیرد.

4. فرهنگ مثبت در محیط کار:

یک محیط کاری سالم فرهنگ منحصربه‌فرد خود را دارد که اغلب خوشایند، مشارکتی، مثبت و خلاق است. محیط، کارمندان و حتی شیوه‌های کار به ایجاد یک فرهنگ زنده، خلاق و جذاب کمک می‌کنند.
محیط کار گوگل یکی از نوآورانه‌ترین فرهنگ‌ها را دارد که آن را در میان ۱۰۰ شرکت برتر برای کار کردن به مدت طولانی قرار داده است.

5. تمرکز:

یک محیط کاری خوب چشم‌انداز و جهت‌گیری روشن دارد. مأموریت برای کارمندان، مدیران و مشتریان واضح است. همه نقش و مسئولیت‌های خود را می‌دانند و آن را قبول دارند و برای رسیدن به یک هدف جمعی تلاش می‌کنند.

6. انگیزه بالا:

یک محیط کاری سالم و مثبت جایی است که کارمندان، کار معنی‌دار انجام می‌دهند. افرادی که مشتاق و علاقه‌مند به انجام کار هستند این اشتیاق را در نتایج کار خود منعکس می‌کنند.
مشتریان این انرژی را تشخیص می‌دهند و به آن پاداش می‌دهند که باعث سودآوری بیشتر شرکت می‌شود.

7. کار تیمی:

کار تیمی و همکاری عوامل اصلی به حداکثر رسانی بهره‌وری در هر محیط کاری هستند. تیم و بهره‌وری آن مهم‌تر از ورودی هر فرد است.

اعضای تیم همکاری کرده و موفقیت‌های خود را جشن می‌گیرند. آن‌ها می‌دانند که کار تیمی مهم‌تر از نیازهای فردی است.

8. انصاف:

در یک محیط کاری خوب، سخت کار کردن تشخیص داده شده و پاداش داده می‌شود، حقوق عادلانه و به موقع پرداخت می‌شود، به وعده‌ها عمل می‌شود و احترام زیادی به کارمندان گذاشته می‌شود که نتیجه آن وفاداری، انگیزه و بهره‌وری بالای کارمندان و در نهایت رشد سریع شرکت است.

9. خلاقیت در محیط کار:

خلاقیت در محیط کار به فضای ایجاد شده بستگی دارد. یک محیط کار خوب پذیرای تغییرات مثبت است و ایده‌های جدید را تشویق می‌کند.
در نتیجه، کارمندان انگیزه زیادی برای ارائه ایده‌ها و روش‌های جدید عملیات به مدیران دارند. برای مثال،‌ در محیط کار گوگل، کارمندان می‌توانند از فضاهای مخصوصی استفاده کنند که برای پیدا کردن ایده‌های خلاق طراحی شده‌اند.

10. رهبری عادلانه و عاقلانه:

رهبری سازمان شامل ایجاد روحیه در کارمندان، حل اختلافات و درگیری‌ها و اداره کردن فرآیندهای لازم برای رسیدن به اهداف سازمانی است.
رهبران در یک محیط کار خوب الگوهای مثبت برای کل تیم هستند. در عین حال، شرکت‌های خوب رهبری را بین کارمندان تشویق می‌کنند. این یعنی تمامی کارمندان به راهنمایی و منتورینگ همکاران خود تشویق می‌شوند.

11. ارتباط کارآمد:

ارتباط روشن، منسجم و دقیق در تمامی سطوح یک محیط کار خوب ضروری است.

در یک محیط‌ کار سالم، مهارت‌های ارتباطی کارآمد بسیار مهم در نظر گرفته می‌شوند.
زیرا به یادگیری سریع کارمندان، حل مشکلات، احترام متقابل و معرفی ایده‌های جدید کمک می‌کنند. همچنین، مسیرهای ارتباطی روشن برای مطرح کردن نگرانی‌ها و ایده‌ها کاملاً باز است.

12. منابع در دسترس:

در محیط‌های کار خوب همیشه بهترین ابزار و تجهیزات در دسترس بوده و حفظ و نگهداری می‌شوند. کارمندان می‌توانند بدون نگرانی در مورد مشکلات غیرضروری یا خطرات احتمالی کارشان را انجام دهند.

13. دوستی در محیط کار:

یک محیط کاری خوب یک محیط اجتماعی سالم و مطلوب است که در آن کارمندان معمولاً با هم دوست شده و به یکدیگر اهمیت می‌دهند. کارمندان از بودن در کنار هم لذت می‌برند، در نتیجه روابط معمولاً در داخل و خارج از محیط کار شکل می‌گیرد.
تحقیقات زیادی نشان می‌دهند جو مثبت در سازمان باعث موفقیت در محیط کار شده و مزیت‌های زیادی برای کارمندان و کارفرمایان دارد.

14. محیط کاری بدون استرس:

اگرچه این فرضیه وجود دارد که استرس محیط کار باعث می‌شود کارمندان سخت‌تر و سریع‌تر کار کنند، حقیقت این است که چنین شرایطی باعث می‌شود شرکت متحمل هزینه‌های اضافی شود.

یک مطالعه بزرگ شامل ۳۰۰۰ کارمند نشان داد بین رفتار رهبری و بیماری‌های قلبی کارمندان یک ارتباط قوی وجود دارد.

مدیرانی که باعث ایجاد استرس در محیط کار هستند به معنای واقعی کلمه برای قلب کارمندان ضرر دارند. علاوه بر این، تحقیقات نشان می‌دهد استرس در محیط کار باعث افزایش ۵۰ درصدی نرخ استعفای داوطلبانه می‌شود.
در نتیجه، استخدام کارمندان جدید، آموزش آن‌ها، کاهش بهره‌وری و تخصص از دست رفته هزینه زیادی برای سازمان ایجاد می‌کند. بر اساس برآوردها، جایگزین کردن یک کارمند تقریباً به اندازه ۲۰ درصد از دستمزد سالانه همان کارمند هزینه دارد.

پرسشنامه محیط کار

اهمیت نظرسنجی در محیط کار

هر محیط کار شرایط و ویژگی‌های خود را دارد. سازمان‌های موفق شرایط فیزیکی و غیر فیزیکی محیط خود را به گونه‌ای طراحی می‌کنند که باعث افزایش بهره‌وری شده و موجب آرامش و بهبود عملکرد کارمندان می‌شود.
سازمانی که کارمندان آن بی‌انگیزه باشند و محل کار را دوست نداشته باشند با مشکلات مختلفی روبرو می‌شود، از جمله:

  • کاهش سطح کیفیت محصولات و خدمات
  • فرار کردن کارمندان از وظایف کاری
  • وجود شایعات زیاد در محیط کار
  • کاهش میزان وفاداری کارمندان و در نتیجه گردش بالای نیروی کار

در نتیجه، بسیاری از سازمان‌ها از نظرسنجی و پرسشنامه محیط کار برای درک احساس کارمندان در مورد رهبری سازمان، محیط کار، آموزش و همکاران خود استفاده می‌کنند.

بازخورد این پرسشنامه‌ها یک منبع ارزشمند برای کمک به درک پویایی‌ها و شناسایی الزامات محیط کار است و به سازمان کمک می‌کند عملکرد خود به عنوان کارفرما را ارزیابی کرده و فرهنگ و تصویر خود را بهبود ببخشد. یک نکته مهم این است که پرسشنامه باید محرمانه باشد و اشتیاق کارمندان برای شرکت در نظرسنجی‌های آتی را افزایش دهد. نظرسنجی محیط کار کمک می‌کند:

  • مشکلات و محیط کلی سازمان را ارزیابی کنیم
  • مشکلات بالقوه را پیش‌بینی کنیم
  • مشکلات مربوط به کار تیمی و مدیریت را ارزیابی کنیم
  • تأثیرات یک تغییر در محیط سازمان را اندازه‌گیری کنیم

نظرسنجی یک ابزار کارآمد برای بررسی رضایت کارمندان است که ارتباط مستقیم با بهره‌وری سازمان دارد. نظرسنجی‌هایی که به خوبی انجام می‌شوند نقش مهمی در توسعه سازمان یا کسب‌وکار ایفا می‌کنند و راهنمایی برای حفظ، جذب و توسعه کارمندان ماهر هستند.

موفقیت شغلی

استراتژی‌های لازم برای پیشرفت در محیط کار 

توسعه فردی و حرفه‌ای باعث ایجاد حس رضایت می‌شود. هر شغلی که داشته باشید، احتمالاً همیشه به پیشرفت و ارتقای رتبه فکر می‌کنید.
پیشرفت کاری نه تنها باعث ارتقای جایگاه اجتماعی می‌شود، بلکه تأثیری زیادی روی زندگی مالی نیز دارد. در ادامه با چند استراتژی آشنا می‌شوید که با کمک آن‌ها می‌توانید عملکردتان را بهبود ببخشید و به موفقیت در محیط کار دست پیدا کنید:

1. اهداف و معیارهای فردی تنظیم کنید؛

هدف گذاری و تعیین اهداف بزرگ و چالش‌برانگیز کار راحتی است، ولی مسئله مهم رسیدن به آن‌هاست. هر سال ۱ تا ۳ هدف بزرگ که می‌خواهید به آن‌ها برسید تعیین کنید.
سپس نقاط عطف هفتگی و ماهانه‌ای مشخص کنید که به طی کردن این مسیر کمک می‌کنند. رسیدن به اهداف و نقاط عطف کوچک‌تر انگیزه بخش رسیدن به هدف بزرگ‌تر است.

2. نقاط ضعف و قوتتان را مشخص کنید؛

یک خودارزیابی انجام دهید تا مهارت‌هایی که موجب بهبود عملکردتان می‌شود را شناسایی کنید. می‌توانید برای این ارزیابی از رئیس یا یکی از همکاران قابل اعتمادتان کمک بگیرید.
عملکرد کاری‌تان را مرتب ارزیابی کنید و موفقیت‌هایتان را ثبت کنید. این لیست را در انتهای سال در اختیار مدیرتان قرار دهید تا متوجه پیشرفت‌ و پتانسیل شما شود.

3. برای اضافه کاری داوطلب شوید؛

برای انجام دادن کارهایی که دیگران تمایلی به آن‌ها ندارند داوطلب شوید. این کار باعث تقویت مهارت‌ها و توسعه قابلیت‌ها می‌شود.
برای مثال، اگر شرکت می‌خواهد از یک برنامه نرم‌افزاری جدید استفاده کند، برای آموزش آن به سایر کارمندان داوطلب شوید.

4. از گفتگوهای بیهوده، درگیری و غیبت کردن اجتناب کنید؛

صحبت کردن در مورد دیگران و باخبر شدن از زندگی آن‌ها وسوسه‌انگیز است، ولی تأثیر منفی روی عملکرد کاری می‌گذارد، مخصوصاً اگر مداوم باشد.
قطعاً همه همکارانتان را دوست ندارید، ولی لازم نیست کسی از این مسئله باخبر شود. همیشه مؤدب باشید و مسائل خصوصی زندگی‌تان را در محیط کار مطرح نکنید.

ایجاد رابطه با همکاران مهم است، ولی نباید شامل غیبت کردن باشد. این کار نه تنها روی بهره‌وری و تمرکز تأثیر منفی دارد، بلکه باعث می‌شود دیدگاهتان در مورد دیگران تغییر کند.

5. وقت‌شناس باشید؛

بیشتر محیط‌های کار قبل از شروع ساعت کار رسمی بسیار ساکت‌تر هستند، در نتیجه اگر زود برسید می‌توانید مولدتر باشید. وقتی محیط کار ساکت باشد کمتر حواستان پرت می‌شود، در نتیجه عملکردتان بهبود پیدا می‌کند.

6. منتور انتخاب کنید؛

یک مقام بالاتر مثل مدیر یا سرپرست را به عنوان منتور انتخاب کرده و از راهنمایی‌های او استفاده کنید.
در صورتی که توانایی و مهارت خود را ثابت کنید، شاید به عنوان جایگزین این مقام انتخاب شوید.

7. زمان مشخصی برای استراحت خود در نظر بگیرید؛

یک روش دیگر برای بهبود بخشیدن به عملکرد در محل کار تنظیم یک برنامه مناسب است. برنامه روزانه باید بر اساس سطح انرژی‌تان در طول روز باشد. برای مثال، نوشتن گزارش را برای بعد از نهار تنظیم نکنید.
برنامه روزانه باید شامل زمان استراحت یا فعالیت‌های کمتر چالش‌برانگیز باشد. استراحت بین کار باعث افزایش بهره‌وری می‌شود.

8. از سیاست کاری سازمان پیروی کنید؛

بعضی از سازمان‌ها یک سیاست کاری در محیط‌کار تعریف کرده‌اند و نسبت به پایبند بودن کارمندان به آن حساس هستند.
رعایت کردن این سیاست باعث تقویت فرهنگ حاکم بر سازمان شده و میزان تنش‌ها و اختلاف‌نظرها را کاهش می‌دهد.
سیاست کاری در محیط کار اجتناب‌ناپذیر است و نداشتن آن باعث می‌شود بی‌تجربه به نظر برسید و فرصت‌های پیشرفت را از دست بدهید.

9. کارهای خود را اولویت‌بندی کنید؛

معمولاً، کارهایی که دوست نداریم را برای لحظه آخر می‌گذاریم، حتی اگر مهم باشند. سعی کنید مهم‌ترین کار را اول از همه انجام دهید تا ذهنتان تمام مدت درگیر آن نباشد.

اولویت‌بندی کارهای مهم

10. قبل از تکمیل یک کار سراغ کار جدید نروید؛

از این شاخه به آن شاخه پریدن باعث می‌شود کل روز را از دست بدهید. رها کردن یک کار و شروع یک کار جدید وسوسه‌برانگیز است، ولی باعث از دست دادن تمرکز می‌شود. روی کاری که در حال انجام آن هستید تمرکز کنید و آن را تمام کنید.

11. به یادگیری در محیط کار اهمیت دهید؛

یک روش عالی برای بهبود بخشیدن به عملکرد در محل کار تعهد داشتن به توسعه حرفه‌ای فردی است. یادگیری مستمر نه تنها باعث دستیابی به مهارت‌های جدید و تقویت مهارت‌های قبلی می‌شود، بلکه مجموعه‌ای از دانش ایجاد می‌کند که قابل استفاده در نقش فعلی و حتی نقش‌های آتی است.

12. برخی از وظایف را واگذار کنید؛

اگر امکان واگذار کردن قسمتی از کار به همکارتان را دارید، حتماً این کار را انجام دهید.
واگذار کردن وظایف نه تنها بار کاری‌تان را کمتر می‌کند،‌ بلکه نشان می‌دهد توانایی رهبری کردن و مدیریت کارآمد وظایف را دارید.

13. بر اساس سطح انرژی‌تان کار کنید؛

همه ما در ساعاتی از روز بشا‌ش‌تر و متمرکزتر هستیم. برخی از افراد صبح زود مولدتر هستند و برخی دیگر در اواسط روز به اوج سطح انرژی خود می‌رسند؛ بنابراین، فعالیت‌های روزانه‌ را بر اساس سطح انرژی‌تان برنامه‌ریزی کنید. بدین صورت دچار فرسودگی شغلی نخواهید شد.

14. محدودیت‌هایتان را درک کنید؛

سطح انرژی هر کسی محدودیت‌هایی دارد. اگر یک کار برایتان چالش‌برانگیز است یا احساس می‌کنید انرژی‌تان تمام شده، یک فعالیت راحت‌تر انجام دهید یا کمی استراحت کنید. وقتی حس کردید انرژی گرفته‌اید، دوباره کارتان را شروع کنید.

15. واقع‌گرا باشید؛

یکی از رازهای کار کردن به شیوه مولد و کارآمد این است که قبول داشته باشید هیچ‌کس کامل نیست. هر کسی ممکن است گاهی بی‌انگیزه یا بی‌اعتماد به نفس باشد و نتواند مثل همیشه کار کند.
اگر در مورد خودتان واقع‌گرا باشید احتمال کمتری دارد تحت تأثیر کاهش سطح بهره‌وری‌تان قرار بگیرید. علاوه بر این، با کسانی که روز بدی دارند همدلی ‌کنید که باعث تقویت روحیه و روابط تیمی می‌شود.

16. خوش لباس باشید؛

ظاهر تأثیر زیادی روی برداشت دیگران دارد. لباسی که می‌پوشید باید مناسب محیط کار باشد. اگر بر اساس مقررات سازمان باید لباس فرم بپوشید،‌ همیشه آن را تمیز و مرتب نگه دارید.

برای پیشرفت در محیط کاری، تلاش کنید.

در این مطلب با ویژگی‌های یک محیط کاری خوب و همچنین با استراتژی‌های پیشرفت در محیط کار آشنا شدید؛ اما پیشرفت در محیط کاری و موفقیت شغلی چیزی نیست که به راحتی آن را به دست آورید. این هدف زمان‌بر است و به تلاش نیاز دارد، پس ناامید نشوید و همواره در مسیر شغلی درست گام بردارید.

اگر به دنبال موفقیت در کار هستید می‌توانید از مقالات تخصصی وبلاگ کارلیب  کمک بگیرید و مهارت‌های شغلی‌تان را افزایش دهید.
همچنین می‌توانید در وب‌سایت کارلیب جدیدترین آگهی‌های استخدام متناسب با مهارت‌های شغلی خود را مشاهده کنید. با کارلیب بهترین موقعیت شغلی منتظر شماست.!

زهرا ابراهیمی
۱۱ دیدگاه
در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!

  • کوثر
    ۲۲ آذر ۱۳۹۹، ۱۱:۳۱

    ممنون از روش هایی که برای پیشرفت در محیط کار گفتین ای کاش کارفرما ها واقعا محیطی رو فراهم کنن که ما کارمندا بتونیم با آسایش و دقت بیشتری وظایف مون رو انجام بدیم

  • جمشید ملکی
    ۰۹ تیر ۱۴۰۲، ۰۲:۴۰

    هزینه مشاورتون چنده؟

  • یوسف رضا
    ۰۹ تیر ۱۴۰۲، ۰۹:۵۵

    چطوری می تونم باهاتون ارتباط بر قرار کنم

  • غلامرضا قنبری
    ۱۰ تیر ۱۴۰۲، ۱۲:۱۵

    گروه واتساپی هم دارید؟

  • علی اصغر بردبار
    ۱۳ تیر ۱۴۰۲، ۰۵:۲۵

    خیلی خوشحالم که هستین

  • وحید صدیق
    ۱۳ تیر ۱۴۰۲، ۰۷:۴۰

    این مطلب حرف نداشت

  • موسی خادمی
    ۱۵ تیر ۱۴۰۲، ۰۰:۲۵

    بازم درمورد این موضع مطلب بزارین

  • حسینعلی عسکری
    ۱۵ تیر ۱۴۰۲، ۰۴:۴۰

    نویسنده این متن کیه؟

  • عبدالله بختیاری
    ۱۵ تیر ۱۴۰۲، ۰۸:۵۵

    سایتتون محشرههههه

  • سیدحسین نهاوندی
    ۱۶ تیر ۱۴۰۲، ۲۲:۲۵

    کانال تلگرامی هم دارید ؟

  • محمدحسین آزاد
    ۱۷ تیر ۱۴۰۲، ۰۱:۳۵

    خیلی ممنون از توضیحاتون خوبتون