استخدام و منابع انسانیکارفرما

راهنمای جامع استخدام برنامه نویس وردپرس

وردپرس (wordpress)، نرم‌افزار کدبازی که در ابتدا به طور گسترده از سوی وبلاگ نویسان برای نوشتن وبلاگ مورد استفاده قرار می‌گرفت اما حالا با بروزرسانی‌های مختلفی که در آن ایجاد شده، می‌توان علاوه بر وبلاگ با استفاده از افزونه‌ها و طراحی‌های اختصاصی در پوسته‌های وردپرس هر نوع وبسایتی را با آن راه اندازی کرد و در حال ‌حاضر وردپرس (wordpress) محبوب‌ترین سیستم مدیریت وبسایت در جهان به‌شمار می‌رود و کسب و کارهای بسیاری برای مدیریت وبسایت خود با کمک یک برنامه‌نویس و توسعه دهنده وب، از این نرم افزار استفاده می‌کنند.

برای استخدام فردی در موقعیت شغلی توسعه‌دهنده و برنامه نویس وردپرس نیز مانند سایر مشاغل، نیاز به افراد متخصص، متعهد و ایده‌پرداز و خلاق است؛ از این رو باید دانش و اطلاعات افراد متقاضی به‌درستی و با دقت ارزیابی و سنجیده شود. برای این منظور یک مصاحبه شغلی که به‌صورت ویژه برای موقعیت شغلی برنامه نویس وردپرس طراحی شده باشد، به سازمان‌ها و شرکت‌ها کمک می‌کند تا افراد واجد شرایط را به درستی انتخاب کنند.

در طی مصاحبه کاری، علاوه بر معیارهای مهمی مانند مهارت‌های ارتباطی، علاقه‌مندی به توسعه و برنامه نویسی، علاقه‌مندی به روند کاری و رسالت شرکت، باید دانش حرفه‌ای و فنی افراد در زمینه توسعه وردپرس نیز به‌درستی ارزیابی شود. اما برای استخدام برنامه نویس وردپرس چه سوالاتی مطرح می‌شود؟

در این مطلب ما قصد داریم یک راهنمای جامع استخدام برنامه نویس وردپرس آماده کنیم تا پیش از مصاحبه برای استخدام، اطلاعات لازم و کافی در این رابطه در اختیار آن‌ها قرار بدهیم. علاوه‌براین، در ادامه با برخی از مهم‌ترین سوال‌ها و موضوعاتی که در مصاحبه کاری برای استخدام توسعه دهنده و برنامه نویس وردپرس مطرح می‌شوند، آشنا می‌شوید.
این مقاله همچنین برای دانشجویان و کارآموزانی مناسب است که علاقه‌مند به آموزش تخصصی و ورود به حوزه برنامه نویسی وردپرس هستند. در این مطلب سعی کرده‌ایم که الزامات و نقشه کلی راه برنامه نویسی و توسعه وردپرس را برای دانشجویان و کارآموزان مطرح کنیم.

استخدام برنامه نویس وردپرس

اما مهم‌ترین گام برای درخواست موقعیت شغلی توسعه و برنامه نویسی وردپرس چیست؟ پیش از ارائه درخواست برای این موقعیت شغلی و مصاحبه کاری، شما باید شناخت واضح و دقیقی از مهارت‌ها و توانایی‌های خود داشته باشید.
تنها در این صورت است که می‌توانید انتظارات و خواسته‌های کارفرما را به‌بهترین شکل ممکن برآورده کنید. بنابراین در اولین مرحله لازم است بدانید که به‌عنوان توسعه دهنده وردپرس استخدام می‌شوید یا به‌عنوان برنامه نویس و طراح وردپرس! بیایید یک نگاه کلی به تفاوت‌های این سه موقعیت شغلی بیندازیم.

توسعه دهنده وردپرس در مقابل برنامه نویس و طراح وردپرس؛

بی‌شک افراد بسیاری در زمینه طراحی، تامین و پشتیبانی صفحات وب وردپرس فعالیت می‌کنند؛ بیاید این موضوع را با یک مثال توضیح بدهیم. فرض کنید شما صاحب یک صفحه وب وردپرس هستید و نیاز دارید که امکانات و ویژگی‌های وبسایت کنونی خود را افزایش بدهید یا ممکن است بخواهید یک صفحه وب وردپرس منحصربه‌فرد برای خودتان توسعه بدهید و طراحی سفارشی و مخصوص خودتان را در آن اعمال کنید. در این شرایط تفاوت‌های توسعه دهنده وردپرس، برنامه نویس و طراح وردپرس نمود پیدا می‌کند.

توسعه دهنده وردپرس

یک توسعه دهنده وردپرس در اصل معمار وردپرس محسوب می‌شود؛ به‌عبارت‌دیگر، توسعه دهنده وردپرس فردی است که وبسایت‌های وردپرس را ایجاد می‌کند. از یک فرد توسعه دهنده وردپرس انتظار می‌رود که ایده‌هایی کاربردی و مناسب مطرح کند و راهکارهایی نظیر یکپارچه‌سازی، اصلاح و بهبود را پیاده‌سازی و اجرا کند. او متناسب با نیازهای شما از یک وبسایت وردپرس، بهترین راهکارها را برای پیاده‌سازی سیستم به شما معرفی و پیشنهاد می‌کند.

برای مثال، تصور کنید که شما صاحب یک کسب‌وکار تجارت الکترونیکی هستید و نیاز دارید در وبسایت خود بخشی برای اجرای عملیات تسویه‌حساب ایجاد کنید. در این صورت شما به یی توسعه دهنده وردپرس نیاز دارید تا این ویژگی را برای وبسایت وردپرس شما ایجاد کند.

اگر شما بخواهید که در طراحی وبسایت وردپرس خود تغییراتی ایجاد کنید، یک توسعه دهنده وردپرس به شما پیشنهاد می‌کند که از قالب‌های آماده استفاده کنید. او به شما کمک می‌کند که این الگوها و قالب‌های آماده را پیکربندی کنید.

برنامه نویس وردپرس

در واقع برنامه نویس وردپرس یک برنامه نویس عمومی است که در زمینه کار با الزامات و کدهای استفاده‌شده در مجموعه وردپرس، شناخت و تجربه کافی دارد.
اگر توسعه دهنده را به یک معمار تشبیه کنیم، برنامه نویس شبیه یک پیمانکار عمومی است! کسی که صفر تا صد نیازهای ایجاد یا پشتیبانی از وبسایت وردپرس را با کدنویسی خلق و کنترل می‌کند.

طراح وردپرس

طراح وردپرس شخصی است که برای اعمال کانسپت‌های طراحی به تم‌های واقعی وردپرس دانش کافی دارد. به عبارت دیگر طراح وردپرس کانسپت‌های طراحی و تم‌های آماده وردپرس را برای استفاده شما طراحی می‌کند. اگر قصد دارید که تنها ظاهر وبسایت وردپرس خود را تغییر بدهید و هیچ‌گونه تغییری در ماهیت و عملکردهای سایت ندهید، شما به یک طراح وردپرس نیاز دارید.

مهارت‌های ضروری برنامه نویس، توسعه دهنده و طراح وردپرس

یک برنامه نویس وردپرس باید به تمامی مهارت‌های یک طراح سایت تسلط داشته باشد. برای مثال، تسلط به «HTML» و «CSS» که برای کدنویسی ظاهر صفحات وب ضروری هستند، از جمله مهارت‌های الزامی برای یک برنامه نویس وردپرس به‌شمار می‌رود. همچنین داشتن مهارت کافی در «JavaScript» که برای برنامه‌نویسی سمت مرورگر کاربر استفاده می‌شود، دیگر مهارت ضروری برنامه نویسی وردپرس محسوب می‌شود.

هر چه دانش و مهارت‌های برنامه نویس، توسعه دهنده و طراح وردپرس بیشتر و گسترده‌تر باشد، اعتماد و تمایل کارفرما به همکاری نیز بیشتر خواهد بود. اما مهم‌ترین مهارت‌های برنامه نویس وردپرس کدام‌اند؟

تسلط به زبان نشانه‌گذاری «HTML»

«HTML» مخفف عبارت «Hypertext Markup Language» است که در زبان فارسی به آن زبان نشانه‌گذاری ابرمتن می‌گویند. این زبان نشانه‌گذاری به‌کمک تگ‌ها ساختار مناسبی ایجاد می‌کند که صفحه وب بر روی مرورگر نمایش داده شود. برخورداری از دانش «HTML» برای برنامه نویسان و طراحان وب اهمیت بسیار بالایی دارد.

فارغ از این‌که بخواهید از ویرایشگرهای «WYSIWYG» یا سیستم مدیریت محتوا «CMS» استفاده کنید، دانش «HTML» به شما کمک می‌کند که بتوانید عملکرد وب را بهتری و بیشتر درک کنید و کنترل بیشتری بر روی کار خود داشته باشید.

دانش «CSS»

«CSS» نیز یک مهارت اساسی و ضروری برای برنامه نویسان و طراحان وب به‌شمار می‌رود. درحالی‌که «HTML» ساختار یک وبسایت را مدیریت و کنترل می‌کند، «CSS» به‌صورت مستقیم بر روی سبک و ویژگی‌های ظاهری وبسایت تمرکز می‌کند.
در واقع، «CSS» عنصر تعیین‌گری است که مشخص می‌کند چگونه ظاهر یک سند «HTML» به‌عنوان یک وبسایت بهتر و زیباتر دیده شود. همان میزانی که تسلط به «HTML» مهم و حائز اهمیت است، تسلط به «CSS» نیز ضروری بوده و این دو در کنار هم و مکمل هم خواهند بود.

تسلط به زبان برنامه نویسی تعاملی «JavaScript»

جاوا اسکریپت «JavaScript» یک عنصر تعاملی پایه و اولیه برای یک سایت به‌شمار می‌رود. در واقع، جاوا اسکریپت یک زبان برنامه نویسی سطح بالاتر است که میزان تعامل و عملکرد یک وبسایت را افزایش می‌دهد. این ابزار تجربه کاربری یک وبسایت را ارتقا می‌دهد که یک مولفه مهم برای افزایش بازدید و جذب کاربران محسوب می‌شود.
بنابراین پیش از آن‌که سایر زبان‌ها را یاد بگیرید، باید به حد کافی با جاوااسکریپت آشنایی داشته باشید. شما باید بداید که چگونه جاوااسکریپت در کنار «HTML» و «CSS» سه لایه پیکره وب را تشکیل می‌دهند.

تسلط به یکی از زبان‌های برنامه نویسی مانند «PHP، Java، ASP یا Perl»

زبان‌های برنامه‌نویسی بسیاری وجود دارند که می‌توان از آن‌ها برای طراحی سایت بهره برد. در کنار زبان‌های برنامه نویسی «PHP، Java، ASP و Perl» که در طراحی سایت بسیار شناخته‌شده و مطرح هستند.
زبان‌های برنامه نویسی جایگزین دیگری نیز وجود دارند که می‌توان برای برنامه نویسی و طراحی سایت از آن‌ها استفاده کرد. اما در این میان، امروزه «PHP» پیشگام سایر زبان‌های برنامه نویسی در طراحی سایت به‌شمار می‌رود. وردپرس نیز به زبان «PHP» نوشته شده است؛ از این رو تسلط به زبان «PHP» می‌تواند یک امتیاز ویژه برای برنامه نویس وب باشد.

تسلط به پایگاه‌داده «MySQL»

وردپرس از پایگاه‌داده «MySQL» برای ذخیره‌سازی اطلاعات استفاده می‌کند. تمامی اطلاعات یک وبسایت وردپرس در این پایگاه‌داده ذخیره می‌شوند. یک برنامه نویس وبسایت باید میان کدهای نوشته شده سایت و پایگاه‌داده سایت ارتباط برقرار کند.
برای مثال، اگر قصد دارید که افزونه‌ای برای ذخیره‌سازی اطلاعات کاربران طراحی و کدنویسی کنید، باید یک راه ارتباطی با پایگاه‌داده ایجاد کنید تا اطلاعات کاربران در پایگاه‌داده ذخیره شوند.

دانش «SEO»

دانش سئو «SEO» برای متخصصین برنامه نویسی و طراحی سایت بسیار کمک‌کننده و سومند است. عناصر متعددی از جمله محتوای یک سایت وجود دارند که بر روی جایگاه آن در میان سایت‌های دیگ وب تاثیر می‌گذارند. برنامه نویس و طراح وب باید دانش کافی در زمینه سئو سایت داشته باشد تا بتواند به جایگاه بهتر سایت در ایندکس وب کمک کند.

دانش طراحی سایت واکنش‌گرا

این روزها دستگاه‌های هوشمند بسیاری با صفحه‌نمایش‌هایی در اندازه‌های مختلف وجود دارد و سایت شما باید بتواند متناسب با اندازه تمامی دستگاه‌های هوشمند نمایش داده شود.
به این منظور، برنامه نویس و طراح وسایت باید به مدیاکوئری «media query» تسلط کافی داشته باشد.
مدیاکوئری قابلیتی است که به برنامه نویسان و طراحان وب کمک می‌کند سایت‌های واکنش‌گرایی ایجاد کنند که می‌تواند متناسب با اندازه انواع صفحه‌نمایش‌ها تنظیم شود.

تسلط کافی به فوتوشاپ

به‌عنوان یک برنامه نویس وردپرس حرفه‌ای، تسلط به ابزارهای طراحی و ویرایش عکس یک امتیاز ویژه محسوب می‌شود. از آن‌جایی که تصاویر و عکس‌ها یکی از عناصر مهم یک وبسایت به‌شمار می‌روند، آشنایی با ابزارهای ویرایش عکس مانند فوتوشاپ کمک شایانی به موفقیت هرچه بیشتر یک وبسایت می‌کند.
هر چه مهارت و تسلط طراحی و ادیت عکس یک برنامه نویس وردپرس بیشتر باشد، عکس‌های خلاقانه‌تر و حرفه‌ای‌تری برای طراحی سایت طراحی می‌کند. چرا که جلوه‌های دیداری سایت، در کنار سایر نکات مهم مانند سئو و خوانایی کد بسیار حائز اهمیت است.

آشنایی با ابزارهای تحلیل سایت

نرم‌افزارهای تحلیل سایت، ابزارهایی کاربردی هستند که اطلاعات مفیدی از سئو سایت، وضعیت کد، مشکلات سایت و سایر اطلاعات مفید و ضروری دیگر در اختیار شما قرار می‌دهند.
برای مثال، یکی از ابزارهای تحلیل سایت بسیار کاربردی گوگل آنالیتیکس «Google Analytics» است که در زمینه طراحی، توسعه و پشتیبانی از سایت به شما کمک می‌کند.

داشتن خلاقیت و تفکر راهبردی

تفکر راهبردی یکی دیگر از مهارت‌های ضروری برای یک برنامه نویس وردپرس و به‌طور کلی طراح سایت محسوب می‌شود. این مهارت نیز به اندازه سایر مهارت‌های فنی حائز اهمیت است. چراکه به شما کمک می‌کند از تجربیات دیگران در مسیر پیشرفت خود استفاده و از دانش و مهارت‌های خود بهترین بهره‌وری را کسب کنید.

حقوق و درآمد برنامه نویس وردپرس

عوامل متعددی در میزان درآمد و حقوق یک برنامه نویس تاثیر دارند که برنامه نویس وردپرس نیز از این قائده مستثنا نیست. عواملی مانند تسلط به زبان‌های برنامه نویسی مورد نیاز، تجربه کاری مرتبط در زمینه برنامه نویسی و تحصیلات مرتبط با حرفه، مواردی هستند که در میزان درآمد یک برنامه نویس تاثیر دارند. اما آن‌چه حائز اهمیت بوده و معیار مهمی برای تمایز برنامه نویسان است، توانایی در کدنویسی، خلاقیت، درک برنامه نویسی و توانایی برخورد با مسائل است که برای کارفرما از اهمیت بالایی دارد.

بنابراین علاوه‌بر مهارت‌های برنامه نویسی، تجربه کاری در این زمینه و تحصیلات مربوطه، نکات مهمی مانند توانایی حل مسائل برنامه نویسی ساده تا پیشرفته، خلاقیت در حل مسائل، توانایی ارائه راهکارها به دیگران، توانایی در نوشتن کدهای خوانا، سازگار و یکپارچه، توانایی درک کدهای از پیش نوشته‌شده می‌باشد.
همچنین میزان درک برنامه نویس از فناوری باید در تعیین میزان درآمد یک برنامه نویس مورد توجه و ارزیابی قرار بگیرند. این روز‌ها، توسعه و طراحی سایت وردپرس بسیار مورد توجه قرار گرفته است. یک برنامه نویس وردپرس می‌تواند بسته به مهارت‌ها و رزومه کاری، به‌صورت میانگین بین ۳ تا ۵ میلیون تومان درآمد داشته باشد.

نمونه سوالات استخدام برنامه نویس وردپرس

آیا برای اولین بار است که می‌خواهید در مصاحبه کاری موقعیت شغلی توسعه و برنامه نویسی وردپرس شرکت کنید؟ ما در این مطلب سعی کردیم که مجموعه‌ای جامع از نمونه سوالات مصاحبه استخدام برنامه نویس وردپرس برای شما تهیه کنیم تا بتوانید در مصاحبه از آن‌ها بهره ببرید.

 تاریخچه و اطلاعات به‌روز از وردپرس

یک برنامه نویس وردپرس باید بداند وردپرس چیست، چگونه و در چه زمانی ایجاد شده و در مجموع، اطلاعات لازم و کافی در رابطه با تارخچه و ویژگی‌های وردپرس داشته باشد. بنابراین یک برنامه نویس وردپرس باید بتواند به این سوالات پاسخ بدهد:

  • وردپرس چیست؟
  • اولین نسخه وردپرس چه‌زمانی عرضه شد؟
  • نسخه کنونی وردپرس چیست؟
  • وردپرس چه ویژگی‌هایی دارد؟ برخی از این ویژگی‌ها را معرفی و تشریح کنید.
  • انواع وبسایت‌ها بر روی وردپرس کدام‌اند؟ آیا وردپرس در این رابطه محدودیتی دارد؟
  • معایب وردپرس چیست؟

الزامات، افزونه‌ها و نکات مرتبط با برنامه نویسی وردپرس

میزان تسلط یک برنامه نویس وردپرس به افزونه‌ها، الزامات و زبان‌های مورد نیاز در برنامه نویسی وردپرس، حداقل اطلاعات ضروری در رابطه با امنیت وردپرس و همچنین دامنه‌های اینترنتی، از اهمیت بالایی برخوردار هستند.
یک برنامه نویس وردپرس باید در زمینه تسلط به پایگاه‌داده‌های مورنیاز وردپرس، جزئیات و مکانیزم برنامه نویسی وردپرس، افزونه‌ها، امنیت، سئو و سایر زمینه‌های تخصصی مورد ارزیابی قرار بگیرد. سوالاتی که در ادامه مطرح شده‌اند، می‌توانند به ارزیابی توانایی و مهارت‌های یک برنامه نویس وردپرس کمک کنند.

  • حداقل الزامات برای اجرای وردپرس کدام‌اند؟
  • افزونه وردپرس چیست؟ برخی از آن‌ها را نام برده و تشریح کنید.
  • تفاوت «com و WordPress.org» چیست؟
  • محتوای وردپرس کجا ذخیره می‌شوند؟
  • تفاوت پست «Post» و صفحه «Page» در وردپرس چیست؟
  • حالت دیباگ «debug mode» وردپرس چیست؟ چگونه می‌توان آن را فعال کرد؟
  • روند اشکال‌زدایی یا دیباگینگ «Debugging» در وردپرس چگونه است؟
  • منابع آنلاین موردعلاقه شما برای افزونه‌ها و تم‌های وردپرس کدام‌اند؟
  • ویجت اکتیویتی در منوی داشبورد وردپرس چه کاربرد و عملکردی دارد؟
  • قابلیت موتور جستجو در تنظیمات خواندن وردپرس چه کاربردی دارند؟
  • منظور از هوک وردپرس چیست؟ چگونه از هوک در وردپرس استفاده کنیم؟ عملکرد انواع هوک وردپرس را توضیح بدهید.
  • مکانیزم دسته‌بندی مطالب در وردپرس چگونه است؟ «Taxonomiy» در وردپرس چیست؟
  • کاراکترهای خاص ۲۳ و ایکس ۲۳ چه تفاوتی دارند؟
  • چگونه وردپرس از مای اس‌کیو‌ال «MySQL» بهره می‌برد؟
  • آیا یک وبسایت بر روی وردپرس ایمنی است؟
  • آیا بهره‌مندی از بلاگ برای استفاده از وردپرس ضروری است؟
  • در وردپرس داده‌ها به‌صورت «value type» ذخیره می‌شوند یا «reference type»؟
  • چه زمانی وردپرس برای یک وبسایت گزینه مناسبی نیست؟
  • آیا وردپرس برای سئو سودمند است؟
  • فیلدهای سفارشی وردپرس کدام‌اند؟
  • چگونه می‌توان یک افرونه وردپرس را توسعه داد؟
  • انواع تگ‌های وردپرس برای سفارشی‌‌سازی قالب‌ها را نام ببرید و کاربرد آن‌ها را توضیح بدهید.
  • درصورتی که وبسایت وردپرس شما مورد حملات سایبری و هک قرار گرفت، چه باید بکنید؟
  • آیا وردپرس ایمن است؟
  • آیا امنیت «com» بیشتر از «WordPress.org» است؟ چرا؟
  • آیا می‌توانید افزونه‌هایی که باعث کاهش سرعت وبسایت وردپرس می‌شوند، غیرفعال یا اصطلاحا دی‌اکتیو کنید؟
  • چه‌زمانی نباید وردپرس را به مشتری توصیه کنید؟
  • چگونه تم را انتخاب می‌کنید؟
  • تم فرزند «Child Theme» چیست؟
  • تگ متا «Meta-tag» چیست؟ انواع تگ متا را نام برده و کاربرد آن‌ها را بیان کنید.
  • برای توسعه افزونه ترجیح می‌دهید که از پست تایپ سفارشی «Custom Post Type» استفاده کنید یا جداول سفارشی پایگاه‌داده «Custom Database Tables»را به‌کار بگیرید؟
  • آیا این امکان وجود دارد که میزبان یا اصطلاحا هاست «Host» وبسایت وردپرس را از خدمات وب آمازون «AWS» خریداری کرد؟
  • چگونه می‌توان بخش نظرات «comments» را در وردپرس غیرفعال کرد؟
  • حلقه یا لوپ «loop» در وردپرس چیست؟
  • منظور از زمینه دلخواه «Custom Field» در وردپرس چیست؟
  • افزونه «Importer» وردپرس چیست؟
  • کاربرد و عملکرد درون‌ریزها «importer» در وردپرس را توضیح دهید.
  • تفاوت میان «URL»ها در سرویس‌های همگانی چیست؟ (برای مثال آدرس‌های وردپرس و آدرس‌های سایت)
  • کدام باکس متا «meta box» به‌صورت پیش‌فرض در صفحه‌نمایش پست‌ها و صفحات پنهان نیست؟
  • تفاوت میان نصب «install» و فعال‌سازی «activate» یک تم چیست؟
  • جدول پیشوند «table prefix» پیش‌فرض وردپرس چیست؟
  • جداول پیش‌فرض وردپرس کدامند؟ آیا می‌توانید آن‌ها را نام ببرید؟

در پایان...

باید یادآوری کنیم که هدف از مصاحبه کاری، تنها سنجش میزان تخصص فرد متقاضی موقعیت شغلی نیست. اگرچه میزان مهارت‌های فرد متقاضی کار یک عامل تعیین‌کننده و مهم به‌شمار می‌رود، اما سنجش میزان توانایی‌های فردی و اجتماعی نیز درست به‌اندازه مهارت‌های تخصصی و فنی اهمیت دارد، ولی چرا میزان توانایی‌های فردی و اجتماعی تا این حد مهم است؟

در واقع این ویژگی‌ها یعنی میزان تعهد، مسئولیت‌پذیری، نحوه مشارکت و فعالیت کارمندان در محیط کاری، در میزان بهره‌وری سازمان شما موثر هستند. بنابراین از آن‌جایی که ویژگی‌های فردی و اجتماعی افراد برای داشتن محیط کاری سالم‌ و حرفه‌ای‌ تاثرگذار است، طی مصاحبه نیر باید این موارد به خوبی مورد سنجش و توجه قرار گیرد.

شما به عنوان کارفرما، می‌توانید هر آن‌چه که برای استخدام نیروی کار حرفه‌ای و انجام مصاحبه کاری نیاز دارید را در سایت و وبلاگ سامانه کاریابی کارلیب، به دست بیاورید. همچنین به عنوان کارجو برای مشاهده آگهی‌های استخدام، می‌توانید به سایت کارلیب به آدرس karlib.com مراجعه کنید.

 

آرمینا رستمی کیا
۱۱ دیدگاه
در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!

  • وردپرس
    ۲۱ دی ۱۴۰۱، ۰۱:۵۴

    بسیار عالی و کارآمد بود

  • ابوالفضل آدینه
    ۰۷ تیر ۱۴۰۲، ۲۱:۱۰

    هزینه مشاورتون چنده؟

  • داوود صمدی
    ۰۹ تیر ۱۴۰۲، ۱۴:۳۰

    کجا می تونم اطلاعات کاملتری درباره این موضوع پیدا کنم

  • عزیز ابراهیمی
    ۱۰ تیر ۱۴۰۲، ۱۱:۵۵

    بیشتری بنویسین لطفا

  • رمضان زنگنه
    ۱۰ تیر ۱۴۰۲، ۱۴:۵۵

    چرا اینقد کم؟

  • مرتضی اسماعیلی
    ۱۱ تیر ۱۴۰۲، ۰۸:۰۵

    خیلی خوشحالم که هستین

  • محمدتقی رضا
    ۱۴ تیر ۱۴۰۲، ۱۸:۱۰

    ایولا

  • حسین فرد
    ۱۴ تیر ۱۴۰۲، ۲۰:۱۰

    واقعا ارزش وقت گذاشتن داشت

  • وحید محرابی
    ۱۶ تیر ۱۴۰۲، ۲۳:۲۰

    سایتتون محشرههههه

  • اسماعیل شهبازی
    ۱۷ تیر ۱۴۰۲، ۰۵:۰۵

    خیلی عالی بود

  • محمدرضا علوی
    ۱۷ تیر ۱۴۰۲، ۰۶:۲۰

    چرا اینقد زیاد؟