رشد و توسعه فردیموفقیت شغلی

موفقیت با الگوگیری از موفق‌ترین افراد جهان

موفقیت هدفی است که بسیاری از افراد در زندگی خود دنبال می‌کنند، اما چه چیزی باعث می‌شود که برخی افراد به اوج موفقیت برسند؟ الگوگیری از موفق‌ترین افراد جهان می‌تواند به ما کمک کند تا راه‌های اثبات شده و مؤثری برای رسیدن به اهداف خود پیدا کنیم.

اگر به موفق‌ترین افراد دنیا توجه کرده باشید، تقریبا تمام آنها امکانات خاصی در اختیار نداشتند و با استفاده از توانایی‌های ذاتی به موفقیت دست پیدا کرده‌اند.
حال مهم نیست که می‌خواهیم بدانیم چگونه در آزمون استخدامی موفق شویم یا موفقیت در کل زندگی برایمان اهمیت دارد. در هر صورت باید نکاتی برای موفقیت در اختیار داشته باشیم و به آن‌ها عمل کنیم. البته باید اول تعریف کاملی از موفقیت داشته باشید تا بدانید به چه چیزی می‌خواهید دست یابید.

موفقیت چیست؟ 

موفقیت مفهومی است که به دستاوردها و اهدافی که یک فرد در زندگی خود به آن‌ها می‌رسد، اشاره دارد و برای هر فرد ممکن است معنای متفاوتی داشته باشد؛ برای برخی ممکن است به دست آوردن ثروت و شهرت باشد، در حالی که برای دیگران ممکن است به معنای رضایت درونی، روابط سالم یا تحقق اهداف شخصی باشد.

به طور کلی، موفقیت زمانی حاصل می‌شود که فرد با تلاش، پشتکار و اراده به اهدافی که برای خود تعیین کرده است، دست پیدا کند. این اهداف می‌توانند در زمینه‌های مختلفی مانند حرفه‌ای، تحصیلی، مالی، یا حتی شخصی و خانوادگی باشند.

مفهوم موفقیت همچنین به معنای رشد و پیشرفت مستمر است. فرد موفق کسی است که به طور مداوم در حال یادگیری و بهبود خود است و از شکست‌ها به عنوان فرصتی برای رشد استفاده می‌کند.

در نهایت، موفقیت یک فرآیند است، نه یک مقصد ثابت. این فرآیند شامل تلاش، تعهد و پشتکار است و به دستاوردهایی منجر می‌شود که برای فرد معنا و ارزش دارند.

بیشتر بخوانید:

30 راز موفقیت در کار

موفقیت و کسب ثروت، این روزها بیشتر مد نظر افراد است و در اینجا سعی می‌کنیم در این زمینه بیشتر صحبت کنیم. برای رسیدن به موفقیت، برخی کارها را باید انجام داد و برخی را کنار گذاشت. از این رو ابتدا باید بدانیم چه عادت‌هایی صحیح و کدامیک غلط هستند.

چگونه موفق شویم

برای دستیابی به موفقیت...

باید قبل از هر چیز تصمیم بگیرید که می‌خواهید تغییر کنید و به سمت موفقیت پیش بروید. انجام دادن کارهای زیر منجر به موفقیت سریع‌تر شما خواهد شد:

  • هدف گذاری کنید و بدانید به چه چیزی می‌خواهید برسید؛
  • برای اهدافتان برنامه ریزی کنید؛
  • انگیزه داشته باشید و از شکست نهراسید؛
  • با خودباوری، رویاهایتان را دنبال کنید؛
  • از هر کاری برای رسیدن به اهدافتان دریغ نکنید؛
  • سرمایه گذاری کنید و همیشه پس اندازی برای خود داشته باشید؛
  • صبح زود از خواب بیدار شوید؛ اول صبح انرژی و انگیزه بیشتری برای انسان وجود دارد؛
  • کتاب بخوانید و در زمینه کسب و کارتان تا می‌توانید اطلاعات کسب کنید؛
  • در مورد بهبود روابط خود حساس باشید و از منابع اطلاعاتی و آموزشی معتبر در این زمینه مهارت‌های ارتباطی بهره ببرید؛
  • سلامت جسم و روح خود را در اولویت قرار دهید؛ برای رسیدن به موفقیت خود مراقبتی را فراموش نکنید؛
  • کارهایتان را به تعویق نیندازید؛ حتی محبت کردن به دوستان و خانواده؛
  • یک تیم قوی در کسب و کار خود داشته باشید و با آن‌ها مشورت کنید؛
  • پیشرفت‌های خود را ثبت کنید تا انگیزه بیشتری برای ادامه مسیر داشته باشید؛
  • برای پیشرفت‌هایتان جایزه تعیین کنید؛

باید به این نکته نیز دقت داشته باشید که برخی کارها ممکن است مانع از موفقیت شوند و باید از آن‌ها دست کشید؛ برخی از این موارد را در زیر مورد بررسی قرار می‌دهیم.

  • از افکار منفی دست بکشید، این افکار باعث می‌شوند تا انگیزه و شوق لازم برای انجام کار را نداشته باشید.
  • اهمال کاری نکنید؛ جالب است بدانید که ما برای انجام هر کاری همیشه وقت کافی داریم فقط باید سریع تر دست به کار شویم.
  • از سبک زندگی ناسالم دست بکشید؛ غذاهای ناسالم، دخانیات، تنبلی، کم تحرکی و ... را از زندگی خود حذف کنید.
  • اهداف کم ارزش را دور بریزید تا توانتان را بر روی اهداف بزرگ تر صرف کنید.
  • بهانه‌ها را کنار بگذارید، برای انجام ندادن هر کاری همیشه بهانه‌های زیادی هست؛
  • کمال گرا نباشید، هر کسی در هر جایگاهی دارای ایراد و نقص است، سعی کنید پیشرفت کنید نه این که کامل باشید؛
  • چند وظیفه را با هم به عهده نگیرید، تمرکزتان را به شدت پایین می‌آورد؛
  • از کنترل کردن همه چیز دست بکشید، برخی مسائل ساده را باید رها کرد تا خود به خود حل و فصل شوند؛
  • از انسان‌های سمی دوری کنید، دوستان ناباب، افراد منفی گرا و کاهل دوستان خوبی برایتان نخواهند بود؛

شاید برای این که بخواهیم موفق شویم، بهترین راهکار استفاده از تکنیک‌هایی است که افراد موفق به کار گرفته‌اند. همیشه الگویابی، روشی مناسب برای رسیدن به اهداف مورد نظر است. از این رو برای این که بدانیم چگونه در زندگی موفق شویم، سخنان بزرگان و افراد موفق را در این زمینه مورد بررسی قرار می‌دهیم.

 

راهکارهای دستیابی به موفقیت

الگوگیری از موفق‌ترین افراد؛ کلید دستیابی به موفقیت

در دنیای امروز، موفقیت به یک هدف مشترک برای بسیاری از افراد تبدیل شده است که با الگوگیری از کسانی که پیش از ما این مسیر را طی کرده‌اند به راحتی می‌توان به موفقیت‌های بزرگ دست یافت. در ادامه الگوهای دستیابی به موفقیت، ذکر شده‌اند.

1. تعیین اهداف مشخص و پایبندی به آن‌ها

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های موفق‌ترین افراد جهان، توانایی در تعیین اهداف مشخص و پایبندی به آن‌ها است. این افراد با داشتن چشم‌اندازی روشن و برنامه‌ریزی دقیق، مسیر خود را به سوی موفقیت هموار می‌کنند. آن‌ها می‌دانند که بدون هدف‌گذاری، دستیابی به موفقیت تقریبا غیرممکن است.

2. پشتکار و تلاش مستمر

موفق‌ترین افراد جهان هرگز از تلاش باز نمی‌مانند. آن‌ها به خوبی می‌دانند که مسیر موفقیت همواره همراه با چالش‌ها و موانع است. اما با پشتکار و تلاش مستمر، این چالش‌ها را به فرصت‌های جدید تبدیل می‌کنند. تلاش پیوسته و عدم تسلیم شدن، از عوامل کلیدی موفقیت است.

3. خودباوری و اعتماد به نفس

خودباوری و اعتماد به نفس، ویژگی‌های دیگری هستند که در میان موفق‌ترین افراد جهان مشاهده می‌شود. این افراد به خود و توانایی‌هایشان ایمان دارند. این اعتماد به نفس به آن‌ها کمک می‌کند تا با قدرت و انگیزه، به سوی اهداف خود حرکت کنند و از موانع عبور کنند.

4. یادگیری مستمر و به‌روزرسانی دانش

یکی دیگر از عادات موفق‌ترین افراد، یادگیری مستمر است. آن‌ها همواره در جستجوی دانش و مهارت‌های جدید هستند و خود را با تغییرات روز دنیا هماهنگ می‌کنند. این افراد معتقدند که با یادگیری مداوم، می‌توانند رقابت‌پذیری خود را افزایش داده و در مسیر موفقیت پایدار بمانند.

5. مدیریت زمان و بهره‌وری بالا

موفق‌ترین افراد جهان به خوبی از ارزش زمان آگاه هستند. آن‌ها زمان خود را به بهترین شکل ممکن مدیریت می‌کنند و تلاش می‌کنند بهره‌وری خود را به حداکثر برسانند. برنامه‌ریزی دقیق و اولویت‌بندی وظایف از جمله راهکارهایی است که به آن‌ها کمک می‌کند تا زمان خود را بهینه کنند و به اهداف خود دست یابند.

6. الهام‌گیری از مسیر موفقیت دیگران

در نهایت، دستیابی به موفقیت نیازمند الگوگیری از کسانی است که پیش از ما این مسیر را طی کرده‌اند. با تمرکز بر تعیین اهداف، پشتکار، خودباوری، یادگیری مستمر و مدیریت زمان، می‌توانیم مسیر موفقیت را هموار کنیم و به رویاهای خود دست یابیم.

موفقیت در دسترس همگان است؛ کافی است که از تجربیات موفق‌ترین افراد جهان الهام بگیریم و راه آن‌ها را دنبال کنیم.

نصایح بزرگان برای دستیابی به موفقیت

نصایح بزرگان برای دستیابی به موفقیت به مرور زمان به عنوان درس‌هایی گران‌بها در زندگی افراد تأثیرگذار بوده‌اند. در ادامه چند نصیحت از بزرگان را باهم مرور می‌کنیم:

1. هنری دیوید ثورو: تمرکز بر برنامه‌ها

"هنری دیوید ثورو" یکی از فیلسوفان و شاعران مشهور است که عمر کوتاهی داشت ولی آثار غنی از خود بر جای گذاشته است. وی معتقد است کسانی که موفق می‌شوند، آنقدر در حال تلاش برای دست یابی به هدف‌هایشان هستند که فرصتی برای پیگیری موفقیت ندارند.
این تلاش وافر و تمرکز بر برنامه‌ها، باعث می‌شود که فرد موفق شود. از این رو می‌توان برداشت کرد که تلاش و انجام کارها مهم ترین بخش برای موفقیت است.
اگر می‌خواهیم به این نکته واقف شویم که چگونه در زندگی موفق شویم، باید تلاش هدفمند و به سمت درست داشته باشیم. همه دوست دارند موفق شوند؛ اما همه تلاش نمی‌کنند.

2. جیم ران: خطرپذیری 

"جیم ران"، یکی از بزرگ ترین اساتید موفقیت می‌گوید: «اگر توانایی خطرپذیری در کارهای معمولی را ندارید، باید خودتان را برای معمولی بودن آماده کنید.»

اگر توجه کرده باشید، کارهایی بدون ریسک، موفقیت‌های چندانی را هم به همراه ندارند. از این رو برای این که بدانیم چگونه موفق شویم، باید ابتدا روش‌های موفقیت در بخش مورد نظر را بدانیم سپس خطرپذیری را تا حدودی که آسیب‌های جدی نبینیم، سرلوحه کار خود قرار دهیم.
گاهی اوقات باید از دست بدهی تا به دست آوری. موفقیت در اصل یعنی رها کردن چیزهای کم اهمیت تر برای کسب چیزهای با ارزش.

3. جان وودن: استفاده از فرصت‌ها

معمولا اولین موردی که برای چگونه موفق شویم به ذهن می‌رسد، استفاده از فرصت‌هایی است که سر راهمان قرار می‌گیرد. به گفته "جان وودن" «افرادی بهترین نتایج را کسب می‌کنند که از فرصت‌های پیش رو بهترین استفاده را می‌کنند.»

فرصت همانگونه که از نامش پیداست، گذراست و نباید آن را نادیده گرفت. هر فرصتی را دریابید و از آن بهترین بهره را ببرید. ممکن است دیگر این فرصت‌ها را به دست نیاورید.

4. تونی هیسه: توجه به علایق

از دیگر روش‌هایی که به ما نشان می‌دهد چگونه در زندگی موفق شویم، توجه به فعالیت‌هایی است که به آن‌ها علاقه داریم. این کار انگیزه را برای پیشرفت در ما بیشتر کرده و باعث می‌شود تا راحت تر مشکلات موجود سر راهمان را حل و فصل کنیم.

"تونی هیسه"، کارآفرین موفق می‌گوید، «به جای این که به دنبال پول و ثروت بروید، علایق‌تان‌ را دنبال کنید.»

اگر به کار خود علاقه‌ای نداشته باشید، سریع از انجام آن خسته می‌شوید و بدین صورت ممکن است نتوانید به راحتی در کارهایتان موفق شوید.

5. آلبرت انیشتین: کشف ارزش‌های درونی 

به گفته "آلبرت انیشتین" «تلاش نکنید که انسان موفقی باشید، برای این که ارزشهای درونی خود را کشف کنید، تلاش کنید.»

شاید شما هم شنیده باشید که موفقیت ارتباط تنگاتنگی با شخصیت فرد دارد. هنگامی که روی خودتان کار می‌کنید و به فردی با ارزش تبدیل می‌شوید، در اصل مسیر موفقیت را برای خود هموار کرده‌اید و به سادگی موفقیت به سراغتان می‌آید. اینجاست که نیازی نیست برای موفق شدن تلاش زیادی بکنید، با اندکی سعی به آن می‌رسید!

برای خودتان چارچوب تعیین کنید، مثبت باشید و به خط قرمز خود و دیگران احترام بگذارید. سعی کنید هر روز روی خودتان کار کنید، قطعا همه ما ایراداتی داریم، برای این که بدانیم چگونه در زندگی موفق شویم، باید روی این کاستی‌ها کار کنیم و هر زمان یکی از آن‌ها را بهبود ببخشیم.

6. اسکار وایلد: درس گرفتن از مشکلات

شاید برایتان عجیب باشد؛ اما بهتر است بدانید که موفقیت‌ها پس از مشکلات و تجربه گرفتن از آن‌ها سراغ انسان می‌آید. از هر فرد موفقی که بپرسید چگونه موفق شویم، آزمایش‌های مسیر یا همان مشکلات را برایتان در اولویت صحبت‌های خود قرار می‌دهد.
این مشکلات را به گونه‌ای دیگر ببینید، به گفته "اسکار وایلد" به عنوان یک فرد موفق « آنچه در دید ما آزمایشی تلخ جلوه می‌کند، اغلب یک نعمت است که در لباسی مبدل، خود را نشان می‌دهد.»

7. آرتور اش: از همان جایی که هستید شروع کنید؛

"آرتور اش" تنیس باز برجسته آمریکایی می‌گوید «از همان جایی که هستید شروع کنید. از چیزهایی که دارید استفاده کنید و آنچه را که می‌توانید انجام دهید.»

خودتان را با دیگران مقایسه نکنید، اگر می‌خواهید به جواب سوال چگونه در زندگی موفق شویم برسید، باید فقط روی خودتان تمرکز کنید. موفقیت‌تان‌ را برای خودتان تعریف کنید و از هر جایی که هستید شروع کنید.

امکاناتی که در دسترس دارید بهترین و مناسبت‌ترین برای شما هستند، از این رو به نحو احسن از آن‌ها استفاده کنید و مطمئن باشید که شما را به سمت موفق شدن پیش می‌برد.
در اصل باید این را بدانید که موفقیت همان تغییرات مثبتی است که نسبت به جایگاه فعلیتان‌ انجام می‌گیرد. از این رو هر پیشرفتی نسبت به زمان شروع‌تان‌ یعنی شما در مسیر درست هستید.

8. ناپلئون هیل: آرزو کنید و تخیل را از یاد نبرید؛

"ناپلئون هیل"، استاد موفقیت و مدرس قانون جذب می‌گوید: «نقطه آغاز همه موفقیت‌ها، آرزوهاست.» به گفته این استاد بزرگ برای رسیدن به موفقیت و این که بدانیم چگونه موفق شویم، ابتدا باید آرزوهایی در سر داشته باشیم. شما اگر ندانید چه می‌خواهید، موفقیت هم برایتان معنایی نخواهد داشت.

هیچ کس بدون آرزو نیست، اما بهتر است آرزوهایی دست یافتنی را که ذهنتان نسبت به آن مقاومت زیادی نشان نمی‌دهد انتخاب کنید و روی آن‌ها هدف گذاری کنید. هر چند از نظر بزرگان، رسیدن به هر آرزویی ممکن است؛ اما قبل از آن ظرفیت ذهنی برای به دست آوردن آن نیز اهمیت دارد.

تخیل را نادیده نگیرید، به جای افکار منفی که ممکن است در روز سراغتان بیاید، آن‌ها را جایگزین تخیلات رسیدن به آرزوهایتان بکنید. آنگاه می‌بینید چقدر احساس خوبی خواهید داشت و به مرور راه‌های رسیدن به آرزوهایتان را هم کشف می‌کنید.

9. ارل نایتینگل: تفکرات خود را ساماندهی کنید؛

تقریبا تمامی ‌اساتید موفقیت به این موضوع باور دارند که زندگی انسان حاصل تفکرات اوست. "ارل نایتینگل"، پیشگام علم موفقیت می‌گوید: «ما همان می‌شویم که اغلب اوقات به آن فکر می‌کنیم. این عجیب ترین رازی است که در هستی وجود دارد!»

همچنین امام علی (ع) نیز می‌فرمایند:
مراقب افکار خود باش که گفتارت می‌شود، مراقب گفتار خود باش که رفتارت می‌شود، مراقب رفتارت باش که عاداتت می‌شود، مراقب عادات خود باش که شخصیتت می‌شود، مراقب شخصیت باش که سرنوشتت را می‌سازد.

با توجه به این متن باید دائما مراقب باشیم که چه افکاری را از ذهن خود می‌گذرانیم. سعی کنید همیشه افکاری مثبت داشته باشید تا گفتار، کردار و در نهایت سرنوشتی مثبت نصیب‌تان‌ شود.

10. مارک تواین: عمل کنید، عمل کنید و عمل کنید؛

این که فقط فکر کنید و افکاری مثبت داشته باشید به هیچ دردی نمی‌خورد. باید عمل کردن را هم بیاموزید. اکثر افراد در تفکر خوب عمل می‌کنند، اما زمانی که باید دست به اقدام بزنند، نمی‌توانند ریسک انجام کاری را بپذیرند یا توانایی آن را در خود احساس نمی‌کنند. از این رو به موفقیت دست نمی‌یابند.
اگر می‌خواهیم بدانیم که چگونه موفق شویم، باید حتما وارد عمل شویم حتی در صورتی که مشکلات سر راه انسان قد علم کنند، باز هم تجربه‌هایی ناب به فرد می‌دهند که نباید آن‌ها را نادیه گرفت.

در خصوص عمل کردن بزرگان زیادی صحبت کرده‌اند. به عنوان مثال "مارک تواین" می‌گوید: « بیست سال بعد برای کارهایی که نکرده اید بیشتر افسوس می‌خورید تا کارهایی که انجام داده‌اید، پس روحیه تسلیم پذیری را کنار بگذار، از پناهگاه امن خود بیرون بیا، جستجو کن، بگرد، آرزو کن و کشف کن! »

11. تئودور روزولت: روابط مثبت ایجاد کنید؛

چه بخواهید در کسب و کار خود موفق شوید چه سایر جنبه‌های زندگی، نیاز دارید با دیگران در ارتباط باشید. از این رو داشتن روابطی مناسب و غنی به شما در این زمینه کمک شایانی می‌کند.

"تئودور روزولت"، یکی از رئیس جمهوران سابق آمریکا می‌گوید: « مهم ترین فاکتور در فرمول موفقیت، دانستن چگونگی همراهی با مردم است. » این نشان می‌دهد که ارتباطات و داشتن روابط موثر می‌تواند چقدر با اهمیت باشد.

اگر دل اطرافیان و کسانی را که با آن‌ها در ارتباط هستید به همراه خود داشته باشید، می‌توانید از این مورد برای موفقیت بیشتر بهره ببرید.

12. الهی قمشه‌ای: ظرفیت خود را باور داشته باشید؛

بزرگان موفقیت معتقدند در صورتی که می‌توانید چیزی را تصور کنید، قطعا می‌توانید آن را در اختیار داشته باشید. یعنی توانایی رسیدن به آن نیز به شما داده شده است.

استاد "الهی قمشه‌ای" به گونه‌ای زیبا این موضوع را بیان می‌کند که چگونه ممکن است خداوند عادل آرزویی را در دل شما قرار دهد توانایی رسیدن به آن را به شما ندهد! وی معتقد است خداوند هیچ گاه بنده اش

"والت دیزنی" موسس کمپانی به همین نام می‌گوید : « اگر می‌توانی چیزی را تصور کنی، پس حتما می‌توانی آن را هم انجام دهی »

13. آبراهام لینکلن: نا امیدی را از خود دور کنید؛

همیشه مشکلاتی هستند که ممکن است سر راهتان قد علم کنند. به یاد داشته باشید که این مشکلات آمده‌اند تا شما را قوی تر، مصمم تر و در نهایت موفق تر کنند. پس با دیدن مشکلات ناامید نشوید و بدانید که حتما راهی برای رسیدن به هدف‌تان‌ وجود دارد؛ فقط بگردید و آن راه را پیدا کنید.

"آبراهام لینکلن" یکی از روسای جمهور سابق آمریکا می‌گوید: «اجازه ندهید که هیچ ناامیدی شما را شکار کند، در نهایت می‌بینید که موفقیت از آن شماست.»

گاهی اوقات افراد در نزدیک ترین فاصله به موفقیت ناامید شده و از ادامه دادن دست می‌کشند. پس اگر می‌خواهید بدانید که چگونه در زندگی موفق شویم باید ناامیدی را کنار بگذارید.

14. جی سی پنی: سخت کار کنید؛

"جی سی پنی"، بنیان گذار موسسه ای به نام پنی می‌گوید: «اگر نسبت به افراد معمولی سخت کوش تر نیستید، نباید انتظار داشته باشید که از افراد معمولی موقعیت بالاتری داشته باشید.»

اگر معمولی کار کنید، نتیجه هم معمولی خواهد بود. از این رو سخت کوش باشید و از هر تلاشی برای رسیدن به اهداف‌تان‌ دریغ نکنید.
برای این که بدانیم چگونه موفق شویم باید سخت کوشی را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

البته باید به این نکته نیز توجه داشته باشید که سخت کوشی در مسیری اشتباه منجر به مقصدی اشتباه می‌شود. از این رو علاوه بر این که سخت کوش باشید، هدفمندی را هم در نظر بگیرید.

15. استیو جابز: شجاعت داشته باشید؛

اگر افکار مثبت، انگیزه کافی، هدف والا و اشتیاق داشته باشید، احساسات‌تان‌ به شما می‌گویند که چه باید بکنید. شهود برای همه انسان‌های موفق به خوبی عمل می‌کند و دنبال کردن آن باعث می‌شود تا موفقیت آن‌ها کامل شود.

"استیو جابز" بنیانگذار جنجالی شرکت اپل می‌گوید: «برای دنبال کردن احساس و شهود خود باید شجاعت داشته باشید. این عوامل می‌دانند که دقیقا دنبال چه چیزی هستید و هر چیزی غیر از این در رتبه دوم اولویت قرار دارد.»

هنگامی‌ که احساسات و شهود خود را پس از یک دوره کار کردن روی خودتان دنبال می‌کنید، متوجه می‌شوید که همه چیز به سمت خوشحال کردن شما پیش می‌رود و آرامش درونی دارید. پس مطمئن باشید که مسیر درستی را پیش گرفته‌اید.

16. میکل آنژ: اهداف بزرگ داشته باشید؛

شما به اهدافی که دارید می‌رسید، ممکن است اهداف بسیار بزرگتر از پشتکارتان انتخاب کنید و دسترسی به آن‌ها کمی ‌برایتان مشکل باشد، اما بهتر است بدانید که اهداف کوچک هیچ گاه نتایج و موفقیت‌های بزرگ را به همراه ندارند.

"میکل آنژ" می‌گوید: «خطری که بسیاری از افراد را تهدید می‌کند، تعیین اهداف بلند و نرسیدن به آن نیست، بلکه اغلب افراد اهداف کوچکی دارند و به همان می‌رسند.»

این نکته را باید در نظر داشته باشید که هدف‌های بزرگ خود را در ذهن‌تان‌ پرورش دهید تا به آن‌ها دست یابید. بدون هدف بزرگ، نتیجه‌ای بزرگ نیز به دست نخواهد آمد. برای رسیدن به هدف‌تان‌ برنامه ریزی کنید و از گام‌های کوچک برای رسیدن به آن‌ها شروع کنید.

17. توماس جفرسون: نگرش مثبت داشته باشید؛

مثبت فکر کنید تا اتفاقات مثبت به سمت شما جریان یابد. اهمیت نگرش مثبت نسبت به کاری که شروع کرده‌اید، یعنی صاف کردن مسیر موفقیت!

"توماس جفرسون" می‌گوید: «هیچ چیزی نمی‌تواند فردی با نگرش مثبت را از دست یابی به اهدافش بازدارد و هیچ چیزی هم نمی‌تواند به فردی با نگرش منفی کمک کند.»

دنیایی که با افکار و نگرش‌های خود می‌سازید، همانی است که به آن دست می‌یابید. هر چند تلاش مهم است؛ اما در صورتی که نتوانید این تلاش را با نگرش مثبت همراه کنید هیچ کاری نکرده‌اید. پس نگرش خود را تغییر دهید. برای اینکار کافیست مقاله "با 9 گام ساده نگرش خود را تغییر دهید" را مطالعه کنید.

18. کلنل ساندرز: مصمم باشید؛

فقط به موفق شدن فکر کنید؛ این کار سبب می‌شود که در لحظات ناامیدی کنار نکشید و تا زمانی که به موفقیت نرسید دست از تلاش برندارید.

"کلنل ساندرز" بنیان گذار KFC می‌گوید: «من تصمیم گرفتم کاری را به سرانجام برسانم، ساعت کاری و مقدار پولی که می‌گرفتم هیچ کدام سبب نشد تا من بهترین خودم را به نمایش نگذارم. از آن وقت تا کنون همیشه این کار را انجام می‌دهم و می‌دانم که برنده خواهم شد.»

این نگرش نسبت به کار سبب می‌شود تا شما بیشترین توانمندی خود را به کار بگیرید. با توجه به این که توانمندی هر کسی بسیار بیشتر از آنچه است که تصور می‌کند، به موفقیتی می‌انجامد که گاهی اوقات در ذهن فرد قابل دستیابی نیست.

19. وارن بافت: انضباط در کارهایتان فراموش نکنید؛

اگر هدف بسیار خوبی داشته باشید، سخت کوش هم باشید، نگرش‌تان‌ نیز مثبت باشد و شروع به کار کنید ولی انضباط نداشته باشید، ممکن است تمام این تلاش‌ها به هدر برود! پس انضباط را دست کم نگیرید.

"وارن بافت" یکی از اساتید بزرگ موفقیت می‌گوید: «لازم نیست که از دیگران باهوش تر باشیم، فقط باید از سایرین انضباط و مداومت بیشتری داشته باشیم.» این طرز تفکر برای کسانی که احساس می‌کنند استعداد زیادی در انجام یک کار ندارند و رقیبان باهوشی دارند یک نقطه امید محسوب می‌شود.

20. برایان تریسی: شما عالی هستید؛

به گفته "برایان تریسی": «عالی بودن یک مقصد نیست، بلکه یک سفر ادامه دار است که هیچ گاه پایان نمی‌یابد.»

شاید در نگاه اول کمی وهم برانگیز باشد، اما بهتر است بدانید که این نگرش باعث می‌شود تا هیچ گاه بی انگیزه نشوید. همیشه سطح بالاتری هم وجود دارد که به شما این انگیزه را می‌دهد تا به آن دست پیدا کنید. اگر موفقیت در جایی متوقف می‌شد، افراد زیادی پس از رسیدن به آن و بعد از مدتی از زندگی دلسرد می‌شدند. پس برای این که بدانیم چگونه موفق شویم، باید هر چند وقت یک بار هدف‌های جدید و بزرگتری را برای خود انتخاب کنیم.

 

موفقیت خود را تضمین کنید!

چگونه در زندگی موفق شویم سوالی است که تقریبا تمام افراد از خود می‌پرسند. برای رسیدن به موفقیت، الگویابی اهمیت زیادی دارد. از این رو سخنان بزرگان و افراد موفق که در این زمینه بیان کرده‌اند، می‌تواند به عنوان یک چراغ راه برای کسانی باشد که دوست دارند موفق شوند.

مثبت بودن، هدف داشته داشتن، بزرگ فکر کردن، برنامه ریزی و نظم داشتن و بسیاری از کارهایی که ممکن است خیلی جزئی به نظر برسند به ما کمک می‌کنند تا بدانیم چگونه موفق شویم.

اگر برای موفقیت مصمم هستید، مطالعه و تلاش کنید. وبلاگ کارلیب سرشار از مقالاتی است که می‌تواند به شما در مسیر رشد و توسعه فردی و دستیابی به موفقیت کمک کند.
حتی در صورتی که می‌خواهید بدانید چگونه در آزمون استخدامی موفق شوید؟ و یا چگونه نیروی کار حرفه ای استخدام کنید؟ کارلیب در کنار شماست. کافیست به سایت کارلیب مراجعه کنید.

معصومه حسنی
۱۱ دیدگاه
در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!

  • مسعود کرمی
    ۰۳ تیر ۱۴۰۲، ۱۹:۴۰

    گروه واتساپی هم دارید؟

  • محمدرضا امین
    ۰۴ تیر ۱۴۰۲، ۰۰:۵۵

    سایتتون محشرههههه

  • علی عباسی
    ۰۴ تیر ۱۴۰۲، ۰۳:۴۵

    خیلی سایت خوبی دارین

  • عزیز زارعی
    ۰۴ تیر ۱۴۰۲، ۰۵:۲۵

    مشاوره آنلاین هم دارید

  • صادق ایزدی
    ۰۴ تیر ۱۴۰۲، ۱۶:۳۰

    چه سایت قشنگی دارین

  • جلال شهبازی
    ۰۶ تیر ۱۴۰۲، ۰۹:۵۰

    میشه مطلب رو توی وبلاگ خودم بزارم؟

  • مجتبی زنگنه
    ۰۶ تیر ۱۴۰۲، ۱۸:۲۵

    شما پیج اینستا هم دارین؟

  • عزیز جلالی
    ۰۷ تیر ۱۴۰۲، ۰۳:۲۵

    شادکام و سلامت باشید

  • علی اکبر اکبری
    ۰۹ تیر ۱۴۰۲، ۰۲:۱۰

    متشکرم

  • علی رضا شاکری
    ۱۴ تیر ۱۴۰۲، ۱۹:۲۰

    Awli bood

  • سیدمحمد رحمتی
    ۱۶ تیر ۱۴۰۲، ۲۰:۲۰

    چطوری می تونم باهاتون ارتباط بر قرار کنم