استخدام، مصاحبه و رزومهکارجو

چطور به عنوان مهندس نقشه‌کشی صنعتی استخدام شویم؟

چطور به عنوان مهندس نقشه‌کشی صنعتی استخدام شویم؟

انتخاب رشته تحصیلی و دانشگاهی یکی از مهم‌ترین بخش‌های زندگی هر انسانی است و معمولا افراد تلاش می‌کنند تا با انتخابی درست بعد از فارغ التحصیلی، سریع وارد بازار کار شوند. در میان رشته‌های تحصیلی چه در دبیرستان و چه در دانشگاه، رشته نقشه‌کشی صنعتی به عنوان رشته فنی و مهندسی، طرفداران زیادی دارد، چراکه این رشته از بازار کار مناسبی برخوردار است.

در این مقاله سعی داریم رشته مهندسی نقشه‌کشی صنعتی و موقعیت‌های شغلی این رشته برای استخدام به عنوان مهندس نقشه‌کش صنعتی را به شما معرفی کنیم، توصیه می‌کنیم که تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

مهندسی نقشه‌کشی صنعتی 

امروزه که دنیا به سمت صنعتی شدن پیش می‌رود، روند طراحي صنعتي و تمامي گرايش‌های وابسته به آن به ويژه در كشورهای صنعتي دچار تحولات زیادی شده است. از جمله اين تغييرات میتوان به بكارگيری كامپيوتر در روند طراحی صنعتي اشاره کرد. زیرا تعيين ويژگی‌های كمی و كيفی كالا به منظور توليد با روش‌های صنعتی توسط طراحی صنعتی صورت می‌گیرد. 

فارغ‌التحصیلان رشته نقشه‌کشی صنعتی می‌توانند در شرکت‌ها و کارخانجات تولید قطعات در هر زمینه‌ای از جمله لوازم خانوادگی، لوازم صنعتی و خودروها به عنوان مهندس نقشه‌کش صنعتی در بخش طراحی قطعات، فعالیت نمایند و یا در مراکز آموزشی به تدریس نقشه‌‌کشی و آموزش نرم‌افزارها بپردازند، در مراکز قالب‌سازی نیز به عنوان رابط بین طراح‌ و تولیدکننده، رابطه بین مهندس و کارگر، کمک سرپرست کارگاه نقشه‌کشی و... می‌توانند به فعالیت بپردازند.
شما به عنوان شخصی که این رشته را برای تحصیل انتخاب می‌کنید باید بدانید که در چه زمینه‌ای فعالیت خواهید داشت؟ در ادامه درباره مهندس نقشه‌کش صنعتی بیشتر توضیح خواهیم داد.

موقعیت‌های شغلی مهندسی نقشه‌کشی صنعتی

همین که افراد و دانشجویان سال‌های پایانی دانشگاه و تحصیلات را سپری می‌کنند، دغدغه‌ ورود به بازار کار و اشتغال برایشان مطرح می‌شود. اگر رشته دانشگاهی شما مهندسی نقشه‌کشی صنعتی است، باید بدانید که شما به عنوان مهندس نقشه‌کش صنعتی می‌توانید در موقعیت‌های شغلی زیر مشغول به کار شوید.

  • در کلیه کارخانه‌ها و شرکت‌هایی که نیازمند استخدام نقشه‌کش و طراح صنعتی می‌باشند.
  • می‌توانید به عنوان رابط بین مهندسانی که در قسمت طراحی و تولید فعالیت دارند، استخدام شوید.
  • می‌توانید به عنوان اساتید دانشگاهی مشغول به کار شوید.
  • فعالیت در صنایعی همچون ریخته گری، تراشکاری، قالبسازی و... که نیازمند طراح و نقشه‌ کش صنعتی ‌باشند.

مهارت‌های مورد نیاز برای تصدی شغل مهندس نقشه‌کش صنعتی

فارغ التحصیلان رشته‌ مهندسی نقشه‌کشی صنعتی برای اینکه در موقعیت شغلی مناسب استخدام شوند، باید مهارت‌هایی را داشته باشند، من جمله:

1. انگیزه و علاقه‌مندی 

علاقه‌مندی و داشتن حس خوشایند نسبت به موقعیت شغلی باعث موفقیت در زمینۀ کاری می‌شود. تصور کنید که هر شب قبل از خواب استرس این را دارید که فردا سر کار چه کار خواهید کرد؟ و وقتی به شغل خود فکر می‌کنید حس منزجر کننده‌ای به شما دست ‌دهد.!
مسلما این شغل مناسب شما نبوده و با علایق‌تان سازگاری نداشته و به هیچ وجه نمی‌توانید در آن موفق ظاهر شوید، پس در نتیجه در زمینه انتخاب شغل در زمینه مهندسی نقشه‌کشی صنعتی، علایق خود را دراولویت اول قرار دهید.

2. مهارت‌های نرم افزاری

در دنیای مدرن و پیشرفته امروز کسی به صورت دستی، نقشه‌کشی انجام نمی‌دهد و باید آشنایی کامل نسبت به نرم افزارهای نقشه‌کشی صنعتی داشته باشید، نرم افزارهایی که باید در آن‌ها مهارت داشته باشید شامل موارد زیر است:

  • نرم‌افزار Autocad
  • نرم افزار Solidworks
  • نرم‌افزار catia
  • نرم افزار Carrier
  • نرم‌افزار Mechanical desktop

3. تعهد و نظم در کار

از دیگر مهارت‌های فردی مهندسان نقشه‌کش صنعتی می‌توان به وقت شناسی و نظم آن‌ها اشاره کرد به عنوان مثال آن‌ها در زمان تعیین شده، نقشه طراحی شده را تحویل می‌دهند بدون هیچ‌گونه عذر و بهانه‌ای، همچنین همواره نقشه‌های خود را در فایل‌های مخصوص و منظم‌ نگهداری می‌کنند تا کوچک‌ترین خطا و اشتباهی پیش نیاید و در زمان لازم به آنها دسترسی داشته باشند.

4. داشتن روحیه تیمی

در بیشتر موارد مهندسین طراحی نقشه‌کشی با یک گروه و تیم باید فعالیت داشته باشند و از این جهت باید روحیۀ قوی تیمی داشته و بتوانند در این شرایط درخشان و کارآمد ظاهر شوند.

شناسایی موقعیت‌های شغلی جهت استخدام

حالا وقت آن رسیده است که بگویم موقعیت‌های شغلی جهت استخدام مهندسی نقشه‌کش صنعتی را چگونه شناسایی کنیم؟ برای یافتن پاسخ سوال خود همراه ما باشید.

بیشتر جوانان و افراد فارغ التحصیل گله‌مند هستند که "کار نیست" در صورتی که اگر از روش‌های درست نسبت به یافتن شغل مناسب اقدام کنند، مطمئنا در یک موقعیت شغلی مناسب استخدام‌ می‌شوند.

کارلیب یکی از بهترین پلتفرم‌های کاریابی و استخدام آنلاین می‌باشد و افراد فارغ التحصیل در رشته مهندسی نقشه‌کشی صنعتی و البته جویای کار کافیست که به وبسایت karlib مراجعه کرده و با یک جستجوی ساده نسبت به یافتن موقعیت‌های شغلی متناسب با زشته خود اقدام کنند.

نکات مهم برای یافتن شغل مناسب 

برای اینکه در ارسال رزومه و مصاحبه شغلی موفق باشید لازم است که به نکات زیر دقت داشته باشید‌.

تهیه و ارسال رزومه

رزومۀ شما شامل معرفی کامل خودتان و ثبت اطلاعات دقیق در زمینه، سن، رشته تحصیلی، وضعیت تجرد، وضعیت نظام وظیفه، سلامت جسمانی، سابقه کاری، سابقه بیمه و مهارت‌های ویژه‌ای که در این زمینه دارید به عنوان مثال تسلط بر نرم افزارهای نقشه‌کشی و آشنایی با زبان‌های انگلیسی و...

آمادگی برای مصاحبه شغلی

اگر رزومه‌ ارسالی شما کامل و دقیق باشد به احتمال بسیار زیاد با شما تماس گرفته و قرار ملاقاتی جهت مصاحبه شغلی گذاشته می‌شود، پس در نتیجه باید خود را برای این مصاحبه آماده کنید. برای حفظ این آمادگی توصیه می‌کنیم سوالاتی را که ممکن است از شما پرسیده شود مرور کنید. این سوالات شامل موارد زیر می‌شود.

  • هدف شما از انتخاب شغل مهندس نقشه‌کشی صنعتی چیست؟
  • اولویت‌های شما در کار چه چیزهایی است؟
  • اصول اولیه و پایه نقشه‌کشی صنعتی را توضیح بدهید.(سوالات تخصصی در زمینه نقشه‌کشی صنعتی که هر مهندسی باید پاسخ آن‌ها را بداند.)
  • آیا روحیه کار تیمی را دارید؟
  • میزان حقوق پیشنهادی شما چقدر می‌باشد؟
  • در موقعیتهای سخت شغلی چه عکس العملی خواهید داشت؟
  • و...

سایت کارلیب با انتشار آگهی‌های استخدام کارفرمایان در زمینه‌های مختلف شغلی به اشخاص و افراد جویای کار کمک بزرگی کرده است. شما می‌توانید با مراجعه به وبسایت کارلیب به آدرس karlib.com در کمترین زمان ممکن در موقعیت شغلی متناسب با مهارت‌های خود استخدام شوید.

آرمینا رستمی کیا
۱۱ دیدگاه
در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!

  • زهرا غلامي
    ۱۷ شهریور ۱۴۰۰، ۱۸:۵۲

    باسلام
    اگرامکان اینکه درپیام رسانهای دیگری مثل واتساپ یا ایتا و…. پیگیری کنیم خیلی بهتر بود ب این دلیل ک ب تلگرام خیلی سخت میشه وارد شد و‌مثل این پیام رسانها دردستری همه ب راحتی قرارنمیگیره .حتی پیگیری ازخود سایت هم برا ما امکان پذیرتر از تلگرام شده.
    باتشکر ازوقتی ک برای بازبینی گذاشتید .

  • حبیب الله ذولفقاری
    ۰۳ تیر ۱۴۰۲، ۱۸:۳۰

    مطلب خوبی بود

  • حمید بهرامی
    ۰۴ تیر ۱۴۰۲، ۰۰:۱۰

    دستخوش

  • داوود بهبهانی
    ۰۵ تیر ۱۴۰۲، ۱۹:۰۵

    مشاوره هاتون عالین واقعا!

  • بهنام عابدی
    ۰۸ تیر ۱۴۰۲، ۰۲:۲۵

    سایتتون محشرههههه

  • احسان فاضلی
    ۰۸ تیر ۱۴۰۲، ۱۷:۲۵

    علیرضا جان عالی بود

  • رمضان نعمتی
    ۰۸ تیر ۱۴۰۲، ۱۹:۵۵

    مطالب بی نظیر بود

  • علیرضا بهبهانی
    ۰۹ تیر ۱۴۰۲، ۱۵:۴۰

    واقعا ارزش وقت گذاشتن داشت

  • شهرام سبزواری
    ۱۰ تیر ۱۴۰۲، ۲۱:۵۰

    حساب توییتری هم دارید؟

  • رحیم حسنی
    ۱۳ تیر ۱۴۰۲، ۲۳:۵۰

    خیلی خوشحالم که هستین

  • عباس کیان
    ۱۸ تیر ۱۴۰۲، ۱۷:۲۰

    با اجازتون بازنشر شد