استخدام و منابع انسانی

راهنمای نوشتن بهترین متن آگهی استخدام

راهنمای نوشتن بهترین متن آگهی استخدام

شاید فکر کنید اولین برخورد شما به عنوان کارفرما با افراد متقاضی یک فرصت شغلی، تنها در روز مصاحبه است. اما در واقع این طور نیست.! متن آگهی استخدام شما اولین برخوردتان با متقاضیان کار در شرکت شما خواهد بود.

آگهی استخدامی که در یک سامانه آنلاین استخدام، منتشر می‌کنید تاثیر زیادی بر جذب افراد مناسب خواهد داشت و در صورتی که نوشتن متن آگهی استخدام را سرسری بگیرید، ممکن است با تعداد زیادی رزومه ضعیف و حتی بی‌ارتباط با موقعیت شغلی مورد نظر، مواجه شوید.

به نظر شما برای اینکه بهترین متن آگهی استخدام را منتشر کنیم، باید چه نکاتی را مد نظر قرار دهیم؟ ما در این مقاله با بیان نکاتی ساده و در عین حال مهم، نحوه نوشتن آگهی استخدام موثر و جذاب را به شما آموزش داده‌ا‌یم.

متن آگهی استخدام

نکات مهم در انتشار یک آگهی استخدام جذاب

برای اینکه آگهی استخدامی جذاب داشته باشید و میان خیل عظیمی از رزومه‌های غیرمرتبط گرفتار نشوید، لازم است تا به نکات زیر توجه کنید:

1. محل انتشار آگهی استخدام؛

اولین کاری که باید انجام دهید، مشخص کردن محل انتشار آگهی است. در حال حاضر بهترین روش برای انتشار یک آگهی شغلی استفاده از ظرفیت سامانه‌های آنلاین استخدام است که تعداد بسیار زیادی دنبال کننده در سرتاسر کشور دارند.

اما همین سامانه‌ها نیز در همه زمینه‌ها یکسان عمل نکرده و برخی از آن‌ها امکانات بیشتری را به شما می‌دهند. بنابراین بهتر است پیش از انتشار آگهی در مورد این سامانه‌ها و روش کاری آن‌ها تحقیق کنید.

همچنین در صورتی که تعداد اعضای کانال تلگرام یا صفحه اینستاگرام شما بالا باشد، می‌توانید از این شبکه‌ها نیز به عنوان ابزاری برای انتشار آگهی خود، استفاده کنید.

2. تعیین عنوان شغلی؛

اولین و شاید مهم‌ترین بخش در متن آگهی استخدام شما مربوط به تعیین عنوان شغلی است، زیرا اولین چیزی است که یک کارجو به آن توجه داشته و بر اساس آن وارد بخش نمایش کامل آگهی می‌شود، همین عنوان است.

بسیار مهم خواهد بود که عنوان شغلی خود را کاملا استاندارد انتخاب کنید و از به کار بردن اصطلاحات غیرمتداول پرهیز نمایید.
مثلا اگر به یک مدیر بازرگانی نیاز دارید دقیقا همین عنوان را انتخاب کنید و از به کار بردن عناوین توضیحی مانند مدیر کاربلد در حوزه تجارت اجتناب کنید. ضمنا بهتر است سطح ارشدیت مانند کارآموز، کارشناس، کارشناس ارشد و مدیر را نیز قبل از عنوان شغلی ذکر کنید.

"به یاد داشته باشید که اکثر کارجویان، عناوین شغلی مورد نظر خود را بر اساس کلیدواژه جستجو می‌کنند و در صورتی که از یک عنوان شغلی استاندارد و رایج استفاده نکنید، بسیاری از افراد آگهی شما را نخواهند دید."

از طرف دیگر عنوان شغلی مورد نظر خود را به طور کامل درج نمایید و از عناوینی که باعث ایجاد ابهام می‌شوند، استفاده نکنید.
مثلا گاهی اوقات مشاهده می‌شود که یک شرکت از در آگهی استخدام خود عنوان شغلی برنامه نویس استفاده می‌کند، اما برنامه نویسی شاخه‌های متعددی دارد، بنابراین باید کاملاً در آگهی خود مشخص کنید که به دنبال استخدام برنامه نویس C# هستید.

کامل نبودن عنوان شغلی علاوه بر ایجاد ابهام ممکن است سبب ایجاد تصوری اشتباه در کارجو شود که شرکت منتشرکننده آگهی، اطلاعات چندانی در حوزه برنامه نویسی ندارد و این مسئله برای یک شرکت اصلا جالب نیست.

3. نوشتن شرح شغل؛

خب تا اینجا با انتخاب یک عنوان شغلی مناسب موفق شده‌اید که تعداد زیادی کارجو را وارد صفحه آگهی خود کنید.
وقتی یک کارجو وارد صفحه آگهی شما می‌شود انتظار دارد که موقعیت شغلی مورد نظر به خوبی شرح داده شده باشد.
البته منظور از شرح دادن این نیست که وارد جزئیاتی در حد گزارش‌های روزانه کاری شوید، اما باید به نقش‌ها و وظایف کلیدی آن موقعیت شغلی بپردازید.

برای انجام این کار ابتدا باید به بهترین شکل ممکن، آگاه باشید که دقیقا از شخص مورد نظر، چه انتظاراتی دارید. برای نوشتن شرح شغل ابتدا می‌توانید به طور کوتاه شغل مورد نظر را معرفی نمایید و سپس مهم‌ترین وظایف شغلی را در قالب یک لیست بنویسید.
بهتر است وظایف شغلی مورد نظر شما حالت تخصصی داشته باشند و از ذکر بدیهیات صرف نظر کنید.

نگارش دقیق وظایف شغلی تاثیر زیادی در نتیجه آگهی استخدامی شما خواهد داشت و کارجویان دقیقا متوجه خواهند شد که شما به دنبال چه نیرو و تخصصی هستید.

4. ذکر مهارت‌های مورد نیاز؛

بعد از نوشتن شرح شغل و مشخص کردن وظایف کاری باید مهارت‌های مورد نیاز برای دست‌یابی به شغل مورد نظرتان را نیز ذکر کنید.

نوشتن مهارت‌های مورد نیاز به نوعی مکمل بخش وظایف شغلی خواهد بود. این مهارت‌ها می‌تواند شامل مهارت‌های نرم افزاری، مهارت‌های زبانی، مهارت‌های نوشتاری، مهارت‌های فنی و... باشد.

ممکن است افراد با خواندن وظایف شغلی تصور کنند که از پس کار برمی‌آیند اما با دیدن مهارت‌های مورد نیاز متوجه شوند که برخی از آن مهارت‌ها را ندارند. بنابراین فقط و فقط مهارت‌های ضروری که یک شخص باید داشته باشد را ذکر کنید.

مهارت‌های اضافی مورد نظر خود را می‌توانید در بخشی تحت عنوان مهارت‌های تکمیلی بیاورید و این نکته را نیز خاطر نشان کنید که داشتن مهارت‌های تکمیلی، مزیت محسوب می‌شود.

نحوه نوشتن آگهی استخدام

5. تعیین میزان حقوق در آگهی؛

این موضوع کاملا بستگی به سیاست کاری شما و همچنین شرایط مورد نظر شما برای استخدام در موقعیت شغلی مورد نظر دارد. بدیهی است که با ذکر مبلغ حقوق ماهیانه ممکن است برخی از افراد مناسب آن کار را از دست دهید.

ملاک اصلی بسیاری از کارجویان برای استخدام شدن، مبلغ حقوق است و در نتیجه اگر مبلغ حقوق ماهانه شما از رقم مورد نظر شخص پایین‌تر باشد احتمالا وی رزومه‌ای را برای شما ارسال نخواهد کرد.
در حالی که ممکن است شرکت شما امکانات و مزایای دیگری داشته باشد که افراد با فهمیدن آن حاضر باشند مبلغ کمتری را نیز به عنوان حقوق ثابت ماهانه دریافت کنند.

"ممکن است شخصی را برای مصاحبه دعوت کنید و متوجه شوید که او نیروی بسیار مناسبی برای کار مد نظر شما است و در نتیجه تصمیم بگیرید که حقوق پیشنهادی خود را برای او بالاتر ببرید."
به هر حال اگر خواستید مبلغ حقوق را نیز ذکر کنید توصیه می‌کنیم یک بازه را برای حقوق مشخص کنید و از ذکر یک عدد مشخص اجتناب نمایید.

ذکر یک بازه برای حقوق ماهانه این حسن را دارد که بسیاری از افراد مناسب برای آن موقعیت شغلی را از دست نمی‌دهید.
ضمنا افرادی هم که حقوق مورد نظر آنها با حقوق ذکر شده توسط شما اختلاف فاحشی دارد رزومه نمی‌فرستند که این به نوعی صرفه جویی در وقت و هزینه شما خواهد بود. همچنین در صورتی که کار کردن در مجموعه شما مزایای خاصی دارد حتما آن را در متن آگهی استخدام خود عنوان نمایید.

6. معرفی سازمان؛

در بخش آخر متن آگهی استخدام نیز می‌توانید به معرفی اجمالی سازمان خود پرداخته و ارزش‌های آن را بیان کنید. البته بعضی سازمان‌ها این بخش را در ابتدای متن آگهی قرار می‌دهند.

در این قسمت همچنین می‌توانید بنویسید که به چه شخصی در سازمان خود نیاز دارید. استفاده کردن از لحن صمیمی و سهیم کردن کارمندان در موفقیت و پیشرفت سازمان نیز می‌تواند باعث احساس نزدیکی بیشتر بین شما و کارجویان شده و حس بهتری را در آن‌ها ایجاد نماید.

7. ذکر موارد تکمیلی؛

از جمله موارد تکمیلی که باعث بهتر‌شدن متن آگهی استخدامی شما خواهد شد، درج موقعیت مکانی شرکت است. موقعیت مکانی شرکت و نحوه دسترسی به آن برای بسیاری از کارجویان نکته مهم و تعیین کننده‌ای است.
همچنین اگر جنسیت شخص برای شما مهم است حتما این نکته را در آگهی خود ذکر کنید.
این کار را می‌توانید با استفاده از کلمه آقا یا خانوم بعد از عنوان شغلی انجام دهید. بنابراین هر نوع انتظارات تخصصی یا شخصیتی خاصی که از نیروی مورد نظر خود دارید در متن آگهی بیاورید.

در پایان باید گفت...

رعایت نکات ذکر شده در این مقاله برای نوشتن متن آگهی استاندارد، می‌تواند آگهی استخدام شما را تبدیل به بهترین متن آگهی استخدام کند و سبب شود که در استخدام نیروی کار حرفه‌ای موفق عمل کنید و بهره وری کسب و کار خود را بالا ببرید.

برای انتشار آگهی استخدامی خود می‌توانید از وب سایت کارلیب کمک بگیرید. کارلیب یک سامانه آنلاین تخصصی برای انتشار آگهی شغلی و همچنین طراحی و برگزاری آزمون‌های استخدامی است که در حال حاضر با برندهای تجاری معتبری در ایران همکاری دارد.

واحد محتوا
۳۷ دیدگاه
در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!

  • نازنین احمدی
    ۲۳ آذر ۱۳۹۹، ۰۷:۴۶

    سلام، وقت بخیر
    من و همکارانم قصد راه اندازی یک سایت و فعالیت در زمینه ارائه پاورپوینت های درسی رو داریم. طبق پیش بینی انجام شده، دانشجوها استقبال بیشتری از این کار خواهند داشت. با توجه به این موضوع بهترین روش درج آگهی استخدام میتونه کانال های تلگرامی باشه؟ نحوه نوشتن آگهی استخدام برای پلتفرم های اجتماعی متفاوت هست؟ امکانش هست متن برای آگهی استخدام یا نمونه ای رو به اشتراک بگذارید؟ سپاس

    • مائده عابدی
      ۲۳ آذر ۱۳۹۹، ۱۲:۳۹

      سلام
      با توجه به اینکه افراد و به خصوص دانشجویان تایم زیادی را در پلتفرم های مجازی مثل تلگرام و اینستاگرام و … می گذارنند، می توانند گزینه های خوبی برای درج آگهی استخدام باشند، اما نکتهای که هست اینه که سایت های کاریابی امروزه پیشرفت خوبی داشتند و در زمینه های مختلف فعالیت دارند، پیشنهاد ما این هست چنین پلتفرم هایی مثل کارلیب رو از دست ندید چون روزانه کارجوهای زیادی از آگهی های استخدام بازدید می کنند، در ضمن شما نیز به عنوان کارفرما این امکان رو دارید تا از رزومه کارجوها بازدید کنید و در این صورت شانس بیشتری برای استخدام فرد مورد نظرتان خواهید داشت. درضمن برای ایده جهت نوشتن آگهی های استخدام، می توانید از نمونه های موجود روی سایت کارلیب دیدن کنید.

  • احسان اکبری
    ۲۳ آذر ۱۳۹۹، ۱۲:۵۷

    واقعا نوشتن متن آگهی استخدام خیلی مهمه. چند وقت پیش یه آگهی استخدام معمار دادم ولی مشخص نکردم شرح وظایف و… البته پشتیبان کارلیب بهم تذکر داد که باید متن کامل باشه و… ولی واقعا فرصت نداشتم. بعدش ۳ برابر وقت گذاشتم تا این همه رزومه نامناسب رو بررسی کردم

  • بابک رستاک
    ۲۴ آذر ۱۳۹۹، ۱۰:۲۴

    سلام
    من تا همین چند ماه پیش کارجو بودم و به دنبال شغل مناسب، از طریف پلتفرم کارلیب تونستم شغل مورد نظرم رو پیدا کنم و از الان مشغول به کار هستم. خواستم بگم مدتی که به دنبال کار بودم متوجه شدم، نوشتن اگهی استخدام، متن آن و نحوه نگارش آن چقدر میتونه بر دیدِ منِ کارجو اثر داشته باشه. شاید شرکت های زیادی باشند که جایگاه خوبی دارند، اما به علت عدم رعایت نکات لازم برای نوشتن یک آگهی استخدام، کارجوهای مستعد زیادی را از دست می دهند. به نظر من بهترین روش آگهی استخدام استفاده از پلتفرم های کاریابی مثل کارلیب هست. ممنونم

    • مائده عابدی
      ۲۴ آذر ۱۳۹۹، ۱۰:۳۳

      سلام و عرض ادب
      چقدر خوشحالیم که تیم کارلیب توانسته شما روادر مسیر پیدا کردن شغل مورد نظرتان همراهی کند. بله به نکات ظریفی اشاره فرمودید. چون همانطور که می دانید اولین برخورد کارجو و کارفرما روز مصاحبه نیست بلکه کارجو اولین بار با اگهی استخدام با کارفرما آشنا می شود و کارفرما با رزومه ی کارجو رو به رو می شود. چقدر خوب که هر دو مورد با شرایط و اصولی باید نوشته شوند تا بهترین دید را نسبت به هم داشته باشند.

  • سولماز خانی
    ۲۴ آذر ۱۳۹۹، ۱۴:۱۲

    سلام
    من همیشه میخواستم متن برای آگهی استخدام بنویسم، بلد نبودم و استرس میگرفتم
    الان که با نحوه نوشتن آگهی استخدام آشنا شدم فهمیدم چقدر اشتباه داشتم. اما بهترین روش آگهی استخدام چیه؟

    • فاطمه ولی محمدی
      ۲۴ آذر ۱۳۹۹، ۱۴:۲۱

      سلام دوست عزیز خوشحالیم که با نحوه نوشتن آگهی استخدام آشنا شدید. همونطور که در این مقاله اشاره کردیم بعد از اینکه متن برای آگهی استخدام نوشتید باید متن رو در رسانه معتبری منتشر کنید
      کارلیب به عنوان پلتفرم کاریابی و استخدام آنلاین منبع مناسبی است تا آگهی استخدام خودتون رو منتشر کنید
      برای درج آگهی استخدام خودتون ابتدا در وبسایت کارلیب به آدرس https://karlib.com/ مراجعه و به عنوان کارفرما ثبت نام کنید.

  • امیر ملایی
    ۲۵ آذر ۱۳۹۹، ۰۹:۰۲

    سلام و وقت بخیر
    کیف کردم از خوندن این مقاله، چقدر خوب که یه پلتفرم کاریابی معتبر مثل کارلیب با این مقالات داره سطح اطلاعات و آگاهی کارفرما و کارجو رو بالا می بره. باید اعتراف کنم خودم از این پلتفرم برای پیدا کردن کارمند اقدام کردم، اما نحوه نوشتن آگهی استخدام من اینقدر بد بود که اول از همه خودم متضرر شدم، چون حجم زیادی رزومه به دستم رسید که همش برمی گشت به اینکه من متن برای آگهی استخدام، درست انتخاب نکردم! درضمن نحوه نگارش رزومه ها هم خیلی جالب نبود. امیدوارم کارجوها هم به این مسائل اهمیت بدن. ممنونم کارلیب جان

    • مائده عابدی
      ۲۵ آذر ۱۳۹۹، ۱۱:۲۱

      سلام و عرض ادب ????
      ممنون از نظر مثبت شما، بله کاملاً درسته کارلیب تمام تلاشش رو می کنه تا علاوه بر معرفی فرصت های شغلی، کارمندان و کارفرماها رو نسبت به مسائلی که شاید به نظر خیلی از افراد ساده هستند، آگاه کنه. هر چیزی حتی نوشتن آگهی استخدام هم اصول خاص خودش رو داره، چیزی که کارجو اولین برخورد رو باهاش داره و سطح سازمان شما رو هم نشون میده، همون طور که نوشتن یه رزومه حرفه ای و خوب هم میتونه بر دید کارفرما نسبت به کارجو اثر بذاره

  • حجت اسلامی
    ۲۷ آذر ۱۳۹۹، ۰۹:۵۶

    سلام
    من مدیر یک شرکت تولیدی هستم و مدتی بود به دنبال استخدام چند نیروی کار بودم، اقدام هم کردم و برای نوشتن آگهی استخدام و حتی متن برای آگهی استخدام خیلی وقت گذاشتم، اما واقعیت به این نکته دقت نکرده بود که محل انتشار آگهی میتونه تأثیر داشته باشه. حالا می فهمم چرا مراجعین کمی داشتم!! تا اینکه امروز اتفاقی مقاله شما رو پیدا کردم. ممنون از مقاله خوبتون

    • مائده عابدی
      ۲۷ آذر ۱۳۹۹، ۱۰:۲۲

      عرض ادب جناب اسلامی
      بله، اینها نکاتی هستند که شاید به نظر ساده و پیش پا افتاده باشند، اما نوشتن آگهی استخدام به تنهایی کافی نیست و بهترین روش آگهی استخدام هم به نوبه خود موثر هست. خوشحالیم که این مقاله براتون مفید بوده. در ضمن خبر خوب اینکه کارلیب پلتفرم کاریابی هست که شما میتونید به عنوان کارفرما اگهی استخدام تون رو به اشتراک بگذارید تا افراد بیشتری آن را ببینند و خیلی زود نیروهای مناسب کارتون رو استخدام کنید. کافیه به آدرس Karlib.com مراجعه کنید و به عنوان کارفرما وارد بشین ????کسب و کارتون پر رونق

  • زکیه مرادی
    ۳۰ آذر ۱۳۹۹، ۱۵:۲۹

    سلام، خواستم بگم به کارفرماها بگید مهارت¬ هایی گه نیاز دارند رو خیلی واضح در متن آگهی استخدام ذکر کنند. اصلاً یک بار نحوه نوشتن آگهی استخدام رو یاد بگیرند نه اینکه وقتی میریم واسه مصاحبه تازه یادشون بیاد عه! این مهارتم میخوان. وقت و هزینه ما هم الکی برا ننوشتن مناسب متن آگهی استخدام حروم میشه میره!!!!

    • مائده عابدی
      ۳۰ آذر ۱۳۹۹، ۲۱:۴۸

      سلام خانم مرادی
      کاملاً درست می فرمائید خیلی از کارفرماها از قوانین نحوه نوشتن آگهی استخدام درست مطلع نیستند و متوجه نیستند که ننوشتن صحیح متن برای آگهی استخدام می تواند به جایگاه شرکت شان لطمه بزند. کارلیب تمام تلاشش را می کند تا در جهت آگاه سازی هم کارفرما و هم کارجو قدم های موثرتری برداره.

  • Saeed Sahba
    ۰۲ دی ۱۳۹۹، ۱۵:۰۱

    به کارفرماها بگید میزان حقوق رو در آگهی استخدام مشخص کنید. میزنن توافقی و وقتی میریم برا مصاحبه هیچ توافقی با نظر ما ندارن خب! نحوه نوشتن آگهی استخدام هم قوانین خودش رو داره که باید تمام و کمال رعایت بشه. اینطوری می نویسن تا فقط نیرو بره و بعد با وعده های الکی سر ما رو گرم می کنند 🙁

    • مائده عابدی
      ۰۲ دی ۱۳۹۹، ۱۷:۴۸

      جناب صهبا سلام
      بله کاملاً درست اما خیلی از موارد مثل همین متن برای آگهی استخدام، که کارفرماها ترجیح میدن نظر کارجو رو هم بدونن تا طرف مقابل هم از مبلغی که دریافت میکنه راضی باشه، البته خیلی از کارفرماها هم از این جملات در آگهی استخدام سو استفاده می کنند و این شما هستید و موقع مصاحبه با سیاست خودتون متوجه بشید.

  • دینا
    ۰۳ دی ۱۳۹۹، ۱۱:۵۸

    چرا تو نوشتن آگهی استخدام سازمان خودشونو حتی به مختصر هم معرفی نمی کنن خب!! فقط انتظار دارن ما یه رزومه خوب و کامل و جامع بنویسیم و بفرستیم واسشون. برا ما هم مهمه که کجا قراره کار کنیم. همه انتظارات برمیگرده سمت کارجو. یه کم هم انصاف چیز خوبیه. والا پیدا کردن یه متن برای آگهی استخدام خوب، وقت زیادی نمی گیره

    • مائده عابدی
      ۰۳ دی ۱۳۹۹، ۱۳:۰۰

      دینای عزیز سلام
      بله کاملاً حق با شماست. خیلی از شرکت ها و سازمان ها از روی ناآگاهی از نوشتن متن برای آگهی استخدام این اشتباه رو مرتکب می شوند و خیلی دیگر هم قوانین نوشتن آگهی استخدام را تمام و کمال رعایت می کنند. تیم کارلیب سعی دارد با این مقالات آموزشی در زمینه کسب و کار و … در ترویج این اطلاعات به کارفرماها و کارجوها کمک کند. به امید روزهای بهتر

  • فاطمه اسماعیلی نسب
    ۰۴ دی ۱۳۹۹، ۱۷:۱۷

    سلام میگم این محل انتشار آگهی استخدام خیلی مهمه هاااا. دیگه به نظرم تلگرام و اینستاگرام هم اینقدر مفید نیست از وقتی این سایت های کاریابی مثل همین کارلیب روی کار اومدن. من دوست خودم یه متن برای آگهی استخدام از همین کارلیب چیدا کرد و رزومه فرستاد و قبول شد مصاحبه و خلاصه کار پیدا کرد. منم تازه اقدام کردم، امیدوارم کار پیدا کنم

    • مائده عابدی
      ۰۴ دی ۱۳۹۹، ۱۸:۵۵

      سلام خانم اسماعیلی نسب، وقت شما بخیر، ممنونم از نظر شما، بله کارلیب یک پلتفرم کاریابی هست که تا به امروز به کارفرماها و کارجوهای زیادی کمک کرده است تا در مسیر شغلی درست قرار بگیرند و خوشحالیم که دوست شما هم به کمک این مجموعه آگهی استخدام انتخاب درستی داشته است. این نکته را هم متذکر شویم که تمام این پلتفرم های مجازی در کنار هم می توانند بستر مناسبی برای آگهی استخدام باشند. امیدوارم به زودی خبر استخدام از طریق کارلیب را به ما بدهید.

  • حدیث رفیع زاده
    ۰۶ دی ۱۳۹۹، ۱۲:۱۹

    من کارشناس ارشد شیمی تجزیه هستم، چند وقت پیش یه متن برای آگهی استخدام خوندم، نوشته بود کارشناس کنترل کیفی، یه سر واسه مصاحبه رفتم دیدم از وظیف ریاست تا نگهبانی ازم انتظار دارن، اونم با چه حقوقی! کاش یاد بگیرن کارفرماها نحوه نوشتن اگهی استخدام رو ☹ حداقل بنویسند چه وظایفی انتظار دارن. کارجو با هزار امید میره برا مصاحبه، شوکه میشه و بر میگرده.

    • مائده عابدی
      ۰۶ دی ۱۳۹۹، ۱۹:۰۳

      سلام و وقت بخیر
      حدیث عزیز کاملاً حق با شماست. مواردی این چنین در نوشتن متن برای آگهی استخدام زیاد مشاهده شده است. هدف کارلیب نیز از انتظار چنین مقالاتی این هست که به تدریج کارفرما و حتی کارجوها با روند درست کاریابی آشنا شوند و طبق اصول و قواعد استاندارد اقدام کنند تا رضایت دو طرفه در کار حاصل شود. امیدوارم در آینده تجربه های خوب و موفق تان را با ما به اشتراک بگذاربد.

  • فریبا عرفان
    ۰۷ دی ۱۳۹۹، ۰۶:۴۸

    من با این مقاله شما تونستم یک آگهی برای استخدام تنظیم کنم. از متن برای آگهی استخدام تا نحوه نوشتن آگهی استخدام. ممنونم. مرسی که دغدغه کارفرماها رو هم مد نظر دارید و با مقالات این چنینی کار رو برای ما و حتی کارجوها راحت می کنید. به امید خدا منتشرش می کنم تا به زودی شرکتم رو راه اندازی کنم. خدا قوت

    • مائده عابدی
      ۰۷ دی ۱۳۹۹، ۱۸:۲۷

      سلام خانم عرفان
      خداروشکر که کارلیب توانست شما را در نوشتن آگهی استخدام یاری کند. هدف اصلی کارلیب نیز آموزش مسائلی است که شاید از دید خیلی از افراد ساده باشد و یا چندان مهم نباشد، اما توجه به جزئیات همیشه معجزه می کند. خوش حال می شویم اگر نظر خود را در رابطه با دیگر مقالات کارلیب با ما به اشتراک بگذارید.

  • وحید صمدی
    ۰۸ دی ۱۳۹۹، ۲۰:۲۰

    سلام .‌لطفا خط اول مقاله تون رو برای نوشتن بهترین متن آگهی استخدام رو بولد و بزرگ بنویسید که کارفرمایان محترم متوجه بشن اولین برخورد کارفرما با کارجو، همین آگهی استخدام هست خب!!! اصلاً متوجه نیستند که یک متن خوب برای آگهی استخدام احترام به کارجو هست و همین طور اعتبار شرکت رو نشون میده.

    • مائده عابدی
      ۰۹ دی ۱۳۹۹، ۱۸:۴۲

      جناب صمدی سلام، بله کاملا حق با شما است. کارجوهای زیادی از این قضایا شاکی هستند و ما نیز معتقد بر همین اصل هستیم. اما خب هنوز این مسایل برای خیلی از شرکت ها و کارفرما ها آنچنان که باید جدی نشده است.در حالی که از اهمیت زیادی برخوردار هستند و کارلیب سعی دارد با مقالات آموزشی از این دست، کارمندان و کارفرماها را آماده بسازد.

  • اکبر متوکلیان
    ۰۹ دی ۱۳۹۹، ۱۹:۲۴

    سلام کارلیب
    من کامنت ها رو که می خوندم متوجه شدم چند نفری نسبت به اینکه میزان حقوق توی آگهی استخدام معولم نیست، ناراضی هستن!! به نظر من خیلی خوبه اتفاقاً و به همون دلیل که خودتون توی متن بهش اشاره کردید “ممکن است شخصی را برای مصاحبه دعوت کنید و متوجه شوید که او نیروی بسیار مناسبی برای کار مد نظر شما است و در نتیجه تصمیم بگیرید که حقوق پیشنهادی خود را برای او بالاتر ببرید.” آخه کارفرما فقط یه رزومه خشک و خالی می بینه و شاید وقتی از نزدیک کارجو رو دید، بهتر متوجه بشه که چقدر توانمند هست و خواست حقوق بیشتری پیشنهاد بشه و کیه که استقبال نکنه

    • مائده عابدی
      ۰۹ دی ۱۳۹۹، ۲۱:۰۷

      جناب متوکلیان عزیز سلام
      بله حق با شماست اما خیلی از موارد کارجو فقط به خاطر مسائل مالی برای یافتن کار پیش قدم می شود و دوست دارد از ابتدا با او شفاف برخورد شود. در چنین مواردی مثل نوشتن متن آگهی استخدام به نظر کارفرما برمی گردد که در هر دو شرایط به خود او بستگی دارد. مهم این است که قدر مهارت و توانمندی کارجو را بداند و اگر لیاقت دارد، پیشنهاد دستمزد بیشتری بدهد.

  • سلمان سلیمانی
    ۱۱ دی ۱۳۹۹، ۱۸:۵۰

    سلام وقتتون بخیر اینجا اولین جایی بود که خوندم گفتید، موقعیت مکانی هم باید توی متن آگهی استخدام باشه. واقعاً درسته کاش همه کارفرماها ببینن و بهش عمل کنن. هیچی نمیگن، زنگم می زنی کسی جواب نمیده. هیچی الکی الکی یه فرصت از دست آدم میره. یکی نیست بگه یا درست آگهی استخدام بنویسید یا اصلاً ننویسید. باید یاد بگیرن به کارجو احترام بذارن

    • مائده عابدی
      ۱۱ دی ۱۳۹۹، ۲۱:۲۸

      سلام دوست عزیز
      بله همانطور که در متن هم اشاره شد، از جمله موارد تکمیلی که باعث بهتر‌شدن متن آگهی استخدامی شما خواهد شد، درج موقعیت مکانی شرکت است. موقعیت مکانی شرکت و نحوه دسترسی به آن برای بسیاری از کارجویان نکته مهم و تعیین کننده‌ای است. کارلیب نیز با همین هدف در جهت آگاهی کارجوها و کارفرما تلاش می کند تا با انتشار مقالات آموزشی به هدف خود برسد.

  • فرهاد
    ۱۲ دی ۱۳۹۹، ۱۵:۲۵

    سلام، وقت بخیر
    من و همکارانم قصد راه اندازی یک سایت و فعالیت در زمینه ارائه مطالب علمی در زمینه شیمی رو داریم. طبق پیش بینی انجام شده، دانشجوها، دانش آموزا و اینا استقبال بیشتری از این کار می کنند. بحالا ا توجه به این موضوع بهترین روش درج آگهی استخدام میتونه کانال های تلگرامی باشه یا اینستاگرام؟ نحوه نوشتن آگهی استخدام برای پلتفرم های اجتماعی متفاوت با هم؟ امکانش هست متن برای آگهی استخدام یا نمونه ای رو به اشتراک بذارید برامون؟ مرسی مرسی

    • مائده عابدی
      ۱۲ دی ۱۳۹۹، ۱۶:۳۷

      سلام
      با توجه به اینکه افراد و به خصوص دانشجویان تایم زیادی را در پلتفرم های مجازی مثل تلگرام و اینستاگرام و … می¬گذارنند، می¬توانند گزینه های خوبی برای درج آگهی استخدام باشند، اما نکته¬ای که هست اینه که سایت¬های کاریابی امروزه پیشرفت خوبی داشتند و در زمینه¬های مختلف فعالیت دارند، پیشنهاد ما این هست چنین پلتفرم¬هایی مثل کارلیب رو از دست ندید چون روزانه کارجوهای زیادی از آگهی¬های استخدام بازدید می¬کنند، در ضمن شما نیز به عنوان کارفرما این امکان رو دارید تا از رزومه کارجوها بازدید کنید و در این صورت شانس بیشتری برای استخدام فرد مورد نظرتان خواهید داشت. درضمن برای ایده جهت نوشتن گهی¬های استخدام، می¬توانید از نمونه های موجود روی سایت کارلیب دیدن کنید.

  • Zohaaaaa
    ۱۳ دی ۱۳۹۹، ۱۸:۴۱

    سلام وقتتون بخیر
    من از طریف پلتفرم کارلیب تونستم شغل مورد علاقه ام رو پیدا کنم و از الان مشغول به کار هستم. اومدم بگم این چند وقت که به پیِ کار بودم متوجه شدم، نوشتن اگهی استخدام، متن آن و نحوه نگارش آن چقدر میتونه تدثیرگذار باشه تو همه چی. خیلی شرکتا بودن که جایگاه خوبی داشتنا، اما اصلاً چیزایی که باید برای نوشتن یک آگهی استخدام رعایت می کردن واسشون مهم نبود. نظر من بهترین روش آگهی استخدام استفاده از پلتفرم های کاریابی مثل کارلیب چون آینده بهتری در انتظارشون هست و قطعاً پیشرفت می کنند. ممنونم

    • مائده عابدی
      ۱۳ دی ۱۳۹۹، ۲۰:۱۴

      سلام و عرض ادب
      چقدر خوشحالیم که تیم کارلیب توانسته شما روادر مسیر پیدا کردن شغل مورد نظرتان همراهی کند. بله به نکات ظریفی اشاره فرمودید. چون همانطور که می دانید اولین برخورد کارجو و کارفرما روز مصاحبه نیست بلکه کارجو اولین بار با اگهی استخدام با کارفرما آشنا می شود و کارفرما با رزومه کارجو رو به رو می شود. چقدر خوب که هر دو مورد با شرایط و اصولی باید نوشته شوند تا بهترین دید را نسبت به هم داشته باشند.

  • زهره محمدی نسب
    ۱۴ دی ۱۳۹۹، ۱۲:۴۰

    سلام و وقت بخیر
    چقدر خوب که یه پلتفرم کاریابی معتبر مثل کارلیب با این مقالات داره سطح اطلاعات و آگاهی کارفرما و کارجو رو افزایش میده. راستی من خودم از همینجا کارمند پیدا کردم. ولی خب متن خوبی برا آگهی استخدام ننوشتم و ضرر کردم یه جورایی. یعنی دیرتر کارمند مورد نظرم رو پیدا کردم. بازم مرسی

    • مائده عابدی
      ۱۴ دی ۱۳۹۹، ۱۸:۱۱

      سلام و عرض ادب ????
      ممنون از نظر مثبت شما، بله کاملاً درسته کارلیب تمام تلاشش رو می کنه تا علاوه بر معرفی فرصت های شغلی، کارمندان و کارفرماها رو نسبت به مسائلی که شاید به نظر خیلی از افراد ساده هستند، آگاه کنه. هر چیزی حتی نوشتن آگهی استخدام هم اصول خاص خودش رو داره، چیزی که کارجو اولین برخورد رو باهاش داره و سطح سازمان شما رو هم نشون میده، همون طور که نوشتن یه رزومه حرفه ای و خوب هم میتونه بر دید کارفرما نسبت به کارجو اثر بذاره ????

  • مهتاب
    ۱۶ دی ۱۳۹۹، ۱۷:۵۶

    دیدین بعضی آگهی استخداما رو مخصوصاً تو تلگرام یا اینستاگرام که نوشته به یک تایپیست نیازمندیم!! یعنی چی؟ بعدم یه شماره داده و تمام. خب متوجه نیستن منم دوست دارم جایی که میخوام کار کنم و رزومه بفرستم رو باید دوست داشته باشم؟ نوشتن یه متن آگهی استخدام خوب احترام به منه کارجو هست. هر چی احترام بذارین، احترام می بینین

    • مائده عابدی
      ۱۶ دی ۱۳۹۹، ۱۹:۱۴

      سلام دوست عزیز
      کارلیب حق را به شما می دهد و هدف اصلی ما نیز در همین راستا است تا همه شرکت ها و سازمان ها با مواردی که شاید به نظر ساده بیاید مثل همین، نوشتن آگهی استخدام. قطعاً احترام بین کارجو و کارفرما باید دوطرفه باشد اما خیلی از افراد از این موضوعات غافل هستند و ما باید سعی کنیم پر قدرت تر ادامه دهیم تا با چنین مواردی رو به رو نشویم.